Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
Bergsåker 2011-07-02
V75-4 Telia-loppet - Klass II, Final.
5. IL LEONE 39% 29
Kihlström Örjan
3. MUSCLES SPIRIT 33% 37
Eriksson Håkan
4. FORREST JUMP 31% 40
Svanstedt Åke
9. CARLITO BRIGANTE 17% 72
Lennartsson Per
1. PINOT RIBB 6% 184
Degiorgio Charles
2. NEIGHBOURHOODBULLY 6% 167
Adielsson Erik
6. YPPERLIGE LISS 5% 414
Takter Johnny
7. ZEUXIS HORNLINE 4% 231
Bergh Robert
10. RETRACT 2% 233
Melander Stefan
8. A REAL RARITY 1% 727
Olsson Daniel
11. LANDERS POWER 1% 810
Söderkvist Stefan
12. QUANTUM KINGARTHUR 1% 719
Eklöf Bo

Senast uppdaterad: 2011-07-02 18:00:02, källa http://www.atg.se
Staplarna ovan visar vilket ekipage som våra användare tror vinner. Rösta genom att klicka på knappen bredvid ekipaget du tror vinner.
Snabblänkar
V75-1 Bergsåker
V75-2 Bergsåker
V75-3 Bergsåker
V75-4 Bergsåker
V75-5 Bergsåker
V75-6 Bergsåker
V75-7 Bergsåker
  Travforum -> Tips & Spel -> V75 -> V75-4 Bergsåker

Diskutera omgångens V75:a. De nya startlistorna läggs vanligtvis in på måndags morgonen. Endast trådar som rör V75 är tillåtna i detta forum.
Username

Password

[ 1 ]   2   3  
Author Message
Travzonen Posted: 2011-06-27 07:00:05
V75-4 | Telia-loppet - Klass II, Final.
1:A PRIS 200 000 kr 2140 A

1. PINOT RIBB Degiorgio Charles
2. NEIGHBOURHOODBULLY Adielsson Erik
3. MUSCLES SPIRIT Eriksson Håkan
4. FORREST JUMP Svanstedt Åke
5. IL LEONE Kihlström Örjan
6. YPPERLIGE LISS Takter Johnny
7. ZEUXIS HORNLINE Bergh Robert
8. A REAL RARITY Olsson Daniel
9. CARLITO BRIGANTE Lennartsson Per
10. RETRACT Melander Stefan
11. LANDERS POWER Söderkvist Stefan
12. QUANTUM KINGARTHUR Eklöf Bo

Turordning: 3-5-4-1-7-12-6-2-8-9-11-10
Reply
Posted: 2011-06-27 13:41:41

Became a member: 
Forum posts:

V 9, CARLITO BRIGANTE
Spikar nog Hockeys här, främsta motbud är väl Åkes, 10,11 är intressanta med, men det känns som en toppchans vid spets
Reply
dujorha Posted: 2011-06-27 16:04:46 Answer to: "Spikar nog Hockeys här, främsta motbud är väl Åke"

Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
Mja nu har dom sett svagheten o ger sig nog på Hockey ígen om han spetsar här !!
Reply
Soberano Posted: 2011-06-27 16:22:24

Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100

V 5, IL LEONE
Nu är det finaler och Åkes verkar ju vara hur stark som helst. Hockey lär inte få sitta ifred speciellt länge. Vem vinner då?
2,5,9 känns som ett lås tidigt på veckan. 2 bästa kuskarna och en som blir bortglömd nu efter lite sämre insatser. Har dock avslutat vasst 2 senaste och loppet borde bli kört i passande högt tempo och nu kanske CARLITO får sin seger till slut!?
Reply
Posted: 2011-06-27 16:57:09 Answer to: "Nu är det finaler och Åkes verkar ju vara hur stark som helst. H"

Became a member: 
Forum posts:

V 9, CARLITO BRIGANTE

S 3, MUSCLES SPIRIT
Generellt så har Åke VÄLDIGT svårt att vinna under finaler. Det finns dom som spekulerar i att det beror på att alla hans kusar som kan gå barfota redan gör det och därmed aldrig lättas till en final till skillnad från många andra.

Jag har ingen aning själv, men statistiken är värd att ta i beaktning även om man alltid ska ha i åtanke att slumpen spelar stor roll eftersom antalet finalomgångar inte är så otroligt många.

Men däremot tyckte jag att Åkes hästar i lördags underpresterade (förutom Global Midnight) och man kan ju undra om det är ngt skit i stallet.

Sammantaget gör det att jag rankar ner Åkes hästar denna omgång.
Reply
Posted: 2011-06-27 17:19:07

Became a member: 
Forum posts:
Muscle Spirit var vek förra veckan men kommer vara klart förbättrad den här gången. Forrest Jump och Il Leone kommer båda från riktigt bra prestationer och det kan bli ett hårt tempo här.. draget är 7 Zeuxis Hornline om tur med positioner.
Reply
Posted: 2011-06-27 17:21:56 Answer to: "Muscle Spirit var vek förra veckan men kommer vara klart förb&aum"

Became a member: 
Forum posts:
Muscle fick ju stryk av ett lokomotiv, risk de loppet sitter i kroppen såklart
Reply
Soberano Posted: 2011-06-27 17:24:16 Answer to: "Muscle fick ju stryk av ett lokomotiv, risk de loppet sitter i kroppen s&ar"

Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100

V 5, IL LEONE
Du som har förordat Carlito tidigare, tror du att han räcker till?
Reply
Posted: 2011-06-27 17:52:32 Answer to: "Du som har förordat Carlito tidigare, tror du att han räcker till"
Bergsåker

Became a member: 
Forum posts:
När det kommer till melanders hästar är det nästan en vetenskap att kunan uttala sig ome n chans där, det krävs nästan i stort sätt att du följt en häst från dennes 1a start, för att kunna veta vad det är för typ av häst, hur den funka rindividuellt, när man kan förvänta sig att den prestera bra/ dåligt. Han tränarj ju sina hästar på ett alldeles unikt sätt. ala melander lallarstil, ger dock ofta effekt men oftats på väldigt lång sikt, inte som en normal tränare toppar sina hästar eller skit.

Just carlito har jag ingen sådan stenkoll på som jag vågar ellr kan känna vad den kommer göra för en prestation på lördag, för att ens fundera på att ta med den bör du kolla att dne går barfota runtom, vilket iofs är 95% säkert.
Detta kan mycket väll vara en kanon gulddivisionare om 2 år alltså.

Kan väll rekommendera att du bör nog ha med den på 4 stycken iallafall om du inte har någon ide här sj och går kort.

kan tillägga att jag inte tror att muscles vinner detta loppet heller iallafall
Reply
Posted: 2011-06-27 18:03:58

Became a member: 
Forum posts:
Tycker att retract är en fin travare med härligt driv i steget. Tyvärr inte fått till det i år, men är som travspanarn sade med melander tränade hästar. Vet i alla fall att melander hade hög förhoppningar på hästen tidigare och imponerade verkligen förra året.

Så som Il leone var senast så vore det konstigt om den inte blir favorit här när muscle spirit startade för 1 vecka sedan och underpresterade.

Klart skrälllopp annars tycker jag med många intressanta bud.
Reply
Posted: 2011-06-27 18:07:28 Answer to: "Muscle fick ju stryk av ett lokomotiv, risk de loppet sitter i kroppen s&ar"
Bergsåker

Became a member: 
Forum posts:
men den kommer vara klart förbättrad till denna starten, tro mig. men sen om det räcker till vinst är jag mer tveksam till. jag tycker inte det ska vara någon streckfavorit iaf.
Reply
Posted: 2011-06-28 20:06:41 Answer to: "men den kommer vara klart förbättrad till denna starten, tro mig."
Bergsåker

Became a member: 
Forum posts:
ne då, kommer vara ännu sämre nu pysspunka du vet..kännr du inte det
Reply
Posted: 2011-06-28 20:14:54
Bergsåker

Became a member: 
Forum posts:
Blir nog inte kul för hockey i spets när Åke gasar på med sin pansarvagn....Travar dock för dåligt i kurvorna för att kunna vinna detta.........Förvandling till denna start/balansändring?

Retract ska melander eventuellt dra skorna på nu

Annars bör Il leone ha fin chans om det klaffar någorlunda.....Mäktig uppvisning senast....
Reply
B_Good Posted: 2011-06-28 20:47:49

Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896

V 4, FORREST JUMP
Forrest Jump poppar upp lite som spikförslag i brist på annat? 2,3,4,5,9 bör väl räcka annars?
Reply
Posted: 2011-06-29 07:53:28 Answer to: "Forrest Jump poppar upp lite som spikförslag i brist på annat? 2"

Became a member: 
Forum posts:
Mötte inte Forrest ett gäng åsnor sist och med dåligt trav i kurvorna, nja.
Detta lopp står mellan 2,3, och 5.
Reply
Posted: 2011-06-29 10:50:27 Answer to: "Mötte inte Forrest ett gäng åsnor sist och med dålig"
Bergsåker

Became a member: 
Forum posts:
har jag missat något på 2.an? inte visat något särskilt tycker jag..........Borde ha vunnit senast och verkar väldigt entaktad, räcker nog inte på 2140m mot dessa hästarna....(får jag nog ångra att jag sade). Pinto ribb känns däremot klart intressant. Är startsnabb och gjort flera starka lopp i klassen........

Tror mycket på il leone(klasshäst), men funderar kanske på helgardering........
Reply
Posted: 2011-06-29 13:27:29 Answer to: "har jag missat något på 2.an? inte visat något särsk"
Bergsåker

Became a member: 
Forum posts:
trodde klasshästarna sprang i stoeliten men vad vet jag
Reply
Posted: 2011-06-29 16:16:45 Answer to: "trodde klasshästarna sprang i stoeliten men vad vet jag :)"
Bergsåker

Became a member: 
Forum posts:
förstår inte vad du menar? syftar du på hästen som skadade sig kort efter jag sagt hon skulle gå rakt upp i stoeliten efter att ha haft lekstuga några ggr på v75????? Svårt att vinna lopp när man inte startar.......Men det är nog bara min åsikt?
Reply
Posted: 2011-06-29 16:41:27 Answer to: "förstår inte vad du menar? syftar du på hästen som sk"
Bergsåker

Became a member: 
Forum posts:
du skrev att du ansåg Il leone vara en klasshäst, hästar av klass springer väll knappast i klass 2, eller ett erkännande som klasshäst får man knappast där, en skum slutsats bara lr åsikt
Reply
Posted: 2011-06-29 17:54:22 Answer to: "du skrev att du ansåg Il leone vara en klasshäst, hästar av"
Bergsåker

Became a member: 
Forum posts:
Varför kan inte en "klasshäst" vara i en lägre klass? tror du att dem bara hoppar upp till elitserien direkt?

Men visst, jag kan omformulera mig för din skull. Il leone, ser ut och har alla möjligheter att bli en klasshäst. Gäller bara att fortsätta utvecklas och klättra uppåt. För min skulle så kan det vara en klasshäst även i lägre klasser beroende på hur den ser ut och presterar i loppen.
Reply
[ 1 ]   2   3