1
[ 2
]
3
4
5
6
|
|
Posted: 2011-07-06 09:40:13
|
Became a member:
Forum posts:
|
Det loppet Chimall T.T gjorde Elitlippshelgen lovar mer än seger här. Toppchans från det här spåret !!!
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-07-06 09:53:38
Answer to: "ska du spika garland när chimall tar ner den från dödens? l"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Varför skulle chimall ha någon chans mot garland om han den sitter i spets?
Att sedan säga att chimallen är klar pga det loppet den gjorde under elitloppshelgen är enbart till att förlöjliga sig själva. Möte ett USELT silverdivisionsgäng då och ska nu möta ett hyfsat bra gulddivisionsgäng. Viss skillnad? finns bara 1 svar på den frågan.............
Däremot kommer Garland aldrig till spets, så att spika är absolut inget jag kommer att göra. Blir stor gardering här såvidare svanstedt inte meddelar att han släpper spets till chimall t.t, risk att den blir svårslagen då.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-07-06 10:02:45
|
Became a member:
Forum posts:
V 6, GARLAND KRONOS
S 6, GARLAND KRONOS
|
Var det Åby pris för ett par år sen som garland vansinnesöppnade på runt 1.06 första 500 mot en galen fransos? Ngn som minns? Garland är ojämnt startsnabb, men öppnar den på topp spetsar den lätt mot detta gäng. Dock kan den lika gärna öppna mediokert om den har en sämre dag.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-07-06 10:16:27
|
Became a member:
Forum posts:
|
Vad Chimall T.T mötte spelar ingen roll i detta sammanhang. Det var sättet han vann på som gör att jag tycker han har toppchans i detta mediokra guldgäng. Sedan får du (FOLKE) tycka att det är löjligt om du vill.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-07-06 13:21:12  Varför skulle chimall ha någon chans mot garland om han den sitter i spets?
Att sedan säga att chimallen är klar pga det loppet den gjorde under elitloppshelgen är enbart till att förlöjliga sig själva. Möte ett USELT silverdivisionsgäng då och ska nu möta ett hyfsat bra gulddivisionsgäng. Viss skillnad? finns bara 1 svar på den frågan.............
Däremot kommer Garland aldrig till spets, så att spika är absolut inget jag kommer att göra. Blir stor gardering här såvidare svanstedt inte meddelar att han släpper spets till chimall t.t, risk att den blir svårslagen då.
Answer to: "Varför skulle chimall ha någon chans mot garland om han den sitt"
|
Became a member:
Forum posts:
|
låter som du svararde darko och inte mig mer.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-07-06 13:23:27  Var det Åby pris för ett par år sen som garland vansinnesöppnade på runt 1.06 första 500 mot en galen fransos? Ngn som minns? Garland är ojämnt startsnabb, men öppnar den på topp spetsar den lätt mot detta gäng. Dock kan den lika gärna öppna mediokert om den har en sämre dag.
Answer to: "Var det Åby pris för ett par år sen som garland vansinnes&"
|
Became a member:
Forum posts:
|
va precis det loppet jag skrev till dujorha i v75-7 förra veckan, lr veckan därpå.
När ludde vann åbysstora pris i skiljeheat mot l amiral mazeun, något av mäktigaste upplevelser som skådats i svensk travsport på 2000 talet.
Trots att franmännen hade sin speedigaste häst så lyckades Ludde vinna, grymt.
Ledde försök start till mål efter att ha lurat bort dem, gjorde samma i skiljeheatet
|
|
Reply
|
|
filipandersson
|
Posted: 2011-07-06 13:23:42
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 803
|
det finns väll ingen här inne som kan neka att en garland kronos i gammal god form (1-2 år bakåt i tiden) skulle vara ett givet spikalternativ mot detta motstånd, men vad han visat i år är ju inte de takterna längre och att chimallen blir favorit tycker jag är rätt givet med formen den visat upp på slutet
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-07-06 14:31:52
|
Became a member:
Forum posts:
|
Svanstedt säger att han ska köra defensivt och chimallen ska gå med barfota och helstängt nu+++. Däremot har han galopperat flera gånger när han laddats med öppna spår! Luddes kan också lika bra ta spets om han laddar. Tränar väldigt bra och har gått helt ok i loppen i år, inte stämt så bra med positioner.
Men sitter chimallen i spets så blir den svår, chansspik i jämnstreckat lopp annars? är galopprisken som ligger där med spår 4.a, inte första gången direkt.
Undrar om Neo holmsminde avanceras tidigt till dödens? Juul var mycket uppåt i alla fall. Förra året som uhrberg sade att det kanske var den bästa häst han kört?

|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-07-06 20:59:25
|
Became a member:
Forum posts:
|
4,11 känns ju som ett rätt starkt lås.
Men kanske idé att ta ställning då de verkar bli jämnstreckade..
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-07-07 10:47:28 Edited(1): 2011-07-07 11:59:11
|
Became a member:
Forum posts:
V 4, CHIMALL T.T.
|
Global Journey är ett kul streck också, har fått tunga lopp på slutet, men nu ska han få ett lugnare upplägg. Åke låter inte jätte uppåt på han, just därför känns den intressant.
4 och 6 gör upp om spetsen, chimallen ska gå barfota och med helstängt, som jag ser det är det bara galopp emot att han ska få spetsen, och däriifrån blir han inte lätt att plocka ner.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-07-07 14:14:48
|
Became a member:
Forum posts:
|
Hur jag än försöker fälla Chimall T.T så misslyckas jag gång på gång. Det ända sättet är om Neo Holmsminde lyckas hamna i 2:a ytter i starten på något vis (känns omöjligt) så kan han speeda förbi sista biten. Det blir spik på nr.4
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-07-07 14:52:12
|
Became a member:
Forum posts:
V 4, CHIMALL T.T.
|
Ja kan inte se någon som ska trycka upp tempot och bjuda in Neo. Neo smed har ju gått riktigt bra på slutet och är en stark rackare kan han försöka? 2an brukar ju gå i dödens, men inte denna gång, enligt Åke iaf. Nä det känns upplagt
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-07-07 15:29:49
|
Became a member:
Forum posts:
V 6, GARLAND KRONOS
S 6, GARLAND KRONOS
|
en som kan vinna är Neo, men en som absolut inte kan vinna är Neo.

|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-07-07 15:33:16
|
Became a member:
Forum posts:
V 6, GARLAND KRONOS
S 6, GARLAND KRONOS
|
Chimallen torskar nästan alltid som favorit på V75. Vilket borde göra att jag älskar honom, men jag gillar honom inte. Är för skör och osäker och gillar inte en bana men älskar en annan och är fantastisk och sedan värdelös. Men oavsett vilket är han alltid hårt streckad.
Som favorit kommer han säkert hoppa.. Och så får Ludde för sig att startgunga är skoj och då sitter Global i spets och när jag för en gång i livet lämnar bort den så kommer den vinna förstås..
jag bara vet det...
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-07-07 15:44:09
|
Became a member:
Forum posts:
|
Hoppas att du har rätt för jag tänker då i alla fall spika Chimallen.
Senast han startade i V75 vann han och jag inbillar mig att han har blivit jämnare och säkrare......
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-07-07 16:19:19  Hoppas att du har rätt för jag tänker då i alla fall spika Chimallen.
Senast han startade i V75 vann han och jag inbillar mig att han har blivit jämnare och säkrare......
Answer to: "Hoppas att du har rätt för jag tänker då i alla fall s"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Jämnare och säkrare? av de 5 senaste loppen har han galopperat 2ggr från start som megafavorit. Fortsätt du att inbilla dig
Chimall TT har startat med spår 4.a auto 4 gånger och galopperat samtliga 4.a gånger.
Vad sägs om det för en stor favorit på v75? som gör debut i gulddivisionen.......
Senaste insatsen var mycket fin, men såg bättre ut än den var så motståndet var SKRÄP och den tiden håller inte på lördag. Lär säkert krävas låg 1.12 tid med ludde, svanstedt, fredde larsson och Juul i loppet där samtliga sitter bakom vinstbud!
Men visst, tar chimallen spets och har en bra dag så blir han inte lätt att knäcka.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-07-07 18:09:36
|
Became a member:
Forum posts:
V 6, GARLAND KRONOS
S 6, GARLAND KRONOS
|
Hmm.. När jag har kollat lite så fattar jag inte att Neo Holmsinde inte är favorit med tanke på senaste insatsen. Den gick i tredje spår redan 900 kvar och där fick den göra allt jobb. Den gick sista 800 på 1.08 i tredje, vilket säkert motsvarar under 1.07 om den hade gått längs sargen.
Trots tiondespår på kort distans blev den bara slagen av en smygkörd I wont Dance som ju alla vet är enormt speedig när den är på topp.
Nu är motståndet sämre och distansen längre. Har svårt att se att ngn av dessa kusar ska hålla undan för Neo. Nej.. Jag tror den drar iväg 600 kvar och har ledningen redan inför upploppet.
Skulle Garland vara på topp och komma till spets är den förstås svårslagen. men med tanke på att Chimallen då pressar i dödens så är det bara upplagt för Neo H.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-07-07 18:20:29  Hmm.. När jag har kollat lite så fattar jag inte att Neo Holmsinde inte är favorit med tanke på senaste insatsen. Den gick i tredje spår redan 900 kvar och där fick den göra allt jobb. Den gick sista 800 på 1.08 i tredje, vilket säkert motsvarar under 1.07 om den hade gått längs sargen.
Trots tiondespår på kort distans blev den bara slagen av en smygkörd I wont Dance som ju alla vet är enormt speedig när den är på topp.
Nu är motståndet sämre och distansen längre. Har svårt att se att ngn av dessa kusar ska hålla undan för Neo. Nej.. Jag tror den drar iväg 600 kvar och har ledningen redan inför upploppet.
Skulle Garland vara på topp och komma till spets är den förstås svårslagen. men med tanke på att Chimallen då pressar i dödens så är det bara upplagt för Neo H.
Answer to: "Hmm.. När jag har kollat lite så fattar jag inte att Neo Holmsin"
|
Became a member:
Forum posts:
|
kan bero på spåret
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-07-07 18:43:46  kan bero på spåret
Answer to: "kan bero på spåret"
|
Became a member:
Forum posts:
V 6, GARLAND KRONOS
S 6, GARLAND KRONOS
|
Duh... U think?
Jag menade självklart TROTS spåret.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-07-07 18:46:28  Duh... U think?
Jag menade självklart TROTS spåret.
Answer to: "Duh... U think?
Jag menade självklart TROTS spåret."
|
Became a member:
Forum posts:
|
spelar ingen roll vad det är för häst, mahardka undagntag, så ska ingen som har spår 11 lr 12 i en gulddivision va favorit, så är det bara
|
|
Reply
|
|
1
[ 2
]
3
4
5
6