1
2
[ 3
]
4
5
6
|
|
Posted: 2011-07-07 18:58:17  spelar ingen roll vad det är för häst, mahardka undagntag, så ska ingen som har spår 11 lr 12 i en gulddivision va favorit, så är det bara
Answer to: "spelar ingen roll vad det är för häst, mahardka undagntag, s"
|
Became a member:
Forum posts:
V 6, GARLAND KRONOS
S 6, GARLAND KRONOS
|
Nu är du bara fånig. SÅ om Local conch möter ett gäng avdankade norrlandslik eller 12-åringar så ska den ändå inte vara favorit trots spår 11-12. tillåt mig att garva läppen av mig.
Självklart beror det på vilken häst det är, vad den har för form, hur motståndet ser ut och hur loppet blir kört. Neo Holmsminde är Danmarks näst bästa hingst och den är i sitt livs form. Samtidigt är motståndet ljummet där värsta motbudet är en häst som inte toppat på ett par år och en häst som ständigt hoppar från spår 4. Mmmm... Det känns vettigt.
Tänker inte upprepa saker om Chimall TT som Folke redan sagt, och visst är det en riktigt bra häst, men jag vill också tillägga att det är långt ifrån säkert att den sitter i ledning. Jag tippar på dödens.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-07-07 19:07:21  Nu är du bara fånig. SÅ om Local conch möter ett gäng avdankade norrlandslik eller 12-åringar så ska den ändå inte vara favorit trots spår 11-12. tillåt mig att garva läppen av mig.
Självklart beror det på vilken häst det är, vad den har för form, hur motståndet ser ut och hur loppet blir kört. Neo Holmsminde är Danmarks näst bästa hingst och den är i sitt livs form. Samtidigt är motståndet ljummet där värsta motbudet är en häst som inte toppat på ett par år och en häst som ständigt hoppar från spår 4. Mmmm... Det känns vettigt.
Tänker inte upprepa saker om Chimall TT som Folke redan sagt, och visst är det en riktigt bra häst, men jag vill också tillägga att det är långt ifrån säkert att den sitter i ledning. Jag tippar på dödens.
Answer to: "Nu är du bara fånig. SÅ om Local conch möter ett g&au"
|
Became a member:
Forum posts:
|
ingen ide att du kommer med en hypotetisk fråga då den inte existerar i praktiken
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-07-07 19:18:04  ingen ide att du kommer med en hypotetisk fråga då den inte existerar i praktiken
Answer to: "ingen ide att du kommer med en hypotetisk fråga då den inte exi"
|
Became a member:
Forum posts:
V 6, GARLAND KRONOS
S 6, GARLAND KRONOS
|
Så du menar det inte existerar ihåliga lopp i guld där bästa hästen har spår 11-12?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-07-07 19:19:25 Edited(2): 2011-07-07 19:31:03  Så du menar det inte existerar ihåliga lopp i guld där bästa hästen har spår 11-12?
Answer to: "Så du menar det inte existerar ihåliga lopp i guld där b&a"
|
Became a member:
Forum posts:
|
inte så som du förösker få fram att samtliga hästar är skräp, handlad eju inte heller om att bästa hästen gar spår 11 lr 12, va ju streckfavorit du snacka om
och dessutom local conch från bakspår, tror inte du kunde hitat sämre exempel, bara där ökar galopprisken lavinartat, skärpning polajsasen!
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-07-07 20:53:17
|
Became a member:
Forum posts:
|
Jag sög på tabletten som polajasen nämnde med att det är ett ihåligt lopp och att ingen ska kunna hålla undan för Neo holmsminde(danmarks 2.a). Sedan såg jag Raven d'amour som självklart bör klassas som en av våra bättre travare i sverige och där tankarna var skyhöga inför elitloppet. Kolla vad han möter nu
Normalt fall 2011 bör Neo och Raven stå i en klass för sig själva här och med tanke på spåren där Raven har rygg på startsnabbe Global journey och kommer att hamna PERFEKT på det, medan Neo troligen hamnar sist........
Raven d'amour har väl egentligen inte underpresterat i år? suttit fast några ggr, galopperat en del och nu senast hovspricka. Gjort flera fina insatser när han väl varit felfri/fått chansen i år.
Må gudarna ge mig en fin värmning!!!!!!!!!!!!
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-07-08 11:07:44
|
Became a member:
Forum posts:
|
Det var intressant info om Chimallen och spår 4. Dock inbillar jag mig fortfarande att han är säkrare nu än vad han har varit tidigare, han har helt enkelt sett ut som ett lås på slutet.
Dessutom tror jag att han blir släppt till ledningen då både Ludde och Åke har respekt för Fredriks häst och är troligtvis nöjda med rygg på Chimall T.T. Då blir det för långt fram för Neo Holmsminde.
Jag kommer att markera nr. 11 som min första reserv ifall han blir struken annars träder Frillan in enligt reservturordningen.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-07-08 11:32:39
|
Became a member:
Forum posts:
V 4, CHIMALL T.T.
|
Ser inget annat scenario än att Chimallen sitter i spets. Kommer låsa på den och Neo Holmsminde. Spetshästen och den speedigaste, bör räcka
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-07-08 11:36:48
|
Became a member:
Forum posts:
|
Tar ställning här och spikar Chimall T.T.
Verkar stortrivas på Halmstads bana, 3 av 3 där.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-07-08 13:27:20  Det var intressant info om Chimallen och spår 4. Dock inbillar jag mig fortfarande att han är säkrare nu än vad han har varit tidigare, han har helt enkelt sett ut som ett lås på slutet.
Dessutom tror jag att han blir släppt till ledningen då både Ludde och Åke har respekt för Fredriks häst och är troligtvis nöjda med rygg på Chimall T.T. Då blir det för långt fram för Neo Holmsminde.
Jag kommer att markera nr. 11 som min första reserv ifall han blir struken annars träder Frillan in enligt reservturordningen.
Answer to: "Det var intressant info om Chimallen och spår 4. Dock inbillar jag mi"
|
Became a member:
Forum posts:
|
som sagt galopperat 2 av 5 senaste. Hur fantiserar du upp att han varit som ett "lås" då? galopperat 4 av 4 från spår 4.a auto? Varför tror du att persson tog en safety start från spår 5 senast?
Nah, ludde tar spets här och han släpper självklart inte......
Men vinner gör raven d'amour, en elithäst mot mediokra guldhästar/nyblivna.......
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-07-08 14:30:07
|
Became a member:
Forum posts:
V 4, CHIMALL T.T.
|
Chimallen går med helstängt nu, det gjorde han inte senast, nu går han även barfota vilket han inte heller gjorde senast, sen trivs han på banan.
Sen tror jag att Åkes är den som tar spetsen om inte persson gör det. lås på 4 och 11 blir det för mig.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-07-08 15:35:44  Chimallen går med helstängt nu, det gjorde han inte senast, nu går han även barfota vilket han inte heller gjorde senast, sen trivs han på banan.
Sen tror jag att Åkes är den som tar spetsen om inte persson gör det. lås på 4 och 11 blir det för mig.
Answer to: "Chimallen går med helstängt nu, det gjorde han inte senast, nu g"
|
Became a member:
Forum posts:
|
självklart tar åke spets, men han ska köra defensivt, så han släpper........
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-07-08 15:57:53
|
Became a member:
Forum posts:
|
Hur Chimall TT travade förra året och ännu längre tillbaka i tiden bryr jag mig inte om när jag säger att han gått som ett lås i sina senaste starterna. Och med det menar jag att han är säkrare nu än tidigare år. Förstår du nu hur jag tänker ?
Jag skulle i alla fall bli förvånad om Chimallen slänger sig i galopp utan anledning.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-07-08 16:22:41  Hur Chimall TT travade förra året och ännu längre tillbaka i tiden bryr jag mig inte om när jag säger att han gått som ett lås i sina senaste starterna. Och med det menar jag att han är säkrare nu än tidigare år. Förstår du nu hur jag tänker ?
Jag skulle i alla fall bli förvånad om Chimallen slänger sig i galopp utan anledning.
Answer to: "Hur Chimall TT travade förra året och ännu längre till"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Chimall t.t har väl aldrig haft problem med travet? däremot fraschören..... Men galopperna har kommit i startögonblicken.......
har laddats från start 1 gång detta året och då galopperade han. Sedan har det varit bakspår och 2st safety starter........
så, nä. jag förstår vekligen inte hur du tänker Darko.............
Chimallen må vara fräschare i år och hanterar fler lopp i rad utan att få problem, det får vi se. Men han kan fortfarande galoppera eller få en safety start och därmed inte få spets. Vinner han då? lycka till...........
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-07-08 16:25:07
|
Became a member:
Forum posts:
|
får nog göra ett inlägg här så ni får sluta med denna dumma debatten
En felfri CHimall TT sitter omgående i spets, det är inget snack om det, är alla på det klara nu?
ska göra det lite enklare
Felfri chimall TT = spets inom 500,
Galopp i starten på Chimall TT = ingen spets överhuvudtaget
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-07-08 16:32:02
|
Became a member:
Forum posts:
V 4, CHIMALL T.T.
|
4 Chimall T.T. (Fredrik Persson) är en fin häst. Det är gulddebut för honom men jag tycker att jag har en bra häst. Som jag ser det är det Steen Juul, Svanstedt och Ludde emot. Men Chimall T.T. ska också räknas. Jag kör inte för ledningen till att börja med. Skulle vara om jag får överta. Det känns intressant, säger Fredrik.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-07-08 16:35:59
|
Became a member:
Forum posts:
V 4, CHIMALL T.T.
|
Källa på den intervjun? Överensstämmer inte med intervjun i guiden. Varför slänger man på helstängt och rycker skorna om man inte satsar på spets, låter ju skumt.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-07-08 16:40:50  Källa på den intervjun? Överensstämmer inte med intervjun i guiden. Varför slänger man på helstängt och rycker skorna om man inte satsar på spets, låter ju skumt.
Answer to: "Källa på den intervjun? Överensstämmer inte med interv"
|
Became a member:
Forum posts:
V 4, CHIMALL T.T.
|
Chimall T.T, lopp 7: - Gulddebut. Intressant att prova mot de bästa. Körs framåt. Inte borta. Räknas.
(Från fredrik Perssons hemsida)
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-07-08 16:47:53
|
Became a member:
Forum posts:
V 11, NEO HOLMSMINDE
|
Jag tror att Chimallen Galopperar i starten! Det är spår fyra och jag börjar bli vidskeplig !!! Tror att någon av de bättre hästarna tar hem detta! 11 eller 9, om 9:an inte skulle ha galopperat förra gången så skullen den vara favorit här! 11:an och 9:an är dem med överlägset bäst kapacitet just nu! Travspanarn gör ingen hård comment nu! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-07-08 17:12:05  Jag tror att Chimallen Galopperar i starten! Det är spår fyra och jag börjar bli vidskeplig !!! Tror att någon av de bättre hästarna tar hem detta! 11 eller 9, om 9:an inte skulle ha galopperat förra gången så skullen den vara favorit här! 11:an och 9:an är dem med överlägset bäst kapacitet just nu! Travspanarn gör ingen hård comment nu! 
Answer to: "Jag tror att Chimallen Galopperar i starten! Det är spår fyra oc"
|
Became a member:
Forum posts:
|
ne det låter vettigt så 
|
|
Reply
|
|
|