1
[ 2
]
3
|
|
Posted: 2011-06-29 18:24:36 Edited(2): 2011-06-29 18:25:30  Varför kan inte en "klasshäst" vara i en lägre klass? tror du att dem bara hoppar upp till elitserien direkt?
Men visst, jag kan omformulera mig för din skull. Il leone, ser ut och har alla möjligheter att bli en klasshäst. Gäller bara att fortsätta utvecklas och klättra uppåt. För min skulle så kan det vara en klasshäst även i lägre klasser beroende på hur den ser ut och presterar i loppen.
Answer to: "Varför kan inte en "klasshäst" vara i en lägre kla"
|
Became a member:
Forum posts:
|
att använda ordet klasshäst på ett lik i klass 2 är ordmissbruk, borde vara fängelse på det nästan.
Hade det varit Tour ou rien du sagt det om när den sprang i sina låga klasser hade det varit köpbart.
i 999 av 1000 fall visar en häst att den är klasshäst först när den avancerat hela vägen igenom.
Själva ordet klasshäst är ju ett unikt ord i sig och bör ju inte synonym för något jävla medelmåttigt lik i klass 2, liksom att aftonbladet kallar alla hästar som tillhör topp 300 i sverige för STJÄRNhästar, urfattna ord
hoppas du fått svar på din fråga 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-06-29 18:57:05
|
Became a member:
Forum posts:
V 9, CARLITO BRIGANTE
|
Molle CD då? tex
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-06-29 22:53:00
|
Became a member:
Forum posts:
V 3, MUSCLES SPIRIT
S 3, MUSCLES SPIRIT
|
Glöm inte bort Robert Bergh som gärna vinner en final på hemmaplan, hästen har spurtat bra flera ggr nu och bör passas !
3,4,5,7 heltäckt ? eller kan Melanders hästar nåt bakifrån?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-06-29 23:39:17  Glöm inte bort Robert Bergh som gärna vinner en final på hemmaplan, hästen har spurtat bra flera ggr nu och bör passas !
Answer to: "Glöm inte bort Robert Bergh som gärna vinner en final på he"
|
Became a member:
Forum posts:
V 9, CARLITO BRIGANTE
S 3, MUSCLES SPIRIT
|
 Glöm inte bort Robert Bergh som gärna vinner en final på hemmaplan
Till skillnad från dom andra kuskarna som ogärna vinner en final på bortaplan.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-06-30 18:36:26 Edited(3): 2011-06-30 18:37:11  att använda ordet klasshäst på ett lik i klass 2 är ordmissbruk, borde vara fängelse på det nästan.
Hade det varit Tour ou rien du sagt det om när den sprang i sina låga klasser hade det varit köpbart.
i 999 av 1000 fall visar en häst att den är klasshäst först när den avancerat hela vägen igenom.
Själva ordet klasshäst är ju ett unikt ord i sig och bör ju inte synonym för något jävla medelmåttigt lik i klass 2, liksom att aftonbladet kallar alla hästar som tillhör topp 300 i sverige för STJÄRNhästar, urfattna ord
hoppas du fått svar på din fråga 
Answer to: "att använda ordet klasshäst på ett lik i klass 2 är or"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Att kalla il leone för ett "lik" är ett skämma ut sig själva kan jag tycka, travspanarn.
Men beviserligen har vi olika uppfattningar om vad en "klasshäst" är eller när det kan kallas för en "klasshäst".
Tror il leone har toppchans, men har stor respekt för forrest jump här. Helt enorm senast med 13.8 på 2140m volt och kunde knappt trava! Hur mycket fart och krafter han slösar på att trava så dåligt tror jag inte många förstår.......
Vad jag sedan hört så har svanstedt fixat balansen nu och tror han ska trava betydligt bättre. Den som sitter i spets tar sig inte till mål.......
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-06-30 20:35:29  Att kalla il leone för ett "lik" är ett skämma ut sig själva kan jag tycka, travspanarn.
Men beviserligen har vi olika uppfattningar om vad en "klasshäst" är eller när det kan kallas för en "klasshäst".
Tror il leone har toppchans, men har stor respekt för forrest jump här. Helt enorm senast med 13.8 på 2140m volt och kunde knappt trava! Hur mycket fart och krafter han slösar på att trava så dåligt tror jag inte många förstår.......
Vad jag sedan hört så har svanstedt fixat balansen nu och tror han ska trava betydligt bättre. Den som sitter i spets tar sig inte till mål.......
Answer to: "Att kalla il leone för ett "lik" är ett skä"
|
Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
|
Ja att det pressas på Hockey i ledningen är ett som är ganska säkert..kan komma oddsare i det här loppet då... 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-06-30 20:37:29  Glöm inte bort Robert Bergh som gärna vinner en final på hemmaplan, hästen har spurtat bra flera ggr nu och bör passas !
Answer to: "Glöm inte bort Robert Bergh som gärna vinner en final på he"
|
Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
|
Ja Robban är en kusk att räkna med på hemmaplan ! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-06-30 23:18:48  Att kalla il leone för ett "lik" är ett skämma ut sig själva kan jag tycka, travspanarn.
Answer to: "Att kalla il leone för ett "lik" är ett skä"
|
Became a member:
Forum posts:
|
ja, folk tycker mycket, jag vet det
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-07-01 11:09:27
|
Became a member:
Forum posts:
V 9, CARLITO BRIGANTE
S 3, MUSCLES SPIRIT
|
Carlito ska gå med optimal balans och blir nog min chansspik på mitt reducerade system.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-07-01 14:08:55
|
Became a member:
Forum posts:
V 5, IL LEONE
|
Il Leone satt fast med allt sparat senast. Helstängt och barfota är plusfaktorer som har visat väl ut på slutet. Måste vara toppchans!? Spik
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2011-07-01 14:47:53  Il Leone satt fast med allt sparat senast. Helstängt och barfota är plusfaktorer som har visat väl ut på slutet. Måste vara toppchans!? Spik
Answer to: "Il Leone satt fast med allt sparat senast. Helstängt och barfota ä"
|
Became a member: 2009-10-19
Forum posts: 3890
V 9, CARLITO BRIGANTE
S 3, MUSCLES SPIRIT
|
Antar du menar näst senast? För senast krossade han allt från dödens..
Håller dock med dig om toppchans.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-07-01 16:47:12
|
Became a member:
Forum posts:
V 9, CARLITO BRIGANTE
|
Forrest sprang ju 12,8 sista 2000 senast trots att han strulade med travet och fick en ganska tung väg. Känns för öppet för att spika här
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-07-01 18:58:45
|
Became a member:
Forum posts:
V 9, CARLITO BRIGANTE
S 3, MUSCLES SPIRIT
|
Varför ska man gardera detta lopp när Carlito bara vinner?
Jag spikar.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-07-01 20:02:30 Edited(1): 2011-07-01 20:03:13  Varför ska man gardera detta lopp när Carlito bara vinner?
Jag spikar.
Answer to: "Varför ska man gardera detta lopp när Carlito bara vinner?
Ja"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Tycker att carlita har blivit ett helt för stort "stallskrik" och känns som att ALLA kommer att chansspika den. Har säkerligen fartresurser för att vinna om det klaffar mycket. Men i min värld är det en helt för vek häst som måste få det serverat med tempo och ryggar. Hamnar nog en bit bak här då eriks är väldigt långsam ut och sedan är det nog kört.......
12% nu blir 20% imorg? inte värt det tycker jag.......
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2011-07-02 00:56:48
|
V 9, CARLITO BRIGANTE
S 3, MUSCLES SPIRIT
|
I mina ögon höjer sig Il Leone och Forrest Jump en bit över resten här. Men eftersom båda riskerar att få göra en del grovjobb vill jag ha med spetshästen Macho Gossip (som lär vara bättre med senaste loppet i kroppen) och Carlito Brigante som kan få loppet om favoriterna kör för hårt mot varandra.
2, 4, 5, 9 är ett mycket starkt fyrahästarslås.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-07-02 07:55:30  I mina ögon höjer sig Il Leone och Forrest Jump en bit över resten här. Men eftersom båda riskerar att få göra en del grovjobb vill jag ha med spetshästen Macho Gossip (som lär vara bättre med senaste loppet i kroppen) och Carlito Brigante som kan få loppet om favoriterna kör för hårt mot varandra.
Answer to: "I mina ögon höjer sig Il Leone och Forrest Jump en bit över "
|
Became a member:
Forum posts:
V 5, IL LEONE
|
Antar att du menar Muscles Spirit? 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-07-02 10:33:57  I mina ögon höjer sig Il Leone och Forrest Jump en bit över resten här. Men eftersom båda riskerar att få göra en del grovjobb vill jag ha med spetshästen Macho Gossip (som lär vara bättre med senaste loppet i kroppen) och Carlito Brigante som kan få loppet om favoriterna kör för hårt mot varandra.
Answer to: "I mina ögon höjer sig Il Leone och Forrest Jump en bit över "
|
Became a member:
Forum posts:
|
grattis, 4.a mest streckade hästarna tar du med på 4.a streck. 3 av dem är lika streckade också 
|
|
Reply
|
|
Gidde_Palema
|
Posted: 2011-07-02 10:36:13 Edited(1): 2011-07-02 10:36:39  grattis, 4.a mest streckade hästarna tar du med på 4.a streck. 3 av dem är lika streckade också 
Answer to: "grattis, 4.a mest streckade hästarna tar du med på 4.a streck. 3"
|
Became a member: 2008-04-05
Forum posts: 2489
V 4, FORREST JUMP
|
Det gäller ju att ta med de som man tror kan vinna  Speciellt i en jackpot-omgång då man inte behöver leta så mycket skrällar för att det ska bli bra pengar.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-07-02 11:10:11
|
Became a member:
Forum posts:
V 9, CARLITO BRIGANTE
|
Lutar åt spik på Carlito här, mycket spelvärd, största hotet är Åkes, men den är inte så speedig utan mera stark, så jag hoppas han lägger sig i dödens och pressar upp tempot.
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2011-07-02 12:05:27  Antar att du menar Muscles Spirit? 
Answer to: "Antar att du menar Muscles Spirit? :)"
|
V 9, CARLITO BRIGANTE
S 3, MUSCLES SPIRIT
|
Självklart  Var nog lite trött igår..
|
|
Reply
|