Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
  Travforum -> TravSpelet -> Allmänt -> Va fan händer?

Diskutera allt som rör Travspelet. Ingen reklam för hästar som ligger ute till försäljning eller reklam för avelshingstar är tillåten i denna delen av forumet.
Username

Password

1   [ 2 ]   3   4   5  
Author Message
JontePuma Posted: 2013-11-27 19:26:24 Edited(1): 2013-11-27 19:27:28 Answer to: "tror du har fel, jag tror man får exakt det valen man hade i det f&ou"

Became a member: 2008-07-12
Forum posts: 605
Jag har inte fel, du har fel, för jag kollade detta under tiden uttagningarna pågick (14-16) och blev även kontaktad av spanarn som gjorde någon kontroll runt kuskvalen idag där han frågade om jag hade de i försöket att välja. Det var så jag började notera de 3 stallen som kunde välja annat.

edit: det du säger gick att göra förr men det ändrades, vet inte exakt när men så är det...
Reply
ddmannen Posted: 2013-11-27 19:55:54 Answer to: "Jag har inte fel, du har fel, för jag kollade detta under tiden uttagn"

Became a member: 2007-07-01
Forum posts: 1312
De som har gjort det har ialla fall kvaliferat sig från rätvik och haft ungefär samma val inför finalen som de hade inför försöket.

Vet att jag hade någon kusk ett lopp som bara fanns att välja på en possition.
Reply
larockma Posted: 2013-11-27 20:32:18

Became a member: 2008-11-18
Forum posts: 1474
Kan konstatera att jag hade Engel i Diamant som kuskval 9a....inte fasen såg jag nån Kajsa F som val. Enligt alla normer i den för oss vanliga dödliga, så fick jag en med kuskform 5....

GRENKA: Bara för att du leder, får du välja på alla Sveriges kuskar ?

Skämt åsido, men Eriksson har väl en gräddfil för vissa regioner pga av felprogrammering då Spanis bekräftat att detta inte syns i normal kusk editering.
Reply
Jimson Posted: 2013-11-27 20:59:01

Became a member: 2008-03-26
Forum posts: 1023
Helt off topic men visst är spanarn en tjej?
Reply
JontePuma Posted: 2013-11-27 21:05:39 Answer to: "De som har gjort det har ialla fall kvaliferat sig från rätvik o"

Ok, ddmannen där har du en poäng. Då kan man dra dessa slutsatser :
- De 3 stall som fått kuskar som skiljer sig från resten är från Rättvik och försök 1.
- Alla har exakt samma val som från försöket.

Och man kan även börja spekulera i detta :
- Det kanske är så att om man inte gör nya val och trycker på spara så får man valen från det försök man kvalade in ifrån.
- Bakaou och Blidkulla hade endast en häst till final och kan antas inte ha gjort nya val, dvs inget mysko isf.

Däremot så finns en som GARANTERAT sitter på ett svar och som inte kommenterat denna tråd ännu trots att han skriver ganska ofta i forumet och har varit online en hel del under eftermiddagen.

Tittar man på guldfinalen så har Stall Cherry med 3 hästar.
Vigilante och Von Ryling har INTE samma val som från försök 2 när de gick vidare, alltså har det på dessa gjorts nya val. Lysmelk däremot HAR samma val som från sitt försök dvs försök 1 och det verkar inte gjorts ny sparning där. Men i dessa val finns ingen logik. Varför skulle han ha HR Strömberg med 2 i form före Söderkvist med 7 i form?? Men det finns ju heller ingen logik i att han inte skulle gjort nya val på endast den hästen när han gjort det på 2 andra i samma lopp????

Herr Grenka kunde kanske ge oss lite ljus i denna fråga? Jag skulle iaf uppskatta det.
Reply
Cherry Posted: 2013-11-27 21:10:33 Answer to: "Ok, ddmannen där har du en poäng. Då kan man dra dessa slut"

Became a member: 2007-12-07
Forum posts: 6901
Tja, finns inte så mkt att tillägga efter att Detektiv Puma gjort sin analys. Och om ni letar efter ett svar på frågan "Varför?" och söker efter nåt annat än "För att tillskansa mig en fördel" så kommer ni bli besvikna. Fult? Mja, kanske. Förmodligen. Eller ja, så är det nog. Men jag kunde inte låta bli. Men nu när det blev sån spotlight på det här så får man väl nästan hoppas att både Kajsa och Witasp går ner till 5 i form.

Och Grenka finns inte längre btw.
Reply
JontePuma Posted: 2013-11-27 21:19:00 Answer to: "Tja, finns inte så mkt att tillägga efter att Detektiv Puma gjor"

Spotlight ligger inte på Frick och Witasp i mina ögon...
Men visst leder man med 4 millar på världsrankingen så förstår jag att man behöver alla fördelar man kan få... *ironi*

Ursäkta att jag skrev fel på namnet.
Reply
Cherry Posted: 2013-11-27 21:29:10 Answer to: "Spotlight ligger inte på Frick och Witasp i mina ögon... Men vi"

Mm, jag ställer mig i skamvrån ett tag. Men då ska alla som nån gång har utnyttjat en bugg också dit och stå och skämmas. Som gamla barfotabuggen (gå barfota mer än 1 gång per 10dagsintervall). Vill minnas att herr Puma själv utnyttjade den flitigt, och du var nog inte ensam om det. Jag gjorde det också, och jag vet att många andra toppstall också gjorde det.

Men visst, det är ingen ursäkt. Var bara så trött på de sjukt kassa kuskarna på lördagarna. Det är inte heller nån ursäkt. Men jag kunde inte låta bli när en annan användare gjorde mig uppmärksam på att Lysmelk och Bath Salt hade Kajsa och Witasp förvalt.
Reply
sportsvensson Posted: 2013-11-27 21:50:45

Became a member: 2011-05-14
Forum posts: 365
På tal om buggar, jag började spela i mitten av 2011.
Fanns det buggar före det som gjorde att man kunde skaffa sig ekonomiska fördelar?
Hade varit intressant att veta.
Reply
JontePuma Posted: 2013-11-27 21:52:53 Answer to: "Mm, jag ställer mig i skamvrån ett tag. Men då ska alla so"

Kul att höra att det finns användare som smyger med buggar man kan få fördelar av bland varandra...

Det usla i detta herr cherry är ju inte mest att utnyttja buggen som finns utan mer att ha mage att snacka om buggar som måste fixas till i andra trådar för att sedan använda en annan bugg i eget vinstsyfte... Jag har spelat tz sedan 2008 och kände inte till denna bugg, för det är precis det som det är, en bugg.
Har för mig att det fanns en del klagomål förut på att det inte var rättvist att man kunde ta med sig kuskarna från försöket till finalen då det ju är försök från olika banor och då inte samma kuskar att ta med sig. Detta "fixade" Eriksson så det skulle vara rättvist, och på sidan anmälningar så är det streck på kuskvalen inför finalanmälningarna. Dessvärre verkar det ju nu som det finns ett kryphål.
Jag har skrivit till Eriksson om detta så vi får hoppas han fixar till det ordentligt.

Angående barfotabuggen så passade jag på att använda den en del ja, dock EFTER att den blivit känd. Då anser jag att det inte är en fördel att använda den då ju de flesta känner till den och kan göra samma sak. Då är det, som mest, om ens det, en fråga om moral och om man tycker det är på något sett fel.
Detsamma gäller denna bugg (kuskvalen alltså. Jag har rapporterat den till Eriksson och hoppas den kommer åtgärdas men du kan ge dig fan på att jag kommer utnyttja den vid nästa finaler om det inte är åtgärdat vilket jag även rekomenderar alla andra att göra också.
Reply
larockma Posted: 2013-11-27 21:59:05

Became a member: 2008-11-18
Forum posts: 1474
I samband med uppdateringar så kan ibland gamla rättelser försvinna...kanske?

Grenka...visstja...körsbär är det ju numer...missledd i tråden eller bara senil numer...
Reply
Cherry Posted: 2013-11-27 22:06:12 Answer to: "Kul att höra att det finns användare som smyger med buggar man ka"

Så du tycker att jag gjorde fel, men du kommer göra exakt samma sak själv?

Och, du menar att du under en tid kände till barfotabuggen men började använda den först efter att den blivit "känd" för allmänheten? Jag har lite svårt att tro det faktiskt!

Och om vi ska snacka buggar som folk utnyttjat sig av (och samtidigt besvara sportsvenssons fråga) och skaffat sig långt mycket mer fördelar så var ju spelbuggen bra mkt mer allvarlig än den här, som ändå nästan helt säkert inte kommer ha någon inverkan på rankingen den här etappen. Jag kommer vinna rankingen den här etappen ändå även om Bath Salt och Lysmelk släpar sig fram på arslet i de här loppen. Men ja, det finns stall som än idag är toppstall och som aldrig har behövt bry sig om ekonomin under spelets alla år, så att bli singled out som "usel" för en sån här grej när jag inte ens är ensam om att ha använt mig av den, det köper jag inte.

Och faktum är att när Andyh99 gjorde mig uppmärksam på det här igår så var jag inte ens säker på om det skulle funka eller inte. Knappast så att jag har satt det i system, det var första gången. Sen kunde jag inte låta bli i Guld heller, och visst, det var inte helt ärligt gjort. Men eftersom det verkar vara fri lejd på det här nu tills Eriksson fixar det så får väl jag också fortsätta med det. Känns bara som att du är besviken på att det inte hände dig istället för mig, eftersom du inte tycker det är värre än att du kommer använda dig av det själv?
Reply
JontePuma Posted: 2013-11-27 22:21:47 Answer to: "Så du tycker att jag gjorde fel, men du kommer göra exakt samma "

Sluta felcitera som försvar, sånt avskyr jag verkligen...

Det jag tycker är uselt är att känna till en bugg som ger användaren fördel och hålla det för sig själv. Det visar på en myglande och oärlig karraktär. Att sedan utnyttja en bugg som alla känner till är inte att mygla för då har alla samma förutsättning att använda den. Då är den "en del av spelet" tills Eriksson åtgärdar den.

Och nej jag blev varse om barfotabuggen då den blev allmänt känd och började då använda den ibland till Eriksson åtgärdade den.

Och vi ska inte snacka buggar som folk använt sig av. Denna tråd skapade jag, och idag fortsatte på, för jag trodde det blivit något fel från Eriksson när vissa kunde välja kuskar som andra inte kunde välja. Men det uppdagades istället en myglande användare.
Vill du snacka något annat en denna bugg så kan du starta en egen tråd...

Haha, ja om du tror det skulle handla om någon form av avundsjuka så är du ganska långt bort och cyklar. Jag har sedan länge legat i toppen på rankingen men aldrig vunnit så det är klart jag siktar på att någon gång vinna. Därför tar jag mig tid att undersöka saker jag tycker verkar skumt för jag kan berätta för dig att om det är något jag inte gillar så är det att "förlora" mot myglare...
Reply
spanarn Posted: 2013-11-27 22:27:41 Answer to: "Helt off topic men visst är spanarn en tjej?"

Became a member: 2007-11-01
Forum posts: 1720
Tycker du inte att min grodkatt osar tillräckligt mycket testosteron eller?

För övrigt kan väl spanarn aldrig vara off topic?
Reply
Cherry Posted: 2013-11-27 22:32:40 Answer to: "Sluta felcitera som försvar, sånt avskyr jag verkligen... Det"

De som blev varse om barfotabuggen var nog ändå bara en bråkdel av användarna i spelet, dvs de som läser varje tråd på forumet. De andra, som nog är i förkrossande majoritet, visste således inte om den. Var det ändå ok att en mindre klick användare skulle kunna använda den, eller borde man inte, om man är en så rättskaffens medborgare som du ger sken av att vara, ha avstått den helt själv?

Och spelbuggen tog jag upp av två anledningar. Dels för att det går att relatera till den här buggen och jämföra vikten av de här två buggarna, och dels för att sportsvensson faktiskt ställde en väldigt precis fråga just om det. Och om vi ska tala klarspråk ytterligare så är jag till 95% säker på att ett av dagens absoluta toppstall har förkovrat sig på den här buggen. Tror fler än jag känner till vem det är. Varför sätts det inte en blåslampa i röven på den här personen? För alla kan väl hålla med om att det är the mother of all bugs som har utnyttjats, och levts på extremt länge? Noteras bör att hade jag varit med på den tiden så är det inte omöjligt att jag hade gjort samma sak själv och jag har absolut inget horn i sidan till den här användaren, snarare tvärtom. Nu pratar jag enbart av principiella skäl för att jag inte uppskattar att bli profilerad som fuskare med myglande och oärlig karaktär för en sån här skitsak.
Reply
Andyh99 Posted: 2013-11-27 22:43:52 Edited(3): 2013-11-27 23:13:04

Became a member: 2011-12-01
Forum posts: 334
Skickade detta till Cherry, efter som två av mina hästar är
med i loppet, visste sen tidigare att det strulat med Jorma.

Hoppas att vi snart blir av med detta felet.

Kuskarna som felar fet text.

Skickade även till 4 andra som är med i loppet.

Andyh99 skrev: Re(2): ? 2013-11-26 22:15:14
# Poäng Insprungna pengar Häst Valda kuskar
1. - - Frankrike S11 Clé De Pologne Jorma Kontio, Pe Gus, Jan To, Kih Ör, Unt Pe
2. - - Italien S12 Laccio Larockma Per Gustafsson, Kon Jo, Jan To, Kih Ör, Ber Ro
3. - - Frankrike S10 Puissance De Royaume Per Gustafsson, Kon Jo, Jan To, Söd St, Lin Pe
4. - - Sverige S6 Ahimsa Blazer Per Gustafsson, Kon Jo, Jan To, Kih Ör, Söd St
5. - - Sverige S12 Moonlight Spring Robert Bergh, Wit Le, Jan To, Sva Åk, Kih Ör
6. - - Sverige S10 Mizz Univerze Robert Bergh, Jan To, Kon Jo, Unt Pe, Goo Bj
7. - - Sverige S10 Flower Fall Jorma Kontio, Jan To, Unt Pe, Kih Ör, Söd St
8. - - Sverige S11 Happy New Year Jorma Kontio, Jan To, Ber Ro, Len Pe, Söd St
9. - - Tyskland S8 Bath Salt Cherry Leif Witasp, Fri Ka, Pe Gus, Lin Pe, Söd St
10. - - Sverige S11 Engel Larockma Robert Bergh, Unt Pe, Söd St, Lin Pe, Len Pe
11. - - Sverige S10 Yours Truly Richard L Jansson, Kar Jo, Ro Jan, Wal To
Reply
Jimson Posted: 2013-11-27 22:46:54 Answer to: "Tycker du inte att min grodkatt osar tillräckligt mycket testosteron e"

Became a member: 2008-03-26
Forum posts: 1023
Har alltid sett dig som en otroligt attraktiv tjej och grodkatten kan ha lurat mig till dessa felaktiga fantasier. Vad har du för roll när det kommer till kuskar och vad kan du styra över mer? Bara nyfiken.

Utnyttjande av buggar har alltid använts och kommer alltid att användas oavsett spel, så är det.

Och vem är det som röstar på inläggen hela tiden. Mina högkvalitativa inlägg får en stjärna hela tiden. Har jag fiender här? Jag vill ju ha en hög rating på mina inlägg.
Reply
JontePuma Posted: 2013-11-27 22:47:41 Answer to: "De som blev varse om barfotabuggen var nog ändå bara en brå"

Var det ändå ok att en mindre klick användare skulle kunna använda den, eller borde man inte, om man är en så rättskaffens medborgare som du ger sken av att vara, ha avstått den helt själv?

Notera att du använde ordet borde i din mening. Precis som jag skrev förut så var det efter att det blivit känt mer en fråga om moral och om man tyckte det var ok eller inte.
Och var har du fått ifrån att jag skulle vara världens bästa medborgare?

Och detta är travspelets forum, där nya saker annonseras och allt möjligt diskuteras. Det är här man får reda på saker, det är här informationen finns. Om man inte är här och läser ja då riskerar man att missa saker men det är ju upp till varje användare att hålla sig uppdaterad. Även Eriksson skriver ju i forumet när något ändras. Hur skulle informationen annars komma ut? Alla får ett intern meddelande? Ja kanske det, skriv det som förslag till Eriksson om du anser det...

Men visst, vill du försöka försvara dig själv och denna "skitsak" (som iaf jag inte tycker är en skitsak) genom att kasta skit på mig så varsågod. Du kanske kan gå och köpa ett annat stall om du tröttnar på uppmärksamheten.
Reply
Cherry Posted: 2013-11-27 22:59:05 Answer to: "Var det ändå ok att en mindre klick användare skulle"

Mm, det är där skon klämmer och det var väl det jag visste. Ta du och skriv till Eriksson och be honom ändra ditt namn till JantePuma istället. För hade jag haft en skitetapp och legat på 18:e plats på rankingen så vet vi nog båda att du inte hade belyst det här hemska som jag har gjort med samma kraft och vilja.

När jag tog över det här stallet så fick jag ändå inte särskilt mycket fördelar. 20 millar och tomt stall. Att du ens nämner det för att ytterligare kasta skit på mig och nämna uppmärksamhet är ganska lågt. Särskilt som det var du som faktiskt bad mig komma in hit och förklara mig, vilket jag nu gjort. Men du tycks inte vara nöjd med nåt jag säger?

Skulle du må bättre om jag går med järnskor och defensiv körorder på lördag och ändå vinner etappen med ett par miljoner före tvåan, så kan vi lägga det här bakom oss?
Reply
JontePuma Posted: 2013-11-27 23:19:13 Answer to: "Mm, det är där skon klämmer och det var väl det jag vis"

Finns inga skor som klämmer här kan jag lova dig men det är klart att ligger man i toppen får man räkna med att vara i spotlighten, precis som Larockma varit tidigare etapper. Dock så har inte han varit anledningen till någon utredning som jag känner till iaf. Du, å andra sidan är uppe i din andra denna etapp. En användare lämnade ju tom spelet efter en suspekt elit race final...

Och jag kan ta tillbaka och be lite om ursäkt för den kommentaren om stallköpet men just nu blir jag bara mer och mer irriterad över alla sätt att försöka rättfärdiga ett fel med att andra har gjort fel förr. Jag har ju inte haft något problem med dig tidigare...

Glad hade jag varit om du berättat om infon du fått från Andy99 i en tråd i forumet innan loppen togs ut.
Nöjd hade jag varit om du svarat mitt detektivarbete med något i stil med "Jag gjorde bort mig, jag fick nys om något som kunde gynna mig och jag villa ha den fördelen", istället för att vifta bort det och sopa under mattan som om det inte varit något att ens belysa.

Men nu avrundar vi tycker jag, vi kan ju inte sitta och debattera hela natten. Ingen annan verkar ju intresserade av att kommentera detta åt ena eller andra hållet så det verkar ju bara vara jag som stör mig.
Reply
1   [ 2 ]   3   4   5