Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
  Travforum -> TravSpelet -> Allmänt -> Så folk spelar fortfarande de...

Diskutera allt som rör Travspelet. Ingen reklam för hästar som ligger ute till försäljning eller reklam för avelshingstar är tillåten i denna delen av forumet.
Username

Password

1   [ 2 ]  
Author Message
Buck_Fush Posted: 2009-04-02 01:19:14

Became a member: 2007-07-01
Forum posts: 566
Någon som inte klickade? Apropå loppmotorn, går det inte att justera den lite så hästens värden förstärks? Måste den göras om helt?
Reply
Posted: 2009-04-02 01:44:07

Became a member: 
Forum posts:
Mandag, Tirsdag og Onsdag gikk det tilsammen 150 løp.

67 ble vunnet av kusker med 9 stjerner i form.
25 ble vunnet av kusker med 8 stjerner i form.
24 ble vunnet av kusker med 7 stjerner i form.
18 ble vunnet av kusker med 6 stjerner i form.
10 ble vunnet av kusker med 5 stjerner i form.
4 ble vunnet av kusker med 4 stjerner i form.
0 ble vunnet av kusker med 3 stjerner i form.
2 ble vunnet av kusker med 2 stjerner i form.
0 ble vunnet av kusker med 1 stjerne i form.

Altså ble nesten 45% av alle løpene vunnet av kusker med 9 i form.
51% av løpene ble vunnet av kusker med 8,7,6 eller 5 i form.
Kuskene med mindre enn 5 stjerner i form fikk bare med seg 4% av løpene.

Reply
B_Good Posted: 2009-04-02 02:46:22 Answer to: "Mandag, Tirsdag og Onsdag gikk det tilsammen 150 løp. 67 ble vunn"

Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
Tänkte att det kan till viss del förklaras lite med att "form-myten" gör att de bästa hästarna väljer formkuskar men det förklarar nog inte allt..
Så jag litade på Eriksson o valde hela förra etappen kuskar med låg form o hög skicklighet o detta resulterade i 1vinst på hela etappen..

Men som vi alla vet från verkliga världen så "slår form klass" som uttrycket säger
Reply
Posted: 2009-04-03 18:52:04 Answer to: "Slumpen kommer alltid att finnas kvar i spelet, utan den skulle det ju vara"

Became a member: 
Forum posts:
Jag är inte speciellt sur. Tycker bara det är allmänt trist att man inte gjort spelet klart mycket bättre än vad det är då det hade förutsättningar för att kunna bli bra. I början när spelet var nytt fanns det enormt med bra förslag men väldigt få av dessa infördes och efter det har det pratats - precis som i början - om saker som ska komma och lite annat utan att något egentligen händer.

Att sidan går snabbare är ju alltid positivt men spelet har varit igång två år snart och det har inte utvecklats speciellt mycket sen den dagen jag gick med. Små saker har förbättrats och lagts till men det hade behövts en helt ny strategi i att utveckla spelet, såsom en ny loppmotor och avel etc för att det skulle kunna bli så bra som det skulle. Jag har haft ett färdigt spel i mitt huvud en längre tid - men det ska ju finnas någon som kan programmera det hela också.

Till sist så måste det finnas en slump givetvis, men den ska vara anpassad på ett mer realistiskt sätt och inte enbart finnas för att saker ska kunna hända.
Reply
NaDjiL Posted: 2009-04-03 20:37:07 Answer to: "Jag är inte speciellt sur. Tycker bara det är allmänt trist "
52
RedCreek
Solvalla

Became a member: 2008-01-17
Forum posts: 184
läs en programeringsbok om du har en så jäkla bra vision om hur spelet ska vara, ta patent på travspelet.se och få massa användare!
Reply
Posted: 2009-04-03 21:03:40 Answer to: "läs en programeringsbok om du har en så jäkla bra vision om"

Became a member: 
Forum posts:

ta en annan adress bara, för den ska jag ha.

Reply
Posted: 2009-04-03 21:08:50

Became a member: 
Forum posts:
Kom igen nu gubbar... Eriksson sliter arslet av sig för att vi ska kunna ha skoj med hästar. Det är ok med en viss kritik, men glöm inte att det är Admin`s förtjänst att vi har ett travspel över huvudtaget...... Tack Eriksson för det jobb dulägger ner på det här speletl
Reply
Mancher Posted: 2009-04-03 21:13:16 Answer to: "Kom igen nu gubbar... Eriksson sliter arslet av sig för att vi ska kun"
458
YOLO Stables
Jägersro

Became a member: 2008-05-01
Forum posts: 3264
word
Reply
1   [ 2 ]