1
2
3
[ 4
]
5
6
|
dujorha
|
Posted: 2012-07-31 10:53:03 Edited(1): 2012-07-31 11:07:42
|
Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
|
Att Johnny måste hitta på något nu...o en satsning från början är inte utesluten...Hästen gjorde ingen pigg avslutning sist..vinklade vingen kanske bidrar till satsningen..kommer nog förbi både Örjan o Fredde...  Johnny har fått upp formen nu på slutet...hästen är inte dålig..va säger ni procent gubbar..under 10 %...mums... 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-07-31 11:05:34  Hur sjutton får du ihop detta ? Snälla Speltorsk var får du detta ifrån ?  Så dålig på analyser är du inte...blir förvånad igen... 
Answer to: "Hur sjutton får du ihop detta ? Snälla Speltorsk var får d"
|
Became a member:
Forum posts:
|
1. Oracle är i sitt livs form
2. Oracle har vid tillfällen öppnat riktigt snabbt och är inte jättesnabb ut men hyfsat snabb ut och kan definitivt hålla ut CC vid laddning, speciellt med lite "hjälp" från Tamla som också är hyfsad ut.
3. Ludde har lovat att inte släppa till CC men implicerar att det kan bli släpp till annan häst. Vem skulle det vara? Ja, det skulle vara Takter och Sanity då. Det scenariot köper jag också. Men det kan bli tufft att komma förbi samtliga invändigt med solfjädereffekt och allt vad det är.
4. Ludde och Erik är polare.
Jag tror att Ludde släpper till den av 3,7,8 som kommer först och då tror jag Erik är därframme först.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2012-07-31 11:09:53 Edited(2): 2012-07-31 11:26:44  1. Oracle är i sitt livs form
2. Oracle har vid tillfällen öppnat riktigt snabbt och är inte jättesnabb ut men hyfsat snabb ut och kan definitivt hålla ut CC vid laddning, speciellt med lite "hjälp" från Tamla som också är hyfsad ut.
3. Ludde har lovat att inte släppa till CC men implicerar att det kan bli släpp till annan häst. Vem skulle det vara? Ja, det skulle vara Takter och Sanity då. Det scenariot köper jag också. Men det kan bli tufft att komma förbi samtliga invändigt med solfjädereffekt och allt vad det är.
4. Ludde och Erik är polare.
Jag tror att Ludde släpper till den av 3,7,8 som kommer först och då tror jag Erik är därframme först.
Answer to: "1. Oracle är i sitt livs form
2. Oracle har vid tillfällen ö"
|
|
Jo de kan ja tycka blir lite bättre men Oracle håller inte några längre formtoppar o här är hästarna mycket mycket bättre....  CC har gjort 8 starter i år o 6,7 o 8:an har gjort 6 starter med början i april...de tycker jag är bra upplägg...så då vet du vilka ja vill ha med...  Tittar man på loppet i Årjäng så börjar Tobbe lite försiktigt men när han ser att inte Dileva har den vanliga glöden(hon hoppar också  så börjar han köra...nu blir de full fart från början o får inte Ludde ta en flygande så sitter Tobbe i spets o han släpper.. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-07-31 11:55:40 Edited(2): 2012-07-31 12:00:34
|
Became a member:
Forum posts:
|
höj din nivå dujorha, blir galen på alla dina smileys!
Phipe: samtliga hästar du nämde har säkerligen vunnit majoriteten av sina lopp från spets, undantaget kanske sebastian K. Flesta stora lopp vinns från ledningen pga det är extremt svårt att ta något i spåren då alla är kapabala att hålla hårt tempo hela vägen.
Vad får dig till att tro någon av nämda hästar skulle vara bättre på att attackera bakifrån än Sanity? är väl sebastian K då, men det är bara för att hästen har urusel skalle och inte kan gå i spets. De lopp jag sett Sanity göra bakifrån har till stor del varit väldigt bra.
Caballion: Han besegrade Brioni lätt i loppet innan den sedan gick ut och var GRYM i Gävle och sedan elitloppsförsöket för att sedan sitta fast med ALLT i finalen. Galopperade i strid med Sanity i 2.a loppet för året efter en dödensresa. Besegrade Orrecchietti i norbottens stora pris efter en tung resa.
Han besegrade inget bra senast, men insatsen var overklig och det finns garanterat inte många/någon häst i sverige som kunde gjort det bättre med det löpningförloppet.
Phipe jag välkomnar väldigt mycket dina åsikter och diskussioner, visst ska du tro på dina ideër, men samtidigt är forumet till för att kunna få nya infallsvinklar och tips från andra. För många som bara går in och skriker ut stenklara till höger och vänster och sedan ägnar sig åt barnsligheter.
|
|
Reply
|
|
phipe
|
Posted: 2012-07-31 12:19:56  höj din nivå dujorha, blir galen på alla dina smileys!
Phipe: samtliga hästar du nämde har säkerligen vunnit majoriteten av sina lopp från spets, undantaget kanske sebastian K. Flesta stora lopp vinns från ledningen pga det är extremt svårt att ta något i spåren då alla är kapabala att hålla hårt tempo hela vägen.
Vad får dig till att tro någon av nämda hästar skulle vara bättre på att attackera bakifrån än Sanity? är väl sebastian K då, men det är bara för att hästen har urusel skalle och inte kan gå i spets. De lopp jag sett Sanity göra bakifrån har till stor del varit väldigt bra.
Caballion: Han besegrade Brioni lätt i loppet innan den sedan gick ut och var GRYM i Gävle och sedan elitloppsförsöket för att sedan sitta fast med ALLT i finalen. Galopperade i strid med Sanity i 2.a loppet för året efter en dödensresa. Besegrade Orrecchietti i norbottens stora pris efter en tung resa.
Han besegrade inget bra senast, men insatsen var overklig och det finns garanterat inte många/någon häst i sverige som kunde gjort det bättre med det löpningförloppet.
Answer to: "höj din nivå dujorha, blir galen på alla dina smileys!
"
|
Became a member: 2010-08-01
Forum posts: 643
|
Caballion har gjort det riktigt bra med tanke på vilka lopp han fått, men man tjänar inte mycket som spelare på den hästen, att vara moralisk vinnare är inte samma sak som att vara först i mål. Men den dagen allt stämmer för Caballion..Varför inte. En dag lär han väl slå världseliten.
Det är lite där med Sanity som jag menar att jag kör på mina egna ideer. Han har som sagt gått bra bakifrån, men inget extra, inget som räcker mot de bästa. Och om den tesen stämmer, kommer jag att ha fördel mot många spelare. Allmänt tycker jag hästen är upphausad och överskattad.
Du har helt rätt i att forum är till för att dela med sig och ta in vinklar ifrån andra, men teorin om att sanity är klart sämre bakifrån släpper jag inte för än han har bevisat motsatsen. Punkt.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2012-07-31 12:43:02
|
|
Folke ditt framhållande av Luddes halvtränade häst o att den skulle ha något att göra i detta lopp finner jag anmärkningsvärt så höj din nivå om hästars formstatus o vad de behövs för att duga på den här nivån o gå inte på vad Ludde säger hela tiden.. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-07-31 14:57:35  Folke ditt framhållande av Luddes halvtränade häst o att den skulle ha något att göra i detta lopp finner jag anmärkningsvärt så höj din nivå om hästars formstatus o vad de behövs för att duga på den här nivån o gå inte på vad Ludde säger hela tiden.. 
Answer to: "Folke ditt framhållande av Luddes halvtränade häst o att de"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Har ingen info från ludde så har INGEN aning om vad han tror på med lavec kronos och som jag har sagt så är det absolut ingen större vinstchans. Men det hade han inte förra året heller......Han hade ingen formstatus förra året heller. Vinstpotential har han absolut.
Problemet är väl snarare att alla hästar streckade under 50% är chanslösa enligt dig dujorha
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-07-31 15:08:20
|
Became a member:
Forum posts:
|
Någon som har några tankar om Vilken position quaker jet får efter 500m?
Har börjat noja över den, men samtidigt tar den inte en längd i starten på luddes häst, så min tanke var att den kommer sitta inlåst och därmed chanslös...
Känns som oracle kommer ladda och att quaker jet hamnar illa på det!
Några idéer?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-07-31 15:09:36  Någon som har några tankar om Vilken position quaker jet får efter 500m?
Har börjat noja över den, men samtidigt tar den inte en längd i starten på luddes häst, så min tanke var att den kommer sitta inlåst och därmed chanslös...
Känns som oracle kommer ladda och att quaker jet hamnar illa på det!
Några idéer?
Answer to: "Någon som har några tankar om Vilken position quaker jet f&arin"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Tredje ytter kanske? Knappast inlåst.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2012-07-31 16:05:21 Edited(2): 2012-07-31 18:32:40  Har ingen info från ludde så har INGEN aning om vad han tror på med lavec kronos och som jag har sagt så är det absolut ingen större vinstchans. Men det hade han inte förra året heller......Han hade ingen formstatus förra året heller. Vinstpotential har han absolut.
Problemet är väl snarare att alla hästar streckade under 50% är chanslösa enligt dig dujorha
Answer to: "Har ingen info från ludde så har INGEN aning om vad han tror p&"
|
|
Hallo nu är du ute o far igen...suck..kolla upp Luddes starter med hästen förra o förrförra året..du kan väl läsa ? Hade många fler starter dessa år o särskilt inom rimlig tid för Åbergs..nu har han knappt några...
Bara Fredde som ska köra med skor här verkar de som...synd han kunde väl chansa också... 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2012-07-31 18:47:02
|
|
Orren ser finfin ut i lugna farter..en av dom som kan utmana med rätt resa..de är inte så många men Orren är en... 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-07-31 19:04:16
|
Became a member:
Forum posts:
|
spel mot ett mål commander
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-07-31 20:31:21
|
Became a member:
Forum posts:
|
Rolig DD: 3-2,5,6,9,14
5 kombinationer. Alla med höga odds.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-07-31 20:48:55
|
Became a member:
Forum posts:
|
tvilling 6 10 gånger 200 kr
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2012-07-31 21:07:49
|
|
Orren ser fin ut..hoppas på en fin resa för honom... 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-07-31 21:10:49
|
Became a member:
Forum posts:
|
cc oj oj
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2012-07-31 21:12:10 Edited(1): 2012-07-31 21:13:28
|
Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
|
Börjar anse antt Commander Crowe ska spikas upp där uppe bland de största någonsin...
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2012-07-31 21:12:39 Edited(1): 2012-07-31 21:14:42  spel mot ett mål commander
Answer to: "spel mot ett mål commander"
|
|
Jepp o Ludde fick släppa o gå imål...hur länge får han behålla hästen ? Kanske äger den men huvudlöst !!  Inget form tapp på CC..bara bäst... 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-07-31 21:12:47  Börjar anse antt Commander Crowe ska spikas upp där upp bland de största någonsin...
Answer to: "Börjar anse antt Commander Crowe ska spikas upp där upp bland de "
|
Became a member:
Forum posts:
|
japp
|
|
Reply
|
|
NoShit
|
Posted: 2012-07-31 21:13:46
|
Became a member: 2008-12-23
Forum posts: 1500
|
Bra kört Ludde, bara otur att du inte vann.
|
|
Reply
|
|
1
2
3
[ 4
]
5
6