Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
  Travforum -> TravSpelet -> Allmänt -> Va fan händer?

Diskutera allt som rör Travspelet. Ingen reklam för hästar som ligger ute till försäljning eller reklam för avelshingstar är tillåten i denna delen av forumet.
Username

Password

1   2   [ 3 ]   4   5  
Author Message
Jimson Posted: 2013-11-27 23:33:27 Edited(1): 2013-11-27 23:33:51 Answer to: "Finns inga skor som klämmer här kan jag lova dig men det är "

Became a member: 2008-03-26
Forum posts: 1023
Förstår inte en sak. Cherry borde enligt dig(jag tolkar det så ) kommit och erkänt att han gjort bort sig? Samtidigt är du redo att använda samma bugg tills det är åtgärdat. Ska du också komma och skriva att du gjort bort dig varje gång du utnyttjat buggen?

Jaja, jag vet vad du kommer svara så ditt svar är inte nödvändigt om du inte känner för det. Jag vet inte hur mycket pengar den här buggen har inbringat inblandade parter. Visst är det synd att buggar ska ändra förutsättningarna men säg ett spel som inte lider av det.

Jag tycker det är intressant hur mycket det här spelet berör. Jag gillar det! Det blåser alltid hårt på toppen.
Reply
Cherry Posted: 2013-11-27 23:34:18 Answer to: "Finns inga skor som klämmer här kan jag lova dig men det är "

Became a member: 2007-12-07
Forum posts: 6901
Jag gjorde ju det. Jag sa ju att det var fel, rakt av och tidigt i debatten t.o.m. Men precis som du har dina principiella skäl så har jag mina, och jag kan tycka att det är orättvist att 1) Bakaou och Blidkulla bara nämns i förbifarten, och 2) att en annan bugg som gett användaren LÅNGT mycket mer fördelar i princip genom åren har gått oattackerad.

ALLT av principiella skäl. Mina rent personliga skäl är att det är inte så jäkla farligt om någon skaffar sig lite fördelar i ett spel. För mig tyder det på vinnarskalle snarare än dålig karaktär, men jag kan bara snacka för mig själv. Men som sagt, principen är viktig för mig och givetvis blir den ännu viktigare när det är jag som attackeras.

Och i Elite Race gjorde jag absolut inget fel och att dent lämnade spelet pga det visar ju bara på att han har nåt stort jävla fel i skallen på sig. Sorry men det finns inga andra sätt att säga det på när man enbart gnäller över ett missat lopp och lägger ner hela stallet pga det, när man varit den största kometen på länge på zonen, kanske största någonsin. Den pinsamma storyn tänker jag definitivt inte belastas för. Dent gjorde ett misstag och det dröjde nog inte ens 24h innan han själv började tycka det, det är jag säker på.

Men hur som helst, ja, det var kanske inte helt klockrent att välja Kajsa och Witasp. Tänkte att det blir säkert liv om det, men hade jag vetat att det skulle bli så här mycket så hade jag inte gjort det..
Reply
JontePuma Posted: 2013-11-27 23:49:42 Answer to: "Jag gjorde ju det. Jag sa ju att det var fel, rakt av och tidigt i debatten"

Became a member: 2008-07-12
Forum posts: 605
Cherry, ok för att inte bli långrandig. Jag attackerar inte folk utan bevis. Bakaou och Blidkulla vet vi inte om de myglat eller bara inte ställt in några kuskval. Jag föredrar att fria framför att fälla.
Andra buggar såsom spelbuggen har jag ingen aning om vilka som skaffat sig fördelar genom, jag var inte så särskilt aktiv i forumet de första åren.

Jimson, du har inte läst tillräckligt noggrant. Jag hade tyckt det varit fair om han berättat om buggen för oss övriga så vi också kunnat utnyttja den. Om det sedan är rätt eller fel att utnyttja buggar är ju som jag sagt flera ggr redan en fråga om hur man ställer sig moraliskt till det hela. Det jag försöker få fram här är att DET SKALL VARA LIKA FÖR ALLA förutsättningsmässigt i den mån som går.
Att du säger att buggar är en del av spel innebär förhoppningsvis inte, vilket jag heller inte tror, att du tycker man skall acceptera det om det finns något man kan göra.
Reply
Jimson Posted: 2013-11-28 00:09:49 Answer to: "Cherry, ok för att inte bli långrandig. Jag attackerar inte folk"

Became a member: 2008-03-26
Forum posts: 1023
Ok. Jo jag förstår vad du menar. Självklart ska buggar rättas till. Det jag menar är att vi har ett spel som är gratis och några finner en bugg som de utnyttjar ett tag för att tjäna pengar. Kuskvalen är irriterande, jag förstår, men så mycket pengar kan inte den buggen ha inbringat, tror jag iaf. Jag reserverar mig för fel. Att ni ska kriga om den här frågan på det här viset är det jag tycker är lite onödigt. Förhoppningsvis är Eriksson uppmärksammad på det här och nu är det bara att vänta in honom. Det kommer säkert att åtgärdas.

Jag tycker egentligen att det är kul att se ,som Cherry skrev, vinnarskallarna som plockas fram för en så här banal sak. Hade ingen brytt sig så hade jag varit orolig. Missförstå mig rätt.
Reply
dent Posted: 2013-11-28 11:10:07

Became a member: 2011-04-08
Forum posts: 201
Har du rätt att skriva vad du vill om folk???

Och i Elite Race gjorde jag absolut inget fel och att dent lämnade spelet pga det visar ju bara på att han har nåt stort jävla fel i skallen på sig. Sorry men det finns inga andra sätt att säga det på när man enbart gnäller över ett missat lopp och lägger ner hela stallet pga det, när man varit den största kometen på länge på zonen, kanske största någonsin. Den pinsamma storyn tänker jag definitivt inte belastas för. Dent gjorde ett misstag och det dröjde nog inte ens 24h innan han själv började tycka det, det är jag säker på.

Visar ännu en gång vilken liten människa du verkligen är. Och en sak jag ångrar absolut inte att jag lämnade spelet. Fick reda på dina inlägg genom min bror som fortfarande spelar och tyckte att jag skulle kolla vad du skriver om mig. Forum moderatorerna måste antagligen sova eller titta åt andra hållet om du inte blir avstängd när du skriver så om folk.
Reply
Cherry Posted: 2013-11-28 12:09:08 Answer to: "Har du rätt att skriva vad du vill om folk??? Och i Elite Race gjor"

Även om det låter konstigt så menade jag det inte så allvarligt som jag inser att det låter när jag läser det nu. Jag ber om ursäkt för det, jag tror ju inte på allvar att du har något fel i skallen. Jag såg bara ditt avsked på zonen som en stor impulshandling. Jag är själv något av en impulsmänniska och har gjort mycket värre grejer än så som jag har ångrat direkt efteråt. Men säger du att du inte ångrar något så får jag väl tro dig. Tyckte däremot det var tråkigt att du la ner, du hade ett konkurrenskraftigt stall med många bra hästar och att sluta pga en bugg eller vad det var tyckte jag personligen var onödigt. Men det är ditt stall och du gör såklart vad du vill med det.

Men som sagt, jag ber om ursäkt för det ordvalet, tror inte alls du har nåt fel i skallen.
Reply
silver Posted: 2013-11-28 12:19:35 Edited(1): 2013-11-28 12:20:16 Answer to: "Även om det låter konstigt så menade jag det inte så"
218
The Silver Stable
Umåker

Became a member: 2010-07-09
Forum posts: 358
Vem är Jimson ? tycker bara att han plötsligt, börjat vara mycket på forumet, och en stor del av tiden försvarar han Cherry. Jag har ju inte läst allt han skrivit, men alltid jag ser något han skrivit är det att försvara Cherry. Känner ni varann ? Cherry visst hade du ett stall innan du köpte stall Cherry Kände du Jimson Redan när du hade ditt gamla stall ?
Reply
Cherry Posted: 2013-11-28 12:25:50 Edited(1): 2013-11-28 12:26:15 Answer to: "Vem är Jimson ? tycker bara att han plötsligt, börjat vara m"

Nope. Tror han har varit här mycket längre än jag. Växlade lite PM med honom igår kväll för första gången.

Edit: Fram tills igår så trodde han att jag var den gamla Grenka.
Reply
silver Posted: 2013-11-28 12:32:38 Edited(2): 2013-11-28 12:36:10 Answer to: "Nope. Tror han har varit här mycket längre än jag. Växl"
218
The Silver Stable
Umåker

Jaha, Nu kanske han inte försvara Cherry så mycket längre, när du inte är den gamla, utan den nya.
Jag hade nästan börjat tro att ni var ett kärlekspar, pojk och flickvän. För det ser ju ut att vara en fin flicka , iallafall utifrån den vackra bilden.
Reply
Posted: 2013-11-28 12:38:07 Answer to: "Jaha, Nu kanske han inte försvara Cherry , så mycket längre"

Became a member: 
Forum posts:
asså vad handlar denna diskusion om? Orkar inte läsa men d verkar vara livat?
Reply
sportsvensson Posted: 2013-11-28 12:38:12

Became a member: 2011-05-14
Forum posts: 365
"Köpte stall Cherry"?
Reply
silver Posted: 2013-11-28 12:41:30 Edited(1): 2013-11-28 12:42:53 Answer to: ""Köpte stall Cherry"?"
218
The Silver Stable
Umåker

Ja för er som inte vet, kan jag informera att stall cherry har haft en annan ägare en gång i tiden. Men stallet köptes upp av ett annat stall här på zonen. Vet inte vilket stall det var Men stall cherry kanske vill berätta. Tydligen ska jimson vara kompis till den gamle cherry, säger den nya cherry.
Reply
Posted: 2013-11-28 12:43:26 Answer to: "Ja för er som inte vet, kan jag informera att stall cherry har haft en"
218
The Silver Stable
Umåker

Became a member: 
Forum posts:
Men vadåvadå?
Det är väl känt sedan länge att han sålde sitt stall (den gamla cherry alltså
Reply
sportsvensson Posted: 2013-11-28 12:45:23

Haha, inget jag visste om.
Låter ju oerhört märkligt...

Så den som har Stall Cherry idag har betalat pengar för att få det stallet?
Reply
Cherry Posted: 2013-11-28 12:46:57 Answer to: "Haha, inget jag visste om. Låter ju oerhört märkligt... "

Japp. 700 spänn köpte jag det för. Har lagt pengar på mkt värre saker i mina dagar och tycker än idag att det var ett bra köp.
Reply
Cherry Posted: 2013-11-28 12:49:43

Tror silver är mest intresserad av ytterligare smutskastning, dels för att jag fick honom avsatt som moderator och dels för att han inte hade mycket att hämta i omröstningen på huvudsidan. Men det är ok silver, win some, lose some.
Reply
silver Posted: 2013-11-28 12:49:51 Answer to: "Men vadåvadå? Det är väl känt sedan länge "
218
The Silver Stable
Umåker

Du vet busz, här på forumet brukar diskussioner fara till höger och vänster och bara för att du vet en sak, så behöver inte din nästa veta. Men diskussionen började med att jag undrade vem jimson är, när hon/han plötsligt dykt upp och börjat försvara cherry.
Reply
sportsvensson Posted: 2013-11-28 12:51:04

Varför fortsatte du inte bara med stallet som du hade tidigare?
Reply
silver Posted: 2013-11-28 12:52:04 Edited(1): 2013-11-28 12:53:31 Answer to: "Japp. 700 spänn köpte jag det för. Har lagt pengar på "
218
The Silver Stable
Umåker

Du har gjort ett klipp cherry. Vad hette eller heter dit gamla stall ? Jag behöver inte smutskasta dig, du verkar själv vara duktig på att hamna i blåsväder, här på forumet, med inte bara mig.
Reply
Posted: 2013-11-28 12:53:15

Became a member: 
Forum posts:
Hej!

Har startat ett nyt stall men värför ta den hårda vägen?
Jag vill ta "cherryvägen"

Kan läsa här att han köpt sig till framgång, jag vill också göra det

Nån som är sugen på sälja sitt toppstall, jag betalar bra pengar!!!

Då ska jag visa vem som är kungen av travzonen, en gång för alla!
Reply
1   2   [ 3 ]   4   5