Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
Jägersro 2008-06-01
Derbyt, final
4. Italy Emma C-r-d ↑999
Torbjörn Jansson
11. Sweden Right Here Right Now ↑999
Åke Svanstedt
6. Sweden Heart And Soul ↑999
Joakim Lövgren
10. Sweden Giant Warrior ↑999
Erik Adielsson
12. Sweden Church Bell ↑999
Staffan Nilsson
9. Sweden Gorgeous Sun ↑999
Johnny Takter
7. France Pas De Promettre ↑999
Jorma Kontio
8. Sweden Half Half ↑999
Jörgen Sjunnesson
1. Sweden Better Sit Down ↑999
Lutfi Kolgjini
5. Sweden Speed Freak ↑999
Thomas Uhrberg
3. Sweden Breaking Moment ↑999
Per Nordström
2. Sweden Whenever I Want ↑999
Conrad Lugauer
 
  Travforum -> TravSpelet -> Allmänt -> Derbyt
 

Diskutera allt som rör Travspelet. Ingen reklam för hästar som ligger ute till försäljning eller reklam för avelshingstar är tillåten i denna delen av forumet.
Username

Password

1   [ 2 ]   3   4  
Author Message
Posted: 2008-06-01 16:10:12 Answer to: "Jag är nöjd med 1000vinnare och 10000 plats på vinnaren iaf :D:D "

Became a member: 
Forum posts:
det måste du vara
Reply
Posted: 2008-06-01 16:11:08 Edited(2): 2008-06-01 16:12:10 Answer to: "Jag är nöjd med 1000vinnare och 10000 plats på vinnaren iaf :D:D "

Became a member: 
Forum posts:
Jag gick i vinst iaf, spelade på Right Here Right Now..

Mitt avslag var givet.. Giant Warrior.

Reply
Posted: 2008-06-01 16:14:46

Became a member: 
Forum posts:
Kul att ett mindre stall vann.. tror ni att jag kan hålla undan i år? (förstaplats).
Reply
Posted: 2008-06-01 16:17:59

Became a member: 
Forum posts:
Det där var som en vinst för mig..
Reply
travspelarn Posted: 2008-06-01 16:20:56

Became a member: 2007-10-25
Forum posts: 1102
Grattis till vinsten T&E! Och även kakan förståss som alltid lyckas bra i storloppen. Speciellt med dålig form.

Med tanke på dagens lopp (derbyt och stoderbyt) känns spelet grymt obalanserat och detta var nog travspelarns sista start i det här spelet.
Reply
Soberano Posted: 2008-06-01 16:27:22 Answer to: "Grattis till vinsten T&E! Och även kakan förståss som alltid lyckas bra "

Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100
Att spelet är ganska obalanserat vet vi ju om med vad i dagens lopp var det som gjorde att bägaren ev runnit över? Är ju trist när folk lägger av.
Reply
travspelarn Posted: 2008-06-01 16:40:50 Answer to: "Att spelet är ganska obalanserat vet vi ju om med vad i dagens lopp var de"

Became a member: 2007-10-25
Forum posts: 1102
Jag tycker faktiskt att det varit värre än vanligt på senare tid. Steel scout med 23 i blåa siffror förlorar mot universelle med 7 i blåa siffror. Giant warrior som är ett par snäpp bättre i allt gentemot RHRN har ändå ingen chans trots att RHRN lägger 50 m på galopp.

Om siffrorna inte betyder något så spelar det ju ingen roll hur mycket tid man lägger ned för att träna upp hästarna. Därför orkar jag inte hålla på längre.
Reply
Soberano Posted: 2008-06-01 17:02:40 Answer to: "Jag tycker faktiskt att det varit värre än vanligt på senare tid. Steel "

Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100
Fast det är ju lite av charmen. Jag håller med om att det finns en hel del att putsa på men faktum är ju att när etapperna är slut så är majoriteten av de som tjänat bra med pengar dom som har höga värden. Undantag finns alltid och så är det IRL också. Giant Warrior kanske inte hade återhämtat sig efter sin skada? RHRN är ju ett rejält undantag som besitter en enorm skalle helt enkelt. Kolla medlet på de som gick till final? Överlag ganska fina hästar.

Jag menar att siffrorna har betydelse i längden däremot saknar jag tydligare utvecklingskurvor på hästarna från att dom börjar starta och galopperar mycket,saknar speed och orkar inte hålla farten över upploppet till dess att dom faktiskt klarar av att trava och har en speed kvar över upploppet trots att tempot varit högt osv. Nu känns det som att dom inte utvecklas utan börjar på topp så att säga.....
Reply
Soberano Posted: 2008-06-01 17:26:35 Answer to: "Jag tycker faktiskt att det varit värre än vanligt på senare tid. Steel "

Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100
Ser att du lagt ner och måste säga att det är ganska obefogat gnäll som du kommit med. Dina hästar har fina värden men det finns många med liknande och bättre som inte sprungit in miljoner. Giant Warrior till exempel har väl inga monstervärden men den har du dragit in nästan 3 miljoner med. Om det bara handlade om siffror skulle du tycka att det var roligare då? Känns ju rätt meningslöst det med.

Jaha, nu var det sprinterlopp. Vem har mest på snabbhet? Ok, du har en 8 då vinner du,grattis! Nej, visst går det fila på ett och annat men SÅ överlägset bra material hade du inte i stallet....
Reply
Posted: 2008-06-01 17:54:27

Became a member: 
Forum posts:
(nerlagd)
Reply
Posted: 2008-06-01 18:03:09

Became a member: 
Forum posts:
Mycket tråkigt att tre toppstall har lagts ner..

(travspelarn,plokko,Rotagg)..

Travspelarn!, jag tror att rutin spelar större roll än värden nu förtiden.. Rhrn har 7 i Rutin...
Reply
Posted: 2008-06-01 18:43:56 Edited(1): 2008-06-01 18:46:12

Became a member: 
Forum posts:
GW har 6 i rutin så knappast det...


Kan ju lika gärna skriva här vad jag skrev till kakan i ämnet för 5 minuter sedan...

-----------------------------------------------------------------
Se själv starten i dag. Din (RHRN) tar stor galopp i ett 2640 lopp mot kanonhästar,, och kommer 2a ändå...tack vare vad? Vinnarskallen ?
Den har kass styrka i förhållande till övriga...dålig spurt...och springer åttor runt dom ändå....

Tänk dig vi som gillar att träna upp hästarna, Varför ska vi bry oss ???

Finns knappt ett vettigt skäl att köpa in hästar dyra lovande hästar och försöka träna upp dom längre. Dom blå egenskaperna betyder ju ändå inget !
Om nu vinnarskalle är allt....

Varför då träna dom?
Varför bry sig om spelet ?

Ska försöka hålla ut till nästa etapp. Är det samma skämt då slutar jag med...om inte innan...
---------------------------------------------------------

Det är ju det som i förlängningen blir problemet som gör att många tröttnar. DET FINNS INGET MÅL MED TRÄNINGEN I SPELET !

Du kan träna en häst till han är 5 år och så han ser helt grym ut, 5-6or på alla blåa värden, men....
medans din fortfarande står och stampar på 12-tider trots 2 etappers träning, så kommer en 3-årig liten fjunis med 3 i styrka eller nåt, som springer åttor runt dom ändå, och joggar 2640 på 1.11-tider i 3e starten.....´
Reply
Posted: 2008-06-01 18:46:35 Answer to: "GW har 6 i rutin så knappast det... Kan ju lika gärna skriva här va"

Became a member: 
Forum posts:
Finns ingen logik Perra, det går inte att förstå
Lotteri hela tiden, man tröttnar. Träningen spelar ingen roll och att planera att köra barfota och liknande är helt meningslöst också.
Reply
Soberano Posted: 2008-06-01 19:03:47

Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100

Finns knappt ett vettigt skäl att köpa in hästar dyra lovande hästar och försöka träna upp dom längre. Dom blå egenskaperna betyder ju ändå inget !


Jag är helt med på att det finns saker som saknar logik men vill ändå fortsätta hävda att det SPELAR ROLL hur värdena ser ut på hästarna. Tycker att det är ganska underhållande att det är dom framgångsrika stallen som surnar till så fort någon med mindre blått vinner mot deras stjärna och lägger ner skiten.......

Av de 25 högst rankade just nu så har 4 stycken ett medel under 5.0 varav 1 av dessa har under 4.0 (RHRN). Visst är inte medlet allt men vi kan väl kanske utgå från att dessa har ganska fina siffror överlag. En slump? Knappast. Visst blixtrar hästar med sömre siffror till ibland men faktum är ändå att de som tar sig hela vägen till toppen OFTAST har fina grundvärden.

Kanske dags för Ludde att pensionera alla sina hästar och stänga stallet eftersom inte MICRO MESH och GOING KRONOS vinner alla lopp?

Trav IRL är inte alltid logiskt heller och jag vill tro att det finns möjligheter att få detta spelet hyfsat realistiskt utan att bli FÖR stereotypt för det kan väl inte vara så kul om allt var förutsägbart?


Reply
Soberano Posted: 2008-06-01 19:07:47

Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100
Vill komma med ett tillägg.

Jag tror heller inte att värdena är helt symmetriska. En häst med 8 i snabbhet är ju inte dubbelt så snabb som en med 4 och ju högre värden desto mindre gör varje decimal på prestationen. En tanke bara....
Reply
hogan Posted: 2008-06-01 20:03:07

Became a member: 2008-01-18
Forum posts: 4955
Bra inlägg o intressant debatt men instämmer helt med föregående talare! (Soberano alltså)
Reply
Posted: 2008-06-01 20:11:01 Edited(1): 2008-06-01 20:12:10

Became a member: 
Forum posts:

Tycker att det är ganska underhållande att det är dom framgångsrika stallen som surnar till så fort någon med mindre blått vinner mot deras stjärna och lägger ner skiten


För det första: Jag tillhör då INTE toppstallen Soberano , så du kan knappast syfta på mig ?

Att toppstallen gnäller däremot är väl logiskt. DOm har varit med länge och kan spelet och hästarna rätt bra. Ganska lätt att se hur obalanserat det är då ! ....svag avel, lopp som känns lottoaktiga , blå värdenas nollinverkan på distansförmåga etc


men faktum är ändå att de som tar sig hela vägen till toppen OFTAST har fina grundvärden.


Jag håller helt och fullt med dig där Soberano. Har redan skrivit samma sak i nå´t tidigare ämne. Tror det var dom ledande 3 eller 4-åringarna jag kollade upp.

Det jag menar är att de blå egenskaperna framför allt spelar in alldeles för lite på distansförmågan !
RHRN t.ex. har klart lägre både på styrka och spurt än del flesta i finalfältet men har vunnit Kriteriet och varit 2a i derbyt nu, plus att han sprungit bra i kvallopet till båda dessa.

Jag kan köpa om han presterar grymt på 1640 och möjligen 2140 men inte att han vinner mot kanonmotsånd och kommer 2a trots stor galopp ...i 50 meter !

Tyvärr blir det RHRN som ofta får stå i skottgluggen här, men det är ju för att han vinner trots "fel" distans , dålig form och stora galopper...och MÅNGA VET hans egentliga begränsningar.

Det är inte att en häst med lågt medel vinner eller presterar utan hur han tar sina vinster och topp-placeringar i topplopp som gör att plokko , jag och flera börjar ifrågasätta logiken.
Reply
Posted: 2008-06-01 20:16:10

Became a member: 
Forum posts:

Trav IRL är inte alltid logiskt heller och jag vill tro att det finns möjligheter att få detta spelet hyfsat realistiskt utan att bli FÖR stereotypt för det kan väl inte vara så kul om allt var förutsägbart?


Håller med dig, spelet har alla förutsättningar...men just nu undrar jag hur Erikssons tankar går. Ett online spel behöver ändå en viss balansering. Jag vills se att blåa värden inverkar mycket på distansförmågan. Då kan vi få toppsprinters , grymma stayers typ Etain Royale etc....skulle vara mycket kul
Reply
hogan Posted: 2008-06-01 20:17:37

Became a member: 2008-01-18
Forum posts: 4955
Åh Stort Grattis T&E ....det visar att även mindre stall kan lyckas, skitkul o bra för spelet i längden, det höjer motivationen hos stora marioteten. 90-95 % springer inte ens in 100-200.000 per etapp trots en hel del hyfsade hästar....bara kämpa vidare precis som det vanliga livet, går inte att lägga sig ner o böla. Länge leve T&E...
Reply
hogan Posted: 2008-06-01 20:20:38

Became a member: 2008-01-18
Forum posts: 4955
Ja...Utah Bulwark vann elitloppet trots bara en växel...gick i tredjespår hela loppet och vann ändå...är inte trav härligt!!
Reply
1   [ 2 ]   3   4