1
2
[ 3
]
4
5
6
7
8
9
10
|
dujorha
|
Posted: 2010-11-10 13:32:13  Varför ? Han tog väl ledningen senast och svarade över 2640 så varför skulle han inte göra det nu ?
Tror ingen annan vill köra i ledningen och Maharadja slowstartar väl som vanligt?
Answer to: "Varför ? Han tog väl ledningen senast och svarade över 2640 "
|
Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
|
Håller med dig ! Flemming kör för ledningen o de som är invändigt hoppas på rygg ledare eller andra ut... som Per t.ex. !! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-11-10 14:03:01
|
Became a member:
Forum posts:
V 7, MAHARAJAH
|
Tror jag också spikar Maharajah, vill inte göra samma misstag för 3e gången och försöka fälla han, den enda som känns lurig är rakas, för han lär få en fin position och går bra i ryggar. Och Yield boko som gjorde ett fint lopp senast på en bra tid, Men ingen av dom har samma skalle som Maharajah, han kämpar sig först in i mål fast han har minst krafter kvar.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-11-10 14:43:26
|
Became a member:
Forum posts:
V 7, MAHARAJAH
|
Experten Thomas Nilsson har ju gett klartecken så Mah. blir givetvis helt omöjlig att slå....
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-11-10 22:05:49  Experten Thomas Nilsson har ju gett klartecken så Mah. blir givetvis helt omöjlig att slå....
Answer to: "Experten Thomas Nilsson har ju gett klartecken så Mah. blir givetvis "
|
Became a member:
Forum posts:
V 4, RAKAS
|
thomas nilsson?? men snälla....
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-11-11 08:58:08  thomas nilsson?? men snälla....
Answer to: "thomas nilsson?? men snälla...."
|
Became a member:
Forum posts:
V 7, MAHARAJAH
|
Känner du till begreppet ironi ?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-11-11 09:15:07  Känner du till begreppet ironi ?
Answer to: "Känner du till begreppet ironi ?"
|
Became a member:
Forum posts:
V 4, RAKAS
|
jaha,trodde du var seriös...
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-11-11 13:24:31
|
Became a member:
Forum posts:
V 7, MAHARAJAH
|
Tror att Maharajah bara käkar upp dom här. Han är för nära toppformen enligt Hultman, så han kommer inte vässas nånting i veckan. Iceland måste vara 20 meter bättre än Maharajah, det tror jag inte han är. Skulle väl vara om Flemming får såsa i täten till en början, men jag spikar.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2010-11-11 15:57:22
|
|
Kråkungen lär ladda för att komma ner till innerspår o ponera nu att Erik inte vill ha rygg på Gidde T.H så kan öppningen bli skaplig i det här loppet ändå !! 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2010-11-11 16:40:50
|
|
Intressant strykning här med Yield... öppnar för att Iceland kan hinna förbi Maha i starten... 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-11-11 18:00:48
|
Became a member:
Forum posts:
V 7, MAHARAJAH
|
Oj har dom strukit Yield nu, ett av dom främsta motbuden. Iceland kommer att få ett fritt spår, men oavsett hur han hamnar tror jag inte han tar Maharajah. Men det kan ju bli så att han kommer tugga på utvändigt Maha i dödens, och det kan ju gynna någon annan, tex rakas. Eller om flemming inte släpper så måste ändå gå fram i dödens, där Maharajah antagligen ligger redan och det gynnar Maharajah.
Man jag ser det bara som att ett motbud försvunnit och ökar chansen ännu lite till, spik
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-11-11 18:25:28
|
Became a member:
Forum posts:
V 7, MAHARAJAH
|
Någon som vet hur många gånger Maharadja startat på tung bana ?
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2010-11-11 18:30:45  Någon som vet hur många gånger Maharadja startat på tung bana ?
Answer to: "Någon som vet hur många gånger Maharadja startat på"
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100
V 7, MAHARAJAH
|
Aldrig såvitt jag vet men han går ju alltid med skor och är ju urstark så det borde nog inte innebära nåt problem tycker jag.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-11-11 18:33:32  Aldrig såvitt jag vet men han går ju alltid med skor och är ju urstark så det borde nog inte innebära nåt problem tycker jag.
Answer to: "Aldrig såvitt jag vet men han går ju alltid med skor och ä"
|
Became a member:
Forum posts:
V 7, MAHARAJAH
|
Fast håll med om att man inte säkert kan säga hur det ligger till ?
Local Conch däremot var som en stridsvagn på just Gävle när den banan var som sämst. Fast riktigt så dålig blir nog inte banan på lördag utan snarare vinterbana.
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2010-11-11 18:35:50  Fast håll med om att man inte säkert kan säga hur det ligger till ?
Local Conch däremot var som en stridsvagn på just Gävle när den banan var som sämst. Fast riktigt så dålig blir nog inte banan på lördag utan snarare vinterbana.
Answer to: "Fast håll med om att man inte säkert kan säga hur det ligge"
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100
V 7, MAHARAJAH
|
Visst är det så. Det är ju inte bara styrkan och skor som avgör. Fäste, hårdhet och sånt spelar ju in och det vet man ju inte hur han behärskar.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-11-11 18:47:58
|
Became a member:
Forum posts:
V 7, MAHARAJAH
|
Ja och har man sett storfavoriter så och skaka i bakbenen efter lopp utan fäste så kan man inte vara säker på nånting 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-11-11 19:03:33  Någon som vet hur många gånger Maharadja startat på tung bana ?
Answer to: "Någon som vet hur många gånger Maharadja startat på"
|
Became a member:
Forum posts:
V 5, LOCAL CONCH
|
aktuell distans (på tung bana)
starter segrar (starter segrar)
16 9 ( 0 0) maharajah
12 6 ( 1 1) local conch
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-11-11 19:10:18
|
Became a member:
Forum posts:
V 7, MAHARAJAH
|
som maha har sett ut senaste starterna så kan iceland blåsa till från bakspår till spets men det spelar mindre roll. örjan kommer måtta in nosen lagom till mål okört som vanligt. men det är ju min teori 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-11-11 19:15:07
|
Became a member:
Forum posts:
|
Förstår inte allt snack om iceland......chanslös såvidare han inte sitter i spets och får fuska lite. Men spets tar han aldrig här, totalt chanslös i min värld.
Tycker annars att Maharaja börjar bli löjligt mycket streckad
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-11-11 19:36:00
|
Became a member:
Forum posts:
V 7, MAHARAJAH
|
hehe folke  snacka inte ont om Iceland. Den har jag stenkoll på. Det är min absoluta favorit häst (därav bilden). Det var efter sommaren i jubileumspokalen. Iceland spår 8, vann från dödens. mötte stora namn som Quarcio Du Chene, Igor Font och Adrian Chip om jag inte minns fel. Jag satt med gåshud och sa till farsan att Iceland vinner Elitloppet nästa år. Vi alla vet vem som vann det racet i år.
jag vet att du sa att Triton skulle va stenklar förra omg. du vet att jag va väldigt säker på Iceland den gången. Bra skillnad på Iceland och triton idag som tävlingshästar.
Denna start: Iceland får nog nog väldigt svårt att vinna. Maha är för bra.
Men Hade Iceland haft framspår och suttit i ledning tidigt under distans 2140 hade Iceland kunnat vinna.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-11-11 19:43:52  Förstår inte allt snack om iceland......chanslös såvidare han inte sitter i spets och får fuska lite. Men spets tar han aldrig här, totalt chanslös i min värld.
Tycker annars att Maharaja börjar bli löjligt mycket streckad
Answer to: "Förstår inte allt snack om iceland......chanslös såvi"
|
Became a member:
Forum posts:
V 7, MAHARAJAH
|
Där tror jag du är ute och cyklar Folke. Varför tror alla att Iceland inte kan vinna bakifrån ?
|
|
Reply
|
|
1
2
[ 3
]
4
5
6