Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
  Travforum -> TravSpelet -> Allmänt -> Vad i helvete!!

Diskutera allt som rör Travspelet. Ingen reklam för hästar som ligger ute till försäljning eller reklam för avelshingstar är tillåten i denna delen av forumet.
Username

Password

1   [ 2 ]   3  
Author Message
Soberano Posted: 2011-11-29 16:25:15 Answer to: "DD du får han för 4, hade nog kunnat sälja för den sum"

Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100
För det första så är det ingen ensam person som agerat i detta fallet. Det krävs att minst TRE av de personer som har möjlighet att häva köp anmäler köpet. Vem som sen trycker på knappen är trots allt av underordnad betydelse. I mina ögon så kan man faktiskt lägga ner fuskknappen helt och hållet då det alltid är nån som är missnöjd.

Gällande detta köpet, "Alla" poäng som rök efter att hästen lämnade ditt stall var 17 så att gnälla över att hästen är i princip värdelös efter ett misslyckat derbykval är ju bara att dumförklara sig själv enligt mig. Han hade 137 och har nu 120....Han som köper hästen för drygt 6 miljoner säljer en andrarankad treåring som är klar för hambot, klar för Breedersfinal och får toppkusk i vilket lopp han än väljer för 8 miljoner och köper sen en i mina ögon ganska medelmåttig fyraåring för nästan alla pengar för att han vill vara med i de stora loppen. Varför säljer han då en av spelets absolut säkraste häst till dom stora loppen? Inte uppenbart fusk men samtidigt väldigt märkligt tycker jag.

Om det krävs för att du ska bli glad och inte bete dig som en unge som blivit bestulen på sitt lördagsgodis så köper jag hästen för 6 miljoner och du får dina pengar som du gjort dig förtjänt av. Sen så kommer jag inte bry mig om en enda affär mer och så får marknaden styra och det blir som det alltid varit igen.

Terminator får du göra vad du vill med. Köp honom och anmäl till alla b-lopp du vill. Får jag 5 miljoner för den så är jag den första att anmäla för fusk trots att han är klar för finalen i styrkeprovet.
rotagg Posted: 2011-11-29 16:42:50 Edited(1): 2011-11-29 16:45:39 Answer to: "För det första så är det ingen ensam person som agerat"

Became a member: 2007-09-30
Forum posts: 413
Det är två nollor som han gick i nya regin. Men två nollpoängare högst upp i raden har kanske ingen betydelse för hästens värde?? Men visst du får som du vill.. Mess with the best, die like the rest..

Edit: sedan vad axevalla har gjort för tidigare affärer har inte jag med att göra..
axevalla1 Posted: 2011-11-29 17:25:21
158
Stall sauna
Färjestad

Became a member: 2010-08-19
Forum posts: 29
jag visste soberano inte spartacus värde vilken häst de va skulle gärna köpa den tillbaka
Soberano Posted: 2011-11-30 12:43:17 Answer to: "Det är två nollor som han gick i nya regin. Men två nollpo"

Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100
Jag är väl medveten om att han har 2 nollor längst upp men du skrev att han tappat alla sina poäng vilet inte är fallet men givetvis är det sånt som påverkar hästens värde idag.

Jag har aldrig påstått att jag är någon "The best" utan har ju förklarat att det är en svår balansgång och att det alltid är någon som tycks drabbas. Om jag bestämmer mig för att slänga bort 10 miljoner på en häst bara för att den har ett fint namn och jag är nöjd med den affären, är det ok?

Jag har ingen möjlighet att ändra tillbaka något köp som hävts och JAG ENSAM kan inte häva något köp. Det var TRE personer med befogenheten som anmälde affären plus ett antal övriga. Jag gjorde sedan bedömningen att detta var ett KRAFTIGT överpris för en häst varken kommer kunna verka i avel och som trots ok förutsättningar i ett derbykval inte kunde vara värd i närheten av dom pengarna. Sen om detta var en 100% korrekt bedömning eller inte får väl rätten avgöra för vi hamnar väl där? Med tanke på att du använder både mitt förnamn som jag inte lämnat ut till dig och mina e-mail uppgifter så har du väl planer på att söka upp mig?

Att du bjuder på Terminator gör mig inte ett dugg. Har anmält det redan och räknar med att han kommer tillbaka. Kan lika gärna behålla honom men tycker mest synd om den/de som var seriöst intresserade av hästen och kunde fått den till ett ok pris.

Vad det gäller tidigare affärer som Axevalla gjort så är det såklart inte något som du själv bryr dig om men däremot så kom fuskknappen till för att det skulle finnas möjlighet att avfärda orimliga köp för att just sådana som inte har så stor koll INTE skulle köpa bort sig totalt och få en chans att komma in i spelet. Axevalla borde dock ha haft lite koll på detta då det inte var fösta gången han gjorde affärer.
axevalla1 Posted: 2011-11-30 15:35:10
158
Stall sauna
Färjestad

Became a member: 2010-08-19
Forum posts: 29
jag vill be om förlåt om jag gjort nått fel
Medeltid Posted: 2011-11-30 16:28:58

Became a member: 2008-02-01
Forum posts: 786
Jag måste backa lite från min första åsikt. Såhär kan det gå om man konstant lägger ut hästar till överpris. Det händer att de blir sålda och trots att inget fusk har förekommit så är det nog bra för spelet att affären upphävs, för det var ett rejält överpris den här gången. Sen är ju den här historien extra lurig i och med att den sker innan och efter derbyt och det tål att grubblas på hur sånt här ska lösas. Vi behöver ett Lex Calura Boy, menar Stall Medeltid.
Posted: 2011-11-30 16:36:53

Became a member: 
Forum posts:
håller med med medeltid verkligen överpris
spanarn Posted: 2011-11-30 20:19:44

Became a member: 2007-11-01
Forum posts: 1720
Hej! För att folk inte ska tro att jag har "duckat" den här frågan, jag ser att jag förekommit i diskussionerna, börjar jag med att meddela att jag varit bortrest på semester och därför inte sett detta förrän nu. Jag är en av de typ fem användarna som rapporterat affären före Soberano, i övrigt håller jag med Soberano om det han skrivit i tråden och vill lägga till följande:

- Hästens prestationer i den nya regin spelade överhuvudtaget ingen roll för mig när jag rapporterade.
- Jag kan inte se att den här affären egentligen skiljer sig från tidigare praxis, dvs även tidigare har affärer som inte har varit "100% fusk-affärer" men med rejäla överpriser hävts.
- Jag vill klargöra att jag inte har någon annan behörighet än andra "transfermoderatorer", dvs jag kan inte "reversera" hävningar av köp utan endast häva köp (detta förutsatt att två andra transfermoderatorer rapporterat affären före mig).

Sen håller jag även med medeltid, om användarna vill att rapportering/hävning av köp sker på andra grunder eller andra sätt än hittills så är det bra om det sker en diskussion om det, vi som är transferpoliser häver såklart inte köp för att jävlas. Den diskussionen får gärna vara livlig, det är bara roligt om många engagerar sig, men som alltid hoppas jag att den kan föras på ett nyanserat sätt. (Som ett exempel på hur tonen kan vara: när jag senaste gången frågade en användare varför han/hon rapporterat ett köp fick jag enbart svaret "gubb jävel".)

/spanarn
Venice Posted: 2011-12-04 10:30:14
752
Labyrinth
Halmstad

Became a member: 2010-05-15
Forum posts: 51
Kan man bli rapporterad om man lägger ut hästar till försäljning till för låga priser?
Posted: 2011-12-04 13:51:49

Became a member: 
Forum posts:
tror jag inte. det är ju auktion
Medeltid Posted: 2011-12-04 14:19:25 Answer to: "Kan man bli rapporterad om man lägger ut hästar till förs&au"

Became a member: 2008-02-01
Forum posts: 786
Nej, varför skulle man bli det? Vill jag bli av med en häst lägger jag ofta ut den för 1 spänn.
hogan Posted: 2011-12-06 13:34:20

Became a member: 2008-01-18
Forum posts: 4955
Kan bara tala om att jag hävt alla rotaggs köp av hästar för 10 miljoner, det var redan rapporterade och min rapport blev den avgörande alltså tredje och jag står för detta , och vill någon klaga så vet ni vart jag finns.....kan bara tillägga att rotagg pensionerade hela sitt stall och avslutade med att jävlas med alla hans pengar han hade, han har också rapporterat ett par auktioner men dessa bryr jag mig lika lite om som jag bryr mig att han slutar, då jag tycker han uppför sig som en barnunge.
En gnällig liten bortskämd sådan t.o.m.

Hoppas vi kan återgå till det normala igen och ni som fick 10 millar på kontot ett tag, hoppas att ni han se dom eller att ni förstod att ngt var knas, för tyvärr kan detta bara hävas och ni får hästen tillbaks och han pengarna, som han borde få böta enligt mig för osportsligt uppträdande.

Så nu vet ni det......
ddmannen Posted: 2011-12-06 18:37:49 Answer to: "Kan bara tala om att jag hävt alla rotaggs köp av hästar f&o"

Became a member: 2007-07-01
Forum posts: 1312
synd att han fick tillbaka pengarna , när köpen gick tillbaka , annars hade han haft ett stall utan hästar och minus 130 mille.

Borde givetvis göra något att man kan bjuda 10 miljoner på 15 olika hästar när man bara 10 miljoner i kassan.
dent Posted: 2011-12-06 18:55:52

Became a member: 2011-04-08
Forum posts: 201
Man kan undra hur killen kan klaga på en affär när han ändå hade så mycket pengar redan.
hogan Posted: 2011-12-06 19:32:41

Jag hoppas nästan man borde bli portad när man går in för att jävlas o sabotera mot zonen av egen fri vilja, då har man inget här att göra...det är min personliga syn...och vill han förnedra sig själv genom att komma tillbaka....vet inte hur han funtar men det skulle inte en halvnormal ens göra.
Så pengarna kan gå till dra igång spelet på vinnare o plats istället....lägg in lite förtids vad av hans pengar så gottgör han ngt iaf.
rotagg Posted: 2011-12-09 02:58:34 Answer to: "Jag hoppas nästan man borde bli portad när man går in f&oum"

Ska du skicka brödraskapet efter mig Håkan?? Lägger man ut en häst till försäljning får man väll skylla sig själv, det var det budskapet jag fick.. Sedan att hästen kan få föl, kastreras eller starta i lopp innan köpet går tillbaka, det är en konsekvens man får ta om man är så dum att man lägger ut hästar till försäljning..
hogan Posted: 2011-12-09 05:56:18 Answer to: "Ska du skicka brödraskapet efter mig Håkan?? Lägger man ut "

nej men du verkar ju gilla att leta efter vad folk heter som både namnger mig o soberano, känns lite som personlig vendetta...riktigt moget jobbat, bara för man reagerar när du hämnas på travzonen genom att lägga massa tokbud på allt , när man borde göra något vettigare och ägna dig till ligga i toppen här på zonen...det skulle jag gjort om jag hade så mycket pengar.
Posted: 2011-12-09 07:29:56
158
Stall sauna
Färjestad

Became a member: 
Forum posts:
jag satt ett bud på hogans treåring på en miljon tyckeer de är bra häst men sen kommer nån o lägger 9mille de är lite konstigt
rotagg Posted: 2011-12-13 23:42:48 Answer to: "nej men du verkar ju gilla att leta efter vad folk heter som både nam"

Alla lever vi inte som vi lär.. Du borde sluta logga in på flera stall från ett och samma ip hogan!!
hogan Posted: 2011-12-14 00:41:23 Answer to: "Alla lever vi inte som vi lär.. Du borde sluta logga in på flera"

det var mannen som står här ovanför och inte vet vad han surrar om, men det är synd om honom för han får inte vara med mer och då försöker han skapa oreda här inne....mogen kille!!!
1   [ 2 ]   3