1
[ 2
]
3
|
dujorha
|
Posted: 2010-06-27 11:34:01
|
Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
|
Erik får köra en Walmann häst ! När hände det sist tro ? 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-06-27 11:38:43
|
Became a member:
Forum posts:
V 8, PINEPOWER ROSE
S 1, VICTORIA ISLAND
|
Victoria Island spetsar o Ludde släpper inte till någon.
Tror dock att Torbjörn lägger sig lugn i dödens o vinner därifrån. Klart bästa hästen o med årsdebuten avklarad i imponerande stil så är detta en BRA spik till 17%!!
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-06-27 12:14:43
|
Became a member:
Forum posts:
|
viktoria island imponerade lika mycket vid sin senaste seger, ganska lika lopp.
skillnaden här är att viktoria island sitter i spets medan pinepower har dödens, skillnaden där är enorm och därav tror jag mycket mer på ludde här.
sällan jag tror på ston mot hingstar, men denna är härdad i tuffa gäng och verkar besitta riktigt fina fartresurser.
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2010-06-27 12:15:13  Jag tycker att olyckan som Örjan råka ut för är inget att "glädjas" över !! Köra travlopp är inte ofarligt o när det händer är det synd om alla ! Både hästar o kuskar !! 
Answer to: "Jag tycker att olyckan som Örjan råka ut för är inget "
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 5430
|
Vem är glad över olyckan?? Jag tycker att det är riktigt tråkigt när sådant händer. Även i detta fall. Men vad har det att göra med att jag tycker att det är ett ruskigt kusk plus på City Hall när Erik hoppar upp? Får jag inte tycka det bara för att Örjan gjort sig illa????
Olyckor är aldrig roliga men som tur är verkar både Lennartsson och Örjan klarat sig riktigt bra. Sämre med Hans R men jag hoppas det ordnar sig på bästa sätt för honom oxå.
Sluta tro att du kan läsa andras tankar och dra förhastade slutsatser.
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2010-06-27 12:23:02  viktoria island imponerade lika mycket vid sin senaste seger, ganska lika lopp.
skillnaden här är att viktoria island sitter i spets medan pinepower har dödens, skillnaden där är enorm och därav tror jag mycket mer på ludde här.
sällan jag tror på ston mot hingstar, men denna är härdad i tuffa gäng och verkar besitta riktigt fina fartresurser.
Answer to: "viktoria island imponerade lika mycket vid sin senaste seger, ganska lika l"
|
|
Sant som du skriver att det var ganska liknade lopp. En sak som man kan tillägga är dock att Pinepower inte hade startat på 6 månader innan sin senaste start. Detta gör enligt mej hans prestation mycket bättre och han borde normalt gå framåt ordentligt med loppet i kroppen.. Men det är ju några meter extra i varje kurva att gå utvändigt...
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-06-27 12:27:13
|
Became a member:
Forum posts:
V 8, PINEPOWER ROSE
S 1, VICTORIA ISLAND
|
Victoria står aldrig emot Pinepower sista biten - det kan jag garantera.
Men frågan är om det inte kommer en 3e häst o slår av dessa båda...
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2010-06-27 12:32:12  Victoria står aldrig emot Pinepower sista biten - det kan jag garantera.
Men frågan är om det inte kommer en 3e häst o slår av dessa båda...
Answer to: "Victoria står aldrig emot Pinepower sista biten - det kan jag garante"
|
|
Mr Jef Fior? 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-06-27 12:44:51  Mr Jef Fior? 
Answer to: "Mr Jef Fior?:)"
|
Became a member:
Forum posts:
V 8, PINEPOWER ROSE
S 1, VICTORIA ISLAND
|
Exakt den jag tänkte på 
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2010-06-27 13:01:01
|
Became a member: 2009-10-19
Forum posts: 3890
V 12, MR JEF FIOR
|
Tror VÄLDIGT mycket på Mr Jef Fior här - men är för feg för att spika från 12e över 1640.
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2010-06-27 13:35:36
|
|
Pinepower ser lysande ut!!
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2010-06-27 13:35:56  Vem är glad över olyckan?? Jag tycker att det är riktigt tråkigt när sådant händer. Även i detta fall. Men vad har det att göra med att jag tycker att det är ett ruskigt kusk plus på City Hall när Erik hoppar upp? Får jag inte tycka det bara för att Örjan gjort sig illa????
Olyckor är aldrig roliga men som tur är verkar både Lennartsson och Örjan klarat sig riktigt bra. Sämre med Hans R men jag hoppas det ordnar sig på bästa sätt för honom oxå.
Sluta tro att du kan läsa andras tankar och dra förhastade slutsatser.
Answer to: "Vem är glad över olyckan?? Jag tycker att det är riktigt tr&"
|
Forum posts: 7100
V 11, HOTNIGHT CRASH
|
 Men vad har det att göra med att jag tycker att det är ett ruskigt kusk plus på City Hall när Erik hoppar upp?
Misstänker att du inte visste VEM som skulle köra när du skrev och kommentaren var väldigt onödig.
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2010-06-27 13:44:03 Edited(2): 2010-06-27 13:52:01   Men vad har det att göra med att jag tycker att det är ett ruskigt kusk plus på City Hall när Erik hoppar upp?
Misstänker att du inte visste VEM som skulle köra när du skrev och kommentaren var väldigt onödig.
Answer to: "Men vad har det att göra med att jag tycker att det är ett"
|
|
Som du kanske vet så sätter dom upp en kusk som dom anser likvärdig= en toppkusk. Och som du oxå vet så tycker jag att det är kuskplus vilken av toppkuskarna som dom än sätter upp jämfört med Örjan.
Kan du inte läsa när jag skriver att jag tycker att det alltid är tråkigt med olyckor och att jag verkligen hoppas att det går bra för de inblandade???????
Riktigt jävla töntigt att ta bort inlägget. Hoppas ni tar bort alla inlägg som har med kuskplus att gör då...
Trodde inte att du som moderator skulle plocka ut ett visst stycke ur texten. Ta med det andra ja skrev oxå så att det sätts i sitt rätta sammanhang.
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2010-06-27 13:59:17  Som du kanske vet så sätter dom upp en kusk som dom anser likvärdig= en toppkusk. Och som du oxå vet så tycker jag att det är kuskplus vilken av toppkuskarna som dom än sätter upp jämfört med Örjan.
Kan du inte läsa när jag skriver att jag tycker att det alltid är tråkigt med olyckor och att jag verkligen hoppas att det går bra för de inblandade???????????????
Answer to: "Som du kanske vet så sätter dom upp en kusk som dom anser likv&a"
|
V 11, HOTNIGHT CRASH
|
Jag har inte någonstans påstått att du skulle glädja dig över olyckan, citera mig gärna om jag skrivit det.
Lämnar diskussionen om olyckan nu.
Jag tror iaf stenhårt på HOTNIGHT CRASH i detta loppet. Jag tycker att det luktar stenhårt tempo lång väg och det gynnar honom kraftigt. Formen sitter och förra året gick han 12.9 som 4:a samma tävlingsdag och nog lär han vara minst 1 sekund bättre i år och nog måste det räcka långt.
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2010-06-27 14:10:40  Jag har inte någonstans påstått att du skulle glädja dig över olyckan, citera mig gärna om jag skrivit det.
Jag tror iaf stenhårt på HOTNIGHT CRASH i detta loppet. Jag tycker att det luktar stenhårt tempo lång väg och det gynnar honom kraftigt. Formen sitter och förra året gick han 12.9 som 4:a samma tävlingsdag och nog lär han vara minst 1 sekund bättre i år och nog måste det räcka långt.
Answer to: "Jag har inte någonstans påstått att du skulle glädja"
|
|
Det du har problem med är alltså att jag tycker att det är kuskplus när någon av de andra toppkuskarna hoppar upp på en häst som Örjan skulle ha kört...
Endast det jag har skrivit. Plus att jag tycker att det är riktigt tråkigt med olyckan och att jag hoppas att det går bra för alla inblandade. Ändå hackar du...
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-06-27 14:13:05  Jag har inte någonstans påstått att du skulle glädja dig över olyckan, citera mig gärna om jag skrivit det.
|
Became a member:
Forum posts:
|
Startat 10 gånger på kort och aldrig vunnit.
Har även dålig statistik från bakspår.
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2010-06-27 14:20:02  Startat 10 gånger på kort och aldrig vunnit.
Har även dålig statistik från bakspår.
Answer to: "Startat 10 gånger på kort och aldrig vunnit.
Har även d&a"
|
V 11, HOTNIGHT CRASH
|
Tycker inte han har så dålig statistik på bakspår, de flesta hästarna vinner oftare från spår 1-5 än 9-12. Han har ju vunnit 2 av de senaste 3 från bakspår och tillägg. Jag är antagligen helt ute och cyklar men har fått känslan att han räcker. Takter har ju öppnat bra dessutom....
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-06-27 14:39:51  viktoria island imponerade lika mycket vid sin senaste seger, ganska lika lopp.
Answer to: "viktoria island imponerade lika mycket vid sin senaste seger, ganska lika l"
|
Became a member:
Forum posts:
V 8, PINEPOWER ROSE
S 1, VICTORIA ISLAND
|
Ja du Folke vem som var bäst mellan dessa 2 var ju lätt att se även efter loppet eller hur 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-06-27 14:44:27
|
Became a member:
Forum posts:
|
Va fan hände där ??
Åke skulle ju köra lungt me Ågårds och hur fan kunnde ludde släppa spets på 1640 ?
Hmm, jaha jaha
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2010-06-27 14:48:43  Jag har inte någonstans påstått att du skulle glädja dig över olyckan, citera mig gärna om jag skrivit det.
|
|
Måste vara skönt att vara moderator. Plockar bort ett meddelande som det inte är några som helst fel på sedan diskuterar vi inte detta mer. Hoppas tycker att du sköter dej bra som moderator. hahaha 
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2010-06-27 15:12:39  Måste vara skönt att vara moderator. Plockar bort ett meddelande som det inte är några som helst fel på sedan diskuterar vi inte detta mer. Hoppas tycker att du sköter dej bra som moderator. hahaha 
Answer to: "Måste vara skönt att vara moderator. Plockar bort ett meddelande"
|
V 11, HOTNIGHT CRASH
|
Om du hemkt gärna vill så kan vi diskutera det hela eftermiddagen då jag jobbar och inte har ngt annat för mig. Dock så känns det tveksamt om vi kommer att komma någon vart om vi så håller på hela natten också.
Jag ber så hemskt mycket om ursäkt om du tagit illa vid dig för att jag raderade inlägget och jag kan låta bli dina inlägg i fortsättningen om du mår bättre av det. Om jag sköter mig bra som moderator eller inte är svårt att svara på då jag hittills bara raderat 1 inlägg och det gjorde jag inte enbart pga min egen åsikt utan att det uppfattades som stötande av andra personer härinne.
Rätt eller fel går såklart att diskutera men att skriva inlägget när Örjan fortfarande ligger i ambulansen, ingen vet ens om han SKA ersättas då han lika gärna kunde ha varit lindrigare skadad och då hade han kört idag. I det läget så uppfattade inte bara jag inlägget som en hånfull kommentar mot Örjan som alltså låg skadad efter en mycket allvarlig olycka och därför raderades inlägget.
|
|
Reply
|
|
1
[ 2
]
3
|