Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
  Travforum -> Tips & Spel -> V75 -> V75-6 Åbergs

Diskutera omgångens V75:a. De nya startlistorna läggs vanligtvis in på måndags morgonen. Endast trådar som rör V75 är tillåtna i detta forum.
Username

Password

1   2   [ 3 ]   4   5   6  
Author Message
dujorha Posted: 2012-07-30 21:05:00 Edited(1): 2012-07-30 21:06:17 Answer to: "???"

Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
Orren ? Oozing ? För lite syre ?
Reply
Posted: 2012-07-30 21:07:31 Answer to: "Hoppas de går bra....flög lite obehärskat i årsdebute"

Became a member: 
Forum posts:
Fredde ha Ha ! säkert en bra kille men som kusk ? nja...Tycker han kör med huvudet under armen allt för ofta.
Reply
Posted: 2012-07-30 21:08:10

Became a member: 
Forum posts:
Reply
dujorha Posted: 2012-07-30 21:21:35 Answer to: "Fredde ha Ha ! säkert en bra kille men som kusk ? nja...Tycker han k&o"

Ja han får inte till de..vad jag har skällt efter honom i många år..."lurat" mig på massor av dollars...fan ta grabben...men hoppas lite nostalgiskt att han ska få till de...
Reply
Posted: 2012-07-30 21:22:17 Answer to: "oooh.. oooh.. Jag kan inte tillföra så mycket mer så ooo"

Became a member: 
Forum posts:
När jag ändå har dig på tråden så att säga, har du snackat med Eriksson om att du som ändå brinner för Zonen kan få ta ett större ansvar? Jag är inte den som skriver mest här det vet jag ,men det beror på att jag spelar väldigt sällan ( älskar mest sporten) . Men jag kollar läget här ofta och tycker det är synd när forumet dör ut. Jag menar ska någon lägga ut listorna och någon annan få betalt genom reklamen? Obs lastar ej dig !!! Menar bara bara att det vore bättre om du eller någon med hjärta för travet skötte Zonen.
Reply
phipe Posted: 2012-07-30 21:28:53 Answer to: "1: Lavec kronos hade inte visat mycket inför senaste 2 åren han "
31
Stall Våmb
Axevalla

Became a member: 2010-08-01
Forum posts: 643
Det stämmer väl till viss del, men för två år sedan vann han faktiskt Årjängs Stora sprinterlopp starten innan.. förra året visade han dock inte mycket innan, men då hade han maxklaff också. Hur ska han vinna loppet? Rygg på CC och sedan skulle han köra undan menar du? Eller ska han svara spets? Då kommer det kosta allt för mycket, Martens lär inte ge sig i första taget direkt.. Eller hur tänker du att han ska vinna loppet?

Har också respekt för Walmanns matchning. men som Roger har sagt tidigare, i sånna här lopp behöver hon gå på innerspår, gärna tredje inner och det lär hon knappast få i det här loppet. Har mycket, mycket svårt att se henne vinna ifrån tex andra, tredje utvändigt. Hon är helt enkelt inte tillräckligt bra för att besegra världseliten ifrån andraspår, tror Jag. Sen kanske hon är sveriges nya Fridhems Ambra och bara blåser till världseliten, men det är inget hon har visat hittils i karriären och jag tror inte att hon gör det imorn heller...

Håller med om att Caballion har en ruggig kapacitet, inget snack om det. Men du tror att han hamnar i tredje ytter, smyger fram till dödens och krossar allt? Han har visserligen gjort det tidigare. Han har krossat både Timetosaygoodbye och Carlos Lightning på det sättet, men är det inte lite skillnad på motstånd nu? Sen måste han gå felfritt också och det gör han väl inte allt för ofta. Enligt mig mycket liten vinstchans, men ska med om man tar med sju, åtta hästar..

Sanity har aldrig visat nåt speciellt bakifrån och räcker inte i ett sånt här getingbo från spår 8. Vinner han springer jag naken runt Axevalla nästa stochamponatshelg...
Reply
Posted: 2012-07-30 21:33:08

Became a member: 
Forum posts:
Nu läste jag på ATG att Ludde kan släppa till någon men inte till CC. Fan vad tröt jag blir !!!
Reply
dujorha Posted: 2012-07-30 21:38:11 Edited(1): 2012-07-30 21:40:43 Answer to: "Nu läste jag på ATG att Ludde kan släppa till någon m"

Vanligt reklamsnack..några ska ju göra de med...synd att loppet går så sent att man inte får lite värmningar till livs..dagsformen vill ja gärna få koll på...
Reply
Posted: 2012-07-30 21:41:57 Answer to: "Vanligt reklamsnack..några ska ju göra de med...synd att loppet "

Became a member: 
Forum posts:
Håller med dig om värmningarna , men Ludde bruka vara tjurig och kommer nog att offra sin häst om jag känner honom rätt.
Reply
Posted: 2012-07-30 21:48:08

Became a member: 
Forum posts:
CC tar hem detta om han är i hyfsad form och ingen vill jävlas med honom.Enligt mig är det som är frågan och jag tror Ludde vill det.
Reply
dujorha Posted: 2012-07-30 21:49:04 Answer to: "Det stämmer väl till viss del, men för två år se"

De är djävligt farligt att lova för mycket i travet...men 1500 meter Nakenspring ska du väl klara....sägs att barn mår bra av nakenspring! Det är det senaste enligt de senaste vetenskapliga rönen. Haha...Ta med dig Folke...nä de var lågt...tar tillbaka...
Reply
B_Good Posted: 2012-07-31 07:23:06 Answer to: "När jag ändå har dig på tråden så att s&a"

Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
La ett bud på zonen när Ericsson började tappa fart men det blev inget av med det.
Spenderar mycket tid (o mindre o mindre engagemang) på sidan.
Reply
dujorha Posted: 2012-07-31 07:56:30 Answer to: "La ett bud på zonen när Ericsson började tappa fart men det"

Är inte så värst bra...kan ju inte hänga på att besökare fixar med listor o så...
Reply
Posted: 2012-07-31 08:57:37 Answer to: "Det stämmer väl till viss del, men för två år se"

Became a member: 
Forum posts:
Loppet Lavecen gjorde förra året var helt fantastiskt, vet inte hur han ska vinna i år och troligen gör han inte det. Men jag har lärt mig att aldrig räkna bort den hästen med tanke på hur bra han är när han vill. Men som sagt, någon bra chans har han absolut inte, dock kan han vinna med flesta olika loppscenariona om han själv vill

Caballion känns inte ens lönt att kommentera med de insatserna han gjort, de talar för sig själva tycker jag. Med annan kusk hade han haft 10 mille på sig nu. Men även fredde hittar rätt ibland.....Förstår inte varför du tar upp carlos lightning och timetosaygoodbye i det hela? hästen har varit ute mot världseliten.....

Sanity har gjort flera fina insatser bakifrån, självklart kan han attackera bakifrån. Dock inte lika enkelt som i spets och så är det för 9 av 10 hästar. Blir inte det minsta förvånad om han blåser förbi allt till slut......
Reply
Posted: 2012-07-31 09:19:48 Answer to: "La ett bud på zonen när Ericsson började tappa fart men det"

Became a member: 
Forum posts:
Väldigt synd; sidan kunde bli riktigt bra annars. Tack för svaret.
Reply
Posted: 2012-07-31 09:44:10 Edited(1): 2012-07-31 09:46:32

Became a member: 
Forum posts:
Ska bli mycket intressant att se öppningen i detta lopp.
Hoppas någon bjuder upp till dans i spetsstriden, och vi alla vet att Ludde gärna offrar både sin häst och sina vinstchanser om han vaknat på rätt sida

Sanity är ute på djupt vatten. Normalt sett Ingen chans här! Kommer få en skitposition efter 500m körda.
Oracle och caballion i dagsläget båda på 6-7% känns spelvärda, hoppas dem håller sig under 12% iaf. med rätt resa och dålig dagsform för CC så är dem och är upp om det.
Quaker jet har jag dålig koll på men ska kunna öppna bra, hoppas han inte rest så långt för att släppa till CC.
Långskottet heter väl Sebastian K, kommer väl sluta på 20% och det motsvarar inte vinstchanserna i min bok.
Oreccchietti har inget att bevisa för mig och är given andra häst oavsett resa!

Nej detta låser jag på 2,3,5,6,7 och lutar mig tillbaka och njuter
Reply
Posted: 2012-07-31 10:12:26

Became a member: 
Forum posts:
Jag har en känsla av att Oracle kan hålla ut utvändiga och att Ludde släpper till Oracle. Oracle i ledning alltså. CC i dödens.

Min vinnare är därför Oracle.
Reply
Posted: 2012-07-31 10:18:05

Became a member: 
Forum posts:
Här kommer jag att plocka med några st 3,4,5 7 och 9 just nu får se om jag har råd med fler.
Detta är ett lopp jag bara vill njuta av. Därför hoppar jag kanske över DD.
Reply
phipe Posted: 2012-07-31 10:39:58 Answer to: "Loppet Lavecen gjorde förra året var helt fantastiskt, ve"
31
Stall Våmb
Axevalla

Became a member: 2010-08-01
Forum posts: 643
Caballion har gjort grymma insatser det tycker jag också, men när har han varit ute mot världseliten?
Den gången på Gävle när han var på väg mot 1 09,5 höll jag på att blåsas av stolen, men banan var hypersnabb, och vilka var det han var på väg att slå? Brioni, vad har han visat efter det? Och Dileva Käll behöver väl knappt kommenteras...
Okej du gillar inte när man drar upp vilka hästar hästarna har slagit, men du får gärna nämna någon i Världseliten som Caballion har varit före. För nån gång har väl allt stämmt för den hästen också?
Men spår 6 och Fredrik B klingar väldigt illa i mina öron..

Det där med Sanity håller jag inte riktigt med om, självklart är det lättare för många hästar när de får spets, men 9/10? Bara i det här loppet kan jag räkna upp flera som kan gå lika bra bakifrån. Sebastian K, Quarcio du chene, Tamla Celeber, Orecchietti och Lavec kronos.
Som jag ser det har Sanity gjort alla sina "superprestationer" från spets, bakifrån funkar han ju såklart, men då är det inte alls samma häst. Malin håller tex inte med om det här, men det här är min uppfattning och jag kör stenhårt på den tills den motbevisas.

Sen är jag väl dum som helt plötsligt går in på forumet och kör stenhårt på mina ideer, finns redan andra som brukar låtsas vara "stensäkra" i tid och otid och då gör man sig bara till åtlöje dom gånger man har fel.

Samtidigt tror jag man måste man våga lita på sina ideer fullt ut, annars lyckas man inte i den här branschen. Det jag har skrivet är bara mina tankar, sen får det bära eller brista.
Möjligt att du besitter högre travkunskap och har bättre känsla än vad jag har, det märker vi väl framöver.

Men tack i alla fall för en trevlig diskussion
Reply
dujorha Posted: 2012-07-31 10:40:23 Edited(2): 2012-07-31 10:44:43 Answer to: "Jag har en känsla av att Oracle kan hålla ut utvändiga och "

Hur sjutton får du ihop detta ? Snälla Speltorsk var får du detta ifrån ? Så dålig på analyser är du inte...blir förvånad igen...
Reply
1   2   [ 3 ]   4   5   6