1
[ 2
]
3
|
B_Good
|
Posted: 2010-08-08 01:10:20  svider att se *CENSURERAT AV MODERATOR* köpa en kanonhäst (*CENSURERAT AV MODERATOR* ) för rena smutspengar... snälla gör nått åt *CENSURERAT AV MODERATOR* och alla andra fuskare annars slutar denna sida snart upp.. och tydligen hjälper det inte hur mycket man än gnäller här eller pratar med andra och de har samma åsikter ?
Answer to: "svider att se *CENSURERAT AV MODERATOR* köpa en kanonhäst (*CENSU"
|
Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
|
Var inne o kladdade lite i ditt meddelande.
Tills vidare gäller fortfarande att det inte är okay att beskylla folk för fusk på forumet
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-08-08 01:19:19  Var inne o kladdade lite i ditt meddelande.
Tills vidare gäller fortfarande att det inte är okay att beskylla folk för fusk på forumet
Answer to: "Var inne o kladdade lite i ditt meddelande.
Tills vidare gäller fort"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Alla förstår nog ändå vem han menar vid det här laget...
|
|
Reply
|
|
JontePuma
|
Posted: 2010-08-08 01:30:01  Var inne o kladdade lite i ditt meddelande.
Answer to: "Var inne o kladdade lite i ditt meddelande.
Tills vidare gäller fort"
|
Became a member: 2008-07-12
Forum posts: 605
|
hehe...tanken var god B-Good, men när rubriken på ditt inlägg '' Postad: 2010-08-08 01:10:20 svider att se etc,,, '' fortfarande visar orginaltexten så va det lite meningslöst... nåt som bör fixas om censurering på detta sätt ska ha effekt...
bara en notis.
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2010-08-08 01:33:53
|
Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
|
Visst har ni rätt men jag kände att det var onödigt att stänga tråden men ville ändå vara korrekt med tanke på vad tråden heter...
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-08-08 01:39:46  Visst har ni rätt men jag kände att det var onödigt att stänga tråden men ville ändå vara korrekt med tanke på vad tråden heter...
Answer to: "Visst har ni rätt men jag kände att det var onödigt att st&a"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Smart gjort! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-08-08 13:11:00  Visst har ni rätt men jag kände att det var onödigt att stänga tråden men ville ändå vara korrekt med tanke på vad tråden heter...
Answer to: "Visst har ni rätt men jag kände att det var onödigt att st&a"
|
Became a member:
Forum posts:
|
som sakt, du tror inte han fuskar ? eller ja DEN fuskar, tvivlar på en människa. Eventuellt en apa som sitter bakom skärmen.
som sakt, hur ska fuskarna fås bort när dom tas i försvar hela tiden  ? kolla bara köp o säljhistorik, tror DEN ligger bakom sisådär 10 stall till .
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-08-08 13:25:57  som sakt, du tror inte han fuskar ? eller ja DEN fuskar, tvivlar på en människa. Eventuellt en apa som sitter bakom skärmen.
som sakt, hur ska fuskarna fås bort när dom tas i försvar hela tiden  ? kolla bara köp o säljhistorik, tror DEN ligger bakom sisådär 10 stall till .
Answer to: "som sakt, du tror inte han fuskar ? eller ja DEN fuskar, tvivlar på e"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Risken är stor...
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-08-08 15:02:20  Risken är stor...
Answer to: "Risken är stor..."
|
Became a member:
Forum posts:
|
hur menar du nu ?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-08-08 15:51:29  hur menar du nu ?
Answer to: "hur menar du nu ?"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Att han har en hel hög med stall...
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-08-08 18:00:57  Att han har en hel hög med stall...
Answer to: "Att han har en hel hög med stall..."
|
Became a member:
Forum posts:
|
finns ingen risk med det.
det är så
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-08-08 18:17:14  finns ingen risk med det.
det är så
Answer to: "finns ingen risk med det.
det är så"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Ja,du har rätt...
|
|
Reply
|
|
Mikihisa
|
Posted: 2010-08-08 18:38:47
|
Became a member: 2007-07-02
Forum posts: 835
|
En sak som jag sett tagits upp på andra ställen (kanske även här) är personnummer vid registrering. Nu vet jag inte hur mycket en vanlig person kan få tag i, men att behöva lämna namn, adress, postadress, ort och personnummer skulle kunna dra ner en del fusk. Det längsta någon skulle kunna komma då är möjligen 4-5 stall, beroende på hur många personen i fråga kan personnummer och allt till. Bara en liten fundering.
|
|
Reply
|
|
ddmannen
|
Posted: 2010-08-08 18:50:21  En sak som jag sett tagits upp på andra ställen (kanske även här) är personnummer vid registrering. Nu vet jag inte hur mycket en vanlig person kan få tag i, men att behöva lämna namn, adress, postadress, ort och personnummer skulle kunna dra ner en del fusk. Det längsta någon skulle kunna komma då är möjligen 4-5 stall, beroende på hur många personen i fråga kan personnummer och allt till. Bara en liten fundering.
Answer to: "En sak som jag sett tagits upp på andra ställen (kanske äve"
|
Became a member: 2007-07-01
Forum posts: 1312
|
jo , de körde med personnummer ett tag . Men det är inget hinder det gäller bara veta hur man räkna ut personnummer så att sista kontrollsiffra blir rätt . Så det är ingen bra lösning.
Jag uppger alltid ett påhittad personnummer när de fråga efter det.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-08-08 18:50:26  En sak som jag sett tagits upp på andra ställen (kanske även här) är personnummer vid registrering. Nu vet jag inte hur mycket en vanlig person kan få tag i, men att behöva lämna namn, adress, postadress, ort och personnummer skulle kunna dra ner en del fusk. Det längsta någon skulle kunna komma då är möjligen 4-5 stall, beroende på hur många personen i fråga kan personnummer och allt till. Bara en liten fundering.
Answer to: "En sak som jag sett tagits upp på andra ställen (kanske äve"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Ganska bra idé tycker jag! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-08-08 20:02:28
|
Became a member:
Forum posts:
|
skulle ej funka
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-08-08 20:08:57  skulle ej funka
Answer to: "skulle ej funka"
|
Became a member:
Forum posts:
|
varför inte?
|
|
Reply
|
|
Andynalan
|
Posted: 2010-08-08 20:30:27  varför inte?
Answer to: "varför inte?"
|
Became a member: 2007-10-24
Forum posts: 6641
|
det har ju ddmannen redan svarat på ! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-08-08 21:04:12  det har ju ddmannen redan svarat på ! 
Answer to: "det har ju ddmannen redan svarat på ! :)"
|
Became a member:
Forum posts:
|
såg det direkt efter 
|
|
Reply
|
|
ddmannen
|
Posted: 2010-08-08 21:32:35 Edited(1): 2010-08-08 21:34:37
|
Became a member: 2007-07-01
Forum posts: 1312
|
Mikihisa ide om att göra det jobbigare för den som försöker regga flera stall behöver väl inte vara fel , däremot tycker jag inte om dessa formulär och oftast väldigt ovillig att ge ut informationen de frågar efter och undrande om vad de vill ha den till.
Sen är ju alltid frågan hur mycket man vill försvåra för nya stall , vi vill ju ha hit nya användaren , men vi vill inte ha folk som har flera stall.
Men sen vet vi att det istort sätt alltid är minst ett nystartat stall med i varje tveksam affär , sen är det svårt att avgöra om det är fusk eller ej . Men känsla är att det ofta är fusk eller att man lurar en ny spelar , vilket också borde att betraktas som fusk.
Men samtidigt kan du ju vara att det nystartade stallet är för slösaktigt och saknar prisuppfattning och då är frågan om inte affären även då borde kunna gå tillbaka om priset blir allt för högt
|
|
Reply
|
|
monopol
|
Posted: 2010-08-08 22:51:23
|
Became a member: 2009-08-25
Forum posts: 27
|
Jag skrev i detta i Tips och Ideer " Hästhandlare " och fick medhåll av några användare.
Att stävja fusk skulle kunna gå till så här.
Det borde föras in en följande typ av begränsning. Köper man 1 häst av någon annan så måste man behålla den tex minst 14 dagar innan man kan försöka sälja den vidare. Alternativt att man måste tävla med den i tex 3 lopp. Som det är nu så finns det användare som köper en häst till en summa och nästan omedelbart lägger ut den till försäljning till mycket högre pris.
Detta skulle ge småstallen större chans att etablera sig.
Det skulle göra det svårare att flytta pengar mellan nystartade stall.
|
|
Reply
|
|
1
[ 2
]
3
|