[ 1
]
2
3
|
Travzonen
|
Posted: 2010-06-22 18:32:43
|
|
V75-1 | City Gross Loppet Bronsdivisionen, försök 1 i Meeting 5. 1:A PRIS 110 000 kr 1640 A 1. VICTORIA ISLAND Kolgjini Lutfi 2. CITY HALL Kihlström Örjan 3. ODESSA SANTANA Lugauer Conrad 4. ÅGÅRDS LARS Svanstedt Åke 5. COLDPLAY PELLINI Uhrberg Thomas 6. CANDY FANTASY Lindblom Carl-Erik 7. TEMAZINC Haugstad Kenneth 8. PINEPOWER ROSE Jansson Torbjörn 9. LIVI CHAMPAGNE Zackrisson Tommy 10. LASS FORMULA Untersteiner Peter 11. HOTNIGHT CRASH Takter Johnny 12. MR JEF FIOR Goop Björn
Turordning: 4-12-8-11-3-2-9-1-7-6-5-10
|
|
Reply
|
|
Andynalan
|
Posted: 2010-06-22 20:07:47 Edited(1): 2010-06-22 20:11:27
|
Became a member: 2007-10-24
Forum posts: 6641
V 1, VICTORIA ISLAND
|
1 VICTORIA ISLAND s 5 Kolgjini Lutfi 1640:1
Fick en efterlängtad seger i näst senaste starten från samma läge över samma distans, fast bara mot ston. Hon vann på den fina tiden 12.6. Senast på Charlottenlund galopperade hon ostörd med 600 meter kvar av loppet. Såg fin ut i övrigt. Kan hon hålla spets här så blir jag inte förvånad om hon håller ända in i mål.
2 CITY HALL v 6 Kihlström Örjan (Wal Ro) 1640:2
Fick vila 6 veckor efter att ha blivit fullständigt utklassad av Conrads Garland på v75. Gick hyggligt i comebacken 18/6 från ett omöjligt utgångsläge. Såg ut att ha krafter kvar i mål. Nu har han fått ett perfekt läge och Örjan kan välja om han ska ladda eller sätta sig lugt och ta andra-tredje utvändigt. Ett hett bud här.
3 ODESSA SANTANA* (DE) h 6 Lugauer Conrad 1640:3
En för mig helt okänd häst. Svårt att sätta in honom emot dessa hästar men borde inte ha någon chans att blanda sig i segerstriden.
4 ÅGÅRDS LARS h 4 Svanstedt Åke 1640:4
Har tänt till rejält på barfotakörningen och är nu obesegrad med den balansen i fem raka starter. De två senaste viktoriorna tagna på V7 mot hårt motstånd, senast i finalen vann hann från dödens. Men nu går han upp i klass och kommer få bekänna färg här. Räknas ändå mycket tidigt.
5 COLDPLAY PELLINI v 5 Uhrberg Thomas 1640:5
Gjorde ett mycket starkt lopp senast. Var med och körde på ledaren i en 09-öppning 500m, fick sedan gå i dödens och kunde koppla greppet på ledaren över upploppet men blev knappt slagen. Har väl inte riktigt skallen för att vinna och här kommer han inte till ledningen... ändå en liten outsider.
6 CANDY FANTASY v 5 Lindblom Carl-Erik (Sva Åk) 1640:6
Var väldigt bra näst senast när han kunde bli tvåa efter en patenterad svanstedtare. Senast i Kronprinsessans dam-lopp var han bara usel och slutade bland de sista. Med tanke på senaste starten är han ett stort frågetecken här.
7 TEMAZINC v 5 Haugstad Kenneth (Läh Ka) 1640:7
Gör det bra varje gång och är alltid en outsider. Senast gick han bra, i mål som 4a, i ett v75-lopp som Hardy Ribb vann. Tror inte han har något med segern här att göra men tjänar säkert en fin peng.
8 PINEPOWER ROSE v 5 Jansson Torbjörn (Mei Di) 1640:8
Gjorde årsdebut på Kalmar 9/6 på ett mycket bra sätt. Tog hand om ledningen och spårade hela vägen. Vann lätt på 12,7 1640m. Fick ett tufft läge här men hästen är bra. Måste dock hitta ner i en fin position annars blir det otroligt tufft.
9 LIVI CHAMPAGNE s 6 Zackrisson Tommy 1640:9
Har gjort två bra lopp på V75 nu utan att få vinna. Behöver en invändig resa och med lucka spurtar hon alltid fint. Publiken inklusive mig får försöka jobba in denna hemmahästen, men visst blir det tufft. Kan bli en hemma-skräll á la Dame Arrow för exakt 2 år sedan. Från rygg ledaren.
10 LASS FORMULA v 9 Untersteiner Peter (Hil Er)a 1640:10
Skrällde rejält senast på Kalmar när han slog av två fina hästar i Fram och Cloria Victis över upploppet. Gör knappast om det här.
11 HOTNIGHT CRASH h 6 Takter Johnny (Lej Jo) 1640:11
Helt överlägsen senast i ett långlopp på Åby. Gick i ledningen då. Innan de gick han starkt i vida spåroch slutade trea. Om dom körlite där framme kan han komma in i matchen. Men intget hett bud.
12 MR JEF FIOR (IT) h 4 Goop Björn (Läh Ka) 1640:12
Vann mycket lätt på bra tid efter en smörresa senast. Bortlottad här. Även om Goop har satt dit en del "tolvor" på V7 på sista tiden så tror jag inte på Mr Jef Fior här.
Sammanfattning: Victoria Island får tipset på läget. Ågårds Lars är andrahästen. En rolig rysare är hemmahästen Livi Champagne, om hon kan hålla ryggen på Victoria.
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2010-06-23 04:07:12 Edited(2): 2010-06-23 04:10:22
|
Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
V 2, CITY HALL
S 2, CITY HALL
|
Trevlig service! Gillas!
Själv kommer jag gardera ganska stort då Ågårds Lars går upp i klass.
Håller med om det mesta du skriver. Är lite tveksam om Ludde håller spets från City Hall dock, men kan ha fel.
Känns hyggligt öppet och tidigaste strecken är 2 och 8 plus skrällen Coldplay Pellini
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-06-23 08:32:33  Trevlig service! Gillas!
Själv kommer jag gardera ganska stort då Ågårds Lars går upp i klass.
Håller med om det mesta du skriver. Är lite tveksam om Ludde håller spets från City Hall dock, men kan ha fel.
Känns hyggligt öppet och tidigaste strecken är 2 och 8 plus skrällen Coldplay Pellini
Answer to: "Trevlig service! Gillas!
Själv kommer jag gardera ganska stort d&"
|
Became a member:
Forum posts:
V 5, COLDPLAY PELLINI
|
Jag tycker man kan ha lite skrällvarning på Livi Champagne också. Har gjort det helt ok på V75 och är härdad i klassen vill jag minnas.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-06-23 08:49:25
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, VICTORIA ISLAND
|
Absolut detta är inte ett spik lopp tycker jag. Men om jag skulle spika någon så skulle det vara Nr 8 Pinepower rose
Men även 2-4-5 känns som ett måste!
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-06-23 11:03:38
|
Became a member:
Forum posts:
V 4, ÅGÅRDS LARS
|
björn goop kommer inte köra i helgen läste jag, som nån form av straff. Hursom kommer jag spika LARS=)
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-06-23 17:46:42  björn goop kommer inte köra i helgen läste jag, som nån form av straff. Hursom kommer jag spika LARS=)
Answer to: "björn goop kommer inte köra i helgen läste jag, som nå"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Banans domare ansåg att Goop inte höll angivet spår efter startbilen och dömde honom till 7 500 kronor i böter och tre dagars avstängning. Goop är avstängd från den 3 juli till och med den 5 juli vilket innebär att han missar V75-finalerna på Eskilstuna.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-06-23 18:20:35
|
Became a member:
Forum posts:
V 4, ÅGÅRDS LARS
|
Okej, bara såg som hastigast. Nu har jag börjat tveka om jag ska spika lars, gillar hästen som fan, men Åke låter så jävla negativ.
"han måste rekordsänka ganska mycket för att räcka så jag ligger lågt, distansen är heller ingen fördel och det blir inget offensivt upplägg"
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2010-06-24 00:59:27 Edited(1): 2010-06-24 02:11:12  Okej, bara såg som hastigast. Nu har jag börjat tveka om jag ska spika lars, gillar hästen som fan, men Åke låter så jävla negativ.
"han måste rekordsänka ganska mycket för att räcka så jag ligger lågt, distansen är heller ingen fördel och det blir inget offensivt upplägg"
Answer to: "Okej, bara såg som hastigast. Nu har jag börjat tveka om jag ska"
|
Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
V 2, CITY HALL
S 2, CITY HALL
|
Jag tycker Åke brukar ha ganska bra koll i sina analyser..
Kanske borde chansa bort den o göra ett sparlopp av detta med 2,5,8 man behöver strecken framöver..
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-06-24 14:30:03
|
Became a member:
Forum posts:
V 4, ÅGÅRDS LARS
|
Kommer nog ta med han iaf, blir nog 1,4,8 här, chansar bort city hall ist, för jag gillar inte Örjan hehe, inte från framspår
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-06-24 22:17:12 Edited(1): 2010-06-24 22:17:34
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, VICTORIA ISLAND
|
Håller victoria island spets i detta loppet? Jag har inte tid eller möjlighet att kolla i arkivet denna gången, är hon snabbast ut. Om jag minns rätt så är väl pinepower snabb ut, men Ludde släpper väl inte för någon va?
Det känns som en avgörande faktor i ett oerhört jämnt första lopp. Spikar man här och sätter den har man ett kraftigt övertag mot kollektivet, lite sugen faktiskt. De bästa mot, 8,11,12 har alla tuffa spår och vi vet ju hur Ludde är i ledning. Rygg ledare? Livi champagne? Kan spurta jävligt rappt och verkar trivas med en smygare har vunnit från lopp 9 på V75 förr. Ludde ger ju alla chansen, kan det va 1 eller 9 som vinner?
Tacksam för alla tänkbara funderingar i ett svårlöst lopp. 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2010-06-25 08:54:22  Håller victoria island spets i detta loppet? Jag har inte tid eller möjlighet att kolla i arkivet denna gången, är hon snabbast ut. Om jag minns rätt så är väl pinepower snabb ut, men Ludde släpper väl inte för någon va?
Det känns som en avgörande faktor i ett oerhört jämnt första lopp. Spikar man här och sätter den har man ett kraftigt övertag mot kollektivet, lite sugen faktiskt. De bästa mot, 8,11,12 har alla tuffa spår och vi vet ju hur Ludde är i ledning. Rygg ledare? Livi champagne? Kan spurta jävligt rappt och verkar trivas med en smygare har vunnit från lopp 9 på V75 förr. Ludde ger ju alla chansen, kan det va 1 eller 9 som vinner?
Tacksam för alla tänkbara funderingar i ett svårlöst lopp. 
Answer to: "Håller victoria island spets i detta loppet? Jag har inte tid eller m"
|
Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
|
Som vanligt så ska man ta chansen som finns i första loppet att se provstarterna innan inlämningen !! Bakspår 1640 är alltid 10-20 meters skillnad mot framspår !! Bakspår ska alltså vara överlägsna, se fina ut eller ha bra tur !! Victoria är väl på en skala 1-10, 7till 8 ! Två andra som ligger där med bra spår är Örjans o Åkes ! Ludde kan då kanske med solfjäder hålla ledningen men jag är inte hundra på det !! 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2010-06-25 09:14:49
|
|
För övrigt så tycker ja att Conrad inte skulle få starta med häst som inte visat upp sig här på svensk mark innan start på V75 !! Inte ens "charmigt" vill ja säga !!! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-06-25 10:02:59  Som vanligt så ska man ta chansen som finns i första loppet att se provstarterna innan inlämningen !! Bakspår 1640 är alltid 10-20 meters skillnad mot framspår !! Bakspår ska alltså vara överlägsna, se fina ut eller ha bra tur !! Victoria är väl på en skala 1-10, 7till 8 ! Två andra som ligger där med bra spår är Örjans o Åkes ! Ludde kan då kanske med solfjäder hålla ledningen men jag är inte hundra på det !! 
Answer to: "Som vanligt så ska man ta chansen som finns i första loppet att "
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, VICTORIA ISLAND
|
Det har du rätt i, jag brukar aldrig klara av att hålla på systemet så länge så att jag lämnar in strax innan. Är en skada jag har tror ja  Problemet är att jag överanalyserar och så blir det fel. Men självklart är det riktigt smart att kolla värmningen, all hjälp man kan få är ju bra, den senaste informationen brukar ju oftast vara den viktigaste.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2010-06-25 10:05:03
|
|
Så är det !! Önskar att man kunde få lika bra koll på de andra loppen... 
|
|
Reply
|
|
Post removed
|
Posted: 2010-06-26 18:24:31
|
|
|
Posted: 2010-06-26 19:27:34
|
Became a member:
Forum posts:
V 4, ÅGÅRDS LARS
|
Är det inte så enkelt att Ågårds Lars vinner detta? Toppform, bästa spåret statistiskt sett på Kalmar och ? för samtliga utmanare.
Victoria Island är ett sto mot hingstar/valacker.
City Hall verkar inte ha formen på topp.
Pinepower, Mr Jef Fior och Hotnight har för dåliga spår.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2010-06-26 19:43:07  Kanske skulle ta och spika City Hall nu när Örjan inte kör...
Answer to: "Kanske skulle ta och spika City Hall nu när Örjan inte kör.."
|
|
Nu är du fanimig makaber Tommie !!! 
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2010-06-26 20:32:22  Nu är du fanimig makaber Tommie !!! 
Answer to: "Nu är du fanimig makaber Tommie !!!:("
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 5430
|
Va?
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2010-06-27 11:18:29  Va?
Answer to: "Va?"
|
|
Jag tycker att olyckan som Örjan råka ut för är inget att "glädjas" över !! Köra travlopp är inte ofarligt o när det händer är det synd om alla ! Både hästar o kuskar !! 
|
|
Reply
|
|
[ 1
]
2
3
|