[ 1
]
2
3
4
|
Travzonen
|
Posted: 2010-03-01 07:00:05
|
|
V75-3 | Arvid Stjernswärds Minneslöpning 1:A PRIS 150 000 kr 1640 A 1. CLASSIC GRAND CRU Juul Steen 2. EARL TILLY Svanstedt Åke 3. NO TIME TO CHILL Goop Björn 4. ANDALOUX Takter Johnny 5. TURNAROUND Kolgjini Lutfi 6. STAR RUNNING Uhrberg Thomas 7. DEBBIE BRODDA Adielsson Erik 8. DUST ALL OVER Untersteiner Johan
Turordning: 2-7-6-5-1-4-8-3
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2010-03-01 10:57:08
|
Became a member: 2009-10-19
Forum posts: 3890
V 4, ANDALOUX
|
Kanske Earl Tilly, men jag är inte helt imponerad av Svanstedts stallform än, han trodde själv att den skulle komma nån gång i Mars. Kanske dansken kan hålla undan från spets, eller kör Ludde typiskt "kolgjinskt" med Turnaround och förstör för sig själv och alla andra i täten? Vem spurtar förbi då, Debbie?
|
|
Reply
|
|
stallbrucelee
|
Posted: 2010-03-01 13:13:28
|
Became a member: 2010-01-18
Forum posts: 294
V 2, EARL TILLY
S 2, EARL TILLY
|
Spets o slut Earl Tilly, det här vinner han iaf...felfri.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-03-01 13:27:25
|
Became a member:
Forum posts:
V 2, EARL TILLY
|
Dust All Over då?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-03-02 16:19:03
|
Became a member:
Forum posts:
V 2, EARL TILLY
|
står nog mellan spår 1 och 2 här, 50% chans om man ska spika i detta lopp 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-03-02 17:49:00
|
Became a member:
Forum posts:
V 2, EARL TILLY
|
Jag Spikar
1,EARL TILLY - Åke Svanstedt
Hoppas Han Får/Tar Ledningen,
Annars Kan Det Bli Lite Jobbigt,
Men Han Vinner Nog Ändå 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-03-02 17:49:40  Kanske Earl Tilly, men jag är inte helt imponerad av Svanstedts stallform än, han trodde själv att den skulle komma nån gång i Mars. Kanske dansken kan hålla undan från spets, eller kör Ludde typiskt "kolgjinskt" med Turnaround och förstör för sig själv och alla andra i täten? Vem spurtar förbi då, Debbie?
Answer to: "Kanske Earl Tilly, men jag är inte helt imponerad av Svanstedts stallf"
|
Became a member:
Forum posts:
V 5, TURNAROUND
|
Jag tror inte på ordet stallform, det är lika illa som "tränaren säger".
Som vanligt gör man bäst i att ta 2-3 streck o därmed helgardera detta loppet.
Vore oerhört ostrategiskt, rent speltekniskt att spika i ett lopp där det 9 av 10 gånger vinns av några st.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-03-02 18:39:12
|
Became a member:
Forum posts:
|
Tror inte på stallform heller........
Spikar earl tilly troligen, om jag garderar så blir det med classic grand cru som får spets/vinnarhålet och därmed värsta motbudet. Ludde säger att han ska köra defensivt....
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2010-03-02 20:00:22  Jag tror inte på ordet stallform, det är lika illa som "tränaren säger".
Som vanligt gör man bäst i att ta 2-3 streck o därmed helgardera detta loppet.
Vore oerhört ostrategiskt, rent speltekniskt att spika i ett lopp där det 9 av 10 gånger vinns av några st.
Answer to: "Jag tror inte på ordet stallform, det är lika illa som "tr&"
|
V 4, ANDALOUX
|
Kan du utveckla det där med stallform? Hur förklarar du att Svanstedts hästar under i stort sett ett helt år presterar genomgående mycket bra, för att sedan plötsligt börja underprestera? Och det handlar ju inte om enstaka hästar utan i stort sett samtliga. Åke hade väl runt 25 i segerprocent förra året, i år tror jag han hade 6% hittills. Dessutom menar han ju själv att hans hästar inte har hittat formen efter vinterträningen än, är det bara skitsnack?
Och angående det där med att det vore ostrategiskt att spika i lopp där det står mellan få hästar.. Hur kan det vara det? Om vi rent teoretiskt säger att det står mellan 4 hästar i ett lopp och dessa har lika stor vinstchans, så har man 25% chans att sätta en spik. Men i ett lopp där det står mellan typ 8 hästar har man bara 12,5% chans att sätta spiken. Är det inte bättre att spika där man har störst chans att sätta spiken så att man kan gardera de mer öppna loppen och på så sätt få in de stora skrällarna?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-03-02 20:52:39  Tror inte på stallform heller........
Spikar earl tilly troligen, om jag garderar så blir det med classic grand cru som får spets/vinnarhålet och därmed värsta motbudet. Ludde säger att han ska köra defensivt....
Answer to: "Tror inte på stallform heller........
Spikar earl tilly troligen, "
|
Became a member:
Forum posts:
V 5, TURNAROUND
S 5, TURNAROUND
|
Var har du hört eller sett att ludde sakt så?? tror han är överlägsen här om ludde gasar för spets..
MEN tror inte på luddes snack efter en heldel bluff intervljuer ja läst i sportbladet när han sakt senaste uttalandet var om Lorenz Caf mot hoity toity senast..
" jag kör snällt denna gången och släpper gärna till en bra häst "
loppet rulla och som han gasade..
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-03-02 21:41:04
|
Became a member:
Forum posts:
V 2, EARL TILLY
|
Såhär säger han, 5 Turnaround är lite på gång med ett par lopp i kroppen men har
ännu inte riktigt formen för att kriga om segern i Gulddivisionen. Jag
kommer därför att smyga den här gången och ge hästen en
formhöjande genomkörare. Barfota runt om igen, säger Lutfi
Kolgjini.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-03-02 21:43:33
|
Became a member:
Forum posts:
V 2, EARL TILLY
|
1 Classic Grand Cru är en härlig häst som aldrig galopperat i sitt liv.
Satt fast för länge i Halmstad senast och hann inte fram till
vinnande Earl Tilly. Steen Juuls häst har fått en drömlottning och jag
ser honom som den bästa dansktränade V75-chansen på lördag.
Har en kort resa till Jägersro, säger vår danske rapportör Carsten
Bundgaard.
1 Classic Grand Cru har frontat tre av de fem gånger han haft
innerspår i Sverige, 07-öppning som snabbast innan han släppte till
Sundance Clover efter 350 meter. Har tagit två av sina tre segrar i
Sverige från ledningen, båda över 2140 meter, båda på Jägersro.
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2010-03-02 22:02:14  Var har du hört eller sett att ludde sakt så?? tror han är överlägsen här om ludde gasar för spets..
MEN tror inte på luddes snack efter en heldel bluff intervljuer ja läst i sportbladet när han sakt senaste uttalandet var om Lorenz Caf mot hoity toity senast..
" jag kör snällt denna gången och släpper gärna till en bra häst "
loppet rulla och som han gasade..
Answer to: "Var har du hört eller sett att ludde sakt så?? tror han är "
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 5430
|
Det enda det pratades om hela den lördagen var ju att Ludde skulle svara spets med Lorenz Caf vad det än kostade! Han gjorde precis som han sa!
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-03-03 09:09:00  Kan du utveckla det där med stallform? Hur förklarar du att Svanstedts hästar under i stort sett ett helt år presterar genomgående mycket bra, för att sedan plötsligt börja underprestera? Och det handlar ju inte om enstaka hästar utan i stort sett samtliga. Åke hade väl runt 25 i segerprocent förra året, i år tror jag han hade 6% hittills. Dessutom menar han ju själv att hans hästar inte har hittat formen efter vinterträningen än, är det bara skitsnack?
Och angående det där med att det vore ostrategiskt att spika i lopp där det står mellan få hästar.. Hur kan det vara det? Om vi rent teoretiskt säger att det står mellan 4 hästar i ett lopp och dessa har lika stor vinstchans, så har man 25% chans att sätta en spik. Men i ett lopp där det står mellan typ 8 hästar har man bara 12,5% chans att sätta spiken. Är det inte bättre att spika där man har störst chans att sätta spiken så att man kan gardera de mer öppna loppen och på så sätt få in de stora skrällarna?
Answer to: "Kan du utveckla det där med stallform? Hur förklarar du att Svans"
|
Became a member:
Forum posts:
V 5, TURNAROUND
|
Jag tror inte på det eftersom det aldrig är fullständigt. Celebrity Photo gjorde väl en av sina bästa lopp i livet i lördags, Svanen har fortfarande ett antal hästar som går som fasen. Tycker att det är ren tillfällighet när stall går bra bra o när det går sämre, det är fortfarande ett stort antal, särskilt i storstallen som presterar.
 Dessutom menar han ju själv att hans hästar inte har hittat formen efter vinterträningen än, är det bara skitsnack?
Så klart inte, men alla är det inte och sen då att motivera ett spel på grund av detta på hästar som dokumenterat är i form, är fel? Han tog en dubbelseger på V75 förra helgen, klart inte siffrorna är i paritet med förra året, men han har fortfarande en hel drös med hästar i bra form.
Ponera att Earl Tilly och Rutger vinner i helgen, vilket är mycket troligt. Ja, då kommer säkert form-snacket försvinna och han har då häng i tränarligan igen.
De jag känner som spelar för stora pengar resonerar att man ska spika i öppna lopp och gardera där man kan göra tighta lås. I guld kan man ofta göra tighta lås, en helgardering på tre streck är inte ofta man kan göra.
Men detta utgår ju från att man ska få så många rätt som möjligt, oavsett värde. Sen om man jagar big money så är det ju bättre att chansa på alla håll.
Men eftersom V75 är så lukrativt så kan man ju få 50 lax för en favorit rad + en liten 20 oddsare.
Men som sagt de gubbarna jag refererar till jagar inte 67 milj, de jagar 10-15k.
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2010-03-03 11:36:04  Jag tror inte på det eftersom det aldrig är fullständigt. Celebrity Photo gjorde väl en av sina bästa lopp i livet i lördags, Svanen har fortfarande ett antal hästar som går som fasen. Tycker att det är ren tillfällighet när stall går bra bra o när det går sämre, det är fortfarande ett stort antal, särskilt i storstallen som presterar.
 Dessutom menar han ju själv att hans hästar inte har hittat formen efter vinterträningen än, är det bara skitsnack?
Så klart inte, men alla är det inte och sen då att motivera ett spel på grund av detta på hästar som dokumenterat är i form, är fel? Han tog en dubbelseger på V75 förra helgen, klart inte siffrorna är i paritet med förra året, men han har fortfarande en hel drös med hästar i bra form.
Ponera att Earl Tilly och Rutger vinner i helgen, vilket är mycket troligt. Ja, då kommer säkert form-snacket försvinna och han har då häng i tränarligan igen.
De jag känner som spelar för stora pengar resonerar att man ska spika i öppna lopp och gardera där man kan göra tighta lås. I guld kan man ofta göra tighta lås, en helgardering på tre streck är inte ofta man kan göra.
Men detta utgår ju från att man ska få så många rätt som möjligt, oavsett värde. Sen om man jagar big money så är det ju bättre att chansa på alla håll.
Men eftersom V75 är så lukrativt så kan man ju få 50 lax för en favorit rad + en liten 20 oddsare.
Men som sagt de gubbarna jag refererar till jagar inte 67 milj, de jagar 10-15k.
Answer to: "Jag tror inte på det eftersom det aldrig är fullständigt. C"
|
V 4, ANDALOUX
|
Kan hålla med om att stallform är ett ofullständigt fenomen, eller hur man nu ska uttrycka det. Men jag tycker att det har varit en genomgående trend hittills i år att många av Svanstedts hästar har underpresterat ordentligt, och tycker därför att det är en faktor ta med i beräkningarna även när det gäller Earl Tilly, särskilt eftersom han lär bli klar favorit. Och dubbelsegern i lördags var väl den första framgången på v75 i år för Svanen? Kan ju hända att proppen har gått ur nu, men jag är inte helt övertygad än.
Angående det speltekniska upplägget beror det såklart precis som du säger på hur mycket man spelar för och hur stor vinst man jagar. Men jag förstår inte varför man jagar 10-15k om man, som de du känner, spelar för "stora pengar". Kan ju inte vara särskilt lönsamt. Sen är jag inte säker på att jag köper den där taktiken med att helgardera ett 3-hästarslopp oavsett upplägg. Fan, 33% chans att sätta en spik är ju rätt bra, och sätter man den spiken har man ju skaffat sig ett bra läge för de svårare loppen.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-03-03 13:00:35  Kan hålla med om att stallform är ett ofullständigt fenomen, eller hur man nu ska uttrycka det. Men jag tycker att det har varit en genomgående trend hittills i år att många av Svanstedts hästar har underpresterat ordentligt, och tycker därför att det är en faktor ta med i beräkningarna även när det gäller Earl Tilly, särskilt eftersom han lär bli klar favorit. Och dubbelsegern i lördags var väl den första framgången på v75 i år för Svanen? Kan ju hända att proppen har gått ur nu, men jag är inte helt övertygad än.
Angående det speltekniska upplägget beror det såklart precis som du säger på hur mycket man spelar för och hur stor vinst man jagar. Men jag förstår inte varför man jagar 10-15k om man, som de du känner, spelar för "stora pengar". Kan ju inte vara särskilt lönsamt. Sen är jag inte säker på att jag köper den där taktiken med att helgardera ett 3-hästarslopp oavsett upplägg. Fan, 33% chans att sätta en spik är ju rätt bra, och sätter man den spiken har man ju skaffat sig ett bra läge för de svårare loppen.
Answer to: "Kan hålla med om att stallform är ett ofullständigt fenomen"
|
Became a member:
Forum posts:
V 5, TURNAROUND
|
 Men jag förstår inte varför man jagar 10-15k om man, som de du känner, spelar för "stora pengar". Kan ju inte vara särskilt lönsamt.
De har spelet som "jobb" vid sidan av Akassan 
Spelar för en långsiktig plan av att slippa arbeta, de spelar för ca 10 000 kr varje vecka, uträknat på alla dagar.
Kanske är så mycket när man tänker efter, men trots allt.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-03-03 14:52:02
|
Became a member:
Forum posts:
|
Vet en del som spelar med liknande princip fast de kör systemen x5 eller x10 med system som kostar 500-1000kr/st.
Låser ojämna lopp ¨på 2-4 hästar och spikar i de öppna , sedan smäller de in en stor gardering i 1 eller 2 lopp för att hoppas på skrällen.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-03-03 15:42:44  Det enda det pratades om hela den lördagen var ju att Ludde skulle svara spets med Lorenz Caf vad det än kostade! Han gjorde precis som han sa!
Answer to: "Det enda det pratades om hela den lördagen var ju att Ludde skulle sva"
|
Became a member:
Forum posts:
V 5, TURNAROUND
S 5, TURNAROUND
|
Inte alls senaste gången lorenz caf var på V75 mot hoity toity , jag läste mycket väl två "bluffintervljuer" nånstans en var i sportbladet..
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-03-03 16:00:55
|
Became a member:
Forum posts:
|
kakan, snacka bäst du vill. Ludde sade hela lördagen både i aftonbladet och i TV att han skulle köra i spets då lorenz cafe gjort ett grymt bra jobb i veckan.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-03-03 16:13:34 Edited(1): 2010-03-03 16:15:58  kakan, snacka bäst du vill. Ludde sade hela lördagen både i aftonbladet och i TV att han skulle köra i spets då lorenz cafe gjort ett grymt bra jobb i veckan.
Answer to: "kakan, snacka bäst du vill. Ludde sade hela lördagen både i"
|
Became a member:
Forum posts:
V 2, EARL TILLY
|
Var det på kalmar i november förra året ni pratar om? eller på halmstad?
|
|
Reply
|
|
[ 1
]
2
3
4
|