1
[ 2
]
3
4
5
6
7
8
|
|
Posted: 2010-09-07 13:21:54
|
Became a member:
Forum posts:
V 10, NISSE BEAN
|
Pinepower spetsar nog ganska enkelt, han är ju riktigt snabb ut som jag minns det. sen kör han nog där så gott han kan, och han ska vara favorit tycker jag, funderar på att spika den istället för maharajah eller Royal neo, men man vill ju ha med Nisse som inte svikit än så länge. Men det kan ju bli lite körning där framme också, både 1,2,4 och kanske 5 vill nog ha spets. Undrar om man inte ska spika Nisse igen
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2010-09-07 13:46:34  Hur blir det här nu då? Dresscode spetsar, släpper till Pinepower, Minos försöker överta spets, men Torbjörn vägrar släppa. Dem 2 trycker sönder varandra och Nisse pisse kan segla förbi dem över upploppsrakan ??
Answer to: "Hur blir det här nu då? Dresscode spetsar, släpper till Pin"
|
Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
V 9, LEWIS O.M.
S 1, DRESSCODE
|
Mycket fint lopp och helt jävla omöjligt svårt!
Köper ditt loppscenario helt o hållet, utom att det måste va Nisse som kommer tillslut, kan typ va vem som helst.. (Det är väl bara 6-7 som jag tycker inte kan vinna)
Så här tidigt i veckan känns det som ett väldigt streckkrävande lopp och Lewis OM kan verkligen få loppet kört i halsen o har en rejäl trudelutt om det går fort.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-09-07 13:56:03  Mycket fint lopp och helt jävla omöjligt svårt!
Köper ditt loppscenario helt o hållet, utom att det måste va Nisse som kommer tillslut, kan typ va vem som helst.. (Det är väl bara 6-7 som jag tycker inte kan vinna)
Så här tidigt i veckan känns det som ett väldigt streckkrävande lopp och Lewis OM kan verkligen få loppet kört i halsen o har en rejäl trudelutt om det går fort.
Answer to: "Mycket fint lopp och helt jävla omöjligt svårt!
Köp"
|
Became a member:
Forum posts:
V 2, PINEPOWER ROSE
|
Ja det kan ju vara Frillan också som kommer där ute i spåren på rakan eller Lewis! Ja en eller alla?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-09-07 14:02:55
|
Became a member:
Forum posts:
V 8, SCARGEL
|
Jag tror Crosby har smittats av joNGyL175....
hoppas det går över.... han går i terapi via nätet hos mig...
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-09-07 14:04:07  Jag tror Crosby har smittats av joNGyL175....
hoppas det går över.... han går i terapi via nätet hos mig...
Answer to: "Jag tror Crosby har smittats av joNGyL175....
hoppas det går "
|
Became a member:
Forum posts:
V 2, PINEPOWER ROSE
|
Smittats av vad? 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-09-07 14:21:13  Hur blir det här nu då? Dresscode spetsar, släpper till Pinepower, Minos försöker överta spets, men Torbjörn vägrar släppa. Dem 2 trycker sönder varandra och Nisse pisse kan segla förbi dem över upploppsrakan ??
Answer to: "Hur blir det här nu då? Dresscode spetsar, släpper till Pin"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Jag tror nog att per tar det lugnt tobbe berättar nog för han att här är det inte lönt att försöka om det nu är så att pinpoWer kommer först fram för att överta, jag är inte så säker på det. Men lennartsson kan ju också trycka av minos och då går det som fan och nissepisse är vinnaren. Jag tar dom tre.
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2010-09-07 14:24:07  Jag tror nog att per tar det lugnt tobbe berättar nog för han att här är det inte lönt att försöka om det nu är så att pinpoWer kommer först fram för att överta, jag är inte så säker på det. Men lennartsson kan ju också trycka av minos och då går det som fan och nissepisse är vinnaren. Jag tar dom tre.
Answer to: "Jag tror nog att per tar det lugnt tobbe berättar nog för han att"
|
V 9, LEWIS O.M.
S 1, DRESSCODE
|
Kan man välja att ta det lugnt med Minos? Känns som en rusare..
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-09-07 14:40:43  Smittats av vad? 
Answer to: "Smittats av vad? :S"
|
Became a member:
Forum posts:
V 8, SCARGEL
|
 Smittats av vad? 
joNGyL175 har varit lätt tjatig om Filiokus.. du kan scrolla uppåt så får du se...
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2010-09-07 14:47:26   Smittats av vad? 
joNGyL175 har varit lätt tjatig om Filiokus.. du kan scrolla uppåt så får du se...
Answer to: "Smittats av vad? :S
joNGyL175 har varit lätt tjatig om"
|
V 9, LEWIS O.M.
S 1, DRESSCODE
|
Menar du att det går en Frill-bacill på zonen? 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-09-07 15:00:11   Smittats av vad? 
Answer to: "Smittats av vad? :S
joNGyL175 har varit lätt tjatig om"
|
Became a member:
Forum posts:
V 2, PINEPOWER ROSE
|
jaha okejn jag tog bara Frillan som ett alternativ av övriga vinnare 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-09-07 15:26:33
|
Became a member:
Forum posts:
V 12, FRILLAN FILIOKUS
|
Tråkigt när man inte förstår....
Jag vet att Frillan har en mycket liten chans att vinna från sitt läge.
Men i odds jakten handlar det om att ha lite flyt o med den form Frillan har OCH det blir körning mellan Minos o Pinpower DÅ är i allafall inte JAG förvånad om vinnaren heter Frillan.
Ni ska ha klart för er att hon har svenkt rekord över distansen..alltså bland ston 14,2 om jag inte minns fel..
VEM går denna tid på 2640??
Jag har inte kollat men tror inte det är många som har gått denna tid i loppet..just for informations 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-09-07 15:34:53
|
Became a member:
Forum posts:
V 10, NISSE BEAN
|
Minosvang 14.6 för fyra starter sedan
Nisse bean 14.7 näst senast
Neo smed 14.1 senast
Scargel 14.5 senast
Lewis om 14.1 senast
Många starka kusar här, kommer definitivt inte spika. Men frillan kan nog blanda sig i striden med, har ju en bra spurt och får nog en vilsam resa fram till upploppet
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2010-09-07 16:12:56  "Jag tar Frillan i allafall"...
Det är svårt ibland att låta bli... men i slutändan kan stalking av en kuse bli förlust i massor innan vinsten kommer...
Var försiktig...

Answer to: ""Jag tar Frillan i allafall"...
Det är svårt ibland a"
|
Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
|
Ja dom som har "stalkat" Roberto är nog luttrade vid det här laget... 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-09-07 16:29:06 Edited(1): 2010-09-07 16:46:32
|
Became a member:
Forum posts:
|
Har kommit fram till att det blir en fin fin peng på V7an denna lördag.
Ett tips : Starkt kaffe + mjölk + socker och en skvätt 40% Smirnoff, då kommer man igång !
Värmer i magen.
Behövde något starkt 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-09-07 16:36:03
|
Became a member:
Forum posts:
V 5, NEO SMED
S 1, DRESSCODE
|
1 Dresscode- Som jag skrev förra veckan fick han en bra resa i lördags. Visade lite bättre form än tidigare men hade inte en chans att gå med Premier League och Yason Boko över upploppet. Verkar gå likvärdigt över alla distanser och med en fin resa här kan det nog bli lite pengar. Var omutligt bra senast på Mantorp och det kanske kan vara värt att notera?
2 Pinepower Rose- Fick lägga en speed för att komma fram i dödens senast. Svarade sedan för en imponerande insats men blev avslagen av Nisse Bean precis på linjen. Jag får inte intrycket att han är någon raket ut och tar inte en längd på Dresscode. Om han lyckas svara ut de utvändiga lär han dock få överta ledningen ändå och då kan loppet vara över.
3 Fraternity Party- Hade en någon chans i Silverfinalen senast. Ingen raket ut och får nog svårt att räcka till här.
4 Minos Vang- Gjort det bra på slutet. Kommer nog inte förbi PP från start och riskerar att få gå tunga vägen. Har en tveksam rad över 2640 då han ofta går bra tills det är 400m till mål då han tre gånger har kastat sig i galopp i sista kurvan och tröttnat en gång. Kanske finns andra förklaringar till det än distansen men det är iaf ett varningstecken.
5 Neo Smed- Stod 20m bakom Nisse Bean senaste starten och var sånär ikapp honom i mål trots tufft lopp. Stod då 40m bakom Nahar som vann. Betydligt lämpligare uppgift nu och jag tycker förra loppet tyder på bra form. Galopperade näst senast och gången innan det fick han backa runt hela fältet in i sista kurvan och avslutade sen mycket bra till 4e platsen. Är dessvärre långsam iväg och lär tappa position. Kan trots det vara en av omgångens rysare.
6 Belafonte- Mött mycket lättare motstånd tidigare och bara lyckats vinna en gång. Gick visserligen bra då och slog hästar som Fram (fastlåst), Kundun Östervang (sjuk?), Utah Hornline (fastlåst) och Nino Coger (vek ner sig från ledning). Bör inte räcka till här.
7 Qato Quatro- Gick med mycket bra i rygg på Totti T. Dream senast efter sparlopp. Verka ha formen på topp. Trivs över distansen men tuffare emot nu.
8 Scargel- En klasshäst. Comebackade mycket bra näst senast. Gjorde även en bra insats senast även om många nog förväntade sig mer. Goop brukar kunna få bra snurr på hästen (Vunnit 6 av 9). Läget dock dåligt och han är inte snabb iväg så kan hamna risigt till. Distansen är inga som helst problem.
9 Lewis O.M.- Många var trött i mål i senaste loppet vilket gjorde att han kunde smyga med till 4e plats. Erik valde dock att köra invändigt i sista sväng trots att han kunde fått bra draghj'lp i 3e spår. Jag tolkar det som att han inte hade så mycket kvar att köra med. Upp en klass nu och även om Lewis kan speeda har iaf jag svårt att se honom räcka här.
10 Nisse Bean- Fortsätter göra bra insatser. Bra spurt senast när han plockade ner bl.a. Pinepower Rose på upploppet. Riskerar att bli ännu längre fram den här gången. Distansen är dock ett klart plus den hät gången. Notera att han stod 20m FÖRE Neoa Smed senast de möttes och var då jämnt med den i mål.
11 Lost Without You- Kom tillbaka efter kort uppehåll näst senast och rådde inte på Minos Vang då. Galopperade senast och jag har svårt att se honom räcka till här.
12 Frillan Filliokus- Förlåt hansowe men jag tänker stämma in i hyllningskören till henne. Har sett riktigt fin ut på slutet och senast körde Persson helt uruselt vilket gjorde att hon aldrig fick chansen. Örjan upp nu ger ungefär 5,6 extra plus. Spåret gör det givetvis svårare men om det blir lite tempo på loppet bli iaf inte jag förvånad om "Gubben i lådan med Frillan" är först över linjen.
Min ranking: 2-12-5-8-4-10
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-09-07 16:40:20  Har kommit fram till att det blir en fin fin peng på 7an denna lördag.
Ett tips : Starkt kaffe + mjölk + socker och en skvätt 40% Smirnoff, då kommer man igång !
Värmer i magen.
Behövde något starkt 
Answer to: "Har kommit fram till att det blir en fin fin peng på 7an denna lö"
|
Became a member:
Forum posts:
V 8, SCARGEL
|
en skvätt :::???
ta hela kaggen så så får du bättre idéer än nr 7 i första
::o
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-09-07 16:47:17
|
Became a member:
Forum posts:
V 8, SCARGEL
|
"Menar du att det går en Frill-bacill på zonen?"
Tjohej den var bra... jo det verkar så....
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-09-07 16:48:24 Edited(1): 2010-09-07 16:50:04 en skvätt :::???
ta hela kaggen så så får du bättre idéer än nr 7 i första
::o
Answer to: "en skvätt :::???
ta hela kaggen så så får du"
|
Became a member:
Forum posts:
|
V7an alltså 7 rätt. Du läste nog fel 
Mja, både 2 och 10 går upp i klass.
Men kanske inte spelar så stor roll ?
Tycker omgången är mycket lurig, men det kanske ser lättare ut på fredag ? 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-09-07 17:05:35 Edited(3): 2010-09-07 17:08:53  V7an alltså 7 rätt. Du läste nog fel 
Answer to: "V7an alltså 7 rätt. Du läste nog fel ;)
Mja, både 2 "
|
Became a member:
Forum posts:
V 8, SCARGEL
|
 V7an alltså 7 rätt. Du läste nog fel 
Blev grumlig i ögat när jag läste om hur snål du är med dryckjom... "en skvätt"... baahhh
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-09-07 17:11:35
|
Became a member:
Forum posts:
V 2, PINEPOWER ROSE
|
Här är ett bra lopp med ganska många som kan vinna som t.ex 1-2-3-4-5-8-9-10-12 Alla dem tycker jag har en liten chans att vinna men Jag tror att t.ex. 1-3-5-12 måste ha all världens tur att loppet blir kört i strupen på dem för att någon av dem ska vinna! Medans 2-4-8-9-10 bara behöver lite tur! Om jag ska vara ärlig så tror jag att det räcker med 2-4-10 men jag skulle vilja ha med 9 Lewis O.M För den sprang grymt bra tid senast och på det sättet den gjorde det!
|
|
Reply
|
|
1
[ 2
]
3
4
5
6