Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
  Travforum -> TravSpelet -> Allmänt -> Så folk spelar fortfarande de...

Diskutera allt som rör Travspelet. Ingen reklam för hästar som ligger ute till försäljning eller reklam för avelshingstar är tillåten i denna delen av forumet.
Username

Password

[ 1 ]   2  
Author Message
Posted: 2009-03-23 23:19:53

Became a member: 
Forum posts:
Kollade igenom lite inlägg här och såg Nijo m.fl. som nu tydligen enbart kör säsong efter säsong och försöker bekräfta något som sades redan efter någon månad av spelets existens. Nämligen att kuskens form är av all betydelse för hur hästen presterar.

Har för mig att det snackades om att spelet skulle utvecklas totalt sett men ingenting har hänt på 1½ år vad jag kan se. Förutom då att man kan ge spelutvecklarna pengar om man vill byta namn på sina hästar. Liknar mer "Lunarstorm" än något travspel i mina ögon. Ända skillnaden är väl att dom som har hand om Lunarstorm verkligen utvecklar den sajten för medlemmarnas bästa. Så var det iaf innan när jag var aktiv där.

Det här spelet är dömt att misslyckas med den "ledningen" som finns. Innan var dom två men nu är det väl bara en kvar? Kritik kunde dom inte heller ta. Viftade bort det direkt och klappade sig för bröstet.

Känns som det är många användare men finns det verkligen någon som spelar och är seriös och tror att man kan påverka något?
Reply
B_Good Posted: 2009-03-24 00:42:30

Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
Hehe.. Är du tillbaka? Hur står det till?
Jo tongångarna just nu är inte jättebra men Ericsson sliter nog så gott det går o även om det finns betalfunktioner är det väl ändå att räkna som ett gratisspel..
Reply
Posted: 2009-03-24 02:41:13

Became a member: 
Forum posts:
Tillbaka skulle jag inte vilja påstå.. men tittar in då och då för att se om något har hänt och det känns som det har stått stilla i 1½ år det här spelet utan någon som helst utveckling ju. Läste lite i utvecklarbloggen och där fokuserades det på allt möjligt som inte tillför spelet något nämnvärt, såsom byte av hästnamn och att man kan betygsätta kommentarer på forumet...

Tongångarna kommer aldrig blir speciellt bra antar jag.... sen om Ericsson sliter så gott han kan vet jag inte men det känns som han lägger ner lika mycket tid på det här spelet som jag gör just nu faktiskt

Tråkigt då spelet hade en enorm potential om man bara hade velat jobba lite med det hela samt prioritera rätt vad som behövde göras. Idéerna haglade i massor här på forumet ju men inget av det viktiga har införts vad jag vet.

Loppmotor som är mer realistisk
Hästarnas synliga värde måste ha en märkbar betydelse
Aveln borde vara enda sättet att få nya hästar
Aveln borde vara mer logisk vad gäller avkommernas egenskaper
Val av kuskar på ett mer realistiskt sätt
Kuskarnas egenskaper borde inte vara så avgörande, hästen som springer ju
Plus ett antal punkter till som jag inte direkt kommer på just nu

Så då återstår frågan varför ingenting händer med spelets utveckling av det som har betydelse.
Reply
B_Good Posted: 2009-03-24 03:36:31

Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
Håller med om att betygsättningen i forumet kändes ganska menlös.. Hästnamnsbyte verkar ändå va en bra ide..
Reply
Posted: 2009-03-29 17:03:33

Became a member: 
Forum posts:
HAHA, ATix killen,,,,,nä, jag spelar inte längre! jag kör som dig, loggar in 1 gång i månaden för att få bekräftat att den usla ledningen som vanligt inte gör ett skit för spelet och medlemmarna.

Mitt konto (Nijo) sålde jag mitt under en säsong för ett halvår sedan? ledde etappen och vann också, det var det sista jag gjorde med mitt stall här.

får man 1000kr för att sluta spela ett dödsdömt spel så tackar man inte nej?

dock imponerad över att folk som tex perra och soberano fortfarande spelar lotto här.

Min teori är dock inte kuskarna, snarare att hela spelet är ett lotto som baseras på 60-80% tur kanske.....Jag vann som sagt några stora lopp med kuskar utan form, hästar som ständigt skiftade från usla till bäst till mediokra, som alla andra i spelet? Finns väl bara 1 taktik som fungerar? köpa o sälja hästar hela tiden då dem verkar tända till under 1 säsong när dem bytar stall.
Reply
Posted: 2009-03-29 17:04:48

Became a member: 
Forum posts:
Men jag hoppas att det kommer att bra travspel i framtiden, finns ett stort intresse i alla fall. Detta är inte direkt ett travspel? lotteri med namn.............
Reply
simon_81 Posted: 2009-03-30 00:03:19 Answer to: "Men jag hoppas att det kommer att bra travspel i framtiden, finns ett stort"
1266
Stall Lifephorse
Färjestad

Became a member: 2007-12-06
Forum posts: 771

Nä, travspelet är bra. Det finns flera dimensioner i spelet, och verkligen inget “lotteri med namn”. I alla fall är det kul när man som jag har ett ganska nytt stall med mål kvar att uppnå, fast förstår även att toppstallen kanske vill ha mer nyheter i spelet.. Tycker dock det ser lovande ut med nya söndagsloppupplägget

Kan bli ännu bättre förvisso! Men att det bara skulle varra som ett lotto?? Känns som att vissa är överdrivet kritiska bara för att travspelets upplägg inte är för dem. Det är kul att det finns en turfaktor i spelet, och det verkar som bra coachning också lönar sig. Tycker att loppen avspeglar ofta vad hästarna har för värden på det blå, och därav har ju träningen av hästarna i så fall inverkan. Angående kuskarnas betydelse funkar det också ok, har man bra hästar får man ju bra kuskar så inget direkt att klaga över. De gånger man har otur i uttagningarna blir man dålig förlorare men det är ju en charm med spelet..
Reply
Posted: 2009-03-30 00:49:50 Edited(2): 2009-03-30 00:52:13

Became a member: 
Forum posts:
Folke //

Spelar och spelar. Jag sålde ju av hela stallet förra etappen. Nu tränar jag på sin höjd lite hästar i väntan på ny loppmotor.

Gav upp på det halvvägs in på förra etappen...
Då hade någon av de som verkade ha lite mer kontakt med spelledningen (kommer inte ihäg vem) snackat med Eriksson, i början på etappen , tror jag, och sa att en ny loppmotor var på gång,

Sedan hände inte ett skit ...totalt stendött !

Då sålde jag avb allt, men eftersom jag ändå är inne och kollar V75-snacket och gillar den biten, så tänkte jag om lite. Onödigt att ha stallet helt vilande. Då kunde jag lika gärna köpa lite 1-åringar och träna och hoppas på att något händer denna etappen med loppmotorn.

Dock är jag väldigt, väldigt skeptisk...tyvärr...

Men som ni båda säger. Spelet har enorm potential, och jag tycker inte det är så jobbigt att va inne 5 minuter då och då och ändra träning m.m.
Det är lite kul, så det kan jag stå ut med, medans jag väntar och hoppas på att något ska hända med loppmotorn som suger fortfarande...men det är min åsikt...

Har inget hänt framåt mitten av denna etappen däremot...då tröttnar jag nog definitvt jag med.
Reply
Cherry Posted: 2009-03-30 08:24:14

Became a member: 2007-12-07
Forum posts: 6901
Klart 1000 spänn är mycket om man bor hemma och jobbar extra på Coop.
Reply
Posted: 2009-03-30 10:01:29 Answer to: "Klart 1000 spänn är mycket om man bor hemma och jobbar extra p&ar"

Became a member: 
Forum posts:
Reply
Posted: 2009-03-30 23:05:44 Edited(2): 2009-03-30 23:06:41
1266
Stall Lifephorse
Färjestad

Became a member: 
Forum posts:
Så klart det är mycket ! 1000 spänn...Då kan man ju byta spel till nå´t häftigare ...

Jag har hört att man kan köpa en asgrym gubbe på WoW om man hostar upp en tusenlapp.

Förstå...Kunna ha värsta grymma Warcraft-snubben och springa runt i nå´t megamaxat "sound of music-landskap " och slasha små randiga låtsas-papegojor, halvpilska trädgårdstomtar och psykotiska ompalompier som glatt studsar runt i grönskan.

Som om inte det räcker får du också en helmysig community med en massa fjortisar som tror att jolt-cola e och ett headset är grundstenarna för allt socilat liv ... Allt detta för endast tusen ynka spänn !
Reply
Andynalan Posted: 2009-03-30 23:49:59 Answer to: "Så klart det är ! Då kan man ju byta spel till nå&ac"

Became a member: 2007-10-24
Forum posts: 6641
Hahahahahaha Fem stjärnor utan tvekan !!
Reply
Post removed Posted: 2009-03-31 00:13:25
Posted: 2009-03-31 09:56:33 Answer to: "Så klart det är mycket ! 1000 spänn...Då kan man ju b"
1266
Stall Lifephorse
Färjestad

Became a member: 
Forum posts:
sluta...jag skrattar så jag får ont i magen..
Reply
Posted: 2009-03-31 18:07:59
1266
Stall Lifephorse
Färjestad

Became a member: 
Forum posts:
html, javascript, css, php, c#, c++, servrar, databser etc.

fritt att finna på nätet.

bara att sätta igång. kör hårt.

Reply
Posted: 2009-04-01 12:15:46

Became a member: 
Forum posts:
Jo, jag håller med om att lotteriet är stort i spelet också.. när en häst galopperar är det enbart en slumpgenerator som avgör det ödet. Sen kanske den tar hänsyn till galopprisken även om jag inte är säker på att så är fallet.

Möjligt att det ligger en inprogrammerad sak som gör att en såld häst får en nytändning.
Kuskarnas form anser jag vara en viktig faktor i spelet men visst kan även kuskar med dålig form vinna just pga lotteriet men jag tror lotteriet gynnar formstarka kuskar.

Jag funderade också på att enbart träna unghästar men problemet är ju att dom måste springa i lopp för att inte tappa form och på det sättet även tappa i träningseffektivitet. Så det körde sig för mig.....

Finns det någon som är bra på att programmera så köper vi loss spelet för en tusenlapp och gör det till något fantastiskt.
Reply
Eriksson Posted: 2009-04-01 21:54:17 Answer to: "Jo, jag håller med om att lotteriet är stort i spelet också"

Became a member: 2007-02-02
Forum posts: 12238
Slumpen kommer alltid att finnas kvar i spelet, utan den skulle det ju vara jättetråkigt. Sen kanske vissa delar kommer att ses över för att justera så att det blir mer realistiskt.

Känns som att du är sur atix för att vi inför funktioner som kostar pengar. Tyvärr var det prio på det och förhoppningsvis kommer pengarna som vi får in på namnförslagen att täcka åtminstone en del av serverkostnaderna. Var glad istället för att du slipper sitta och surfa på en sida som är jättelångsam.

Angående loppmotorn så kommer det sannolikt att ta ett tag till innan nästa version kommer.
Den första versionen tog minst 4 veckors heltidsjobb att utveckla och jag räknar med nåt liknande för version 2.
Reply
Posted: 2009-04-01 22:04:48
1266
Stall Lifephorse
Färjestad

Became a member: 
Forum posts:
Tack för svar Eriksson !

Bara lite undrande då ...
Loppmotorn kommer sannolikt ta ett tag till nästa version;
Är det alltså ett jobb som du kommit en bit på ?
Hur länge är då ett tag till ? sent denna etappen, Nästa etapp ???

Fattar att det kan vara svårt att lova något, men har du någon feeling, eller ett mål, på ett ungefär ?
Reply
Posted: 2009-04-01 22:35:32
1266
Stall Lifephorse
Färjestad

Became a member: 
Forum posts:
gamnacke, glasögon, puckelrygg och byxorna bakofram.

Reply
spanarn Posted: 2009-04-02 00:37:48 Answer to: "Slumpen kommer alltid att finnas kvar i spelet, utan den skulle det ju vara"

Became a member: 2007-11-01
Forum posts: 1720
Hahaha, kul aprilskämt förresten Eriksson Någon som klickade?
Reply
[ 1 ]   2