1
2
3
[ 4
]
5
6
7
8
9
|
|
Posted: 2010-04-09 16:08:34
|
Became a member:
Forum posts:
V 6, MAHARAJAH
|
Maharajah winner!
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-04-09 16:52:28
|
Became a member:
Forum posts:
V 10, VANESSA DU LING
|
Hugg o slag!!!! maharajah har vunnit kriteriet o derbyt på övertygande sätt. sen om man nu inte tycker hultman är bra så tycker jag att det är skitsamma. hur halt och stel än maharajah ser ut ÄR han en undantagshäst!!!sen får folk säga vad dom vill.
hultman har jag inga höga tankar om...men dessa hör inte hit. jag hoppas på skräll , men tror maharajah vinner.
men jag vill ha pengar så det blir gardering.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-04-09 17:22:43
|
Became a member:
Forum posts:
V 6, MAHARAJAH
|
spikar jag maha istället för finders så sparar jag ju som sagt 2 streck eller nått, kanske kan få med tom raider då, ska kolla upp det. får nästan vänta och se värmningen. maha kör med skor va, läste att hultman sparar den växeln till senare tillfälle, han ska tydligen trava mycket bättre utan skor.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-04-09 17:42:57  spikar jag maha istället för finders så sparar jag ju som sagt 2 streck eller nått, kanske kan få med tom raider då, ska kolla upp det. får nästan vänta och se värmningen. maha kör med skor va, läste att hultman sparar den växeln till senare tillfälle, han ska tydligen trava mycket bättre utan skor.
Answer to: "spikar jag maha istället för finders så sparar jag ju som s"
|
Became a member:
Forum posts:
V 10, VANESSA DU LING
S 4, REVEN D'AMOUR
|
han går med skor.
ja Hultman påstår det.
Får väl se, han springer o ställer o far i 12-13 tempo med skor runt om så vi får väl se om han flyter perfekt utan.
Han har ju "testat" det i jobb och det fungerar.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-04-09 18:19:58
|
Became a member:
Forum posts:
|
Det endra tråkiga med detta loppet är att alla verkar lägga sig raklånga och ge upp loppet åt Maharajah.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-04-09 20:45:28
|
Became a member:
Forum posts:
V 10, VANESSA DU LING
|
Vanessa lär väl ha god chans här om Maha inte är på topp? Tror jag dubblar med henne och spikar Finders ist.
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2010-04-09 21:14:19 Edited(1): 2010-04-09 21:16:34  Det endra tråkiga med detta loppet är att alla verkar lägga sig raklånga och ge upp loppet åt Maharajah.
Answer to: "Det endra tråkiga med detta loppet är att alla verkar lägga"
|
Became a member: 2009-10-19
Forum posts: 3890
V 10, VANESSA DU LING
|
Ludde om Lavec Kronos:
 Jag tror att han tar ledningen och tror inte vi släpper. Min häst har ett lopp i kroppen och det har inte Maharajah. Alla vet vilken grym häst Maharajah är men vi ska syna honom, sedan vet jag inte om det räcker eller inte.
Tyvärr är det inte Ludde som kör, men hoppas Johnny lyder order  Är Maharajah lika blek som i förra årsdebuten kan han få svårt. Inte med Lavec Kronos, utan med någon som kommer bakifrån.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-04-09 21:32:14
|
Became a member:
Forum posts:
|
Ludde snackar skit som vanligt. Skulle inte Garland ha spets på Jägers? Ludde skulle jäklas o allt det där. Lavec spetsar släpper till Maha och sen kämpar alla andra om 2 priset tyvärr.
|
|
Reply
|
|
ddmannen
|
Posted: 2010-04-09 21:45:25
|
Became a member: 2007-07-01
Forum posts: 1312
|
lite intressant om man kollar hur förra året började för Lavec Kronos, 2:a första(Marshland vann ) och i andra starten slog han Nu Pagadi som senare slog Maharajah väldigt lätt.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-04-09 21:59:00 Edited(2): 2010-04-09 22:06:19
|
Became a member:
Forum posts:
V 10, VANESSA DU LING
S 4, REVEN D'AMOUR
|
... och Maha fick stryk av Reven d\\\'Amour 
De har slagit varandra några gånger.
Skönt att få höra SKOGLUNDs åsikt om Maharajah.
Både Edlund och Skoglund totalt avslöjade idag.
Erik verka ogilla Skoglund.. förståeligt.
Vidrig människa.
Jag spikar i alla fall.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-04-09 22:11:42
|
Became a member:
Forum posts:
V 6, MAHARAJAH
|
Jag TROR att Maharajah är Världens blivand kung bland alla travare, och att han vinner detta från dödens skitenkelt, om ledaren inte vill släppa, eller om Örjan bara vill sitta i dödens, där han trivs bra. Det kan vara den bästa travare världen skådat. Sanna mina ord! Trots sin något orena gång. Inte i klass med Etain Royals ofina travande, men inte perfekt.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-04-09 22:19:26  Jag TROR att Maharajah är Världens blivand kung bland alla travare, och att han vinner detta från dödens skitenkelt, om ledaren inte vill släppa, eller om Örjan bara vill sitta i dödens, där han trivs bra. Det kan vara den bästa travare världen skådat. Sanna mina ord! Trots sin något orena gång. Inte i klass med Etain Royals ofina travande, men inte perfekt.
Answer to: "Jag TROR att Maharajah är Världens blivand kung bland alla travar"
|
Became a member:
Forum posts:
V 10, VANESSA DU LING
S 4, REVEN D'AMOUR
|
Jag har inga problem med folk som säger att Maha kommer att bli Sveriges bästa häst, eller för den delen världens bästa häst.
Men att säga som Skoglund att han "är" Sveriges bästa häst..
Torvald, Commander, Triton etc...
Han får väl vinna lite mer än att vinna Derbyt?
Han har inte ens debuterat som 5 åring och de kallar han redan Sveriges bästa häst.
Gör det om ett år istället - om han nu levererar.
|
|
Reply
|
|
Post removed
|
Posted: 2010-04-09 22:45:13
 Jag har inga problem med folk som säger att Maha kommer att bli Sveriges bästa häst, eller för den delen världens bästa häst.
Men att säga som Skoglund att han "är" Sveriges bästa häst..
Torvald, Commander, Triton etc...
Han får väl vinna lite mer än att vinna Derbyt?
Han har inte ens debuterat som 5 åring och de kallar han redan Sveriges bästa häst.
Gör det om ett år istället - om han nu levererar.
Answer to: "Jag har inga problem med folk som säger att Maha kommer att bli Sverig"
|
|
|
Posted: 2010-04-10 01:02:04
|
Became a member:
Forum posts:
V 6, MAHARAJAH
|
Löjligt att diskutera förlust.
De är NI som garderar som är förlorarna.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-04-10 10:54:25
|
Became a member:
Forum posts:
V 10, VANESSA DU LING
S 4, REVEN D'AMOUR
|
Jag spikar.
Men visst kan han förlora, kan ju fällas av "stänk" som förra gången. Travar dåligt, blir för het.. man vet ju aldrig.
Debuterade ju inte strålande förra året.
Hade nog garderat om det hade funnits en solid ram av 3-4 hästar bakom, men det gör de inte.
Om inte Maha vinner så kan ju vem som helst ramla in och det kan man ju inte betala för.
|
|
Reply
|
|
bossebast
|
Posted: 2010-04-10 11:01:29 Edited(1): 2010-04-10 11:32:15
|
Became a member: 2007-11-29
Forum posts: 1820
V 6, MAHARAJAH
|
Som Travkompanist måste jag tro och hoppas att Maharajah vinner detta så jag spikar. Men visst finns det många andra blivande kanoner med här som kan vinna. Tror samtidigt att respekten för Maharajah gör att han släpps billigt till ledningen och sedan blir det svårt att ta ner honom om Örjan skruvar upp tempot i tid.
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2010-04-10 11:01:50  Jag spikar.
Men visst kan han förlora, kan ju fällas av "stänk" som förra gången. Travar dåligt, blir för het.. man vet ju aldrig.
Debuterade ju inte strålande förra året.
Hade nog garderat om det hade funnits en solid ram av 3-4 hästar bakom, men det gör de inte.
Om inte Maha vinner så kan ju vem som helst ramla in och det kan man ju inte betala för.
Answer to: "Jag spikar.
Men visst kan han förlora, kan ju fällas av "st"
|
Became a member: 2009-10-19
Forum posts: 3890
V 10, VANESSA DU LING
|
Känner mig helt säker på 6, 8, 10 
|
|
Reply
|
|
Andynalan
|
Posted: 2010-04-10 11:03:43
|
Became a member: 2007-10-24
Forum posts: 6641
V 9, STRAIGHT CANE
|
2% på Räven och Noras lockar ju men hittar inte så många andra spikar så jag får hoppas på Mahaha
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-04-10 11:40:02  Som Travkompanist måste jag tro och hoppas att Maharajah vinner detta så jag spikar. Men visst finns det många andra blivande kanoner med här som kan vinna. Tror samtidigt att respekten för Maharajah gör att han släpps billigt till ledningen och sedan blir det svårt att ta ner honom om Örjan skruvar upp tempot i tid.
Answer to: "Som Travkompanist måste jag tro och hoppas att Maharajah vinner detta"
|
Became a member:
Forum posts:
V 10, VANESSA DU LING
S 4, REVEN D'AMOUR
|
 Som Travkompanist måste jag tro
Du menar att du betalar Maggans räkningar och inte får ett öre tillbaka?
För det är ju verkligheten. Travkompaniet gynnar bara Maggan.
Och hon är miljardär.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-04-10 12:22:32   Som Travkompanist måste jag tro
Du menar att du betalar Maggans räkningar och inte får ett öre tillbaka?
För det är ju verkligheten. Travkompaniet gynnar bara Maggan.
Och hon är miljardär.
Answer to: "Som Travkompanist måste jag tro
Du menar att du bet"
|
Became a member:
Forum posts:
|
 Jag spikar.
 Hoppas och vill att han gör bort sig totalt.
 Jag spikar i alla fall.
 Och innan du frågar, JA, jag kommer köpa skumpa och fira om han segnar ihop på banan
Spelprofessorn, strunta i att lämna in istället???
Eller du kanske spikar och hoppas på att han gör bort sig totalt i alla lopp...........
|
|
Reply
|
|
1
2
3
[ 4
]
5
6