Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
  Travforum -> TravSpelet -> Allmänt -> Misstänkt fusk

Diskutera allt som rör Travspelet. Ingen reklam för hästar som ligger ute till försäljning eller reklam för avelshingstar är tillåten i denna delen av forumet.
Username

Password

[ 1 ]   2  
Author Message
Yermac Posted: 2020-07-05 10:40:04
1126
Nessla
Eskilstuna

Became a member: 2011-04-03
Forum posts: 2048
Jag förstår inte riktigt..? En användare gick in och köpte 3 hästar (till vad det såg ut att vara överpriser) från en och samma användare.
Två utav köpen hävdes efter att jag och en till spelare rapporterat köpen som misstänkt fusk. Det tredje köpet gjordes det dock inget åt. Utan det fick gå igenom.
Jag förstår allvarligt inte riktigt hur tankegångarna går där..?
Reply
Gerrard Posted: 2020-07-05 21:12:03
426
Stall Ameste
Jägersro

Became a member: 2015-12-29
Forum posts: 678
Blir så j*vla trött på folk som skall hålla på så. Spelet kryllar av pengar - är det då så jävla viktigt att försöka skaffa sig fördelar på det viset!?
Reply
fmnilsson Posted: 2020-07-07 13:04:11 Answer to: "Blir så j*vla trött på folk som skall hålla på så. Spelet kryllar av "

Became a member: 2015-01-05
Forum posts: 38
Fattar vad du menar och att man fuskar är helt oacceptabelt!!

Fast att spelet kryllar av pengar är förstås inget småstallen märker nåt av.
Reply
calle34 Posted: 2020-07-07 16:01:16

Became a member: 2012-04-25
Forum posts: 395
Men det kan man ju se i programmet som spelet ligger i.

Om det finns en tro att en del stammar skall kosta för att ha de i sitt stall då är man fel ute anser ja.

Tycker att marknaden sköter sig bra men det finns dyrgripar
Där en köper.
Reply
AnnieBell Posted: 2020-07-07 18:12:41
123
Bells
Åby

Became a member: 2015-07-26
Forum posts: 37
Vilka fuskar? Är det någon som har mer än 10 millar på kontot? Om inte höj ingångs summan till 5-10 millar så får alla delta på lika villkor från start med träningsanläggning, tränare, skötare o ev flygplan
Reply
AnnieBell Posted: 2020-07-07 19:06:07
123
Bells
Åby

Har lite svårt att hålla truten. Skrev en tråd om att tillåta fusk som var en provokation mot att avstänga ett nytt stall, mest ett tänk efter var det tänkt. Det kommer inte in nya stall trots att det är som Gerrard säger att det kryllar av pengar men de hamnar hos de som redan har. När ett stall har visst mycket pengar tänker man inte på träningsanläggning, tränare, skötare, resor osv. det kostar inget. Men från början är det bara det o ev hästköp/avel, utbyggnad av stallplatser man tänker på. Såg en tråd om en häst som tog 0.330 i träning, hos en nystartad hade den tagit (kanske) 0.150 o inte varit lika mycket värd vid försäljning. Någon skrev på min tråd om fusk att man kan komma överens om priset vi försäljning, tänk om den som gjorde det, gjorde en överenskommelse med sig själv om priset? Jag tycker det är ok att om någon jag känner har taskig ekonomi i stallet att man räddar varandra, men döda inte nybörjare
Reply
lillsyrran Posted: 2020-07-07 19:26:24 Edited(4): 2020-07-09 20:28:49

Became a member: 2011-09-22
Forum posts: 815
Det är jäkligt trist att folk fuskar och jag fattar inte varför man gör det.
Däremot vill jag verkligen protestera mot att spelet kryllar av pengar. Som en sån som kämpat med ekonomin sedan starten typ så har jag inte har sett det där kryllandet än.

Tillägg: Jag är, trots stallets kassa ekonomi, rätt övertygad om att det är viktigt att tränare, skötare, skor och foder kostar. Jag vill ha spelet så realistiskt som möjligt, och realistiskt i travvärlden är att det kostar en jäkla m,assa pengar. Däremot kunde en träningsanläggning få vara kostnadsfri, det finns ju på de flesta gårdar. Veterinärkliniken bör däremot kosta.
Reply
Yermac Posted: 2020-07-07 19:33:52 Answer to: "Vilka fuskar? Är det någon som har mer än 10 millar på kontot? Om inte "
1126
Nessla
Eskilstuna

Jag tror tyvärr att det vore kontraproduktivt att höja summan man får vid start. (vad får man btw?)
Jag tror att en högre summa hade lett till mer multipla stall och fler misstänksamma transfers.
Reply
Plupp63 Posted: 2020-07-07 19:45:04 Answer to: "Har lite svårt att hålla truten. Skrev en tråd om att tillåta fusk som "
23
Equus
Rättvik

Became a member: 2019-06-16
Forum posts: 75
Håller med men den inaktive mr. Eriksson vill att det ska vara svårt att avancera i nivå. Han är med andra ord inte intresserad av några förändringar eller förenklingar för nya spelare. Och när jag efter ett tag tycker att det här är ett vansinnigt långtråkigt, segregerat och oflexibelt skitspel, så går inte ens att få sitt konto borttaget eftersom Eriksson inte läser mail. Sämst!
Reply
Yermac Posted: 2020-07-07 20:35:03 Answer to: "Håller med men den inaktive mr. Eriksson vill att det ska vara svårt att "
1126
Nessla
Eskilstuna

Behöver du hjälp i spelet eller har du helt bestämt dig för att sluta?
Reply
AnnieBell Posted: 2020-07-07 22:28:02
123
Bells
Åby

Inget svar på vem som fuskar. Men jag förstår inte risk för fusk. Jag har 23 miljoner utan att vara aktiv, vad ska jag fuska med. Köpa o sälja hästar för att få 30 millar? Vad ska jag göra med dem? köpa o sälja så jag har 40 millar? vad gör det för skillnad? Fusk som påverkar stallet är om jag kan påverka löpnings förlopp eller liknande o jag kan vinna titlar oärligt. Om jag skulle starta ett bulvan stall vad skulle jag ha för nytta av det, förutom att jag fick tillgång till fler möjliga miljonhästar. men de måste ju också tåla konkurens. Förstår inte rädslan för fler stall i spelet
Reply
Poffpuff Posted: 2020-07-08 07:45:06 Edited(1): 2020-07-08 07:45:36 Answer to: "Inget svar på vem som fuskar. Men jag förstår inte risk för fusk. Jag h"
811
Mackenhof
Dannero

Became a member: 2013-08-14
Forum posts: 1613
Nu råkar det ju vara så att det står redan i första stycket under ”Regler/Hjälp” att det är förbjudet att ha mer än ett stall per person. Något annat leder till omedelbar avstängning.

Det anses alltså av grundaren strida mot spelets idé att starta flera stall och därmed kunna köpa dåliga hästar till överpriser.

Om du vill ha ett spel utan en sådan fundamental regel får du nog se till att skapa ett eget spel. (Och med tanke på att det tydligen bara handlar om ”rädsla för fler stall” borde ju ditt nya spel få horder av tillströmmande användare, så det finns ingen tid att förlora!)
Reply
backagard Posted: 2020-07-08 08:27:25

Became a member: 2015-03-29
Forum posts: 496
De som fuskar åker förr eller senare dit. Om de inte blir påkomna med byxorna nere första gången så kommer de göra om samma sak igen därför att de kom undan, och förr eller senare är det tack och adjö. Enda rimliga straffet är att starta om de inblandade stallen.

Stor uppskattning till de som bevakar och rapporterar in auktionsfusket!
Reply
Plupp63 Posted: 2020-07-08 23:45:18 Answer to: "Behöver du hjälp i spelet eller har du helt bestämt dig för att sluta?"
23
Equus
Rättvik

Became a member: 2019-06-16
Forum posts: 75
Tack men jag får alla tips, förslag och pepp jag kan behöva från en irl-kompis. Tycker att det här spelet saknar enormt mycket för att det ska kännas roligt och givande.
Jag vill få mitt konto borttaget, om du kan fixa det.
Reply
AnnieBell Posted: 2020-07-09 19:38:35
123
Bells
Åby

Är jag ensam om att fler stall finns med i spelet. Det enda jag (egenligen) säger gör det lättare för nya stall, men alla är emot. Tittade på 0 stall inför söndagens lopp på Tingsryd o Färjestad o ser inga fuskare men många som ledsnat. Varför inte underlätta o höja startsumman ta bort träninganläggning kostnad eller tränar-skötar-foder kostnader de har ingen funktion annat är att försvåra för nyetablerade. De nya är inte med på samma villkor som det är nu o ledsnar. Det kvittar mig om ett stall går dåligt o den har en kompis med pengar som kan överbuda på en häst bara för stallet ska fortsatta som det är nu.
Något svar på vilka som fuskar får jag nog aldrig men jag tror det är stall med litet konto.
Reply
AnnieBell Posted: 2020-07-09 19:42:22
123
Bells
Åby

Förresten finns det några andra fusk än överpriser på hästar?
Reply
AnnieBell Posted: 2020-07-09 19:59:02
123
Bells
Åby

Förresten har några hästar till försäljning, o det finns en tråd om inavel. Mina är en blandning av beprövat o oprövat men försöker undvika inavel
Reply
Poffpuff Posted: 2020-07-09 20:12:17 Answer to: "Är jag ensam om att fler stall finns med i spelet. Det enda jag (egenligen"
811
Mackenhof
Dannero

Became a member: 2013-08-14
Forum posts: 1613
Priserna för träningsanläggning, foder, transporter och skor har varit desamma sedan Branting dog. Uppenbarligen går det alldeles utmärkt att etablera ett stall och få snurr på ekonomin och om man lägger ner tid och engagemang på spelet.

Spelet funkar alltså ungefär som det mesta här i livet. Har man talang och därtill är beredd att satsa hårt så når man framgång. De som tappar sugen på grund av lite tuggmotstånd kommer självfallet inte att lyckas.

Det är självfallet tänkbart att vissa åtgärder behövs för att bromsa inflationen i spelet och "minska klyftorna" mellan toppskiktet och den breda massan. Lösningen är dock i så fall verkligen inte att sänka eller helt ta bort kostnader för nybörjare.
Reply
Yermac Posted: 2020-07-09 20:29:46
1126
Nessla
Eskilstuna

Vill bara få sagt att alla stall inte nödvändigtvis är jätterika. Själv pendlar jag runt 1,5-2 miljoner och får ju/väl kämpa på för att hålla mig flytande. Visserligen har jag ju ett förmodat ganska stort värde i mina hästar. Så om det skulle krisa får jag väl helt enkelt sälja av någon.
Reply
tommy Posted: 2020-07-09 20:57:09
634
fogen
Romme

Became a member: 2014-05-13
Forum posts: 5
Jag har gnetat mig fram o inte går det bra nu heller men varför år alla emot att få fler stall med. Alla som skriver har ekonomi men var de nystartade, de hörs inte. Tycker ämnet är intressant då det blir färre o färre stall
Reply
[ 1 ]   2