1
2
3
4
5
6
7
8
[ 9
]
|
|
Posted: 2010-12-12 11:31:58
|
Became a member:
Forum posts:
|
"gjort" är rätt ord, det var 2 år sedan Jaded hade skalle att gå i dödens över 2140m....... Då var han 6, nu är han 8......
Äldre hästar har en förmåga att glänsa i spets och att ge upp i dödens utan att vara trötta.....
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-12-12 11:44:33
|
Became a member:
Forum posts:
|
så svårt är det inte att spekulera i Folke. Jaded hade vunnit och varför har LeSS redan förklarat. Precis det svaret jag ville ha. Det var mest en fråga och se om det fanns lite travkunskaper i vissa.
LeSS visste jag sedan tidigare att han har koll, så är inte förvånad att det kom från honom.
Men jag kan tänka mig att vissa kollade på jaded senaste start och tyckte han var dålig vilket inte stämmer helt. Att han blev spöad av Annicka som möts igen. Och när Örjan själv säger efter det loppet Jaded torska mot Annicka att han tar på sig det och att hästen känndes jättefin.
Folke, du är bra på att snacka iaf. cred till dig för det. forumet blir mer levande med dig med.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-12-12 11:45:48 Edited(1): 2010-12-12 11:46:04
|
Became a member:
Forum posts:
V 5, JADED
|
Som Jaded var igår fanns inget motstånd 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-12-12 11:55:17  så svårt är det inte att spekulera i Folke. Jaded hade vunnit och varför har LeSS redan förklarat. Precis det svaret jag ville ha. Det var mest en fråga och se om det fanns lite travkunskaper i vissa.
LeSS visste jag sedan tidigare att han har koll, så är inte förvånad att det kom från honom.
Men jag kan tänka mig att vissa kollade på jaded senaste start och tyckte han var dålig vilket inte stämmer helt. Att han blev spöad av Annicka som möts igen. Och när Örjan själv säger efter det loppet Jaded torska mot Annicka att han tar på sig det och att hästen känndes jättefin.
Folke, du är bra på att snacka iaf. cred till dig för det. forumet blir mer levande med dig med.
Answer to: "så svårt är det inte att spekulera i Folke. Jaded hade vun"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Jaded har inte varit märkvärdigt i något lopp sedan han kom tillbaka, bara att gratulera till dem som trodde han skulle bli 100ggr bättre senast och att han skulel få spets.
Får se om han blir utsvarad nästa lopp och får gå i dödens, hur han hanterar det. Men sällan 8.a åringar vill kämpa i dödens oavsett hur bra dem är i spets......Finns 1 miljon exempel på detta....
Däremot cred till dem som tydligen visste att jaded skulle få spets och vara så här bra, själv kunde jag inte hitta något som helst tecken på att han skulle vara så bra. Lyssnar inte på hultmans åsikter längre då jag tycker att han är ute och cyklar allt för ofta......
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-12-12 12:03:08  Jaded har inte varit märkvärdigt i något lopp sedan han kom tillbaka, bara att gratulera till dem som trodde han skulle bli 100ggr bättre senast och att han skulel få spets.
Får se om han blir utsvarad nästa lopp och får gå i dödens, hur han hanterar det. Men sällan 8.a åringar vill kämpa i dödens oavsett hur bra dem är i spets......Finns 1 miljon exempel på detta....
Däremot cred till dem som tydligen visste att jaded skulle få spets och vara så här bra, själv kunde jag inte hitta något som helst tecken på att han skulle vara så bra. Lyssnar inte på hultmans åsikter längre då jag tycker att han är ute och cyklar allt för ofta......
Answer to: "Jaded har inte varit märkvärdigt i något lopp sedan han kom"
|
Became a member:
Forum posts:
V 5, JADED
|
En matchning i typisk Hultman/Kilhström anda!
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2010-12-12 12:10:48  Jaded har inte varit märkvärdigt i något lopp sedan han kom tillbaka, bara att gratulera till dem som trodde han skulle bli 100ggr bättre senast och att han skulel få spets.
|
Became a member: 2009-10-19
Forum posts: 3890
V 5, JADED
|
Jaded hade vunnit från dödens igår Folke, inget snack om saken. Han är ingen vanlig "äldre" häst som är beroende av spets, kapacitetmässigt tillhör han definitivt topp 5 i Sverige under de senaste 5-10 åren och för en sådan spelar inte 8 års ålder så stor roll.
De som vet hur Jaded fungerar förstår att det inte var han som var dålig senast utan Örjan. Att köra i lustempo i spets med en tvärspeedig motståndare i rygg med en häst som trivs överlägset bäst när han får dra på i sitt eget tempo var helt hjärndött och man hörde på Örjan att han tog på sig förlusten. Därför var det givet att han inte skulle göra samma misstag den här gången. Lägg därtill att Jaded är en häst som är oerhört lätt att ställa iordning (vilket man har sett exempel på tidigare i hans karriär).
Så det fanns absolut rimliga skäl att tro på honom den här gången och det visade sig ju vara rätt.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-12-12 12:19:39  Jaded har inte varit märkvärdigt i något lopp sedan han kom tillbaka, bara att gratulera till dem som trodde han skulle bli 100ggr bättre senast och att han skulel få spets.
|
Became a member:
Forum posts:
|
sina vinster sen comebacken har han sett fin ut men i billiga lopp. Men på sättet den ser ut har den sett fin ut. eller, tycker du inte det?
Det var ett väldigt billigt Guld lopp och Annicka som främsta utmanare säger en del. Elitloppstvåa i fjol och en hårdhet som ingen i detta gäng är i närheten utav.
Örjan hade allting klart hur han skulle köra den här gången, han gör inte samma misstag igen.
Men du spelade väl säkert Jaded när han förlorade som jättefavorit och blev så jävla sur istället för att analysera vad som hände. Nu behöver det inte vara så =) men det är den bilden jag får av dig. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-12-12 12:23:12
|
Became a member:
Forum posts:
|
Jaded kommer säkert gå i dödens här framöver, han kan torska alla ggr. Det beror också mycket på i vilket gäng. i detta gäng han mötte igår hade han vunnit från dödens alla ggr
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-12-12 14:37:29
|
Became a member:
Forum posts:
|
Nah, senast jag spelade jaded var i elitloppet....... Alltid varit en av mina favorithästar.
Men jag har stor respekt för hästar och ålder 8+ , är inte så säker på att jaded hade knäckt annicka om den haft spets och jaded dödens.
Vi får se hur dte blir den närmsta tiden, men jag hoppas att han går ett bra 2011 till mötes.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-12-12 17:39:29  Nah, senast jag spelade jaded var i elitloppet....... Alltid varit en av mina favorithästar.
Men jag har stor respekt för hästar och ålder 8+ , är inte så säker på att jaded hade knäckt annicka om den haft spets och jaded dödens.
Vi får se hur dte blir den närmsta tiden, men jag hoppas att han går ett bra 2011 till mötes.
Answer to: "Nah, senast jag spelade jaded var i elitloppet....... Alltid varit en av mi"
|
Became a member:
Forum posts:
|
okej... därför du spikade triton och sa att den var stenklar för lite mer än en månad sen. När den ställdes mot Iceland... Triton Sund är hur gammal?
hur stor respekt har du egentligen för åldern?
I ett lopp du visste Triton skulle få gå i dödens mot då just Iceland...
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-12-12 19:26:30  okej... därför du spikade triton och sa att den var stenklar för lite mer än en månad sen. När den ställdes mot Iceland... Triton Sund är hur gammal?
hur stor respekt har du egentligen för åldern?
I ett lopp du visste Triton skulle få gå i dödens mot då just Iceland...
Answer to: "okej... därför du spikade triton och sa att den var stenklar f&ou"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Triton sund har gått en hel karriär i dödens...... Sedan utgick jag givetvist inte från att han skulle gå i just dödens hela loppet. Sista 1000 räcker och det borde en häst med den skallen klara av när han är i form kan man tycka?
Där fanns det tyvärr ingen form, men visst, det är en gammal häst. Undantag finns givetvist annars?
Mitt syfte var inte att "såga" gammla hästar och säga att dem inte duger, dock är dem i regel väldigt begränsade till löpningsförlopp. Undantag görs givetvist och jag gjorde fel när jag gick mot mitt eget troende när jag spikade Triton.
Men jag hade mycket troligen spikat Jaded om det varit han som gått ut mot iceland också, jag trodde inte ett skit på iceland och det var det främsta syftet till spiken. Att spika MOT Iceland....
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-12-12 19:58:14  svårt att spekulera i, ingen som vet hur psyket är på en 8.a årig jaded som måste vandra i dödens.......I regel presterar de äldre mycket sämre från dödens...
Tror att annicka hade vunnit från spets faktiskt, känns dock inte lönt att spekulera i det. Jaded var som sagt grymt fin.
Answer to: "svårt att spekulera i, ingen som vet hur psyket är på en 8"
|
Became a member:
Forum posts:
V 9, CLEAR SIGN
|
nej inte speciellt svårt, givetvis hade jaded vunnit pisslätt och lika lätt hade clear sign varit 2a bakom
|
|
Reply
|
|
1
2
3
4
5
6
7