1
2
3
4
5
6
7
[ 8
]
9
10
|
|
Posted: 2010-04-04 11:31:24
|
Became a member:
Forum posts:
|
Tillägg: Sedan tycker jag nog att Erik kör undan, avslutar sista 300 runt 09.0 och in på upploppet kollar han ut för att sedan mana på lite extra så att Åke ska få chansen. Finns ju ingen anledning att köra skiten ur sin häst 300 kvar om han ska ut i en final snart bara för att Åke ska få med en häst till. Dessutom inte när Nu Pagadi inte startat på ett par månader. Den som tror något annat kan ju gå hem och kamma sig.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-04-04 14:40:13 Edited(3): 2010-04-04 14:46:06   Ja, men har du det minsta koll ens på Ludee så VET DU att luddes regel numerm ett är att KÖRA UNDAN I GOD TID FÖRE MÅL OM LÖEDAREN EJ SVARAT LUDDE NÄR HAN KOMMIT.
att du ens orkar dra upp något annat, ZzzzZzzzz på dig.
Du orkade inte ens läsa vad jag skrev eller? Ludde TOG UPP i ledningen för att inte släppa ut den i rygg, i detta fall Bo Westergård, utan valde att hålla igen så att Örjan i dödens kunde få andrapriset, detta säger han i segerintervjun. När de stora kompiskör tycker jag att det är allt annat än gentlemannamässigt! Det kommer ge oss en än större elitklick som helt kommer ta död på spänningen i travlopp. Jag hjälper dig vinna denna gång så hjälper du mig nästa. Tycker inte det är det minsta gentlemannamässigt. Hade du som kusk och tränare med liten rörelse tyckt att detta var ok, när de stora hjälper varandra? Travsporten börjar allt mer likna ett oligopol.
Answer to: "Ja, men har du det minsta koll ens på Ludee så VET DU at"
|
Became a member:
Forum posts:
|
due en trött jävel, ja det gjrod eludde o han ahde säkert någon anledning till det, men läs va jag skrev så du får in det istället.
Tar situationen och omvandlar dem så att de ska styrka deras egna åsikter, 90% av alla staketkuskar gör det, är så jävla tröttsamt i längden.Är fullkomligt meningslöst och ointressant att diskutera eller argumentera med någon som håller på med det.
Tydligen ser du inte tillräckligt mkt trav för veta hur det ligger till, kanske inte så passande du uttalar dig heller då, bara ett råd.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-04-04 14:40:50  Tillägg: Sedan tycker jag nog att Erik kör undan, avslutar sista 300 runt 09.0 och in på upploppet kollar han ut för att sedan mana på lite extra så att Åke ska få chansen. Finns ju ingen anledning att köra skiten ur sin häst 300 kvar om han ska ut i en final snart bara för att Åke ska få med en häst till. Dessutom inte när Nu Pagadi inte startat på ett par månader. Den som tror något annat kan ju gå hem och kamma sig.
Answer to: "Tillägg: Sedan tycker jag nog att Erik kör undan, avslutar sista "
|
Became a member:
Forum posts:
|
spelar ingen roll vad du tycker, Erik körde undna alldeles för sent.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-04-04 15:15:24
|
Became a member:
Forum posts:
|
Vad är ditt problem?
Hade Åke velat stanna kvar i andra spår så hade han väl gjort det, du kan ju inte skylla på att Erik inte kör undan i tid. ALLA utom du fattar väl att han inte vill köra mer än nödvändigt med Nu Pagadi i en start som denna? Att Åke sedan inte har en häst som inte kan göra den tempoökningen som krävs på upploppet är ju fan inte Eriks fel. Hade det funnits tillräckligt med kräm i Earl Tilly hade han kunnat ligga kvar i andraspår 500m men nu gjorde det nog inte det eftersom Åke valde att gå ner i rygg igen.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-04-04 15:22:33  Vad är ditt problem?
Hade Åke velat stanna kvar i andra spår så hade han väl gjort det, du kan ju inte skylla på att Erik inte kör undan i tid. ALLA utom du fattar väl att han inte vill köra mer än nödvändigt med Nu Pagadi i en start som denna? Att Åke sedan inte har en häst som inte kan göra den tempoökningen som krävs på upploppet är ju fan inte Eriks fel. Hade det funnits tillräckligt med kräm i Earl Tilly hade han kunnat ligga kvar i andraspår 500m men nu gjorde det nog inte det eftersom Åke valde att gå ner i rygg igen.
Answer to: "Vad är ditt problem?
Hade Åke velat stanna kvar i andra sp&ar"
|
Became a member:
Forum posts:
|
mitt problem? har inget problem säger bara vad Åke tappade andra platsen kvar.
Sedan inser du inte själv hur jävla dum du låter när du hela tiden snackar om att Erik inte villa ta ut sin häst, att du ens orkar hålla på med det dösnackat.
Erik kunde lätta på tummarna 500m kvar å vunnit med 20m joggandes om han ville. Så lägg ner tramssnackat.
Bara en idiot lämnar en sådan bra rygg och ödslar krafter i ett 2a spår, att du ens tar upp något sådant visar ju på hur lite kunskap du har. Erik var aldrig i torskfara någon gång under loppet, hade han bara lättat på tummarna tidigare än han gjorde, vilket han borde gjort enligt gentlemanaregeln så hade Åke istället gått till final.
Så bara lägg ner kom med massa mer dösnack.
|
|
Reply
|
|
hogan
|
Posted: 2010-04-04 16:52:36
|
Became a member: 2008-01-18
Forum posts: 4955
V 4, NU PAGADI
S 1, EARL TILLY
|
Oj oj oj...vilka överlägsna killar här på slutet, sällan man ser ett par tre stycken som är såååå övertygade att de har inte utrymme för annat.....varför skulle Erik bli av med jobbet för att köra lite tidigare på upploppet, ingen hade ju kunnat slå honom ändå.....och nästa, Åke tappar ingen andraplats på att han tittar ut ett halvspår på upploppet, han vet däremot att går inte Erik undan snart så kommer jag inte hinna få upp farten, för han vet att det kan komma ngn flygandes sista biten.....därför tittar han ut, inte för att försöka slå Eriks eller nått, för det klarar han aldrig av.....och såga Earl Tilly som häst ena veckan bara för att man sett en världsstjärna...woow första ggn eller....sista när Earl var ute då var han omgåmngens spik.....men låta kaxig som om man äger hästen eller ge Åke skit det finns faan inte fog för i detta lopp....och ja, jag har tittat på reprisen flera ggr och jag står kvar vid att Åke försökte göra sitt lopp....Jag anklagar inte Erik för någonting, jag skrev att han får köra som han vill. Men Åke hoppades på att farten skulle dras upp tidigare.....och hade du klocka som säger att Nu Pagadi gick 09 sista 300....hahaha....då måste Go On Pale gått 1.06 i så fall....Erik brukar hålla igen i sista sväng nästan överdriviet mycket ibland, vet föera ggr han sagt efter loppet att han försökte packa ihop fältet och sen har han inte fått hästen att tända till igen....förlorade loppet på det och han förbannar sig själv efteråt.
Och igen...ÅKE FÖRLORAR INTE 2a PLATSEN PÅ TITTA UT ETT HALVSPÅR O SEN GÅ NER IGEN:::::HAN VILLE FÅ UPP FARTEN TIDIGARE....ERIK PACKADE UPP LITE SOM VANLIGT o KOM INTE O SÄG ANNAT FÖR HADE HAN KÖRT FULLT SOM EN SA...´1.09 ELLER VAD HAN TOG FRÅN LUFTEN DÅ SKULLE HAN FÖRSVINNA IFRÅN DOM TIDIGARE OCH VUNNIT MED STÖRRE AVSTÅND....LÄGG MÄRKE TILL, JAG SÄGER INGET ONT OM DETTA....ERIK KÖR SITT LOPP SÅ LÄS INNAN NI KLÄCKER ANNAT.
ÅKES HADE DÅ KUNNAT FÅ UPP FARTEN, NU KOM GO ON PALE SOM AVLOSSADE REDAN 250-300m KVAR OCH KOMMER MED FULL FART SNETT BAKOM ÅKE, DÅ STICKER ERIK UNDAN OCH ÅKES STÅR NÄRMARE STILLA NÄR HAN FÅR CHANS TILL ATT DRIVA....SER MAN INTE DETTA, DÅ TITTAR VI INTE PÅ SAMMA LOPP OCH GLÖM ATT HAN TAPPAR ANDRAPLATSEN PÅ NGT ANNAT...DÅ HAN ENBART TITTADE UT FÖR ATT FÖRSÖKA FÅ ERIK ATT STICKA, ENDAST DÅ KUNDE EARL TILLY FORTFARANDE HÅLLA RYGG OCH DET SÄGER VÄL ALLT ATT DET INTE GÅR FÖR FULLT DÅ, DEN ÄNDE SOM FÅR GÅ FÖR FULLT PÅ UPPLOPPET ÄR GO ON PALE...INGEN HÄST KAN HINNA VÄXLA PÅ DEN KORTA BIT SOM ÅTERSTOD NÄR EN KOMMER SÅ FORT. PRONTO!!
SÅ SUMMA SUMMARUM....INGET ANNAT ÄN DET JAG VILLE SÄGA ÄR, ÅKE GJORDE INGET FEL ....DEN DÄR TITTUT HAN GJORDE KOSTADE INGENTING, HAN KUNDE FORTFARANDE HÅLLA RYGG PGA DET GICK INTE FÖR FULLT DÅ:::  EN ÄNDA SOM KUNDE GÅ FÖR FULLT VAR GO ON PALE!!!!!!!!!
SÅ KÖR SJÄLVA NÄSTA GÅNG NI SOM HACKAR PÅ SVERGIES BÄSTA KUSKAR....DET ÄR BARA PATETISKT NÄR FOLK SOM KNAPPT SUTTIT I SULKY SKA SNACKA SKIT OM BRA KUSKAR.....SAMMA SAK NÄR MAN SKRIVER EL-ÅKE, DÅ VET MAN INGENTING ANSER JAG.....HAN ÄR EJ DÖMD ÄNNU, DET ÄR NUMMER ETT....NUMMER TVÅ, OM ÅKE MED SINA STORA KUNSKAPER OCH DOM INKÖRDA PENGAR, OM HAN ANVÄNDER GRISFÖSARE, TROR DU ATT HAN ÄR ENSAM DÅ???????
JAG KAN SÄGA EN SAK, DET DÄR VAR VANLIGT FÖRR, VARDAGSMAT.....CH DEN ÄR I SÅ MILDA GRAD I VOLT, ATT HÄSTEN KÄNNER AV PISKAN MER I SÅ FALL, OCH DETTA ÄR FAKTA BYGGDA PÅ FOLK SOM SYSSLAT MED HÄSTAR O TRAV I 50 ÅR.
SÅ LÄGG NER!!!
PLUGGA ISTÄLLET o SKIT I ATT KASTA SKIT PÅ BRA KUSKAR....TROR KNAPPAST NI ÄR BÄTTRE.
JO ETT FEL GJORDE ÅKE, HAN MISSTOG SIG PÅ ATT TA RYGGEN PÅ NU PAGADI....BORDE VARIT EN DRÖMRYGG ATT FÅ, MEN HAN TRODDE NOG ATT HAN SKULLE FÅ FRITT LITE TIDIGARE SÅ DET INTE BLEV SPEED MELLAN RESTEN.
SÄGA VAD MAN VILL...DEN ÄNDA SOM FICK SPEEDA FRITT I TID VAR DEN SOM KOM TVÅA.
JAG LETAR INTE SYNDABOCKAR SOM VISSA ANTYDDE I SINA KOMMENTARER...DET ÄNDA JAG ANTYDDE VAR ATT HAN MISSA 2a PLATSEN PÅ ATT GO ON PALE KOM FÖR FORT JÄMNSIDES INNAN HAN HANN SLÄPPA AV EARL TILLY, SKIT I ATT SNACKA GÅ UT LITE, DET GJORDE VARKEN TILL ELLER IFRÅN.
KOLLA IGEN , DET VERKAR SOM NI BEHÖVER GÖRA DET, SPECIELLT DU SOM SÄGER ATT HAN TAPPA ANDRAPLATS PÅ TITTUTEN....VAKNA, DET ÄR DIREKTSÄNDNING!!
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-04-04 16:55:53  Oj oj oj...vilka överlägsna killar här på slutet, sällan man ser ett par tre stycken som är såååå övertygade att de har inte utrymme för annat.....varför skulle Erik bli av med jobbet för att köra lite tidigare på upploppet, ingen hade ju kunnat slå honom ändå.....och nästa, Åke tappar ingen andraplats på att han tittar ut ett halvspår på upploppet, han vet däremot att går inte Erik undan snart så kommer jag inte hinna få upp farten, för han vet att det kan komma ngn flygandes sista biten.....därför tittar han ut, inte för att försöka slå Eriks eller nått, för det klarar han aldrig av.....och såga Earl Tilly som häst ena veckan bara för att man sett en världsstjärna...woow första ggn eller....sista när Earl var ute då var han omgåmngens spik.....men låta kaxig som om man äger hästen eller ge Åke skit det finns faan inte fog för i detta lopp....och ja, jag har tittat på reprisen flera ggr och jag står kvar vid att Åke försökte göra sitt lopp....Jag anklagar inte Erik för någonting, jag skrev att han får köra som han vill. Men Åke hoppades på att farten skulle dras upp tidigare.....och hade du klocka som säger att Nu Pagadi gick 09 sista 300....hahaha....då måste Go On Pale gått 1.06 i så fall....Erik brukar hålla igen i sista sväng nästan överdriviet mycket ibland, vet föera ggr han sagt efter loppet att han försökte packa ihop fältet och sen har han inte fått hästen att tända till igen....förlorade loppet på det och han förbannar sig själv efteråt.
Och igen...ÅKE FÖRLORAR INTE 2a PLATSEN PÅ TITTA UT ETT HALVSPÅR O SEN GÅ NER IGEN:::::HAN VILLE FÅ UPP FARTEN TIDIGARE....ERIK PACKADE UPP LITE SOM VANLIGT o KOM INTE O SÄG ANNAT FÖR HADE HAN KÖRT FULLT SOM EN SA...´1.09 ELLER VAD HAN TOG FRÅN LUFTEN DÅ SKULLE HAN FÖRSVINNA IFRÅN DOM TIDIGARE OCH VUNNIT MED STÖRRE AVSTÅND....LÄGG MÄRKE TILL, JAG SÄGER INGET ONT OM DETTA....ERIK KÖR SITT LOPP SÅ LÄS INNAN NI KLÄCKER ANNAT.
ÅKES HADE DÅ KUNNAT FÅ UPP FARTEN, NU KOM GO ON PALE SOM AVLOSSADE REDAN 250-300m KVAR OCH KOMMER MED FULL FART SNETT BAKOM ÅKE, DÅ STICKER ERIK UNDAN OCH ÅKES STÅR NÄRMARE STILLA NÄR HAN FÅR CHANS TILL ATT DRIVA....SER MAN INTE DETTA, DÅ TITTAR VI INTE PÅ SAMMA LOPP OCH GLÖM ATT HAN TAPPAR ANDRAPLATSEN PÅ NGT ANNAT...DÅ HAN ENBART TITTADE UT FÖR ATT FÖRSÖKA FÅ ERIK ATT STICKA, ENDAST DÅ KUNDE EARL TILLY FORTFARANDE HÅLLA RYGG OCH DET SÄGER VÄL ALLT ATT DET INTE GÅR FÖR FULLT DÅ, DEN ÄNDE SOM FÅR GÅ FÖR FULLT PÅ UPPLOPPET ÄR GO ON PALE...INGEN HÄST KAN HINNA VÄXLA PÅ DEN KORTA BIT SOM ÅTERSTOD NÄR EN KOMMER SÅ FORT. PRONTO!!
SÅ SUMMA SUMMARUM....INGET ANNAT ÄN DET JAG VILLE SÄGA ÄR, ÅKE GJORDE INGET FEL ....DEN DÄR TITTUT HAN GJORDE KOSTADE INGENTING, HAN KUNDE FORTFARANDE HÅLLA RYGG PGA DET GICK INTE FÖR FULLT DÅ:::  EN ÄNDA SOM KUNDE GÅ FÖR FULLT VAR GO ON PALE!!!!!!!!!
SÅ KÖR SJÄLVA NÄSTA GÅNG NI SOM HACKAR PÅ SVERGIES BÄSTA KUSKAR....DET ÄR BARA PATETISKT NÄR FOLK SOM KNAPPT SUTTIT I SULKY SKA SNACKA SKIT OM BRA KUSKAR.....SAMMA SAK NÄR MAN SKRIVER EL-ÅKE, DÅ VET MAN INGENTING ANSER JAG.....HAN ÄR EJ DÖMD ÄNNU, DET ÄR NUMMER ETT....NUMMER TVÅ, OM ÅKE MED SINA STORA KUNSKAPER OCH DOM INKÖRDA PENGAR, OM HAN ANVÄNDER GRISFÖSARE, TROR DU ATT HAN ÄR ENSAM DÅ???????
JAG KAN SÄGA EN SAK, DET DÄR VAR VANLIGT FÖRR, VARDAGSMAT.....CH DEN ÄR I SÅ MILDA GRAD I VOLT, ATT HÄSTEN KÄNNER AV PISKAN MER I SÅ FALL, OCH DETTA ÄR FAKTA BYGGDA PÅ FOLK SOM SYSSLAT MED HÄSTAR O TRAV I 50 ÅR.
SÅ LÄGG NER!!!
PLUGGA ISTÄLLET o SKIT I ATT KASTA SKIT PÅ BRA KUSKAR....TROR KNAPPAST NI ÄR BÄTTRE.
JO ETT FEL GJORDE ÅKE, HAN MISSTOG SIG PÅ ATT TA RYGGEN PÅ NU PAGADI....BORDE VARIT EN DRÖMRYGG ATT FÅ, MEN HAN TRODDE NOG ATT HAN SKULLE FÅ FRITT LITE TIDIGARE SÅ DET INTE BLEV SPEED MELLAN RESTEN.
SÄGA VAD MAN VILL...DEN ÄNDA SOM FICK SPEEDA FRITT I TID VAR DEN SOM KOM TVÅA.
JAG LETAR INTE SYNDABOCKAR SOM VISSA ANTYDDE I SINA KOMMENTARER...DET ÄNDA JAG ANTYDDE VAR ATT HAN MISSA 2a PLATSEN PÅ ATT GO ON PALE KOM FÖR FORT JÄMNSIDES INNAN HAN HANN SLÄPPA AV EARL TILLY, SKIT I ATT SNACKA GÅ UT LITE, DET GJORDE VARKEN TILL ELLER IFRÅN.
KOLLA IGEN , DET VERKAR SOM NI BEHÖVER GÖRA DET, SPECIELLT DU SOM SÄGER ATT HAN TAPPA ANDRAPLATS PÅ TITTUTEN....VAKNA, DET ÄR DIREKTSÄNDNING!!
Answer to: "Oj oj oj...vilka överlägsna killar här på slutet, s&au"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Amen, amen.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-04-04 17:02:14
|
Became a member:
Forum posts:
|
Att kalla mig en trött jävel. Jag undrar vad ditt problem är?
Varför är det dumt att inte vilja ta ut sin häst mer än nödvändigt? Tror du Stig H hade varit nöjd om han hade avslutat sista 500 på 1.06.0 bara för att ge Åke andraplatsen? Märks ju att du inte fattar något om trav.
Finns ingen anledning att vinna detta skitloppet med 20m om man kan vinna det med 2m, men det fattar ju du inget av tydligen.
Jag undrar var du kör travlopp någonstans eftersom du inte är en staketkusk?
|
|
Reply
|
|
hogan
|
Posted: 2010-04-04 17:07:41
|
V 4, NU PAGADI
S 1, EARL TILLY
|
Vettne...det är ingen som skyller på erik....vet inte vad du får det ifrån????
ända som sägs är att go on pale får fritt spelrum så pass att han har 10-fart när han kommer snett bakom åke, och när erik då släpper av pagadi, så hinner...som du uttrycker det....inte häst nog....men Vettne...tagga ner, jag tror inte ens victory tilly hade hunnit växla tempo, varför bli så kaxig....jag vet att pagadi var överlägsen innan loppet gick och även vid 50% form....men du spikade väl earl tilly förra gången han startade...så se det inte så.....det ända var att han inte och ingen har den där korta utväxlingen på kortspeed, den är sällsynt, det finns några fåtal kända hästar som kunde hinna även om luckan kom 30m från mål.....men att ta ngn som kommer i 10 fart....och åke kanske vid det tillfället hade 12 fart, man hinner inte på 150 m ta några längder...det är därför även lusar ibland vinner när de får köra sakta i början och sen när det går 15-16 sista 4-500m i lägre klasser så kommer inte de längre bak in i matchen.
här är ej frågan att erik gjort ngt fel....men hästen var såååå fin idag att han hade kunnat släppa av honom redan 300m från mål och ändå jogga ifrån....men erik packade ihop fältet tills 150 kvar.....och det vettne skulle jag om jag varit stig h bli mer förbannad över än om att han fick släppas av tidigare.....nu fick man inte se annat än en glänsare, hästar mår bättre av att få löpa ut lite sista biten....inte hundra meter....men du o dom andra är väl så pass bra att ni är experter o kuskchampion o vete tusan om en vecka....för resten...redan nu, ni behöver inte ens gå på skolan, ni har wild card att hämta ut era licens för ni är sååååå bra.
|
|
Reply
|
|
hogan
|
Posted: 2010-04-04 17:10:04
|
V 4, NU PAGADI
S 1, EARL TILLY
|
Det är ingen som påstår att han ska släppa ut Åke vettne...det gäller hur andra platsen kom till...lägg av nu....men liten uträkning kanske det var...de vill inte att åkes stall ska ha en andrahäst i loppet, för då blir Torvalds chanser större....men lägg av.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-04-04 17:13:03
|
Became a member:
Forum posts:
|
Tiden 09 fick jag från lopparkivet. Det är svårt att klocka exakt, men klocka du själv så får du se vilken tid du får.
Hogan - I övrigt är alla svar jag skrivit till Travspanarn så jag har inte kritiserat några av dina inlägg
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-04-04 17:14:45
|
Became a member:
Forum posts:
|
Hogan jo travspanarn hävdar det och att Erik gör inte är gentlemannamässigt utan att han ska köra undan i tid så att åke kan bli tvåa.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-04-04 18:35:36 Edited(1): 2010-04-04 18:37:46
|
Became a member:
Forum posts:
V 4, NU PAGADI
S 1, EARL TILLY
|
över 550 inlägg om denna lördagens V75 omgång.
även om sajten är trött så lever forumet i allra högsta grad.
Gillar känslorna om jag personligen föredrar en mer subtil form av sågning 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-04-04 18:50:46  Att kalla mig en trött jävel. Jag undrar vad ditt problem är?
Varför är det dumt att inte vilja ta ut sin häst mer än nödvändigt? Tror du Stig H hade varit nöjd om han hade avslutat sista 500 på 1.06.0 bara för att ge Åke andraplatsen? Märks ju att du inte fattar något om trav.
Finns ingen anledning att vinna detta skitloppet med 20m om man kan vinna det med 2m, men det fattar ju du inget av tydligen.
Jag undrar var du kör travlopp någonstans eftersom du inte är en staketkusk?
Answer to: "Att kalla mig en trött jävel. Jag undrar vad ditt problem är"
|
Became a member:
Forum posts:
|
En sådan jävel man blir trött på är en trött jävel.
Tror du stigh hade brytt sig om erik lättat på tummarna sista 300 ala ludde å finåkt hela vägen in i mål. Tror du Stigh är Eriks pappa så Erik åker runt i varje lopp " hur ska jag köra så att inte stigh blir arg på mig?"
Ta nu och läs 3-4 gången vad Hogan skrev eftersom du vägrar ta in något jag säger så läs vad han skriver.
Jag har både b-tränarlicens, kör licens och kvallopp, vad har du själv gjort?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-04-04 18:51:25  över 550 inlägg om denna lördagens V75 omgång.
även om sajten är trött så lever forumet i allra högsta grad.
Gillar känslorna om jag personligen föredrar en mer subtil form av sågning 
Answer to: "över 550 inlägg om denna lördagens V75 omgång.
ä"
|
Became a member:
Forum posts:
|
erkänn min korta vistelse livat upp forumet? 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-04-04 18:54:11  Hogan jo travspanarn hävdar det och att Erik gör inte är gentlemannamässigt utan att han ska köra undan i tid så att åke kan bli tvåa.
Answer to: "Hogan jo travspanarn hävdar det och att Erik gör inte är gen"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Gentlemanna mässigt är inte att köra undna i tid s¨någon blir 2a, gentlemannamässigt är att ge den som släppte frivilligt chansen i tid att bruka sin häst. SPECIELLT om man VET att man är helt "grön" , lördagens lopp var ett praktexempel på det.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-04-04 18:59:17
|
Became a member:
Forum posts:
|
Jag undrar bara var du kör. Skulle hemskt gärna följa dina lopp. Du verkar vara guds gåva i sulkyn. Konstigt att inte just du kör lopp på V75.
Sedan har jag inte sagt att Stig är Eriks pappa dock hans arbetsgivare. Man brukar inte göra tvärtemot vad arbetsgivaren säger.
Har svårt att tro att taktiken enligt Stig H var. Kör fort som fan sista 500 så Åke får med ytterligare en häst i finalen.
Men eftersom du kan allt om trav så har du nog mer rätt än mig där.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-04-04 19:04:42  Jag undrar bara var du kör. Skulle hemskt gärna följa dina lopp. Du verkar vara guds gåva i sulkyn. Konstigt att inte just du kör lopp på V75.
Sedan har jag inte sagt att Stig är Eriks pappa dock hans arbetsgivare. Man brukar inte göra tvärtemot vad arbetsgivaren säger.
Har svårt att tro att taktiken enligt Stig H var. Kör fort som fan sista 500 så Åke får med ytterligare en häst i finalen.
Men eftersom du kan allt om trav så har du nog mer rätt än mig där.
Answer to: "Jag undrar bara var du kör. Skulle hemskt gärna följa dina l"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Du hade inga underlag för att bedömma mig i sulkyn, så det är liskom det andra du skriver rent rappakalja med andra ord, bevisar du ganska bra här.
Ja,du kanske ska sluta utgå från att du har rätt hela tiden, var en bra ide.
Och Stigh är inte Eriks pappa måste jag kanske säga igen, Erik har helt fria tömmar, så du kan sluta tänka på Stigh hela tiden.
Koncentrera dig på fakta i loppen istället för att försöka sätta dig in i folks hjärnor då detta är långt ifrån din kompetens tydligen.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-04-04 19:09:08  Gentlemanna mässigt är inte att köra undna i tid s¨någon blir 2a, gentlemannamässigt är att ge den som släppte frivilligt chansen i tid att bruka sin häst. SPECIELLT om man VET att man är helt "grön" , lördagens lopp var ett praktexempel på det.
Answer to: "Gentlemanna mässigt är inte att köra undna i tid s¨n&ari"
|
Became a member:
Forum posts:
|
 Gentlemanna mässigt är inte att köra undna i tid s¨någon blir 2a, gentlemannamässigt är att ge den som släppte frivilligt chansen i tid att bruka sin häst. SPECIELLT om man VET att man är helt "grön" , lördagens lopp var ett praktexempel på det.
Åke vet att hans bästa chans att få med sin häst till finalen är att släppa ledningen. Bara för att han gör det så ska han väl inte automatiskt ha autostrada hela vägen fram. Kompiskörning hör inte till sporten tycker jag. Det förstör bara en del av momenten som kan ske i ett lopp.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-04-04 19:10:59
|
Became a member:
Forum posts:
|
Nej narcistiskt grandiosa människor är inte att leka med.
|
|
Reply
|
|
1
2
3
4
5
6
7