1
2
3
4
[ 5
]
|
sportsvensson
|
Posted: 2013-11-28 23:09:11
|
Became a member: 2011-05-14
Forum posts: 365
|
Håller med dig hakan67!
|
|
Reply
|
|
silver
|
Posted: 2013-11-28 23:22:15 Edited(2): 2013-11-28 23:31:37
|
Became a member: 2010-07-09
Forum posts: 358
|
Du verkar veta väldigt mycket jimson, fast du varit borta i 2 år. Hur kommer det sig ?????
Det känns ännu mera nu att allt jimson gör, är att försvara cherry och prata i hans sak.??????  
Dessutom dök du upp väldigt lägligt här på forumet, precis när cherry hamnade i blåsväder????
|
|
Reply
|
|
Jimson
|
Posted: 2013-11-29 00:16:27
|
Became a member: 2008-03-26
Forum posts: 1023
|
Herregud. Vad är det med er?
hakan67: Nu hittar du på lite. Var skrev jag att det var ok? Du bombar ut två utropstecken efter tjäna pengar men du menar att det inte handlar om det utan etiken? Klart det har betydelse om det är ett gratisspel. Du kan inte ha samma förväntningar på ett gratisspel som på ett du betalar 600 kr för. Buggar kommer komma titt som tätt och dessa kommer utnyttjas av några få tills det uppmärksammas och åtgärdas. Längesedan det var en bugg som gav massor av fördelar. Ja det har betydelse för hur "allvarligt" det är. Var har jag sagt att jag vill/tänker/ska/har fuskat? Jag är inte den typen men det finns den typen och det kommer vi inte ifrån. Vi är på samma sida men du vill att alla ska vara så moraliska och fina medan jag pekar på att fuskare finns men så länge de inte har några jättefördelar så är det inget att uppröras så mycket över. Ni attackerar användare som använt buggen någon enstaka gång som systematiska fuskare som fått stora fördelar. Jag tycker ni är orättvisa med det. Ok?
silver: Jag förstår mig inte på dig. Är du så upprörd fortfarande för att jag kritiserade hur du uppförde dig som moderator? Kolla på min statistik. Jag har varit rätt så "fast" i det här spelet. Om man säger som så så har det inte förändrats enormt sedan jag spelade sist. Jag vet mycket för att jag var engagerad förr och är det fortfarande. Jag glömmer inte "allt" på ca två år. Nej jag har inget med Cherry att göra. Återigen: Cherry skrev några saker som låg helt i linje vad jag tyckte. Jag ville visa att det fanns stöd för hans "tänk". Sedan har han sunda idéer enligt mig i det jag läst från honom. That's it. Att du vill skapa konspirationer för att vi tyckte att du var en dålig moderator kan jag inte ändra på men skärp dig nu. Vad vill du komma fram till? Att jag och Cherry känner varandra eller att vi är samma person? Jisses. Jag visste ju inte ens att stallet hade annan ägare fram tills igår. Det var slumpen att jag dök upp nu. Fick erbjudande om att göra en V75a, fick tillbaka suget, loggade in här, startade stallet, hamnade här med er. Släpp det här nu och gå vidare.
|
|
Reply
|
|
Cherry
|
Posted: 2013-11-29 00:25:57
|
Became a member: 2007-12-07
Forum posts: 6901
|
Ska vi snacka att dyka upp "lägligt", silver, så kan vi ju ta och diskutera "Epok" eller vad han nu kallar sig som väldigt lägligt börjar prata om att jag köpte det här stallet i samma andetag som du nämnde det! Eller?
Jag förstår mig inte heller på dig, silver. Du inte så mycket som erkänner en millimeter av dina misstag utan bara trycker på med din otroligt bajsnödiga offensiv. Jag vet att du inte gillar mig. Det är extremt ömsesidigt. Som moderator var du en så stor katastrof att du får tenava att framstå som internets största charmtroll, men gör inte bort dig mer som vanlig användare än du behöver genom att insinuera en massa rappakalja om Jimson och mig. Är det så fullständigt bortom all rimlighet att någon eller t.o.m några tycker att jag säger vettiga grejer ibland? Borde inte omröstningen på förstasidan visa vad folk tycker om oss två silver, om dom tvingas jämföra oss? Du behöver inte vara en så extremt dålig förlorare, det ser bara fult ut.
|
|
Reply
|
|
silver
|
Posted: 2013-11-29 00:53:08 Edited(2): 2013-11-29 00:59:15  Ska vi snacka att dyka upp "lägligt", silver, så kan vi ju ta och diskutera "Epok" eller vad han nu kallar sig som väldigt lägligt börjar prata om att jag köpte det här stallet i samma andetag som du nämnde det! Eller?
Jag förstår mig inte heller på dig, silver. Du inte så mycket som erkänner en millimeter av dina misstag utan bara trycker på med din otroligt bajsnödiga offensiv. Jag vet att du inte gillar mig. Det är extremt ömsesidigt. Som moderator var du en så stor katastrof att du får tenava att framstå som internets största charmtroll, men gör inte bort dig mer som vanlig användare än du behöver genom att insinuera en massa rappakalja om Jimson och mig. Är det så fullständigt bortom all rimlighet att någon eller t.o.m några tycker att jag säger vettiga grejer ibland? Borde inte omröstningen på förstasidan visa vad folk tycker om oss två silver, om dom tvingas jämföra oss? Du behöver inte vara en så extremt dålig förlorare, det ser bara fult ut.
Answer to: "Ska vi snacka att dyka upp "lägligt", silver, så kan v"
|
Became a member: 2010-07-09
Forum posts: 358
|
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2013-11-29 17:26:49
|
Became a member:
Forum posts:
|
Jag hoppar in med ett litet inlägg.
Jag är rätt säker på att cherry inte är någon fuskare, han har utnyttjat systemet. Men jag ser hellre att man anmäler en bugg och går ut med infon här. fel är till för att rättas.
Tycker det är bra att detta uppmärksammas och tas upp, men! Man ska passa sig för att kalla någon för fuskare. lite mycket pajkastning kan jag tycka. Överlägsen 1:a och jag hyllar istället etappsegern! Bara för att man är överlägsen en etapp så ska man inte behöva misstänkas som fuskare.
|
|
Reply
|
|
hakan67
|
Posted: 2013-11-29 19:52:19
|
Became a member: 2011-06-13
Forum posts: 221
|
Till jimson: att jag skriver på detta forum är att jag vill att spelet ska bli så bra som möjlig,gratis eller inte,då måste vi ta upp buggarna och dom som utnyttjar dem,det ända jag vill att när vi upptäcker en bugg att vi rapportera detta till forumet ,så att spelet utvecklas i rätt riktning. Och då får vi en bättre behållning av spelet . Jag älskar detta spel och lägger rent för mycket tid på detta för att det ska förstöras av buggar. Och då kan jag inte se mellan fingrarna när det utnyttjas. Sen till cherry imponerande !!! Men jag tycker inte du behöver nyttja buggar! Du har för bra hästar för det!
|
|
Reply
|
|
Jimson
|
Posted: 2013-11-29 20:08:38  Till jimson: att jag skriver på detta forum är att jag vill att spelet ska bli så bra som möjlig,gratis eller inte,då måste vi ta upp buggarna och dom som utnyttjar dem,det ända jag vill att när vi upptäcker en bugg att vi rapportera detta till forumet ,så att spelet utvecklas i rätt riktning. Och då får vi en bättre behållning av spelet . Jag älskar detta spel och lägger rent för mycket tid på detta för att det ska förstöras av buggar. Och då kan jag inte se mellan fingrarna när det utnyttjas. Sen till cherry imponerande !!! Men jag tycker inte du behöver nyttja buggar! Du har för bra hästar för det!
Answer to: "Till jimson: att jag skriver på detta forum är att jag vill att "
|
|
Jag tror att alla här vill att det ska bli så bra som möjligt och jag är inget undantag. Men det är väl precis det som händer? JontePuma startade tråden och jag kan lova att det är rapporterat. Jag tycker spelet är underbart att lägga ned sin slötid på så vi är överens. Visst bör den som hittar buggen rapportera på en gång men alla gör ju inte det och vi kan tyvärr inte begära det av alla. Det viktiga är att vi har uppmärksamma spelare som JontePuma med flera. Som sagt så tror jag inte någon av buggarna på senare tid gett några större summor. Det är mer en moralfråga som jag förstår men har ni aldrig utnyttjat något?
Förstår inte varför Cherry ständigt är i skottgluggen? Gick en hel del sidor bak i tiden för att hitta någon orsak men jag förstår inte. Menar inte att du gnäller på Cherry nu men många verkar göra det för lite av varje.
|
|
Reply
|
|
hakan67
|
Posted: 2013-11-29 21:00:08  Jag tror att alla här vill att det ska bli så bra som möjligt och jag är inget undantag. Men det är väl precis det som händer? JontePuma startade tråden och jag kan lova att det är rapporterat. Jag tycker spelet är underbart att lägga ned sin slötid på så vi är överens. Visst bör den som hittar buggen rapportera på en gång men alla gör ju inte det och vi kan tyvärr inte begära det av alla. Det viktiga är att vi har uppmärksamma spelare som JontePuma med flera. Som sagt så tror jag inte någon av buggarna på senare tid gett några större summor. Det är mer en moralfråga som jag förstår men har ni aldrig utnyttjat något?
Förstår inte varför Cherry ständigt är i skottgluggen? Gick en hel del sidor bak i tiden för att hitta någon orsak men jag förstår inte. Menar inte att du gnäller på Cherry nu men många verkar göra det för lite av varje.
Answer to: "Jag tror att alla här vill att det ska bli så bra som möjli"
|
|
På toppen är man ensam! Det är oftast så,den som leder blir oftast undersökt o jagad. Därför är det viktigt att hålla sig på den smala vägen. Det är ingen som kollar en som ligger 500 på rankingen! När barfotabuggen togs upp ledde larockma som utnyttjade den,så är det bara. Just nu är cherry den jagade ,så alla har koll på vad han gör.
|
|
Reply
|
|
sportsvensson
|
Posted: 2013-11-30 00:18:28
|
Became a member: 2011-05-14
Forum posts: 365
|
Om man nu är så överlägsen, då behöver man ju knappast köpa sig ett stall för pengar irl? :P
|
|
Reply
|
|
hakan67
|
Posted: 2013-11-30 09:32:19  Om man nu är så överlägsen, då behöver man ju knappast köpa sig ett stall för pengar irl? :P
Answer to: "Om man nu är så överlägsen, då behöver man "
|
|
Med tanke på att stall cherry är ett proffsstall ( köpt sitt stall) borde vi andra kanske ha en alternativ världsranking med enbart amatörstall) dvs vi andra som spelar utan att blanda in riktiga pengar.
då ser rankingen ut så här
Världsranking 2013 Etapp 4
1. larockma, larockma 3 767 700 kr
2. Hoof Beats, JontePuma 3 673 600 kr
3. Battleshoe, jormol 3 108 300 kr
4. Stall Folklore, Medeltid 2 896 450 kr
5. Stall Bakaou, Kazlauskas 2 822 650 kr
|
|
Reply
|
|
Jimson
|
Posted: 2013-11-30 09:52:36  Med tanke på att stall cherry är ett proffsstall ( köpt sitt stall) borde vi andra kanske ha en alternativ världsranking med enbart amatörstall) dvs vi andra som spelar utan att blanda in riktiga pengar.
då ser rankingen ut så här
Världsranking 2013 Etapp 4
1. larockma, larockma 3 767 700 kr
2. Hoof Beats, JontePuma 3 673 600 kr
3. Battleshoe, jormol 3 108 300 kr
4. Stall Folklore, Medeltid 2 896 450 kr
5. Stall Bakaou, Kazlauskas 2 822 650 kr
Answer to: "Med tanke på att stall cherry är ett proffsstall ( köpt sit"
|
|
Haha va? Han köpte en användare runt 2010. Om det gjort så stor skillnad som det låter på er så borde han vunnit världsrankingen varje etapp. Den här etappen är väl hans tredje titel sedan han köpte Grenkas gamla konto. Eller vad menar du med att blanda in riktiga pengar? Byter du bana eller ändrar namn på hästen blandar du också in riktiga pengar. Finns stall som har mer pengar än vad Cherry fick med när han tog över kontot. Jag hoppas att jag missförstått er två.
|
|
Reply
|
|
hakan67
|
Posted: 2013-11-30 10:36:11  Haha va? Han köpte en användare runt 2010. Om det gjort så stor skillnad som det låter på er så borde han vunnit världsrankingen varje etapp. Den här etappen är väl hans tredje titel sedan han köpte Grenkas gamla konto. Eller vad menar du med att blanda in riktiga pengar? Byter du bana eller ändrar namn på hästen blandar du också in riktiga pengar. Finns stall som har mer pengar än vad Cherry fick med när han tog över kontot. Jag hoppas att jag missförstått er två.
Answer to: "Haha va? Han köpte en användare runt 2010. Om det gjort så "
|
|
Detta var ett skämt ,inser du inte det ska du nog inte sitta och debattera på forumet. Eller måste jag sätta en smiley bakom skämten så du förstår  ::o
|
|
Reply
|
|
Jimson
|
Posted: 2013-11-30 11:05:38  Detta var ett skämt ,inser du inte det ska du nog inte sitta och debattera på forumet. Eller måste jag sätta en smiley bakom skämten så du förstår  ::o
Answer to: "Detta var ett skämt ,inser du inte det ska du nog inte sitta och debat"
|
|
Det är inte lätt att förstå dina skämt då alla inlägg från dig kan ses som det men tydligen är bara något enstaka det. Med tanke på vad du skrivit tidigare i tråden så var det inte otroligt om du var allvarlig eftersom du eftersträvar total rättvisa. Om du är så erfaren på forum borde du väl veta att det är ganska svårt att förstå en del skämt över internet? Ja en smiley används ofta för att styrka att man inte menar allvar. Men visst idiotförklara mig, haha, pluspoäng att just jag inte förstod ditt otroligt roliga skämt! HAHA! Har jag varit otrevlig mot dig eller är alla som inte håller med dig automatiskt objekt man kan håna?
Men kul skämt. Läser det om och om igen. Gud vilken humor du besitter. Och ja, jag är allvarlig, eller?
|
|
Reply
|
|
Eriksson
|
Posted: 2013-12-05 21:45:01
|
Became a member: 2007-02-02
Forum posts: 12238
|
Jag hoppas att kuskbuggen skall vara löst och att det nu skall gå att välja samma kuskar på alla ställen.
Ni får gärna bekräfta detta.
/Andreas
|
|
Reply
|
|
ddmannen
|
Posted: 2014-02-15 19:54:02  Jag hoppas att kuskbuggen skall vara löst och att det nu skall gå att välja samma kuskar på alla ställen.
Ni får gärna bekräfta detta.
/Andreas
Answer to: "Jag hoppas att kuskbuggen skall vara löst och att det nu skall gå att vä"
|
Became a member: 2007-07-01
Forum posts: 1312
|
buggen ser ut att ligga kvar , det ser ut som när kuskvalet är ----- på hästens anmälningslista inför ett finallopp, så står kuskvalet man hade i försökloppet på finalloppets anmälningslista.
Jag ser det på mina hästar Blue Lotus. i diamantfinalen och La La La i sterkeprovet och stoelitfinalen.
Tror dock kuskar i de fallen har dålig form.
|
|
Reply
|
|
1
2
3
4
[ 5
]
|