1
2
[ 3
]
4
|
|
Posted: 2010-03-05 20:51:09  Turnaround spetsar?
Answer to: "Turnaround spetsar?"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Ja, om Ludde trycker till så sitter han i spets.. men då tror jag Earl Tilly speedar ner Turnaround efter vilsamt lopp i rygg.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-03-05 21:43:56
|
Became a member:
Forum posts:
V 8, DUST ALL OVER
|
Fidus.se
Eftersom det blev sådan diskussion i det enklaste loppet, så bjuder jag all travzonens läsare på min enkla analys i loppet.
Vår enda tipsetta som blir favorit. Då spikar vi också självsäkert. Kung Åke får försöka leva upp till sitt smeknamn för att vi ska överleva veckans gulddivision. Vi är inte direkt oroliga då det luktar klasskillnad i loppet. 2 Earl Tilly har fått ett utsökt läge och vägen till spets ligger öppen, även om värsta spetshotet har fått spåret innanför. Vi tror ändå att Earl Tilly är så pass mycket snabbare och bättre att man får ta hand om täten ganska ostört och sedan lär det inte hända mycket. Med det scenariot så höll man undan för 1 Classic Grand Cru senast och nu bör Earl Tilly vara ytterligare förbättrad med loppet i kroppen. Vi tror att Åke bara seglar undan till slut och lämnar övriga på ett par längders avstånd över upploppet. Skulle han mot förmodan inte vara på topp än, så kan 1 Classic Grand Cru hota från ledarryggen, och med Ludde med i loppet så vet man ju aldrig riktigt säkert hur loppet blir kört. Nu har han aviserat smyglopp med 5 Turnaround men det behöver inte hända speciellt mycket i loppen för att det ska brinna till för den gode Kolgjini, och sedan kör han för kung och fosterland så länge tygeln håller. Vi varken tror eller hoppas på den bilden på lördag!
Det är nu 14 månader sedan 7 Debbie Brodda vann sin senaste seger och vilken seger det var! Under V75 International pulvriserade hon bland annat Russel November och flera andra topphästar, vilket gjorde att man anade något stort. Hon har väl inte riktigt nått upp till de höjderna igen, men har ändå visat vilken klass hon har i sina bästa stunder. Även 8 Dust All Over hade tillmätts större chanser från ett bättre läge, men nu känns det tufft.
1 Classic Grand Cru* (DE) h7 - Juul Steen 12542 1.11,2aK
Har aldrig galopperat! Fick rygg på Earl Tilly senast, och fick chansen för sent för att kunna utmana. Utmanar om spets nu, och därifrån ska han tillmätas vissa chanser. Ingen balansändring.
2 Earl Tilly v9 - Svanstedt Åke 10101 1.11,0aK
Vann direkt i årsdebuten senast. Är snabb från start och vår spetsfavorit. Ska ha mycket bra chans, om han kommer till spets utan elitloppstempo.
3 No Time to Chill v11 - Goop Björn 50060 1.12,9aK
Är felanmäld. Skulle egentligen anmälts till brons. Århundradets skräll om han vinner!
4 Andaloux v10 - Takter Johnny 57041 1.11,2aK
Nöter på bra, men ska inte räcka i ett normalt guldlopp. Eventuellt barfota nu! Bara skrällbud, och inte tidig.
5 Turnaround* (DE) v8 - Kolgjini Lutfi 40041 1.11,8aK
Ligger Ludde lite lågt med på förhand, och siktar på ett formhöjande smyglopp! Barfota runt om.
6 Star Running h9 - Uhrberg Thomas 01210 1.11,9aK
Börjar växa in i guldkostymen. Trivs över distansen, och går barfota om banan tillåter. Lite för långt ut för att kännas riktigt het.
7 Debbie Brodda s7 - Adielsson Erik 30522 1.10,9aK
Har något överraskande inte vunnit på länge. Trist läge nu, och hon behöver all hjälp hon kan få för att segerstrida härifrån. Kapacitetsmässigt kan hon räcka en bra dag.
8 Dust All Over h6 - Untersteiner Johan 40014 1.11,4aK
Kapabel men sämsta läget. Blev hovöm senast, men ska ändå gå barfota runt om nu. Kräver tempo för att blanda sig i striden.
|
|
Reply
|
|
hogan
|
Posted: 2010-03-05 22:49:58
|
Became a member: 2008-01-18
Forum posts: 4955
V 4, ANDALOUX
S 2, EARL TILLY
|
Ludde brukar gasa mot många men inte mot gode vännen Åke Svanstedt, de har mycket samarbete dessa två och Ludde brukar ta hjälp av Åke med hästar som behöver en knuff för att tända till igen, så därför kan jag o har sett det förut...Ludde laddar inte mot Åke och inte speciellt i ett lopp där han har en häst som ska visa årsdebut....kom igen i större sammanhang och Ludde har häst som har lika bra form.
Nej jag säger som Dalmaset, här gasar bara Åke en bit i början för att slå klorna i Sten Juul sen är loppet över, lugnt mellanvarv och snabbt slut, inget man skriver hem om direkt....så är det bara till 99%....eller 9/10 scenarion.
Möjligtvis så att Ludde spetsar om han sätter på Ferarrin men han släpper till Åke lika fort iså fall. 
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2010-03-06 02:03:51
|
Became a member: 2009-10-19
Forum posts: 3890
V 4, ANDALOUX
|
Har lärt mig av Colombian Neckie förra helgen - man ska inte spika en skithäst trots att allt pekar på att den får fuska bort loppet. Visst, att kalla Earl Tilly för en skithäst är kanske lite hårt, men han är ofta riktigt sjöblöt till slut och jag hoppas att det kommer straffa sig här. Jag tänker iaf inte sitta med spik på omgångens största favorit när den förmodligen torskar med minsta strul på vägen!
|
|
Reply
|
|
stallbrucelee
|
Posted: 2010-03-06 03:56:30  Har lärt mig av Colombian Neckie förra helgen - man ska inte spika en skithäst trots att allt pekar på att den får fuska bort loppet. Visst, att kalla Earl Tilly för en skithäst är kanske lite hårt, men han är ofta riktigt sjöblöt till slut och jag hoppas att det kommer straffa sig här. Jag tänker iaf inte sitta med spik på omgångens största favorit när den förmodligen torskar med minsta strul på vägen!
Answer to: "Har lärt mig av Colombian Neckie förra helgen - man ska inte spik"
|
Became a member: 2010-01-18
Forum posts: 294
V 2, EARL TILLY
S 2, EARL TILLY
|
Å vad faan har Earl Tilly med Colombian Necktie att göra, det var en dålig jämnförelse att man lärt sig ngt av en helt annan häst o sen ge Earlen skulden för det.....och att loppet nog går till så är väl vardagsmat inom travet, de brukar ju få fuska när de är stora favoriter, det borde du lärt dig av förra veckan däremot.....skillnaden är att Earlen kommer vinna och det gör han även med strul på vägen i så fall, för så dålig som Colombianen var förra veckan är rent av dumt att säga att Earlen eller ngn annan är. Eller skaru säga likadant när Commender Crowe kommer ut på V75 o gulddivisionen???
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-03-06 07:29:54
|
Became a member:
Forum posts:
V 2, EARL TILLY
|
earlen vinner om inte ludde hittar på dumheter , men han säger att han ska ge turnaround ett snällt lopp .
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2010-03-06 09:40:06
|
Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
|
Erik har känslan på topp o kör väldigt bra nu ! Har gjort flera bra val i loppen ! Om det blir råkörning mellan Åke o Ludde så kan det komma en ny Jägers vinst ! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-03-06 10:11:44
|
Became a member:
Forum posts:
V 8, DUST ALL OVER
S 5, TURNAROUND
|
Turnaround kan mycket i ljusa stunder, blir inte förvånad om ludde blåser till ledningen här och sen leder mycket länge. Dust All Over känns given på kupongen med tanke på ett par lopp i kroppen, sprinterdistans och kanske den bästa hästen i grunden  givetvis så har Earl Tilly en bra chans också 
|
|
Reply
|
|
hogan
|
Posted: 2010-03-06 10:52:57
|
Became a member: 2008-01-18
Forum posts: 4955
V 4, ANDALOUX
S 2, EARL TILLY
|
Känns ändå som om Turnaround är i behov av några lopp till för att bli som bäst igen, de loppen han gått hitills har varit två blufflopp, han var ju skadad länge sen typ maj förra året och vill nog inte blåsa ur honom här, nej inte ens Ludde kan vara så dum mot hästarna att gasa allt här, utan vill nog att han ska smälta in i guldgänget igen.
Han försöker nog få rygg på Åke här för att lifta med till ett andrapris.
Vinner gör Earl Tilly 9 ggr av 10 här. 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2010-03-06 10:54:59  Känns ändå som om Turnaround är i behov av några lopp till för att bli som bäst igen, de loppen han gått hitills har varit två blufflopp, han var ju skadad länge sen typ maj förra året och vill nog inte blåsa ur honom här, nej inte ens Ludde kan vara så dum mot hästarna att gasa allt här, utan vill nog att han ska smälta in i guldgänget igen.
Han försöker nog få rygg på Åke här för att lifta med till ett andrapris.
Vinner gör Earl Tilly 9 ggr av 10 här. 
Answer to: "Känns ändå som om Turnaround är i behov av några"
|
|
Håller med dig ! Det blir inget lopp om inte Ludde utmanar !! 
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2010-03-06 12:13:03  Å vad faan har Earl Tilly med Colombian Necktie att göra, det var en dålig jämnförelse att man lärt sig ngt av en helt annan häst o sen ge Earlen skulden för det.....och att loppet nog går till så är väl vardagsmat inom travet, de brukar ju få fuska när de är stora favoriter, det borde du lärt dig av förra veckan däremot.....skillnaden är att Earlen kommer vinna och det gör han även med strul på vägen i så fall, för så dålig som Colombianen var förra veckan är rent av dumt att säga att Earlen eller ngn annan är. Eller skaru säga likadant när Commender Crowe kommer ut på V75 o gulddivisionen???
Answer to: "Å vad faan har Earl Tilly med Colombian Necktie att göra, det va"
|
V 4, ANDALOUX
|
Hehe du tände till riktigt ordentligt, kul.. Det jag säger är att jag inte tycker att man ska spika en storfavorit som är så pass sårbar som Colombian var förra veckan och som Earl Tilly är nu. Det räcker med en mycket liten störning för att Earl Tillys 75% ska kännas väldigt sårbara.
Självklart vet jag att favoriter ofta får fuska bort loppen, trodde det framgick av mitt förra inlägg??
Och hur kan du dra in CC i det här? Han är en av landets bästa hästar, Earl Tilly och Colombian Necktie är lååångt efter och det borde t.o.m du fatta.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-03-06 13:46:01
|
Became a member:
Forum posts:
|
Ludde säger att han ska ladda med turnaround, helstängt på!
spikar ändå earl tilly, ska vinna detta oavsett resa tycker jag.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-03-06 15:07:29
|
Became a member:
Forum posts:
V 5, TURNAROUND
|
Earl Tilly såg inte rolig ut i värmningen kan jag säga..
Är ju alltid så, men ja.. ingen vacker syn.
Plus på 1,6,7 i värmning spontant.
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2010-03-06 15:08:11  Earl Tilly såg inte rolig ut i värmningen kan jag säga..
Är ju alltid så, men ja.. ingen vacker syn.
Plus på 1,6,7 i värmning spontant.
Answer to: "Earl Tilly såg inte rolig ut i värmningen kan jag säga..
"
|
V 4, ANDALOUX
|
Kanske beror på stallformen? 
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2010-03-06 15:18:57
|
V 4, ANDALOUX
|
Vad håller Ludde på med, hur kan han släppa?? Idiotiskt.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2010-03-06 15:20:57
|
|
Nödrop för Åke ! 
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2010-03-06 15:22:14  Vad håller Ludde på med, hur kan han släppa?? Idiotiskt.
Answer to: "Vad håller Ludde på med, hur kan han släppa?? Idiotiskt."
|
Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
V 2, EARL TILLY
S 2, EARL TILLY
|
Jo det där var riktigt underligt.. Kan inte va hans bästa styrning i livet
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-03-06 15:22:56
|
Became a member:
Forum posts:
V 5, TURNAROUND
|
Ludde vinner ju detta om han svarar ledningen.
Uselt guldlopp..
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2010-03-06 15:32:52
|
Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
V 2, EARL TILLY
S 2, EARL TILLY
|
oj oj nu är det multitasking på hög nivå..
AIK på tvn, V7 på liven, Socialicering här o dessutom försöker jag skriva ner lite intryck o grejer samtidigt..
Dags för en bira..
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-03-06 16:11:36  oj oj nu är det multitasking på hög nivå..
AIK på tvn, V7 på liven, Socialicering här o dessutom försöker jag skriva ner lite intryck o grejer samtidigt..
Dags för en bira..
Answer to: "oj oj nu är det multitasking på hög nivå..
AIK p&ari"
|
Became a member:
Forum posts:
V 2, EARL TILLY
|
Du missar väl inte Davis Cup?  Måste ju anstränga dig lite 
|
|
Reply
|
|