[ 1
]
2
3
|
Travzonen
|
Posted: 2010-06-22 18:32:43
|
|
V75-3 | Kalmarsundspokalen - Gulddivisionen, försök 1 i Meeting 5. 1:A PRIS 150 000 kr 1640 A 1. KORVET KLINTHOLM Juul Steen 2. DUST ALL OVER Kihlström Örjan 3. SOLERO BRILJANT Untersteiner Peter 4. TIMETOSAYGOODBYE Larsson Fredrik B 5. FRAM Kern Klaus 6. SURTEES HANOVER Untersteiner Johan 7. FINDERS KEEPERS Svanstedt Åke 8. STAR RUNNING Goop Björn 9. COMMANDER CROWE Ingves Peter 10. SUNDANCE CLOVER Lugauer Conrad 11. MAGIC SISA Adielsson Erik 12. HARPERS JOKER Takter Johnny
Turordning: 9-1-12-7-4-5-2-10-6-8-3-11
|
|
Reply
|
|
Andynalan
|
Posted: 2010-06-22 20:14:43
|
Became a member: 2007-10-24
Forum posts: 6641
V 12, HARPERS JOKER
|
Funderar på att chansspika Harpers Joker här. Han hade varit favorit med spår 1. Nu blir han sjukt bortglömd. Och jag tycker att han går bättre bakifrån än i ledningen.
|
|
Reply
|
|
hogan
|
Posted: 2010-06-22 22:44:07  Funderar på att chansspika Harpers Joker här. Han hade varit favorit med spår 1. Nu blir han sjukt bortglömd. Och jag tycker att han går bättre bakifrån än i ledningen.
Answer to: "Funderar på att chansspika Harpers Joker här. Han hade varit fav"
|
Became a member: 2008-01-18
Forum posts: 4955
V 7, FINDERS KEEPERS
|
Ja har du tur så kör Klaus kern 10 första 1000.... 
men det är en öppen guld för en gångs skull...4-5 st som kan vinna ju.... 
|
|
Reply
|
|
Gidde_Palema
|
Posted: 2010-06-22 22:51:15
Answer to: "Ja har du tur så kör Klaus kern 10 första 1000....:D:D
m"
|
Became a member: 2008-04-05
Forum posts: 2489
V 1, KORVET KLINTHOLM
|
Kerns häst klarar inte av att springa 1,10 första 1000 m.
|
|
Reply
|
|
hogan
|
Posted: 2010-06-22 22:59:49  Kerns häst klarar inte av att springa 1,10 första 1000 m.
Answer to: "Kerns häst klarar inte av att springa 1,10 första 1000 m."
|
V 7, FINDERS KEEPERS
|
11 då....var menat som ett skämt...  
|
|
Reply
|
|
Gidde_Palema
|
Posted: 2010-06-22 23:18:29
Answer to: "11 då....var menat som ett skämt...:D:D"
|
Became a member: 2008-04-05
Forum posts: 2489
V 1, KORVET KLINTHOLM
|
Jo jag förstår  Men varför anmäler Kern Fram till det här loppet? Övertro på sin häst?
|
|
Reply
|
|
Andynalan
|
Posted: 2010-06-22 23:24:13  Jo jag förstår  Men varför anmäler Kern Fram till det här loppet? Övertro på sin häst?
Answer to: "Jo jag förstår :) Men varför anmäler Kern Fram till de"
|
Became a member: 2007-10-24
Forum posts: 6641
V 12, HARPERS JOKER
|
För att det är hemmaplan  För att jag ska få se hästen som gav mig 1000 spänn på en satsad femma live  kanske?
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2010-06-23 04:30:01
|
Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
V 1, KORVET KLINTHOLM
S 1, KORVET KLINTHOLM
|
Jag må va en idiot men är det inte spets o slut på Korvet Klintholm här? Ska bara skaffa lite hår på bröste så man vågar spika oxå..
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-06-23 08:35:40  Jag må va en idiot men är det inte spets o slut på Korvet Klintholm här? Ska bara skaffa lite hår på bröste så man vågar spika oxå..
Answer to: "Jag må va en idiot men är det inte spets o slut på Korvet "
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, KORVET KLINTHOLM
|
Jag håller med dig. Spets och slut på korveten. Tuffaste motståndet 9 och 12 har fått kass spår samt att CC kommer köras passivt. Vem ska göra jobbet i dödens? Nä jag tror det är en vettig spik på KK
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-06-23 08:53:18
|
Became a member:
Forum posts:
V 7, FINDERS KEEPERS
S 4, TIMETOSAYGOODBYE
|
Tror på att det behövs några streck här.
1-2-4-6-9-12 har alla chans Men skrällarna 4-6 kan gå om dem får rätt resor ,Men känns mer troligt att Någon av favoriterna vinner
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2010-06-23 10:39:34  Jag håller med dig. Spets och slut på korveten. Tuffaste motståndet 9 och 12 har fått kass spår samt att CC kommer köras passivt. Vem ska göra jobbet i dödens? Nä jag tror det är en vettig spik på KK
Answer to: "Jag håller med dig. Spets och slut på korveten. Tuffaste motst&"
|
Became a member: 2009-10-19
Forum posts: 3890
V 12, HARPERS JOKER
|
Vart har du hört att han ska köras passivt? Har väl aldrig körts passivt hittills?
Men jag håller också med om att Korvet är förstahäst, men det ska mycket till för att jag ska våga spika emot CC. Jämnare häst får man leta länge efter.
|
|
Reply
|
|
hogan
|
Posted: 2010-06-23 11:03:41  Jo jag förstår  Men varför anmäler Kern Fram till det här loppet? Övertro på sin häst?
Answer to: "Jo jag förstår :) Men varför anmäler Kern Fram till de"
|
V 7, FINDERS KEEPERS
|
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-06-23 11:09:08
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, KORVET KLINTHOLM
|
håller med om dust all over, gick väl riktigt bra under elitloppshelgen? kommer ta med 9,1,2,12,6
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2010-06-23 11:25:18
Answer to: "Håller med, det är som ett skämt när man såg den"
|
V 12, HARPERS JOKER
|
Bra hogan, din spontanitet sviker dig inte  Dust All Over vann mycket riktigt sprintermästaren 2008, han vann även kungapokalen samma år så visst har han en del att leva upp till. Har dock fått känslan av att han inte har tillräcklig vinnarskalle för att hävda sig i nuvarande klass, men vi får se.
|
|
Reply
|
|
hogan
|
Posted: 2010-06-23 12:02:29  Bra hogan, din spontanitet sviker dig inte  Dust All Over vann mycket riktigt sprintermästaren 2008, han vann även kungapokalen samma år så visst har han en del att leva upp till. Har dock fått känslan av att han inte har tillräcklig vinnarskalle för att hävda sig i nuvarande klass, men vi får se.
Answer to: "Bra hogan, din spontanitet sviker dig inte:) Dust All Over vann mycket rikt"
|
V 7, FINDERS KEEPERS
|
hehe...tack D_H..du är en levande uppslagsbok, tur jag har dig ibland. 
Det är det jobbiga med att bli äldre är just minnet, man får så himla mycket att hålla reda på och tänk då alla lopp som gått genom åren....det blir en del att hålla isär och ett tag hade jag rena hästminnet, kunde allt och ibland fick polarna testa mig genom att säga lopp o nr i en startlista, och jag svarade rätt på både häst o kusk, men så låg man o lusläste T&G ronden varje vecka och flertalet startlistor, speciellt Solvallas och V75orna.
Men nu får jag gå igenom lopparkiven hela tiden, jag har nästan gett upp minnet...nej men det är stor skillnad kan jag lova. Och det är ju så viktigt i trav också att just komma ihåg alla loppscenarier, hästars formkurvor etc etc.
Det är ju det som är kul, att det är så offantligt mycket att hålla reda på inom trav....och ju mer info man har, desto bättre ska ju oddsen för vetskap mm bli bättre ang tippandet....men hur som helst och hur mycket man än samlar på hårddisken...  ....så behövs den där saken som kallas "tur"....det är den sista pusselbiten. 
Tack D_H !!
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-06-23 12:31:05  Vart har du hört att han ska köras passivt? Har väl aldrig körts passivt hittills?
Men jag håller också med om att Korvet är förstahäst, men det ska mycket till för att jag ska våga spika emot CC. Jämnare häst får man leta länge efter.
Answer to: "Vart har du hört att han ska köras passivt? Har väl aldrig k"
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, KORVET KLINTHOLM
|
 Vart har du hört att han ska köras passivt? Har väl aldrig körts passivt hittills?
Vill minnas att jag läste det i en kommentar av Peter Ingves men jag har ingen källförteckning åp det så jag får be att återkomma 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-06-23 15:20:49
|
Became a member:
Forum posts:
|
KK, kan ju öppna i underkant 08.
Undra om han håller spets?
Time to say är ju oxå riktigt snabb, tusan hela framspårs fältet är snabba ut.
Hmm, luktar tempo här ? 
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2010-06-23 16:39:01  hehe...tack D_H..du är en levande uppslagsbok, tur jag har dig ibland. 
Det är det jobbiga med att bli äldre är just minnet, man får så himla mycket att hålla reda på och tänk då alla lopp som gått genom åren....det blir en del att hålla isär och ett tag hade jag rena hästminnet, kunde allt och ibland fick polarna testa mig genom att säga lopp o nr i en startlista, och jag svarade rätt på både häst o kusk, men så låg man o lusläste T&G ronden varje vecka och flertalet startlistor, speciellt Solvallas och V75orna.
Men nu får jag gå igenom lopparkiven hela tiden, jag har nästan gett upp minnet...nej men det är stor skillnad kan jag lova. Och det är ju så viktigt i trav också att just komma ihåg alla loppscenarier, hästars formkurvor etc etc.
Det är ju det som är kul, att det är så offantligt mycket att hålla reda på inom trav....och ju mer info man har, desto bättre ska ju oddsen för vetskap mm bli bättre ang tippandet....men hur som helst och hur mycket man än samlar på hårddisken...  ....så behövs den där saken som kallas "tur"....det är den sista pusselbiten. 
Tack D_H !!
Answer to: "hehe...tack D_H..du är en levande uppslagsbok, tur jag har dig ibland."
|
V 12, HARPERS JOKER
|
Jag tror vi kompletterar varann rätt bra hogan  Levande uppslagsbok vet jag inte, men nog har jag rätt bra koll på vad som har hänt på travfronten de senaste 6-7 åren. Du däremot verkar ha stenkoll på allt innan dess och rätt långt bak i tiden. Ibland ger du riktigt detaljerade historielektioner som är rätt imponerande faktiskt. Men skulle närminnet svikta lite kan alltid jag eller nån annan "gröngöling" här inne hjälpa till att fräscha upp det 
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2010-06-23 16:42:05   Vart har du hört att han ska köras passivt? Har väl aldrig körts passivt hittills?
Vill minnas att jag läste det i en kommentar av Peter Ingves men jag har ingen källförteckning åp det så jag får be att återkomma 
Answer to: "Vart har du hört att han ska köras passivt? Har väl a"
|
V 12, HARPERS JOKER
|
Läste precis att han tänker rygga Korvet i starten så du har nog rätt eftersom han då bör hamna i rygg ledaren.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2010-06-23 21:42:28
|
Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
|
Nu är Korvet en som kan bli lite het om man kör hårt från start o då kan även 1640 bli för långt ! Nu har han inte visat dessa hetsiga tendenser på ett tag men här får han hela fältet över sig o kan återfalla i gamla synder... gardering är nog på tal !! 
|
|
Reply
|
|
[ 1
]
2
3
|