1
2
3
[ 4
]
5
|
Cherry
|
Posted: 2013-11-28 12:53:49  Varför fortsatte du inte bara med stallet som du hade tidigare?
Answer to: "Varför fortsatte du inte bara med stallet som du hade tidigare?"
|
Became a member: 2007-12-07
Forum posts: 6901
|
Jag var inte så jätteintresserad. Hade massa pengar som låg och sölade och såg det mest som en kul grej. Körde några lopp med hans gamla hästar, det var väl Screaming Fist, Gesar Hoss och Growing Bigger minns jag, men mitt intresse slocknade totalt efter ett litet tag. Då sålde jag av alla hästar. Efter ett litet tag började jag på nytt med en kassa på lite drygt 20 millar och jobbade ihop ett stall med unghästar. Fan, känns som att jag har berättat den här historien ett tiotal gånger nu.
|
|
Reply
|
|
Cherry
|
Posted: 2013-11-28 12:55:20
|
|
Vad spelar det för roll vad det hette silver? Ta du och skit i det  Informationen finns säkert nånstans på forumet, det är bara att leta.
Och "Epok".. gulligt. Vem du nu än är.
|
|
Reply
|
|
silver
|
Posted: 2013-11-28 12:55:57  Hej!
Har startat ett nyt stall men värför ta den hårda vägen?
Jag vill ta "cherryvägen"
Kan läsa här att han köpt sig till framgång, jag vill också göra det
Nån som är sugen på sälja sitt toppstall, jag betalar bra pengar!!!
Då ska jag visa vem som är kungen av travzonen, en gång för alla!
Answer to: "Hej!
Har startat ett nyt stall men värför ta den hårda "
|
Became a member: 2010-07-09
Forum posts: 358
|
cherryvägen, du kan ju fråga den nya cherry om han vill ta samma beslut som den gamla och sälja.
Han har ju gett 700kr så lite vinst kanske han vill ha 1000kr kanske, njaa jag tror nog att han kanske vill behålla sitt stall men han verkar ju vara bisnesman.
|
|
Reply
|
|
Cherry
|
Posted: 2013-11-28 12:57:37  cherryvägen, du kan ju fråga den nya cherry om han vill ta samma beslut som den gamla och sälja.
Han har ju gett 700kr så lite vinst kanske han vill ha 1000kr kanske, njaa jag tror nog att han kanske vill behålla sitt stall men han verkar ju vara bisnesman.
Answer to: "cherryvägen, du kan ju fråga den nya cherry om han vill ta samma"
|
|
Ja inte fan säljer man ett så här fint stall för några tresiffriga belopp inte! Och inte fyrsiffriga heller för den delen. Men du silver, om du vill ha hjälp med att omvandla dina miljoner i kassan till ett konkurrenskraftigt stall, tveka inte med att PM:a mig, ska hjälpa dig så mycket jag bara kan.
|
|
Reply
|
|
silver
|
Posted: 2013-11-28 12:59:22  Ja inte fan säljer man ett så här fint stall för några tresiffriga belopp inte! Och inte fyrsiffriga heller för den delen. Men du silver, om du vill ha hjälp med att omvandla dina miljoner i kassan till ett konkurrenskraftigt stall, tveka inte med att PM:a mig, ska hjälpa dig så mycket jag bara kan.
Answer to: "Ja inte fan säljer man ett så här fint stall för n&ari"
|
|
haha ta det lugnt jag kommer sakta men säkert, en dag ska du vara bakom mig på rankingen 
|
|
Reply
|
|
sportsvensson
|
Posted: 2013-11-28 13:01:24
|
Became a member: 2011-05-14
Forum posts: 365
|
Damn, 20 millar!?
Måste ju kännas oerhört konstigt att ligga i toppen när man köpt sig dit, mer eller mindre?
Känns som när man var liten och ändrade i editorn på Championship Manager 99, satan vilka lirare man kunde köpa för miljarden när man lirade med Aston Villa 
Hur grym var man inte då när man vann både PL och Champions League 
|
|
Reply
|
|
Cherry
|
Posted: 2013-11-28 13:06:23  Damn, 20 millar!?
Måste ju kännas oerhört konstigt att ligga i toppen när man köpt sig dit, mer eller mindre?
Känns som när man var liten och ändrade i editorn på Championship Manager 99, satan vilka lirare man kunde köpa för miljarden när man lirade med Aston Villa 
Hur grym var man inte då när man vann både PL och Champions League 
Answer to: "Damn, 20 millar!?
Måste ju kännas oerhört konstigt att lig"
|
|
Konstigt och konstigt, nä. Finns ett helt gäng stall som sitter på bra mycket mer än 20 millar utan att nånsin ha varit i närheten av toppen på världsrankingen. Så även om jag inte tog den rätta vägen, så gjorde jag nåt fint av stallet. Och det var nästan fyra år sen nu, tycker nog att jag har bevisat tillräckligt. Men ge det fyra år till så ska du se att silver kör samma visa på forumet.
|
|
Reply
|
|
sportsvensson
|
Posted: 2013-11-28 13:08:36
|
|
Vad man förstått så har väl flera av stallen som tjänat mycket pengar, gjort det p.g.a. buggar förr i tiden?
|
|
Reply
|
|
Cherry
|
Posted: 2013-11-28 13:13:32  Vad man förstått så har väl flera av stallen som tjänat mycket pengar, gjort det p.g.a. buggar förr i tiden?
Answer to: "Vad man förstått så har väl flera av stallen som tj&a"
|
|
Ja. Eller flera, det vet jag inte. Det var innan min tid. Jag känner till ett specifikt exempel och nej jag vill inte säga vem det är. Men dom satt på bra mycket mer än 20 millar iaf.
|
|
Reply
|
|
Medeltid
|
Posted: 2013-11-28 13:17:10
|
Became a member: 2008-02-01
Forum posts: 787
|
Spelar i princip ingen roll om man har 5 eller 50 miljoner i kassan på det här spelet, det är andra saker som avgör hur bra det går. Och då har jag själv aldrig haft mer än 8-9 mille eller ens känt till någon spelbugg förrän i efterhand.
|
|
Reply
|
|
sportsvensson
|
Posted: 2013-11-28 13:39:50
|
|
Cherry, behöver inte säga vem det är. Mer hur det fungerade? Känns ju som ett hån mot oss relativt nya spelare (gick med 2011) när de sitter toppstall som tjänat flera miljoner p.g.a. buggar?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2013-11-28 17:30:33  Spelar i princip ingen roll om man har 5 eller 50 miljoner i kassan på det här spelet, det är andra saker som avgör hur bra det går. Och då har jag själv aldrig haft mer än 8-9 mille eller ens känt till någon spelbugg förrän i efterhand.
Answer to: "Spelar i princip ingen roll om man har 5 eller 50 miljoner i kassan på"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Det tycker tydligen inte denna cherry typen, säg det till han.
Men jag håller med cherry faktiskt!
Värför gå och börja med 2 milj när man kan ta "cherryvägen"
Allt annat är bara dumt.
Jag ser han iaf som min nya förebild i spelet, asså vilken lirare!
Kom igen nu sälj nån snälla eran stall till mig, pleaseeee.
Jag vill regera med cherry i toppen av världsrankingen
och därifrån kommer vi att skratta åt er allihopa, hahaba! Yeah!!!
Ni som börjar med 2 milj, värför???
Sen kommer jag att utnyttja varenda en bugg som finns
så att ingen kommer före mig i rankingen.
Ni alla andra kommer att bli så avundsjuka på oss!
Värför lät dom dig inte vara moderator cherry, helt sjukt!!!
Underbaraste killen som finns.
Du hade definitivt varit rätt kille och arbeta där.
Då hade du varit kung i båda världen!
Jag zägdr bara att ni alla andra är så avundsjuka på cherry när han
krossar er i världsrankingen med flera miljoner.
Totalt överlägsen.
Han har visat att han kan ta ett stall till toppen.
Shit alltså, fast han inte köpt stall och yttnyttjat spelet alla buggar och allt,
så hade han ändå varit där han är nu, och det tycker jag han har bevisat!
Cherry äger!!!
Jag är med dig hela vägen polarn 
Bry dig inte om dom andra.
|
|
Reply
|
|
Jimson
|
Posted: 2013-11-28 17:35:00 Edited(1): 2013-11-28 17:55:22  Vem är Jimson ? tycker bara att han plötsligt, börjat vara mycket på forumet, och en stor del av tiden försvarar han Cherry. Jag har ju inte läst allt han skrivit, men alltid jag ser något han skrivit är det att försvara Cherry. Känner ni varann ? Cherry visst hade du ett stall innan du köpte stall Cherry Kände du Jimson Redan när du hade ditt gamla stall ?
Answer to: "Vem är Jimson ? tycker bara att han plötsligt, börjat vara m"
|
Became a member: 2008-03-26
Forum posts: 1023
|
Ja vem är jag egentligen? Om du tittar noga ser du att jag varit medlem sedan 2008. Hade ett nästan två år långt uppehåll från travet för att nu komma tillbaka. Tyckte travzonen var en bra sida förr så kom hit för att få lite perspektiv inför V75 och även lägga ned lite slötid på ett internetstall. Insåg snabbt att det inte är lika bra som förr, åtminstone inte lika aktivt.
Försvarar Cherry en stor del av tiden? Läs om och läs rätt så ser du kanske vad jag skriver. Nej jag känner absolut inte Cherry och nej jag kände inte Grenka heller. Grenka tyckte säkert att zonen var en bättre plats utan mig för övrigt så jag har aldrig haft någon vänrelation till det kontot. Däremot så kom jag tillbaka hit mitt i er moderatorskamp. Snabbt insåg jag att du inte verkade vara lämplig att vara moderator då du skapade egna regler och stängde av för helt galna saker. Jag vet inte hur många du hann stänga av på lika konstiga grunder men det konstaterade fallet gjorde dig olämplig att fortsätta som moderator. Var det då du blev ledsen på mig? För att jag delade Cherrys syn på hur moderering ska fungera? Du verkar inte kunna ta någon kritik och med tanke på hur sårad du blev när jag menade att du var olämplig som moderator är jag glad att du inte hann stänga av mig.
Jag har inget emot dig som silver men som moderator-silver så framstod du inte på ett bra sätt. Jag är inte vän eller fiende med någon här på travzonen. I och för sig drabbas jag av dessa förbannade stjärnor hela tiden så några verkar tycka att jag är en jobbig person.
Edit: Sedan är det synd att diskussionen om kusk-buggen dränks i inlägg om helt andra saker. Jag är inte bättre själv och jag ber om ursäkt till JontePuma som är trådstartare. Kanske kan vi försöka hålla oss till ämnet hädanefter?
|
|
Reply
|
|
Medeltid
|
Posted: 2013-11-28 17:56:43 Edited(1): 2013-11-28 17:57:39
|
Became a member: 2008-02-01
Forum posts: 787
|
Nästan så man får lust att maila Eriksson och be honom sätta in 20 mille till alla stackars nya stall som det är så synd om. Sen får vi se hur många av er som är tillräckligt skickliga för att nå toppen.
1. De flesta av de nuvarande toppstallen har inte tjänat en spänn på spelbuggar och annat. Några av oss har lagt upp vår spelhistorik i en tidigare tråd, men den får ni vackert leta upp själva om ni nu är intresserade.
2. Även de stall som fått "enkla pengar" har tagit sig till toppen på andra grunder än de pengarna. Det finns helt enkelt inte så mycket att göra för sina pengar till slut, därför är stallekonomin inte så viktig så länge man inte är helt bankrutt. Jag har som sagt aldrig haft ett rikt stall, det enda man går miste om är att man inte kan vara med och slåss om de mest lovande 1- och 2-åringarna vid början av etappen, inget annat.
Så vänligen, släpp detta någon gång och lär er spelet istället.
|
|
Reply
|
|
silver
|
Posted: 2013-11-28 18:09:23  Nästan så man får lust att maila Eriksson och be honom sätta in 20 mille till alla stackars nya stall som det är så synd om. Sen får vi se hur många av er som är tillräckligt skickliga för att nå toppen.
1. De flesta av de nuvarande toppstallen har inte tjänat en spänn på spelbuggar och annat. Några av oss har lagt upp vår spelhistorik i en tidigare tråd, men den får ni vackert leta upp själva om ni nu är intresserade.
2. Även de stall som fått "enkla pengar" har tagit sig till toppen på andra grunder än de pengarna. Det finns helt enkelt inte så mycket att göra för sina pengar till slut, därför är stallekonomin inte så viktig så länge man inte är helt bankrutt. Jag har som sagt aldrig haft ett rikt stall, det enda man går miste om är att man inte kan vara med och slåss om de mest lovande 1- och 2-åringarna vid början av etappen inget annat.
Så vänligen, släpp detta någon gång och lär er spelet istället.
Answer to: "Nästan så man får lust att maila Eriksson och be honom s&a"
|
|
Man behöver inte köpa ett stall. Det räcker att man blir duktig på att spela spelet. i det ingår inte bara lopp, utan aveln och köpa och sälja rätt hästar, behålla rätt hästar. Lära sig vilka lopp man ska välja lära sig ta ut rätt kuskar, så man slipper få kusk med 2 i form. Jag har lärt mig har varit 6:a på världsrankingen när jag satsat som bäst. Nu är jag på väg tillbaka, är topp 25 med 7-8 hästar i stallet , pengar på kontot finns det gott om. Mitt mål är att inom några etapper ha cherry bakom mig på världsrankingen.
|
|
Reply
|
|
hakan67
|
Posted: 2013-11-28 21:09:09
|
Became a member: 2011-06-13
Forum posts: 221
|
Trött på alla som tycker det är okej att utnyttja buggar och inte rapportera dem.rapportera dem direkt till forumet så alla kan ta del av den,så är det ingen som anklagar varann för fusk. Samma var det med barfota buggen tills det kom upp på forumet, då tog det inte lång tid förrän det åtgärdades. Hoof beats använde inte barfota buggen innan den upptäcktes,utan efter den rapporterades till forumet. Men då kunde alla ta del av den. Oärligt annars,vill ni inte vinna lopp rättvist
|
|
Reply
|
|
Jimson
|
Posted: 2013-11-28 21:20:36  Trött på alla som tycker det är okej att utnyttja buggar och inte rapportera dem.rapportera dem direkt till forumet så alla kan ta del av den,så är det ingen som anklagar varann för fusk. Samma var det med barfota buggen tills det kom upp på forumet, då tog det inte lång tid förrän det åtgärdades. Hoof beats använde inte barfota buggen innan den upptäcktes,utan efter den rapporterades till forumet. Men då kunde alla ta del av den. Oärligt annars,vill ni inte vinna lopp rättvist
Answer to: "Trött på alla som tycker det är okej att utnyttja buggar oc"
|
|
Att använda dessa buggar ger dig ingen vinstgaranti. Visst ska det vara lika för alla men har dessa saker gjort så stor skillnad? Känns som vi börjar göra en höna av en fjäder. Alla buggar har väl rapporterats hittills? Hur mycket pengar handlar det om?
|
|
Reply
|
|
hakan67
|
Posted: 2013-11-28 21:40:34  Att använda dessa buggar ger dig ingen vinstgaranti. Visst ska det vara lika för alla men har dessa saker gjort så stor skillnad? Känns som vi börjar göra en höna av en fjäder. Alla buggar har väl rapporterats hittills? Hur mycket pengar handlar det om?
Answer to: "Att använda dessa buggar ger dig ingen vinstgaranti. Visst ska det var"
|
|
Naivt om du tror på det,isåfall varför nyttjar man buggar då. Och det handlar också om att utveckla spelet, och det går inte om inte buggarna rapporteras
|
|
Reply
|
|
Jimson
|
Posted: 2013-11-28 22:05:45  Naivt om du tror på det,isåfall varför nyttjar man buggar då. Och det handlar också om att utveckla spelet, och det går inte om inte buggarna rapporteras
Answer to: "Naivt om du tror på det,isåfall varför nyttjar man buggar "
|
|
Du undvek frågorna på ett bra sätt! Barfotabuggen använde man för att det är en fördel att köra barfota, dock ingen vinstgaranti, det gav även tätare starter vilket är ett minus. Kusk är för att man vill ha bättre kuskform kan jag tänka mig men inte heller det ger vinstgaranti. Rapporteras inte buggarna? Alla buggar som kommer fram, vilket jag gissar är de flesta det någon gång har "fuskats" med, rapporteras. Sedan vet man aldrig när det åtgärdas men det är ett gratisspel och Eriksson lägger ingen prioritet på den här sidan. Man får ta det för vad det är.
Hur mycket framgång har buggarna gett i vinstpengar eller hur man nu mäter fusket?
Har jag fel så säg det men det här är knappast något som förändrat världsrankingen på betydande sätt. Inga miljoner vi pratar om, eller?
|
|
Reply
|
|
hakan67
|
Posted: 2013-11-28 22:41:55  Hej!
Har startat ett nyt stall men värför ta den hårda vägen?
Jag vill ta "cherryvägen"
Kan läsa här att han köpt sig till framgång, jag vill också göra det
Nån som är sugen på sälja sitt toppstall, jag betalar bra pengar!!!
Då ska jag visa vem som är kungen av travzonen, en gång för alla!
Answer to: "Hej!
Har startat ett nyt stall men värför ta den hårda "
|
|
Om några hittar en bugg och utnyttjar den för att tjäna pengar är helt ok skrev du i ett tidigare inlägg. Tjäna pengar alltså!! Sen handlar det inte om summor utan etiken. Sen att det är ett gratis spel har ingen betydelse. Om du vill fuska till dig framgång får stå för dig. Jag vill spela o vinna lopp i en fair anda
|
|
Reply
|
|
1
2
3
[ 4
]
5
|