Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
Jägersro 2008-06-01
Derbyt, final
4. Italy Emma C-r-d ↑999
Torbjörn Jansson
11. Sweden Right Here Right Now ↑999
Åke Svanstedt
6. Sweden Heart And Soul ↑999
Joakim Lövgren
10. Sweden Giant Warrior ↑999
Erik Adielsson
12. Sweden Church Bell ↑999
Staffan Nilsson
9. Sweden Gorgeous Sun ↑999
Johnny Takter
7. France Pas De Promettre ↑999
Jorma Kontio
8. Sweden Half Half ↑999
Jörgen Sjunnesson
1. Sweden Better Sit Down ↑999
Lutfi Kolgjini
5. Sweden Speed Freak ↑999
Thomas Uhrberg
3. Sweden Breaking Moment ↑999
Per Nordström
2. Sweden Whenever I Want ↑999
Conrad Lugauer
 
  Travforum -> TravSpelet -> Allmänt -> Derbyt
 

Diskutera allt som rör Travspelet. Ingen reklam för hästar som ligger ute till försäljning eller reklam för avelshingstar är tillåten i denna delen av forumet.
Username

Password

1   2   3   [ 4 ]  
Author Message
Posted: 2008-06-02 22:10:13

Became a member: 
Forum posts:
Min Corton har motsatsen till RHRN han har en 1:a i Snabbhet och en 6:a i Styrka
Reply
Posted: 2008-06-02 22:22:15

Became a member: 
Forum posts:
då har den gått sjukt mycket bättre än vad jag trodde att en häst kunde gå med 1 i snabbhet.

Se där. mina teorier håller inte långt.
Reply
Posted: 2008-06-02 22:31:22 Edited(1): 2008-06-02 22:32:37

Became a member: 
Forum posts:
Man måste vara stolt över han gå 1.10.8 med en 1:a i Snabbhet och en 2:A i spurt
Reply
Posted: 2008-06-02 22:32:52 Edited(2): 2008-06-02 22:35:14

Became a member: 
Forum posts:
Corton...ännu ett sjukt exempel...orkar kanppt kommentera längre

Jag har ju så otroligt uppenbart rätt i min poäng...

Inse ! Det finns alldeles för lite logik i hur de blåa egenskaperna inverkan på distansförmågan !


Det inverkar på matchningen då du knappt vet hur du ska matcha...en häst kan ju helt uppenbart gå bra på de mest ologiska distanser.
Det inverkar på träningen då det känns som att det knappt lönar sig att bry sig om att träna en häst så att den kan bli t.ex. en fin stayer....

Inte svårt att inse att det blir frustrerande...
Reply
Soberano Posted: 2008-06-02 22:49:39 Answer to: "Corton...ännu ett sjukt exempel...orkar kanppt kommentera längre :( Ja"

Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100
Får nog snart ge mig LAWMAKER borde varit en topphäst helt klart. Har 45000 på sina 18 starter, kan inte bara vara otur och dålig matchning....

Förresten Perra, ska travspelaren starta upp verksamheten igen? Plokko såg jag också blev tvärsugen på ett fint litet sto, kanske han ska ha ridhäst till tjejen eller?
Reply
Posted: 2008-06-03 00:25:16 Edited(1): 2008-06-03 00:26:33

Became a member: 
Forum posts:
haha...Ja man kan undra

Gissar att du syftar på travspelarns något saftiga bud på min 3-åring "For Good times " ?

Det du inte vet då är att han tränar brutalt bra !

Per pass ligger värdena Runt
0.300 på spurt
0.270 på styrka
och så 0.400 på intervall ...

Allt detta lite lågt räknat då förstås , och med 27-stjärnig tränare och 4 sexiga motivationshöjande ston som joggar lite före varje pass , plus lite turbomorötter från Balco-laboratoriet .samma som Marion Jones, men det är lättare att dölja For good times finnar och acne under hans läckert skinande man

Summa av allt....Lätt värd åtminstone det dubbla...8 miljoner !

men, men ...som den ödmjuka ärliga travtränare jag är har jag redan skickat ett mail till Eriksson och bett honm rätta till det hela

Travspelarn menade väl bara att vara hygglig, och tänkte inte mer på det...
Men det ser inte så snyggt ut, så jag vill hellre att Eriksson rättar till det. Pengar har jag hyfsat ändå i stallet...utan att vara svinigt rik ska betonas.

Vill mest få hästen såld så jag bad Eriksson justera ned till motsvarande utgånsgbud (1.5m) och någon eller några höjningar (så 1.7m-2m typ) . Runt 1.5-2,2m är nog marknadsmässigt då han tränar bra och har bra värden. Sedan går Reverse faktiskt går för 2 mille och jag har sålt 4-åringar denna etappen för 1.7m som varit bara marginellt bättre och med lite startpoäng....
Reply
Soberano Posted: 2008-06-03 08:51:47 Answer to: "haha...Ja man kan undra ;) Gissar att du syftar på travspelarns något "

Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100
Du Perra är nog en av de sista jag skulle misstänka för fusk men med de träningssiffrorna så är det ju långt ifrån ngt överpris Tycker bara det är jävligt barnsligt av dom som bestämt sig för att avsluta/stänga sina stall att börja tönta sig och bjuda överpriser på skithästar (inte din då) för att göra av med sina pengar, eller om det görs som en omogen protest.

Om det är så att någon är så missnöjd med spelet att dom vill sluta så är det väl ganska enkelt att göra det och lämna oss som fortfarande ser ett nöje i det ifred och inte börja med en massa barnsliga uppmärksamhetsbudgivningar.....

Hursomhelst så har jag en blivande stjärna i mitt stall så jag kommer fortsätta spela och hoppas slippa de som inte vill spela. Det är helt okej att kritisera och komma med ideér men att försöka förstöra känns bara onödigt. Visst finns det fel och brister i spelet men det är jag medveten om och fortsätter spela trots vetskapen om detta.

Hur kunde Grekland vinna EM?
Vad gjorde egentligen Väsby i elitserien?
Hur länge George Bush president?
Markolio livnär sig på....Musik?

Allt i livet är inte logiskt och möjligt att förklara......
Reply
Posted: 2008-06-03 12:02:17

Became a member: 
Forum posts:
Hehe...Jo jag skulle nog vara nöjd om jag hade en 1-åring som var i närheten av dom siffrorna

3-åring , ja , då skulle jag aldrig sälja den !

Men han tränar faktiskt okej på riktigt , runt 0.125 på sina bästa egenskaper...men det gör nog inte värd 8 millar, och knappast 4 miljoner heller

Hoppas Eriksson rättar till det hela och sänker ner budet till runt 1.5m - 2m...
Bara han inte tar bort det helt så...vill ju inte ha förlorat på att ha varitärlig och skickat et mail till honom, men det är nog lugnt. Han grejar det hoppas jag.
Reply
1   2   3   [ 4 ]