1
2
[ 3
]
4
5
6
7
8
|
Dark_horse
|
Posted: 2010-09-07 20:47:55
|
Became a member: 2009-10-19
Forum posts: 3890
V 2, PINEPOWER ROSE
|
Sos Pinepower Rose, känns som en bra spik i nuläget. Har gjort kanonprestationer trots tunga lopp på slutet, från ledningen torskar han INTE.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-09-07 20:52:54  Sos Pinepower Rose, känns som en bra spik i nuläget. Har gjort kanonprestationer trots tunga lopp på slutet, från ledningen torskar han INTE.
Answer to: "Sos Pinepower Rose, känns som en bra spik i nuläget. Har gjort ka"
|
Became a member:
Forum posts:
V 5, NEO SMED
S 2, PINEPOWER ROSE
|
Fortsätt intala dig det så kommer den kännas stenklar till på lördag... ;-)
Vi andra garderar...
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-09-07 21:41:24  Minosvang 14.6 för fyra starter sedan
Nisse bean 14.7 näst senast
Neo smed 14.1 senast
Scargel 14.5 senast
Lewis om 14.1 senast
Många starka kusar här, kommer definitivt inte spika. Men frillan kan nog blanda sig i striden med, har ju en bra spurt och får nog en vilsam resa fram till upploppet
Answer to: "Minosvang 14.6 för fyra starter sedan
Nisse bean 14.7 näst senas"
|
Became a member:
Forum posts:
V 12, FRILLAN FILIOKUS
|
Svenska rekordet är 14,3 voltstart.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-09-07 22:37:40  Sos Pinepower Rose, känns som en bra spik i nuläget. Har gjort kanonprestationer trots tunga lopp på slutet, från ledningen torskar han INTE.
Answer to: "Sos Pinepower Rose, känns som en bra spik i nuläget. Har gjort ka"
|
Became a member:
Forum posts:
V 4, MINOS VANG
S 4, MINOS VANG
|
Du kan mycket väl ha rätt för P.P kan öppna rejält och han var ju ruskigt bra senast. Torbjörn väljer ju faktiskt den o han borde ju veta ?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-09-07 23:05:31  Du kan mycket väl ha rätt för P.P kan öppna rejält och han var ju ruskigt bra senast. Torbjörn väljer ju faktiskt den o han borde ju veta ?
Answer to: "Du kan mycket väl ha rätt för P.P kan öppna rejält"
|
Became a member:
Forum posts:
V 5, NEO SMED
S 1, DRESSCODE
|
Nu är du den andra som skriver att PP är snabb ut. Har därför suttit i lopparkivet och kollat hans senaste 10 starter, autostart med framspå och kan bara konstatera att han inte är något märkvärdig ut. Lite snabbare än normalsnabb skulle jag klassa honom...
Däremot är ingen av de andra heller särskilt snabba ut (förutom Dresscode och han vill nog inte köra i ledning) så PP kan mycket väl få ledningen ändå.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-09-07 23:15:01  Nu är du den andra som skriver att PP är snabb ut. Har därför suttit i lopparkivet och kollat hans senaste 10 starter, autostart med framspå och kan bara konstatera att han inte är något märkvärdig ut. Lite snabbare än normalsnabb skulle jag klassa honom...
Däremot är ingen av de andra heller särskilt snabba ut (förutom Dresscode och han vill nog inte köra i ledning) så PP kan mycket väl få ledningen ändå.
Answer to: "Nu är du den andra som skriver att PP är snabb ut. Har därf&"
|
Became a member:
Forum posts:
V 4, MINOS VANG
S 4, MINOS VANG
|
Hmm det beror på att han öppnat 0.8 vid något tillfälle.Kontio var kusk då. Svårt att veta hur snabb han är på lördag men man kan ju inte utesluta att han gör om det (om dom vill). Tror det var 15:e Oktober ? Speediga hästar brukar kunna öppna.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-09-07 23:23:11  Hmm det beror på att han öppnat 0.8 vid något tillfälle.Kontio var kusk då. Svårt att veta hur snabb han är på lördag men man kan ju inte utesluta att han gör om det (om dom vill). Tror det var 15:e Oktober ? Speediga hästar brukar kunna öppna.
Answer to: "Hmm det beror på att han öppnat 0.8 vid något tillfäl"
|
Became a member:
Forum posts:
V 5, NEO SMED
S 1, DRESSCODE
|
Okej. Såg det loppet nu men min åsikt är att han inte öppnade så fort där utan att det blev en väldigt utdragen spetskörning vilket gjorde att första 500 gick så fort. Han fick sedan dämpa loppet kraftigt och kunde då vinna på ett bra sätt.
Jag tror också att PP har bra chans att komma till ledningen men tror inte det kommer gå på de första 100m vilket betyder att det kanske kommer kosta lite att komma dit. Tror sedan inte han kommer tillåtas dra ner på tempot i detta sällskapet. Tycker alltså inte det är en bra spik men ska givetvis med på kupongen.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-09-07 23:40:28  Okej. Såg det loppet nu men min åsikt är att han inte öppnade så fort där utan att det blev en väldigt utdragen spetskörning vilket gjorde att första 500 gick så fort. Han fick sedan dämpa loppet kraftigt och kunde då vinna på ett bra sätt.
Jag tror också att PP har bra chans att komma till ledningen men tror inte det kommer gå på de första 100m vilket betyder att det kanske kommer kosta lite att komma dit. Tror sedan inte han kommer tillåtas dra ner på tempot i detta sällskapet. Tycker alltså inte det är en bra spik men ska givetvis med på kupongen.
Answer to: "Okej. Såg det loppet nu men min åsikt är att han inte &oum"
|
Became a member:
Forum posts:
V 4, MINOS VANG
S 4, MINOS VANG
|
Mitt intryck är snarare att han hade mer o ge men eftersom dom förstod att dom skulle få överta så såg dom bara till att bevaka sitt läge.0.8/500 utan att gå för fullt är bra. Det jag mer funderar på är om dom kan öppna hårt o sen gå 2640 och avsluta med en speed? Borde innebära att dom vill dämpa på mellanvarvet ? Vem håller upp tempot i dödens ? Kanske Haugstad som har en häst som är gynnad av distansen ? Risken är då att han att han helt enkelt vinner eller att nån bakifrån får chansen. Får P.P eller Minos Vang dämpa i ledningen så vinner en av dom. Scargel är också tänkbar istället för Haugstad om den tar dödens. Kort sagt, ett svårt lopp som beror mycket på hur det blir kört.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-09-07 23:47:21
|
Became a member:
Forum posts:
V 4, MINOS VANG
S 4, MINOS VANG
|
Verkar som vi är överens om man läser 
Jag ville egentligen bara säga att P.P kan vinna och att han kanske tar ledningen. Sen får var och en avgöra om det är en spik. Tror man på tempo kan man ju lika gärna spika Nisse.Hans 0.9/800 senast var vasst och han har inga problem med 2640 så beroende på hur man tror loppet blir kört så kan man välja den som är gynnad.
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2010-09-08 11:31:01
|
Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
V 9, LEWIS O.M.
S 1, DRESSCODE
|
Insåg just att jag är lite inkonsekvent. Är lite orolig för att Pinepower gått upp i klass men tror stenhårt på Lewis OM som oxå gjort det..
Döööh?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-09-08 11:42:40  Insåg just att jag är lite inkonsekvent. Är lite orolig för att Pinepower gått upp i klass men tror stenhårt på Lewis OM som oxå gjort det..
Döööh?
Answer to: "Insåg just att jag är lite inkonsekvent. Är lite orolig f&o"
|
Became a member:
Forum posts:
V 4, MINOS VANG
S 4, MINOS VANG
|
Bra hästar bryr sig väldigt lite om vilken klass dom startar i. Enda undantaget är guld.
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2010-09-08 12:11:28  Bra hästar bryr sig väldigt lite om vilken klass dom startar i. Enda undantaget är guld.
Answer to: "Bra hästar bryr sig väldigt lite om vilken klass dom startar i. E"
|
Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
V 9, LEWIS O.M.
S 1, DRESSCODE
|
Håller inte med fullt ut där..
Men visst, hästar är ofta väldigt dåligt pålästa och har så gott som ingen som helst yrkesstolthet.
Det hade varit betydligt lättare att vara jag om hästarna på nåt sätt gjorde sin del av arbetetet när man spelar. För jag gör jävlar i mig min del av jobbet så nogrannt jag kan! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-09-08 14:24:05
|
Became a member:
Forum posts:
V 9, LEWIS O.M.
|
getingbo!!! 2,4,8,9,10,12
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-09-08 14:48:39
|
Became a member:
Forum posts:
V 10, NISSE BEAN
|
Ser man till hur procenten ser ut just nu så känns det värt att spika här. finns förvisso ett par som kan skrälla, men det står nog först och främst mellan dom 3 favoriterna. Kanske spikar PPR som jag gillar skarpt, riktigt snabb ut också.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-09-08 15:45:54  Håller inte med fullt ut där..
Men visst, hästar är ofta väldigt dåligt pålästa och har så gott som ingen som helst yrkesstolthet.
Det hade varit betydligt lättare att vara jag om hästarna på nåt sätt gjorde sin del av arbetetet när man spelar. För jag gör jävlar i mig min del av jobbet så nogrannt jag kan! 
Answer to: "Håller inte med fullt ut där..
Men visst, hästar är"
|
Became a member:
Forum posts:
V 4, MINOS VANG
S 4, MINOS VANG
|
Nej det finns nog ingen enkel sanning. Vissa hästar går rakt igenom klasserna o andra inte. Jag tror i varje fall inte att en ny klass är det som har störst betydelse utan kapaciteten och psyket är det som är utslagsgivande.Om man kan se att en häst springer lika fort som dom andra i den nya klassen så behöver man knappast ranka ner den.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-09-08 15:48:08  Ser man till hur procenten ser ut just nu så känns det värt att spika här. finns förvisso ett par som kan skrälla, men det står nog först och främst mellan dom 3 favoriterna. Kanske spikar PPR som jag gillar skarpt, riktigt snabb ut också.
Answer to: "Ser man till hur procenten ser ut just nu så känns det värt"
|
Became a member:
Forum posts:
V 4, MINOS VANG
S 4, MINOS VANG
|
Är inne på samma tanke men inte samma häst fast jag också gillar P.P. Jag tror nämligen inte på snacket om att dom ska ladda för ledningen. Har hört det förut och dom vet att lägger dom en massa krafter i starten så vinner dom inte loppet.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-09-08 18:03:03
|
Became a member:
Forum posts:
V 8, SCARGEL
|
"Frillan Filliokus- Förlåt hansowe men jag tänker stämma in i hyllningskören till henne"
ROBARDO, ROBARDO, ROBARDO, ROBARDO
Smittskyddsstyrelsen är inkopplad med omedelbar verkan... detta är allvarligt....
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-09-08 18:07:30 Edited(1): 2010-09-08 18:08:21
|
Became a member:
Forum posts:
V 8, SCARGEL
|
Vill int´ kännas vid ROBARDO...
Därav mina solbrillor
HE, HE
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-09-08 21:38:09  Vill int´ kännas vid ROBARDO...
Därav mina solbrillor
HE, HE
Answer to: "Vill int´ kännas vid ROBARDO...
Därav mina solbrillor
:@
"
|
Became a member:
Forum posts:
V 5, NEO SMED
S 1, DRESSCODE
|
Hahaha. Hade varit sååå skönt om hon hade varit först över linjen på lördag!!  
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-09-09 09:42:42
|
Became a member:
Forum posts:
V 8, SCARGEL
|
då blir det dubbla solbrillor och munkkåpa från kalufsen ner till stortårna...  
kommer att förneka min egen existens om nå´n frågar..

|
|
Reply
|
|
1
2
[ 3
]
4
5
6