1
2
3
4
[ 5
]
|
|
Posted: 2010-09-05 09:16:27  Nej du de har ja märkt länge när det gäller Ludde ! Så kom inte med förhastade slutsatser !! Har klagat på Ludde i alla år om hans okänslighet !! Nu har han ett jättebra material o köra med o hästen skulle inte galoppera ingen ! Det var min analys ! Sedan är det ett vågspel om Ludde håller sig i skinnet o kör bra men det gjorde han inte idag !! Han är en typisk publikkusk som vill vinna med halva upploppet !! Riktig PR-Nisse vill han va !! 
Answer to: "Nej du de har ja märkt länge när det gäller Ludde ! S&a"
|
Became a member:
Forum posts:
V 3, RAJA MIRCHI
|
Jag har inte dragit förhastade slutsatser om dig men jag tror ändå att du spikade Ludde i avd 6...
Så frågan kvarstår ifall du nu gjorde det...varför spikade du en kusk, som du enligt egen utsago, tyckt i flera år är usel ?
Varför är det ingen som klagar på Goops styrning med Global I i avd 3. Den var ju helt idiotisk om man jämför med Luddes i avd 6? Han fick ledningen enkelt o sen körde han 09/1000m. Han gav bort loppet utan att han nån konkurrent utvändigt som pressade. Hade han dämpat till 11.5 hade han vunnit enkelt.
Enligt Ludde blev hans Rajja het. Skulle tro att Goop säger samma om sin?
Det är meningslöst att skylla sina felaktiga tips på kuskar o hästar. Det är alltid tipset som är fel.
Att spika Rajja efter att den galopperat dubbelt näst senast var fel o det kommer alltid vara fel. Att spika en kusk man tycker är värdelös är fel och kommer alltid vara fel.Felen ligger hos den som analyserar och inte hos den som kör eller springer. I Luddes fall så har han väl alltid kört som han körde igår så det ska man väl ta med i sin analys ???
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2010-09-05 10:05:38  Jag har inte dragit förhastade slutsatser om dig men jag tror ändå att du spikade Ludde i avd 6...
Så frågan kvarstår ifall du nu gjorde det...varför spikade du en kusk, som du enligt egen utsago, tyckt i flera år är usel ?
Varför är det ingen som klagar på Goops styrning med Global I i avd 3. Den var ju helt idiotisk om man jämför med Luddes i avd 6? Han fick ledningen enkelt o sen körde han 09/1000m. Han gav bort loppet utan att han nån konkurrent utvändigt som pressade. Hade han dämpat till 11.5 hade han vunnit enkelt.
Enligt Ludde blev hans Rajja het. Skulle tro att Goop säger samma om sin?
Det är meningslöst att skylla sina felaktiga tips på kuskar o hästar. Det är alltid tipset som är fel.
Att spika Rajja efter att den galopperat dubbelt näst senast var fel o det kommer alltid vara fel. Att spika en kusk man tycker är värdelös är fel och kommer alltid vara fel.Felen ligger hos den som analyserar och inte hos den som kör eller springer. I Luddes fall så har han väl alltid kört som han körde igår så det ska man väl ta med i sin analys ???
Answer to: "Jag har inte dragit förhastade slutsatser om dig men jag tror änd"
|
Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
|
Klart ja spikade !! Hästen är bra ! Bra spår o värsta motståndet har 12 spår !! Minus är kusken inget tu tal om det !! Men chanser tar man eller hur ? Tar inte du chanser ibland ? Jongis för att ta ett närliggande exe. tog spik i sista, med säkert samma motiv som ja när det gäller Raja !! Klart är att kuskvariabeln är en viktig faktor med de övriga o när det gäller viktningen av variablerna så kan man diskutera i oändligheten !! Vi får komma igen till nästa helg o hoppas på bättre form för egen del gör ja !! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-09-05 10:19:36  Klart ja spikade !! Hästen är bra ! Bra spår o värsta motståndet har 12 spår !! Minus är kusken inget tu tal om det !! Men chanser tar man eller hur ? Tar inte du chanser ibland ? Jongis för att ta ett närliggande exe. tog spik i sista, med säkert samma motiv som ja när det gäller Raja !! Klart är att kuskvariabeln är en viktig faktor med de övriga o när det gäller viktningen av variablerna så kan man diskutera i oändligheten !! Vi får komma igen till nästa helg o hoppas på bättre form för egen del gör ja !! 
Answer to: "Klart ja spikade !! Hästen är bra ! Bra spår o värsta "
|
Became a member:
Forum posts:
V 3, RAJA MIRCHI
|
Det är inte så att jag hackar på folk som spikade. Jag förstår dom till 100%. Några tänkte annorlunda pga galopprisken o garderade.Jag tänkte länge spika men sen blev den 80% o då tänkte jag att det borde vara minst 20% risk för att den skulle hoppa efter insatsen senast o drog ett "safestreck"
Jag kan applicera samma resonemang på min spik, Centro. Jag visste att den inte kunde få ledningen utan riskerade att bli över. Eftersom Jacky G skulle gå med skor o 10:an värmde sämre hamnade jag på 2 spikförslag o det var P.U o Centro. Trots att jag visste att Centro behövde tur för att vinna valde jag den. Fel analyserat av mig även om hästen vunnit med 20 meter med rätt lopp. Förutsättningarna var fel för att spika. Finns det frågetecken ska man ge fan i att spika o leta vidare i listan. Det får man banka in i huvet
Jongis motiv har inte jag en aning om men jag misstänker att resonemanget var att han tog en häst som skulle speeda ner den mer tröga favoriten ? I sånt fall var ju resonemanget rätt men det blev fel häst/ekipage? Såg (idag) att Gooparna varnade för sin på hemsidan men efterklokhet är ju världens mest exakta vetenskap...
Vi tar dom på upploppet på lördag...
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2010-09-05 12:39:47  Det är inte så att jag hackar på folk som spikade. Jag förstår dom till 100%. Några tänkte annorlunda pga galopprisken o garderade.Jag tänkte länge spika men sen blev den 80% o då tänkte jag att det borde vara minst 20% risk för att den skulle hoppa efter insatsen senast o drog ett "safestreck"
Jag kan applicera samma resonemang på min spik, Centro. Jag visste att den inte kunde få ledningen utan riskerade att bli över. Eftersom Jacky G skulle gå med skor o 10:an värmde sämre hamnade jag på 2 spikförslag o det var P.U o Centro. Trots att jag visste att Centro behövde tur för att vinna valde jag den. Fel analyserat av mig även om hästen vunnit med 20 meter med rätt lopp. Förutsättningarna var fel för att spika. Finns det frågetecken ska man ge fan i att spika o leta vidare i listan. Det får man banka in i huvet
Jongis motiv har inte jag en aning om men jag misstänker att resonemanget var att han tog en häst som skulle speeda ner den mer tröga favoriten ? I sånt fall var ju resonemanget rätt men det blev fel häst/ekipage? Såg (idag) att Gooparna varnade för sin på hemsidan men efterklokhet är ju världens mest exakta vetenskap...
Vi tar dom på upploppet på lördag...
Answer to: "Det är inte så att jag hackar på folk som spikade. Jag f&o"
|
|
Absolut !! Mina favos i det här gamet är hästarna o spelarna o i viss mån hästägare !! Det är de som betalar kalaset !! Alla andra ska inte "klaga" hos mig i alla fall !! Spelare som sattsar på de dom tror på måste få klaga någonstans o ja hör gärna på !! O klagar man på skruttiga tränare o dåliga kuskar så har de fanimej rätt till det för de betalar kalaset flera gånger om !! Du får gärna vara efterklok, de är männskligt som tusan !!
Vi tar dom på lördag !!! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-09-05 17:32:54  Absolut !! Mina favos i det här gamet är hästarna o spelarna o i viss mån hästägare !! Det är de som betalar kalaset !! Alla andra ska inte "klaga" hos mig i alla fall !! Spelare som sattsar på de dom tror på måste få klaga någonstans o ja hör gärna på !! O klagar man på skruttiga tränare o dåliga kuskar så har de fanimej rätt till det för de betalar kalaset flera gånger om !! Du får gärna vara efterklok, de är männskligt som tusan !!
Vi tar dom på lördag !!! 
Answer to: "Absolut !! Mina favos i det här gamet är hästarna o spelarna"
|
Became a member:
Forum posts:
V 3, RAJA MIRCHI
|
Trav är ändå fantastiskt. Ena dan idiotförklarad och nästa dag vinner han med allt 
Joke Face är en otrolig häst som imponerat grymt på mig i varje fall. Man lyfter på hatten....
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2010-09-06 07:23:16  Trav är ändå fantastiskt. Ena dan idiotförklarad och nästa dag vinner han med allt 
Joke Face är en otrolig häst som imponerat grymt på mig i varje fall. Man lyfter på hatten....
Answer to: "Trav är ändå fantastiskt. Ena dan idiotförklarad och n"
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100
|
Fast det var inte han som körde....  Härlig häst iaf!
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2010-09-06 07:25:15  Trav är ändå fantastiskt. Ena dan idiotförklarad och nästa dag vinner han med allt 
Answer to: "Trav är ändå fantastiskt. Ena dan idiotförklarad och n"
|
|
Nja ojämn är han karln o bra hästar har han o så vart det repris igen nu igår på försvaret av dödens när Erik kör i ledningen !! Han kompiskör så det stänker omet !! 
|
|
Reply
|
|
1
2
3
4
[ 5
]
|