1
[ 2
]
3
4
|
|
Posted: 2011-02-09 17:50:52
|
Became a member:
Forum posts:
|
Missförstå mig inte Nisse, jag tror säkert att growup kan vinna detta loppet om det klaffar med tempo och positioner, han har som sagt en vass speed.
Men han är långt ifrån en kanon för att han besegrar detta motståndet..........Detta loppet består av flera inte allt för märkvärdiga hästar, en del är veka och klarar inte 2140m i bra tempo, en del är veka ston och flera i detta loppet kan inte göra mycket själv i loppen utan måste få det serverat.
Finns en risk att Åke får bluffa bort loppet om han når spets, är i princip helt upp till Danne om något ska göras. Finns ingen annan som har häst nog att trycka upp tempo här........
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-02-09 19:00:12  Missförstå mig inte Nisse, jag tror säkert att growup kan vinna detta loppet om det klaffar med tempo och positioner, han har som sagt en vass speed.
Men han är långt ifrån en kanon för att han besegrar detta motståndet..........Detta loppet består av flera inte allt för märkvärdiga hästar, en del är veka och klarar inte 2140m i bra tempo, en del är veka ston och flera i detta loppet kan inte göra mycket själv i loppen utan måste få det serverat.
Finns en risk att Åke får bluffa bort loppet om han når spets, är i princip helt upp till Danne om något ska göras. Finns ingen annan som har häst nog att trycka upp tempo här........
Answer to: "Missförstå mig inte Nisse, jag tror säkert att growup[/b"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Om du håller med om att Growup kan vinna från bakspår så är vi överens. Du skall kanske inte övervärdera order "kanon", jag kunde lika gärna skrivit "riktigt bra häst" och det brukar man behöva vara om man skall vinna V75 finaler från bakspår.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-02-09 20:07:53  Om du håller med om att Growup kan vinna från bakspår så är vi överens. Du skall kanske inte övervärdera order "kanon", jag kunde lika gärna skrivit "riktigt bra häst" och det brukar man behöva vara om man skall vinna V75 finaler från bakspår.
Answer to: "Om du håller med om att Growup kan vinna från bakspår s&a"
|
Became a member:
Forum posts:
|
mest jag som är allergisk mot att ordet "kanon" används lite väl ofta till "vanliga" hästar.....Men det är snarare en subjektiv bedömning som var och en får använda sig av om man vill.
Men självklart kan han vinna detta och självklart är det en bra häst.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-02-09 21:05:06  mest jag som är allergisk mot att ordet "kanon" används lite väl ofta till "vanliga" hästar.....Men det är snarare en subjektiv bedömning som var och en får använda sig av om man vill.
Men självklart kan han vinna detta och självklart är det en bra häst.
Answer to: "mest jag som är allergisk mot att ordet "kanon" används"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Kan faktiskt hålla med dig, skall välja mina subjektiv bättre framöver 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-02-09 21:59:01
|
Became a member:
Forum posts:
V 2, KARMA
S 3, K.K.LOGISTIC
|
3 och 4 gör upp om spets kan vi väl alla skriva under på ?
Vem som tar den är osäkert, fördel K.K Logistic men samtidigt så vet man ju inte om han släpper till Åke om det kostar för mycket, hade hellre haft F.Jensen i sulkyn.
Sedan måste man ju ta in att det också kan bli tuff körning och då letar jag vinnare med bra lägen, bra kuskar och fin form.
2 och 9 tilltalar mig framförallt då !
11 Growup har allt för dåligt läge för att vinna v75final då jämnbra hästar fått framspår.
12 Ideal Kemp hade varit en rolig rysare med sin vassa spurt, men 12e spår är väl för mkt begärt på den.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-02-10 11:49:56
|
Became a member:
Forum posts:
V 3, K.K.LOGISTIC
|
Jag undrar om man inte ska spika kk här? Gått ner i klass, har bra spår och är startsnabb. Ganska tunnt motstånd tycker jag.
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2011-02-10 12:11:39  Jag undrar om man inte ska spika kk här? Gått ner i klass, har bra spår och är startsnabb. Ganska tunnt motstånd tycker jag.
Answer to: "Jag undrar om man inte ska spika kk här? Gått ner i klass, har b"
|
Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
V 3, K.K.LOGISTIC
S 3, K.K.LOGISTIC
|
Jag är helt inne på den linjen.
Spets bör det bli o Uhrbeg är en helt ok spetskusk.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-02-10 21:46:12
|
Became a member:
Forum posts:
V 3, K.K.LOGISTIC
S 3, K.K.LOGISTIC
|
Efter de lopp som K.K. har gjort på slutet mot mycket tufft motstånd borde han väl räknas med toppchans här? Palema utmanar givetvis. G.K. Trademark pliktskyldigt senast men brukar inte trivas på Valla? Alvena Putts har imponerat på mig efter tunga lopp på slutet, bra smygläge nu. Growup går bort för mig tills han skärper till sig.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-02-11 09:52:22
|
Became a member:
Forum posts:
|
Har det blivit någon sorts hybris kring k.k logistic? hästen har ju inte visat ett skit, smygit med 3.e invändig ti alla lopp och suttit fast.
Vinsten var världens blufflopp som en ponny hade kunnat vinna.
Den gången han gick i spets så blev han avklädd totalt av growup. Det efter att ha fått varva på 1,17,4 över 1640m mot betydligt sämre hästar än detta.
Nä, SNÄLLA låt han gå i spets så att folk kan se vilken bluff det är
Känner mig säker i båten med 4,6,9,11 och är väl i princip bara rädd för Karma 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-02-11 11:21:51
|
Became a member:
Forum posts:
V 9, ALVENA PUTTS
S 3, K.K.LOGISTIC
|
Kan speedy Photo hålla ut KK?
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2011-02-11 11:28:01  Kan speedy Photo hålla ut KK?
Answer to: "Kan speedy Photo hålla ut KK?"
|
Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
V 3, K.K.LOGISTIC
S 3, K.K.LOGISTIC
|
Jo kanske men han kommer väl vilja ha den ryggen? En solklar tvilling 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-02-11 11:39:07  Jo kanske men han kommer väl vilja ha den ryggen? En solklar tvilling 
Answer to: "Jo kanske men han kommer väl vilja ha den ryggen? En solklar tvilling "
|
Became a member:
Forum posts:
V 9, ALVENA PUTTS
S 3, K.K.LOGISTIC
|
DOm har babblat om att testa köra i ledning. Men sånt där brukar mest vara snack när det gäller hästar som inte har toppchans. Någon som vet om Håkan K är offensiv eller inte? Har ingen riktig koll på hans körstil.
Har iofs en beskrivning av alla kuskars körsstilar hemma.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-02-11 12:32:00
|
Became a member:
Forum posts:
|
hk persson är bara dålig, inget mer. Aldrig sett ett mönster i hans körstil. Bra hästar är han deffensiv, dåliga hästar är han offensiv.
dow jones och mitt popcorn är också snabba ut och kan tänkas ladda i starten. Evita också, men goopen lär ju backa från spår 8.a....
Ganska säker på att Eriksson kommer att ladda hårt med staro dow jones...... Så det luktar lite överpace.
Danne tar garanterat spets om han trycker av riktigt, fast det tror och hoppas jag inte pga då får vi en öppning första 500 på 1.08 kanske.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-02-11 12:59:03
|
Became a member:
Forum posts:
V 3, K.K.LOGISTIC
|
Tänkte försöka gå kort på 3 hästar här, just nu har jag 3,9 och 11 nån som jag absolut måste ha med?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-02-11 13:27:52  Tänkte försöka gå kort på 3 hästar här, just nu har jag 3,9 och 11 nån som jag absolut måste ha med?
Answer to: "Tänkte försöka gå kort på 3 hästar här"
|
Became a member:
Forum posts:
V 3, K.K.LOGISTIC
S 3, K.K.LOGISTIC
|
Kan du motivera varför du inte har med Victor Palema på tre hästar?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-02-11 13:57:53
|
Became a member:
Forum posts:
V 3, K.K.LOGISTIC
|
Tycker den känns lite tunn mot dom andra, sen tror jag att det blir körning i början även om jag är ganska säker på att KK tar ledningen, growup har bra kapacitet om den håller sig på benen, Alvena för att den står bra inne i loppet och har hyffsad form. Men som sagt jag är osäker på vilka jag ska ta. KK är den enda jag är säker på.
Skulle vilja ha med 4 och 6 också utöver dom 3 jag har nu, då är det hel garderat känns det som.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-02-11 15:13:02
|
Became a member:
Forum posts:
|
Hade jag inte trott att Uhrberg kommer att släppa spets till Victor palema så hade jag inte heller haft med den. Bra häst med bra läge, men ingen märkvädig häst annars. Det är absolut inte k.k logistic heller kan jag säga......
från spets har victor palema bra chans och är värd sina streck, om inte spets så blir det mycket svårt såvidare det inte klaffar mycket med tempo och positioner.
Dock är jag nästan säker på att G.K Trademark är bästa hästen i fältet, Growup är svår att bedöma då det ser ut att finnas en del men får aldrig till det.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-02-11 15:16:17
|
Became a member:
Forum posts:
V 3, K.K.LOGISTIC
|
Growup är jag väldigt osäker på om jag ska ta med, han var bra när han vann för 2 starter sen, men dom senaste 2 starterna har inte gett än mycket att gå på, och jag vet inte om jag tycker han verkar vara en sån kanon som alla säger, sen har han ett taskigt läge också. 3,4,9 kanske? Beror lite på hur Daniel vill göra också, tror att han tar spets om han vill det.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-02-11 22:19:07  Hade jag inte trott att Uhrberg kommer att släppa spets till Victor palema så hade jag inte heller haft med den. Bra häst med bra läge, men ingen märkvädig häst annars. Det är absolut inte k.k logistic heller kan jag säga......
från spets har victor palema bra chans och är värd sina streck, om inte spets så blir det mycket svårt såvidare det inte klaffar mycket med tempo och positioner.
Dock är jag nästan säker på att G.K Trademark är bästa hästen i fältet, Growup är svår att bedöma då det ser ut att finnas en del men får aldrig till det.
Answer to: "Hade jag inte trott att Uhrberg kommer att släppa spets till Victor"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Blir gött imorgon när KKL leder hela vägen eller vad säger du Folke?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-02-12 00:28:44
|
Became a member:
Forum posts:
V 2, KARMA
|
Karma slipper långresa borde vara toppchans! 
|
|
Reply
|
|
1
[ 2
]
3
4
|