1
2
3
[ 4
]
5
6
|
|
Posted: 2011-07-08 19:19:34
|
Became a member:
Forum posts:
|
Reven vinner inte, inte tillräckligt bra just nu.
Motbud till Chimmallen om man inte vill spika är Neo Holmsminde och Global Journey. Övriga är chanslösa
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-07-08 19:44:39  får nog göra ett inlägg här så ni får sluta med denna dumma debatten
En felfri CHimall TT sitter omgående i spets, det är inget snack om det, är alla på det klara nu?
ska göra det lite enklare
Felfri chimall TT = spets inom 500,
Galopp i starten på Chimall TT = ingen spets överhuvudtaget
Answer to: "får nog göra ett inlägg här så ni får slut"
|
Became a member:
Forum posts:
V 6, GARLAND KRONOS
S 6, GARLAND KRONOS
|
Jag ska göra det enkelt för dig:
Felfri chimall TT = Garland Kronos spetsar
Galopp i starten på Chimall TT = Garland Kronos spetsar
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-07-08 20:44:35  Jag ska göra det enkelt för dig:
Felfri chimall TT = Garland Kronos spetsar
Galopp i starten på Chimall TT = Garland Kronos spetsar
Answer to: "Jag ska göra det enkelt för dig:
Felfri chimall TT = Garland "
|
Became a member:
Forum posts:
|
myckert dumheter på dig här på kvällsfristen 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-07-08 21:21:57
|
Became a member:
Forum posts:
V 11, NEO HOLMSMINDE
|
Jag har länge varit inne på att spika Chimall, det är debut i guld och räkna med att Fredde har laddat för det här loppet, kommer han till spets så kan jag inte se vem som skulle kunna göra det surt för honom i dödens. Global Journey är tacksam för ryggen och fastnar förmodligen där också. Tycker inte det är mycket som talar för att det ska bli någon tempofylld tillställning här och Neo Holmsminde borde egentligen få svårt att komma in i matchen, men han har ju varit så förbannat fin, så jag vågar nog inte plocka bort honom.. Det är ju trots allt ett fint lås.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-07-08 21:57:55
|
Became a member:
Forum posts:
|
äsch, Ludde kör och ludde sitter i spets.
Vinner inte raven d'amour detta så är det vidöppet, bara till att spika bästa hästen i loppet från ett av de bästa spåren.
Nordan, vad baserar du på att raven d'amour är skräp? har du blundat hela året? Inte gjort 1 dålig prestation. Fanns en god orsak till galoppen senast med hovspricka, innan i elitloppet såg han stark ut när galoppen kom i sista sväng. Innan dess enbart fina prestationer, så har inte Larsson fusktränat så sveper han detta gänget från 3.e utvändigt 800 kvar.
Är väl mest rädd för en garland kronos i form som sitter i spets......
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-07-08 21:58:08  myckert dumheter på dig här på kvällsfristen 
Answer to: "myckert dumheter på dig här på kvällsfristen:D"
|
Became a member:
Forum posts:
V 6, GARLAND KRONOS
S 6, GARLAND KRONOS
|
Nejdå. Eftersom Fredrik känner till hur Chimallen är från spår 4 om han laddas för fullt kommer han knappast att göra det. Och även om han hade gjort det så tar Garland en längd om Ludde laddar för fullt.
Garland spetsar om Ludde laddar. Så enkelt är det. Kom in in matchen.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-07-08 22:05:53
|
Became a member:
Forum posts:
V 11, NEO HOLMSMINDE
|
Alla vet att Garland spetsar om Ludde laddar, men det gör han inte över 2140 så därför bryr vi oss inte om att skriva om den satan.. möjligvis att han söker ryggen på Chimall och laddas av den anledningen, men han har ändå inget med segern att göra.
Reven d´amour är en kanonhäst, men han måste ju hålla sig till rätt gångart för att kunna vinna också.. är såklart en vinnarkandidat om han söter sig, men gör han det? spika låter ju lite vanskligt, men var en gör som den vill.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-07-08 22:08:47 Edited(1): 2011-07-08 22:13:18  Alla vet att Garland spetsar om Ludde laddar, men det gör han inte över 2140 så därför bryr vi oss inte om att skriva om den satan.. möjligvis att han söker ryggen på Chimall och laddas av den anledningen, men han har ändå inget med segern att göra.
Reven d´amour är en kanonhäst, men han måste ju hålla sig till rätt gångart för att kunna vinna också.. är såklart en vinnarkandidat om han söter sig, men gör han det? spika låter ju lite vanskligt, men var en gör som den vill.
Answer to: "Alla vet att Garland spetsar om Ludde laddar, men det gör han inte &ou"
|
Became a member:
Forum posts:
V 6, GARLAND KRONOS
S 6, GARLAND KRONOS
|
Nej. tydligen vet inte alla det. Om den sedan släpper eller inte är en annan femma. Personligen tror jag inte Ludde gör det, men vem vet. Allt beror på vad den har för form eller rättare sagt vilken form som Ludde tror att den har.
Sen är det ju så att Takter skulle kunna tänkas ladda med Harpers Joker, men jag tror inte att grannsämjan håller för ytterligare ett "överfall" med tanke på utfallet Lavec-Harpers. Så i detta fall tror jag faktiskt att Takter tar det lite piano och inte utmanar Ludde.
Att Ludde INTE skulle ladda med en startsnabb häst är bara fånigt. Ludde är ludde och han gillar att ladda för spets med sina startsnabba. Det är en viktig del i hans kuskstrategi. han ger ju lucka enligt sin gentlemannaregel så jag tror att Åke föredrar Luddes rygg framför Fredriks.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-07-08 22:09:13  Alla vet att Garland spetsar om Ludde laddar, men det gör han inte över 2140 så därför bryr vi oss inte om att skriva om den satan.. möjligvis att han söker ryggen på Chimall och laddas av den anledningen, men han har ändå inget med segern att göra.
Answer to: "Alla vet att Garland spetsar om Ludde laddar, men det gör han inte &ou"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Finns inte många spikar att välja på i omgångens då jag inte köper någon av favoriterna. Raven har bra spår, loppets bästa häst och väldigt fin i jobben enligt stallet. Framförallt så är han kraftigt understreckad i förhållande till vinstchans.
Vad gäller ludde, visst laddar han och visst kör han i spets över 2140m med Garland. Kanske släpper om raven d'amour eller neo holmsminde kommer tidigt och snabbt då jag tror han har stor respekt för dem 2.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-07-08 22:14:43  Nejdå. Eftersom Fredrik känner till hur Chimallen är från spår 4 om han laddas för fullt kommer han knappast att göra det. Och även om han hade gjort det så tar Garland en längd om Ludde laddar för fullt.
Garland spetsar om Ludde laddar. Så enkelt är det. Kom in in matchen.
Answer to: "Nejdå. Eftersom Fredrik känner till hur Chimallen är fr&ari"
|
Became a member:
Forum posts:
|
jag aldrig sagt emot dig att garland inte spetsar från start, ser du inte att jag redan är inne på plan? 
Chimall behöver inte laddas från start för att öpnna snabbt så du vet, kom in i matchen, verkar som det är du som sitter på bänken 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-07-08 22:17:18  jag aldrig sagt emot dig att garland inte spetsar från start, ser du inte att jag redan är inne på plan? 
Chimall behöver inte laddas från start för att öpnna snabbt så du vet, kom in i matchen, verkar som det är du som sitter på bänken 
Answer to: "jag aldrig sagt emot dig att garland inte spetsar från start, ser du "
|
Became a member:
Forum posts:
V 6, GARLAND KRONOS
S 6, GARLAND KRONOS
|
Nu verkar du allmänt förvirrad...
Vad är det då du säger? att Ludde antingen inte laddar eller att han garanterat släpper till Chimallen? För det känns som att du garderar dig själv lite här.
Sen tror jag att du överskattar Chimallens naturliga startsnabbhet om du tror att den inte behöver laddas för att öppna fort.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-07-08 22:17:47
|
Became a member:
Forum posts:
V 11, NEO HOLMSMINDE
|
Som "Raven" betett sig på slutet så tycker jag nog att streckprocenten känns rimlig, är ju 50/50 om han ens ska gå felfritt. Tycker för övrigt att bröderna Larsson ofta är väldigt uppåt när dom pratar om sina hästar. Dom hade väl gett Giant Superman skapliga chanser att kamma hem det här loppet.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-07-08 22:19:28  Som "Raven" betett sig på slutet så tycker jag nog att streckprocenten känns rimlig, är ju 50/50 om han ens ska gå felfritt. Tycker för övrigt att bröderna Larsson ofta är väldigt uppåt när dom pratar om sina hästar. Dom hade väl gett Giant Superman skapliga chanser att kamma hem det här loppet.
Answer to: "Som "Raven" betett sig på slutet så tycker jag nog at"
|
Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
|
Larssons är en dubbel Tarzan.... 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-07-08 22:30:11  Nu verkar du allmänt förvirrad...
Vad är det då du säger? att Ludde antingen inte laddar eller att han garanterat släpper till Chimallen? För det känns som att du garderar dig själv lite här.
Sen tror jag att du överskattar Chimallens naturliga startsnabbhet om du tror att den inte behöver laddas för att öppna fort.
Answer to: "Nu verkar du allmänt förvirrad...
Vad är det då du"
|
Became a member:
Forum posts:
|
halgarderar? ne det ärinte riktigt min stil va? tror aldrig jag blivit anklagad för att helgadera mig förut.
vad jag säger? trodde jag gjorde det extremt tydligt i inlägget ovan du svarade på?
den kan öppna bra, tuillräckligt bra för att kunna köras till spe3st tidigt, undantaget är ju om det blir en utdragen positions körning innanför al`a Lord capar vs dj seabrook.
det är ju givet att ludde drar te spets, för mig lika givet han släpper vänligt när freddan kommer efter 300, clear enough?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-07-08 22:38:44  halgarderar? ne det ärinte riktigt min stil va? tror aldrig jag blivit anklagad för att helgadera mig förut.
vad jag säger? trodde jag gjorde det extremt tydligt i inlägget ovan du svarade på?
den kan öppna bra, tuillräckligt bra för att kunna köras till spe3st tidigt, undantaget är ju om det blir en utdragen positions körning innanför al`a Lord capar vs dj seabrook.
det är ju givet att ludde drar te spets, för mig lika givet han släpper vänligt när freddan kommer efter 300, clear enough?
Answer to: "halgarderar? ne det ärinte riktigt min stil va? tror aldrig jag blivit"
|
Became a member:
Forum posts:
V 6, GARLAND KRONOS
S 6, GARLAND KRONOS
|
jepp.. Det är tydligt. Så vad du säger är att Åke spetsar, släpper till Ludde som släpper till Fredrik?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-07-08 22:40:25  jepp.. Det är tydligt. Så vad du säger är att Åke spetsar, släpper till Ludde som släpper till Fredrik?
Answer to: "jepp.. Det är tydligt. Så vad du säger är att Åk"
|
Became a member:
Forum posts:
|
när kom åke in? men visst släpp in honom på ett hörn
visst bör man läsa på, men anser det är så givet att Ludde släpper till persson att jag inte ens brytt mig läsa på innan jag påstår det 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-07-08 22:51:06  när kom åke in? men visst släpp in honom på ett hörn
visst bör man läsa på, men anser det är så givet att Ludde släpper till persson att jag inte ens brytt mig läsa på innan jag påstår det 
Answer to: "när kom åke in? men visst släpp in honom på ett h&oum"
|
Became a member:
Forum posts:
V 6, GARLAND KRONOS
S 6, GARLAND KRONOS
|
haha...Ok. Skitsamma. Åke eller inte. Scenariot du tror på är att ludde tar/får spets och sedan släpper.
Men personligen tror jag att Åke spetsar först innan Ludde kommer som ett jehu.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-07-08 22:55:21  haha...Ok. Skitsamma. Åke eller inte. Scenariot du tror på är att ludde tar/får spets och sedan släpper.
Men personligen tror jag att Åke spetsar först innan Ludde kommer som ett jehu.
Answer to: "haha...Ok. Skitsamma. Åke eller inte. Scenariot du tror på &aum"
|
Became a member:
Forum posts:
|
ja, åke tar ju spetsen första 50, är ju ionget snack, åke släpper sedan välvilligt till ludde, då han räknar med dene bra rygg, men tror inte han släppt till ludde om han vetat ludde skulle släppa, kanske han gjort endå, men så det komemr bli iallafall 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-07-08 23:00:54
|
Became a member:
Forum posts:
V 11, NEO HOLMSMINDE
|
Chimallen har aldrig gått felfritt från spår 4 i hela sitt liv. Känns lite små jobbigt att ha den som spik?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-07-08 23:05:03  Som "Raven" betett sig på slutet så tycker jag nog att streckprocenten känns rimlig, är ju 50/50 om han ens ska gå felfritt. Tycker för övrigt att bröderna Larsson ofta är väldigt uppåt när dom pratar om sina hästar. Dom hade väl gett Giant Superman skapliga chanser att kamma hem det här loppet.
Answer to: "Som "Raven" betett sig på slutet så tycker jag nog at"
|
Became a member:
Forum posts:
|
va? varför skulle han galoppera? senast var det en hovspricka som är oturligt och det finns inte en häst i världen som fortsätter trava med det. Elitloppet däremot var tråkigt, gick för snabbt i kurvan? inget som lär behövas nu mot dessa hästarna.... innan dess hade han 4.a klockrena lopp utan galopp.
Galopprisken ser jag som väldigt liten, kanske 5-10% MAX!
Jag är van vid att Larsson är väldigt vettiga när dem tro rpå sina hästar, en av de bästa tränarna på det tycker jag. Framförallt Henrik! Men här har dem absolut inte stuckit ut hackan mer än att han tränat väldigt fint......
|
|
Reply
|
|
1
2
3
[ 4
]
5
6