1
[ 2
]
3
4
5
6
|
|
Posted: 2011-06-27 21:28:46  Direkt falskt påstående, Viola har startat två gånger i högsta klassen, Year in Review har startat där i några år även om det är först nu hos Lennartsson som han har tänt till ordentligt.
Answer to: "Direkt falskt påstående, Viola har startat två gång"
|
Became a member:
Forum posts:
|
nehe..så när den sprang två 10 tider joggandes räknas inte som den va tillräckligt "tänd" hos åke då?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-06-27 21:34:17  nehe..så när den sprang två 10 tider joggandes räknas inte som den va tillräckligt "tänd" hos åke då?
Answer to: "nehe..så när den sprang två 10 tider joggandes räknas"
|
Became a member:
Forum posts:
V 11, ORACLE
|
Jag anser att den höjt sig ett snäpp hos Lennartsson ja, finns inget mer att säga.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-06-27 21:48:26  Jag anser att den höjt sig ett snäpp hos Lennartsson ja, finns inget mer att säga.
Answer to: "Jag anser att den höjt sig ett snäpp hos Lennartsson ja, finns in"
|
Became a member:
Forum posts:
|
ja sedan sista loppet den gjorde hos åke, håller jag med om.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-06-27 21:52:06  ja sedan sista loppet den gjorde hos åke, håller jag med om.
Answer to: "ja sedan sista loppet den gjorde hos åke, håller jag med om."
|
Became a member:
Forum posts:
V 2, YELLOW EDEN
S 2, YELLOW EDEN
|
Den har höjt sig mer än ett snäpp hos Lennartsson. Sedan den kom till honom så har den sänkt tiden på sista 500 med ett par sekunder trots tuffare tempo. Så det är inget snack om saken att den har förbättrats rejält. Tidigare var den en medioker guldhäst, nu är den en speedkula som man ska räkna med i de tuffaste guldloppen.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-06-27 21:56:47
|
Became a member:
Forum posts:
|
Visst har det blivit en bättre häst hos lennartsson, har en helt annan vilja att kämpa i loppen nu och det är skillnaden. Däremot kanske den inte varit lika bra nu om den inte gjort sin tid hos svanstedt där den fått bra träning.
Absolut tidigt bud här!
Intressant att höra vad erik har att säga om wellino boko sen i veckan, såg riktigt fin ut senast och kanske körs offensivt nu?
Takter kör allt för att hålla spets här väl?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-06-27 22:20:50
|
Became a member:
Forum posts:
V 10, YEAR IN REVIEW
|
4,5,6,10 och man är hemma 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-06-27 22:25:09
Answer to: "skrev ju det i tråden sist efter den va ute i v75:)
spelas nä"
|
Became a member:
Forum posts:
|
okej, jag har missat det loppet. och nej, jag spelade inte på den eftersom jag inte såg loppet. jag kollade på atg och klickade på oracle och då är inte det loppet uppdaterat. därför jag blev så fundersam 
men i lopparkivet finns loppet med och den var helt okej. men på lördag är den chanslös, den får jaga pengar helt enkelt.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-06-27 22:27:55  haha, skillnaden är att yellow eden kan springa under 1.11 tempo, kan classic tile det?
Djävulsk skillnad i deras trav/teknik också, får yellow eden spets här så tror jag på toppchans. Men just nu vet jag inte om han tar spets eller om örjan ens vill köra där. Troligen vet jag inte detta på lördag 14.00 heller
Fast å andra sidan så är kanske spets fel melodi i detta loppet? lär bli hård öppning......
Detta är dock ett av de roligaste guldloppen detta året ur spelets synvinkel. Väldigt fina hästar också 
Answer to: "haha, skillnaden är att yellow eden kan springa under 1.11 tempo, kan "
|
Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
|
Mycket roligt lopp är de !!! 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-06-27 22:31:36
|
|
Nu har dom kört Beanie så många gånger bakifrån.. o det har inte funkat överhövan så här är det nog full satsning på spets... 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-06-27 22:36:12  Den har höjt sig mer än ett snäpp hos Lennartsson. Sedan den kom till honom så har den sänkt tiden på sista 500 med ett par sekunder trots tuffare tempo. Så det är inget snack om saken att den har förbättrats rejält. Tidigare var den en medioker guldhäst, nu är den en speedkula som man ska räkna med i de tuffaste guldloppen.
Answer to: "Den har höjt sig mer än ett snäpp hos Lennartsson. Sedan den"
|
Became a member:
Forum posts:
|
nedå, den va lika bra som nu, skillnadne var att den inte hade nått högsta klassen riktigt bara
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-06-27 22:37:52 Edited(2): 2011-06-27 22:38:40  nedå, den va lika bra som nu, skillnadne var att den inte hade nått högsta klassen riktigt bara
Answer to: "nedå, den va lika bra som nu, skillnadne var att den inte hade n&arin"
|
Became a member:
Forum posts:
V 2, YELLOW EDEN
S 2, YELLOW EDEN
|
Köper inte det. Kan det inte vara så bara att vissa hästar funkar bättre hos vissa tränare, vissa miljöer, vissa skötare, viss tränarstil?
Åke gjorde sitt med den, men den kanske inte var lycklig där. Eller menar du att Åke är den perfekta tränaren för alla hästar?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-06-27 22:40:19  Köper inte det. Kan det inte vara så bara att vissa hästar funkar bättre hos vissa tränare, vissa miljöer, vissa skötare, viss tränarstil?
Åke gjorde sitt med den, men den kanske inte var lycklig där. Eller menar du att Åke är den perfekta tränaren för alla hästar?
Answer to: "Köper inte det. Kan det inte vara så bara att vissa hästar "
|
Became a member:
Forum posts:
|
haha ne då menar inget, menar bara att hästen va en kanon hos åke, sedan tappa den form å motivation och det var rätt med att miljö/tränarbyte där per hittade den gamla hästen inlåst någonstans
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-06-27 22:43:56  haha ne då menar inget, menar bara att hästen va en kanon hos åke, sedan tappa den form å motivation och det var rätt med att miljö/tränarbyte där per hittade den gamla hästen inlåst någonstans
Answer to: "haha ne då menar inget, menar bara att hästen va en kanon hos &a"
|
Became a member:
Forum posts:
V 2, YELLOW EDEN
S 2, YELLOW EDEN
|
ok. 
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2011-06-28 21:03:55
|
Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
V 4, VIOLA SILAS
|
Ser svårt ut.. Garderar nog stort här..
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-06-29 06:45:14 V75-3 | Gulddivisionen, Final (Gr. II Int.). 1:A PRIS 500 000 kr 2140 A 1. G.H.NEMO Westholm Jörgen 2. YELLOW EDEN Kihlström Örjan 3. BEANIE M.M. Takter Johnny 4. VIOLA SILAS Persson Fredrik 5. REAL DE RABUT Bergh Robert 6. ICELAND Melander Stefan 7. GLOBAL INVESTMENT Goop Björn 8. TIMETOSAYGOODBYE Ohlsson Ulf 9. WELLINO BOKO Adielsson Erik 10. YEAR IN REVIEW Lennartsson Per 11. ORACLE Svanstedt Åke 12. NORAS BEAN Söderkvist Stefan
Turordning: 6-4-2-9-10-1-3-12-7-11-5-8
Answer to: "v75:279:3"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Omgångens svåraste. Viola till spets och hon släpper till Bergharn eller Iceland.
Blir det körning kommer Wellino Boko och Year in Rewiew in i gamet. Sen kan även Nemo och Yellow ha lite flyt och få någon lucka. Lurigt värre. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-06-29 10:59:27
|
Became a member:
Forum posts:
V 10, YEAR IN REVIEW
|
I mina ögon är Viola en bättre häst än Lennartssons, 4 och 6 är givna på min lapp iaf, sen får jag se om jag låser på dom, eller rent av spikar melanders
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-06-29 18:11:29  Omgångens svåraste. Viola till spets och hon släpper till Bergharn eller Iceland.
Blir det körning kommer Wellino Boko och Year in Rewiew in i gamet. Sen kan även Nemo och Yellow ha lite flyt och få någon lucka. Lurigt värre. 
Answer to: "Omgångens svåraste. Viola till spets och hon släpper till "
|
|
Ja verkligen.. tror att Viola blir synad om hon spetsar här o då släpper nog Fredrik...Tarzan har alla skäl i världen o ladda för att överta..sedan är de ju så att alla vet va bra Iceland är i ledningen... 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-06-29 18:14:13
|
|
Får Tarzan tag i spetsen så sitter Åke snart utvändigt med Oracle..klappat o klart !! 
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2011-06-30 15:09:24
|
Became a member: 2009-10-19
Forum posts: 3890
V 11, ORACLE
S 2, YELLOW EDEN
|
Jaså, nu var det Wellinos tur att bli påkommen med otillåtna substanser, detta börjar bli löjligt.. Liknar ju systematiskt sabotage det här.
|
|
Reply
|
|
Post removed
|
Posted: 2011-06-30 15:19:04
|
|
1
[ 2