1
2
3
4
5
6
7
8
[ 9
]
10
|
Mannengbg
|
Posted: 2010-11-13 16:40:00
|
Became a member: 2010-08-23
Forum posts: 291
V 5, LOCAL CONCH
|
Första gången någonsin jag inte har med Local Conch på lappen så vinner j_veln 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-11-13 19:01:56
|
Became a member:
Forum posts:
V 7, MAHARAJAH
|
Tror det var banan. Mah har aldrig satt sina bortskämda fötter på något dylikt förut
Kul jag var där...dy-likt...he he
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-11-13 20:22:53
|
Became a member:
Forum posts:
|
de va inte bana local conch va bara bäst maharajag är inte så pupulär kmr stanna i nån 11 tider 1640
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-11-13 20:23:16
|
Became a member:
Forum posts:
|
Va på plats o såg värmningen på Local C..lirade sen vinnare på denna..  ..Örjans styrning kan diskuteras ja...
Sen alla pajaser som säger att dom älskar att se Maha förlora...tjaa..byt liv kanske..Björn va ju ej på plats så därför inte runkningen gick bra?
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2010-11-13 20:36:51  Va på plats o såg värmningen på Local C..lirade sen vinnare på denna..  ..Örjans styrning kan diskuteras ja...
Sen alla pajaser som säger att dom älskar att se Maha förlora...tjaa..byt liv kanske..Björn va ju ej på plats så därför inte runkningen gick bra?
Answer to: "Va på plats o såg värmningen på Local C..lirade sen "
|
Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
|
Localen såg bättre ut den här gången, men taktade i travet i början o de va fan så nära galopp !! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-11-14 01:20:39
|
Became a member:
Forum posts:
V 5, LOCAL CONCH
|
det är bara att hoppas att analytiker och tidningarna tar det lite lugnare nästa gång, för dom som tittade i lopparkivet glömde avd väl avd 3?
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2010-11-14 02:13:53  Va på plats o såg värmningen på Local C..lirade sen vinnare på denna..  ..Örjans styrning kan diskuteras ja...
Answer to: "Va på plats o såg värmningen på Local C..lirade sen "
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 5430
|
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2010-11-14 10:03:32
|
Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
|
Vi kan inte räkna ut honom än o inte Maha heller... 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-11-14 10:15:24
|
Became a member:
Forum posts:
V 7, MAHARAJAH
|
Man ska inte dra för stora slutsatser av den här förlusten. Banan var helt opassande och hästen fungerade inte vilket man såg i princip efter 50 meter. Det var dessutom perfekt för Local C som vann igen på samma bana och samma underlag. Stridsvagn på steroider tycker jag är en bra beskrivning av honom
Nästa gång kanske banan passar Mah bättre och då kommer folk gardera helt i onödan eftersom kollektivet alltid ligger ett lopp efter och saknar förmåga att bedöma loppen efter nya förutsättningar.
Personligen har jag inget emot Maharadja utan är bara glad att jag spelade emot en 80% igen och att det var rätt att göra det. Finns det frågetecken så ska man gardera, så enkelt är det och för mig var banan ett stort ?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-11-14 10:17:31  Skulle SCULLY winna detta loppet över 2140 kommer jag se ut som din bild i ansiktet!!
Finns fane mig inte en CHANS!!!
Answer to: "Skulle SCULLY winna detta loppet över 2140 kommer jag se ut som din bi"
|
Became a member:
Forum posts:
V 7, MAHARAJAH
|
Skulle SCULLY winna detta loppet över 2140 kommer jag se ut som din bild i ansiktet!!
Inte så långt ifrån att du fått byta nuna där JonGyl 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-11-14 10:27:48 Skulle SCULLY winna detta loppet över 2140 kommer jag se ut som din bild i ansiktet!!
Inte så långt ifrån att du fått byta nuna där JonGyl 
Answer to: "Skulle SCULLY winna detta loppet över 2140 kommer jag se ut som din"
|
Became a member:
Forum posts:
V 3, SKULLY GULLY
|
Det var ju långt ifrån...hon va 6;a i mål eller hur.
Men faktum var att jag själv fick för mig att hon skulle vinna o la in henne här på zonen som min vinnare...lustig.
Men som jag brukar säga den första tanke är den bästa.
Alltså vet jag INTE varför i helvete jag fick för mig att hon skulle vinna när jag dissade henne helt!?
Ja ja man är väl lite knäpp ibland i sina tankar helt enkelt.
Men huvudsaken var att man hade med Local nu när Maha hästen förlorade 
Synd bara inte Sir Holger fick vinna lopp 1 för då har man ju 7 rätt o då har den väl gett lite mer än 11t....nu fick jag 804:- på ett större system så det blev bara skit.
DD räddade dagen 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-11-14 10:39:00  Localen såg bättre ut den här gången, men taktade i travet i början o de va fan så nära galopp !! 
Answer to: "Localen såg bättre ut den här gången, men taktade i t"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Tyckte local conch hade dåligt trav nästan hela vägen, enormt att vinna så enkelt trots det.......
Maharaja hade väl inga större problem med banan? var väl snarare det att örjan gav bort 40m som han sedan trodde han skulle ta ikapp i 3.e/4.e spår???? Hade mycket troligen vunnit om 2640m.......
Slapp man idiotförklara sig när man garderade maharaja för 2.a gången i rad 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-11-14 10:43:10  Det var ju långt ifrån...hon va 6;a i mål eller hur.
Men faktum var att jag själv fick för mig att hon skulle vinna o la in henne här på zonen som min vinnare...lustig.
Men som jag brukar säga den första tanke är den bästa.
Alltså vet jag INTE varför i helvete jag fick för mig att hon skulle vinna när jag dissade henne helt!?
Ja ja man är väl lite knäpp ibland i sina tankar helt enkelt.
Men huvudsaken var att man hade med Local nu när Maha hästen förlorade 
Synd bara inte Sir Holger fick vinna lopp 1 för då har man ju 7 rätt o då har den väl gett lite mer än 11t....nu fick jag 804:- på ett större system så det blev bara skit.
DD räddade dagen 
Answer to: "Det var ju långt ifrån...hon va 6;a i mål eller hur.
Men"
|
Became a member:
Forum posts:
V 7, MAHARAJAH
|
Ja jag bara retades lite. Hon var chanslös men vi har ju lärt oss att just den hästen man dömer ut helt vinner ibland. Det var kanske den tanken som gjorde att du la den som vinnare ?
Debbie Brodda hade varit en fin rensare dock ....
Jag hade ju Sir Holger som vinnare först i avd 1 och det byggde på att Nahar skulle försvinna men sen fick jag en större o större känsla av att han inte skulle hoppa. Sa tom att jag kunde tänka mig att spika den om det blev tung bana men fegade ur till sist och spikade i avd 6 vilket var en betydligt mer långsökt vinnare. Det kostade mig min 7:a den här gången.
Konstigt hur man får till det ibland
Sjukt snygg DD. Var det fina värmningsrapporter på bägge 2 ? Jag lyssnade inte på liven men jag hörde att Conrads värmde helt enormt ?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-11-14 10:51:34  Tyckte local conch hade dåligt trav nästan hela vägen, enormt att vinna så enkelt trots det.......
Maharaja hade väl inga större problem med banan? var väl snarare det att örjan gav bort 40m som han sedan trodde han skulle ta ikapp i 3.e/4.e spår???? Hade mycket troligen vunnit om 2640m.......
Slapp man idiotförklara sig när man garderade maharaja för 2.a gången i rad 
Answer to: "Tyckte local conch hade dåligt trav nästan hela vägen, enor"
|
Became a member:
Forum posts:
V 7, MAHARAJAH
|
Folke titta på loppet igen. Örjan ser ut som en gädda i nyllet när han ska köra fram efter starten, Hästen vägrade gå iväg helt enkelt så Örjan fick snällt lägga sig sist. Det var inte ett "taktikdrag" utan ett tvång.
Sen när dom skulle ut i spåren var det på den tyngsta delen av banan och Marre är en elefant så han gick igenom helt enkelt. Blev som att springa i ett kärr eller en mosse för honom så han blev trött.
OM han inte är sjuk eller skadad så kommer han vara betydligt bättre nästa gång för jag tror inte han fått en sån urkörare förut ?
Dom lär ju vara tvingade att starta honom ett par ggr innan PDA. Ska bli intressant för då kanske tom jag kan spika hästen när alla andra garderar 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-11-14 10:58:03 Edited(2): 2010-11-14 11:00:52
|
Became a member:
Forum posts:
|
Tyckte maharaja var bra ut, sida vid sida med local conch,,, örjan backade väl för att han visste att flemming aldrig skulle släppa ner han i 2.a spår?
När örjan sedan gick på så är det kanske möjligt att det blev för "tungt", men det var väl trots allt det troliga scenariot på förhand? kändes som en repris av loppet på 2640m, men nu var dte kortare distans och när örjan gick på så gick alla andra på också......
Kanske maharaj hade vunnit om örjan bara gasat i starten och försökt ta smällen från flemming men då hade det kanske inte varit lönt att satsa på pda längre, hade nog kostat mer än det smakade. Örjan är en smart kusk, dessa småpengar skiter han i 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-11-14 11:19:19  Ja jag bara retades lite. Hon var chanslös men vi har ju lärt oss att just den hästen man dömer ut helt vinner ibland. Det var kanske den tanken som gjorde att du la den som vinnare ?
Debbie Brodda hade varit en fin rensare dock ....
Jag hade ju Sir Holger som vinnare först i avd 1 och det byggde på att Nahar skulle försvinna men sen fick jag en större o större känsla av att han inte skulle hoppa. Sa tom att jag kunde tänka mig att spika den om det blev tung bana men fegade ur till sist och spikade i avd 6 vilket var en betydligt mer långsökt vinnare. Det kostade mig min 7:a den här gången.
Konstigt hur man får till det ibland
Sjukt snygg DD. Var det fina värmningsrapporter på bägge 2 ? Jag lyssnade inte på liven men jag hörde att Conrads värmde helt enormt ?
Answer to: "Ja jag bara retades lite. Hon var chanslös men vi har ju lärt oss"
|
Became a member:
Forum posts:
V 3, SKULLY GULLY
|
Anledningen att jag la in Scully som vinnare HÄR är ju att jag vill ha oddsare i tävlingen som de 3 sista veckorna har varit riktigt usel för mig.
Men den är ju inte så allvarlig för man blir väl inte rikare om man lyckas vara etta i den tävlingen antar jag - men kul att medverka i allafall.
DD - King of Kings vann på v75 mantorp den 22 augusti 2009 (15gg)när jag hade 7 rätt o sedan dess har jag följ hästen och med Erik i sulkyn var det inte svårt.
Conrads avslutning i förra veckans v75 fick mig att tänka på Torvald avslutning (Skrev Gidde i min iver) sista 800 gick efter 09 och då vann han ju med krafter kvar för hästen fortsatte även efter linjen i gott tempo.
I loppet i går så fanns INGEN med dessa speed resurser trort att folk målade upp Pinepower som en sådan (Den har jag stenkoll på o vet att han ramlar in på 11-12 tider sista 500).
Värmingen i går på Conrads var lysande.
Kingen var sämre men med Erik i sulkyn var jag aldrig bekymrad.
Avgörandet var oddset.
Om man tar vinnar oddset på båda så VAR det 35gg 2-3 minuter innan start (22gg på dd). Nu blev vinnar oddset klart lägre på Conrads, till start då det var uppe i 8gg bra länge.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-11-14 11:23:52 Edited(1): 2010-11-14 11:24:27  Tyckte maharaja var bra ut, sida vid sida med local conch,,, örjan backade väl för att han visste att flemming aldrig skulle släppa ner han i 2.a spår?
När örjan sedan gick på så är det kanske möjligt att det blev för "tungt", men det var väl trots allt det troliga scenariot på förhand? kändes som en repris av loppet på 2640m, men nu var dte kortare distans och när örjan gick på så gick alla andra på också......
Kanske maharaj hade vunnit om örjan bara gasat i starten och försökt ta smällen från flemming men då hade det kanske inte varit lönt att satsa på pda längre, hade nog kostat mer än det smakade. Örjan är en smart kusk, dessa småpengar skiter han i 
Answer to: "Tyckte maharaja var bra ut, sida vid sida med local conch,,, örjan bac"
|
Became a member:
Forum posts:
V 7, MAHARAJAH
|
Som du säger så var det förutbestämt med ett utvändigt lopp. Inget som skrämmer varken Örjan eller Maharadja. Speciellt över 2140.
Tror han lugnt räknade med att köra fram i dödens faktiskt men det fanns inget vilja alls hos hästen när han skulle fram.
Med det lopp han fick kan man inte klaga på hästens form. Den senare delen av loppet var mycket bra.
Tänkte du på hur kusken körde med Bella Hammering i loppet innan ? Han känner banan och visste var den var som tyngst och just där gasade han utav h-e utvändigt om Takter vilket drog musten ur Carmen Tooma. På samma avsnitt av banan försökte Örjan komma ikapp Local C. Det var helt omöjligt. Ungefär som att springa i en vattenbassäng eller på Åkes sandbana. Perfekt träningspass med andra ord 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-11-14 11:43:48  Anledningen att jag la in Scully som vinnare HÄR är ju att jag vill ha oddsare i tävlingen som de 3 sista veckorna har varit riktigt usel för mig.
Men den är ju inte så allvarlig för man blir väl inte rikare om man lyckas vara etta i den tävlingen antar jag - men kul att medverka i allafall.
DD - King of Kings vann på v75 mantorp den 22 augusti 2009 (15gg)när jag hade 7 rätt o sedan dess har jag följ hästen och med Erik i sulkyn var det inte svårt.
Conrads avslutning i förra veckans v75 fick mig att tänka på Torvald avslutning (Skrev Gidde i min iver) sista 800 gick efter 09 och då vann han ju med krafter kvar för hästen fortsatte även efter linjen i gott tempo.
I loppet i går så fanns INGEN med dessa speed resurser trort att folk målade upp Pinepower som en sådan (Den har jag stenkoll på o vet att han ramlar in på 11-12 tider sista 500).
Värmingen i går på Conrads var lysande.
Kingen var sämre men med Erik i sulkyn var jag aldrig bekymrad.
Avgörandet var oddset.
Om man tar vinnar oddset på båda så VAR det 35gg 2-3 minuter innan start (22gg på dd). Nu blev vinnar oddset klart lägre på Conrads, till start då det var uppe i 8gg bra länge.
Answer to: "Anledningen att jag la in Scully som vinnare HÄR är ju att jag vi"
|
Became a member:
Forum posts:
V 7, MAHARAJAH
|
Infon från Åke på Conrad var ju inte direkt upplyftande innan. Tror det drog ner oddset på den?
Håller med om att det är lite samma typ som Torvald. Ska ha ett lopp på väntan. Den går nog upp i guld ganska fort om Åke vill. Garderas nästa gång för Åke brukar inte vilja ha upp hästarna för fort ?
Lite samma på KingofKings. Opassande bana, dunkel form osv.Inte ens Erik lät speciellt uppåt faktiskt även om han sa att den skulle streckas.
Efter vad jag hört från andra så var det klar värmningsvinnare på Conrads och även positivt på KoK. Ska kolla vad som sas.
Hela loppet (avd6) blev ju kört helt annorlunda iomed att 6 galopperade i starten. Jag hade räknat med överpace men det blev det ju inte alls nu när den försvann. Hade den hållit sig på benen så hade loppet blivit helt annorlunda men Takter hade nog inte vunnit i varje fall.King of Kings var ju tidig givetvis.
Att Pinepower inte skulle vinna var jag ju klar över. Jag var också tveksam till om att kunde hålla ledningen för jag har sett att han trevar lite ibland. Däremot trodde jag inte att Monster Drive skulle blåsa till ledningen men jag hade med den ändå på lappen efter Pers alla varningar. Synd för utdelningen att han inte höll hela vägen men bra för dig 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-11-14 11:49:40
|
Became a member:
Forum posts:
V 7, MAHARAJAH
|
Från T-net:
2 Conrads Garland
- 12/300 i mkt rapp och fin stil. PLUS!
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-11-14 11:50:28
|
Became a member:
Forum posts:
V 7, MAHARAJAH
|
Det var inte den maharajah man är van att se. Han ska inte toska mot t ex debbie brodda i normala fall. Så nånting stördes den utav, det är jag säker på. antingen banan eller nånting på hästen.
|
|
Reply
|
|
1
2
3
4
5
6
7