1
[ 2
]
3
4
5
6
|
dujorha
|
Posted: 2012-07-30 09:18:01  Läste i dag på morgonen att ludde inte vill släppa till cc , sen lägger han till "inte med en gång" 
Answer to: "Läste i dag på morgonen att ludde inte vill släppa till cc "
|
Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
|
Nej de är nog klokt...vill ju för sitt "liv" inte hamna i rygg på Tobbe...jag tycker man ska titta lite på 6,7 eller 8 som kanske kan göra något åt CC...helst vill nog både Örjan o Johnny att Fredde styr på i vanlig ordning o trycker på CC...är ju nog den enda i fältet som är av den kalibern i sina bästa stunder... 
|
|
Reply
|
|
phipe
|
Posted: 2012-07-30 10:19:56  Endast Sebastian Ks speed kan fälla CC, kul med ny regi i svanen, dock brukar inte Svanen lyckas jättebra när han tagit över stjärnhästar utan är bättre på att göra hyfsade hästar till vinnare. Jag låser loppet på dessa 2.
Answer to: "Endast Sebastian Ks speed kan fälla CC, kul med ny regi i svanen, dock"
|
Became a member: 2010-08-01
Forum posts: 643
|
Öh? Känns som att du bara tänker på Wishing Stone här... Torvald Palema var väl mer än en hyffsad häst när han kom till åke, sprang in runt 3-4 miljoner i Lövgrens regi..
När Åke fick tillbaka Gidde Palema från "Gooparna" hade hästen hunnit med att bli tvåa i Kriteriet, trea i Jubileumspokalen och sexa i ett Elitloppsförsöken (Spelad till 6,80 mot General du Pommeu och Victory Tilly.
Så ditt resonemang köper jag inte riktigt, även om han såklart misslyckats med stjärnhästar också...
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2012-07-30 10:29:33
|
|
Lyckas Åke med Sebastian i det här loppet så ska han heta Merlin-Åke...eller Kung Merlin Åke... 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-07-30 14:15:40
|
Became a member:
Forum posts:
|
5,6,7,8
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-07-30 14:16:29 Edited(1): 2012-07-30 14:36:34
|
Became a member:
Forum posts:
|
tar nog alla här.
(men kör utgång på commander Crowe som ju är bäst och har bästa spåret. Är ju inte heller hårt streckad än så länge)
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2012-07-30 14:33:43 Edited(1): 2012-07-30 14:38:49
|
|
Kanske Dubois försöker avancera till dödens så fort som möjligt...isåfall blir loppet rätt låst...  Verkar inte vara speciellt snabb från start o chansen ligger nog i ett tidigt avancemang..va säger Fredde tro ? 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-07-30 17:57:58  tar nog alla här.
(men kör utgång på commander Crowe som ju är bäst och har bästa spåret. Är ju inte heller hårt streckad än så länge)
Answer to: "tar nog alla här.
(men kör utgång på commander Cro"
|
Became a member:
Forum posts:
|
är hårt spelad på andelarna, commander crowe.....
Dujorha, vilken häst i detta loppet har inte vunnit på 1.10 tid? skärp dig!!
Dubois laddar nog direkt om bra värmning och då kan han sitta i spets tidigt, quaker jet är snabb ut.....Dock frågetecken i träningen tydligen.....
Att tobbe sedan ska vara i närheten av att ta 1 längd på 1,2,3 är väldigt orealistiskt. Blir inte alls förvånad om Erik sticker till spets och får en het Oracle på kuppen som drar i hårt tempo, blir inte lätt o slå då med tanke på hans utveckling senaste tiden.
Helgardering känns klart motiverat.........
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2012-07-30 19:22:40 Edited(2): 2012-07-30 19:35:17  är hårt spelad på andelarna, commander crowe.....
Dujorha, vilken häst i detta loppet har inte vunnit på 1.10 tid? skärp dig!!
Dubois laddar nog direkt om bra värmning och då kan han sitta i spets tidigt, quaker jet är snabb ut.....Dock frågetecken i träningen tydligen.....
Att tobbe sedan ska vara i närheten av att ta 1 längd på 1,2,3 är väldigt orealistiskt. Blir inte alls förvånad om Erik sticker till spets och får en het Oracle på kuppen som drar i hårt tempo, blir inte lätt o slå då med tanke på hans utveckling senaste tiden.
Helgardering känns klart motiverat.........
Answer to: "är hårt spelad på andelarna, commander crowe.....
"
|
|
Folke..du är rolig...helgardera du så får du nog rätt...  De blir ett faktum..  Blir helt i sin ordning o kan beskrivas med en sann påståendesats ! Du får rätt vid en helgardering.. 
|
|
Reply
|
|
phipe
|
Posted: 2012-07-30 20:01:57
|
Became a member: 2010-08-01
Forum posts: 643
|
Nu får ni lugna er lite.. Helgardering är väl överdrivet. Lavec Kronos har inte imponerat på ett år och vinner knappast. Han är väl inte helt chanslös, men man behöver inte vara jättemodig för att plocka bort honom. När det gäller Tamla är det mer snack än verkstad som jag ser det. Att hon vann mkt som unghäst betyder ingenting nu, och senast? 12 första varvet, rygg ledaren och trea. Säger väl inte jättemycket va? Och hon kommer knappast till spets härifrån... Rankar henne bland dom sista i loppet.
Caballion har grym kapacitet, men hur ska han vinna loppet? Fredde hamnar väl punchigt på det som vanligt. Knäcker nog många om han kommer till dödens, men det finns alltid nån som speedar ner honom till slut. Inget jag ödslar streck på.
Sanity blir inte jättebetrodd, med all rätt. han har gjort flera fina lopp i karriären, men samtliga är från spets. Skulle väl kunna hitta till ledningen här, men då blir öppningen alldeles för tuff för att hålla hela vägen in i mål... Tror inte ett dugg på Sanity här, bort!
Curre har gått jämnt och fint, och är väl steckvärd till 6%, men han är enligt mig för ospeedig för att räcka hela vägen här. Kan väl vinna om det går 08 första varvet, knappast annars...
Sebastian K är såklart väldigt intressant i Åkes regi. Men jag tycker hästen saknar vinnarskalle, och ger sig ofta till slut. Kan liksom Curre räcka med grym överpace, men plockas bort om strecken håller i sig..
De intressantasta hästarna är Oracle och Quaker Jet. har inte så bra koll på fransmannen, men vet att han har en fin speed. Ett oprövat kort i Sverige, men han är bara streckad på 9% och ifrån det läget kan han vara rolig.
Oracle rankar jag högt i det här loppet. Har varit outstanding på slutet och från spår 3 lär han få en bra resa. 6% är mumma.
Commander Crowe och Orecchietti behöver väl inte kommenteras...
Fyra streck blir det antagligen, 5,7,3,2.
Ni som har tänkt helgardera får gärna kommentara det jag skrivet, då jag tycker det finns flera "chanslösa" hästar i loppet...
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-07-30 20:09:28 Edited(1): 2012-07-30 20:10:31  Folke..du är rolig...helgardera du så får du nog rätt...  De blir ett faktum..  Blir helt i sin ordning o kan beskrivas med en sann påståendesats ! Du får rätt vid en helgardering.. 
Answer to: "Folke..du är rolig...helgardera du så får du nog rätt"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Det har aldrig varit en fråga i form av att ha rätt i antal streck eller vilka hästar man ska strecka, snarare att besvara dina pajaskommentarer angående commander crowe.
Påstår inte att man ska helgardera, menar enbart att det är motiverat om man vill då loppet är svårt och väldigt gynnsamt om Commander crowe inte vinner.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2012-07-30 20:13:24  Det har aldrig varit en fråga i form av att ha rätt i antal streck eller vilka hästar man ska strecka, snarare att besvara dina pajaskommentarer angående commander crowe.
Påstår inte att man ska helgardera, menar enbart att det är motiverat om man vill då loppet är svårt och väldigt gynnsamt om Commander crowe inte vinner.
Answer to: "Det har aldrig varit en fråga i form av att ha rätt i antal stre"
|
|
Vem kör med pajas comments..va trött ja blir..puh !! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-07-30 20:16:40
|
Became a member:
Forum posts:
|
Lägg ner nu pojkar åter till loppen!!!
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2012-07-30 20:21:56  Lägg ner nu pojkar åter till loppen!!!
Answer to: "Lägg ner nu pojkar åter till loppen!!!"
|
|
Haha bara roligt att köra lite med Folke...han kommer nog igen..  Hoppas på bra väder imorgon o CC är i god form o Fredde får till de med Caballion.. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-07-30 20:22:33  Nu får ni lugna er lite.. Helgardering är väl överdrivet. Lavec Kronos har inte imponerat på ett år och vinner knappast. Han är väl inte helt chanslös, men man behöver inte vara jättemodig för att plocka bort honom. När det gäller Tamla är det mer snack än verkstad som jag ser det. Att hon vann mkt som unghäst betyder ingenting nu, och senast? 12 första varvet, rygg ledaren och trea. Säger väl inte jättemycket va? Och hon kommer knappast till spets härifrån... Rankar henne bland dom sista i loppet.
Caballion har grym kapacitet, men hur ska han vinna loppet? Fredde hamnar väl punchigt på det som vanligt. Knäcker nog många om han kommer till dödens, men det finns alltid nån som speedar ner honom till slut. Inget jag ödslar streck på.
Sanity blir inte jättebetrodd, med all rätt. han har gjort flera fina lopp i karriären, men samtliga är från spets. Skulle väl kunna hitta till ledningen här, men då blir öppningen alldeles för tuff för att hålla hela vägen in i mål... Tror inte ett dugg på Sanity här, bort!
Curre har gått jämnt och fint, och är väl steckvärd till 6%, men han är enligt mig för ospeedig för att räcka hela vägen här. Kan väl vinna om det går 08 första varvet, knappast annars...
Sebastian K är såklart väldigt intressant i Åkes regi. Men jag tycker hästen saknar vinnarskalle, och ger sig ofta till slut. Kan liksom Curre räcka med grym överpace, men plockas bort om strecken håller i sig..
De intressantasta hästarna är Oracle och Quaker Jet. har inte så bra koll på fransmannen, men vet att han har en fin speed. Ett oprövat kort i Sverige, men han är bara streckad på 9% och ifrån det läget kan han vara rolig.
Oracle rankar jag högt i det här loppet. Har varit outstanding på slutet och från spår 3 lär han få en bra resa. 6% är mumma.
Commander Crowe och Orecchietti behöver väl inte kommenteras...
Fyra streck blir det antagligen, 5,7,3,2.
Ni som har tänkt helgardera får gärna kommentara det jag skrivet, då jag tycker det finns flera "chanslösa" hästar i loppet...
Answer to: "Nu får ni lugna er lite.. Helgardering är väl överdriv"
|
Became a member:
Forum posts:
|
1: Lavec kronos hade inte visat mycket inför senaste 2 åren han vunnit. Trots det gått ut och gjort sina livs lopp i hugo åbergs. Det är en ojämn häst som toppar sin form medvetet inför hugo åbergs alltid
2. Tamla celeber, bra spår, startsnabb och såg ut som en dröm senast över mål. Ser ingen orsak till varför hon inte skulle kunna vinna om ett fint smyglopp. Har STOR respekt för hur walmann matchar sina hästar, tar han ut henne här så tror han på seger, "thats it".
3. Caballion, slipper han 3.e spår första varvet så blir han livsfarlig. En av de värsta hästarna jag sett till kapacitet! Blir inte alls förvånad om han knäcker allt vid hyfsad resa. Är ganska snabb ut och spår 6 så bör hamna hyfsat på det då flera hästar invändigt troligen vill sitta på innerspår.
4. sanity har tufft spår, men om lite överpave så kan han vinna, så bra är han......
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-07-30 20:27:19  Haha bara roligt att köra lite med Folke...han kommer nog igen..  Hoppas på bra väder imorgon o CC är i god form o Fredde får till de med Caballion.. 
Answer to: "Haha bara roligt att köra lite med Folke...han kommer nog igen..;) Hop"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Fredde är inte min favorit kusk om man säger det milt  CC eller många säger jag , ursäkta om jag är lite vag i mina kommentarer men jag bestämmer inget fören i sista stund..
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2012-07-30 20:31:50 Edited(1): 2012-07-30 20:32:49
|
|
Lavec Kronos är betydligt sämre förberedd i år än de andra gångerna..då hade han fler starter inom en 2 månaders rymd...dvs. mycket bättre förberedd än nu...med är han för han är titelförsvare o Luddisen..någon större chans tillmäter jag honom inte... 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-07-30 20:54:25 Edited(1): 2012-07-30 20:57:36
|
Became a member:
Forum posts:
|
Orecchetti barfota runt om för första gången ! Enligt Hultman
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2012-07-30 20:59:38 Edited(1): 2012-07-30 21:01:39  Orecchetti barfota runt om för första gången ! Enligt Hultman
Answer to: "Orecchetti barfota runt om för första gången ! Enligt Hult"
|
|
Hoppas de går bra....flög lite obehärskat i årsdebuten...  Hoppas Fredde kan sattsa lika tufft... 
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2012-07-30 21:00:42
|
Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
|
oooh..
oooh..
Jag kan inte tillföra så mycket mer så oooooh... Trevligt lopp.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-07-30 21:02:08  oooh..
oooh..
Jag kan inte tillföra så mycket mer så oooooh... Trevligt lopp.
Answer to: "oooh..
oooh..
Jag kan inte tillföra så mycket mer så ooo"
|
Became a member:
Forum posts:
|
???
|
|
Reply
|