1
2
3
4
5
6
[ 7
]
8
9
10
|
|
Posted: 2010-04-03 15:32:19  Nu har jag bestämt mig...Erik sa precis de jag ville höra tack.
Answer to: "Nu har jag bestämt mig...Erik sa precis de jag ville höra tack."
|
Became a member:
Forum posts:
V 4, NU PAGADI
|
Sa ju detta Djohra..lite senare...
Erik sa att det spelar INGEN roll hur dom andra gör..han vinner ändå.
Jag spikade här inne o även på mitt stora.
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2010-04-03 15:33:55
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 5430
|
Måste va skönt för stig h att Nu Pagadi har Erik i vagnen. Hade Örjan suttit där så hade han väl lyckats sova bort den oxå.... 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2010-04-03 15:36:21  Måste va skönt för stig h att Nu Pagadi har Erik i vagnen. Hade Örjan suttit där så hade han väl lyckats sova bort den oxå.... 
Answer to: "Måste va skönt för stig h att Nu Pagadi har Erik i vagnen. "
|
Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
|
DeT väl att saffta på för mycket !!! Åkes klantighet var rätt stor i det här loppet !!! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-04-03 17:56:22  DeT väl att saffta på för mycket !!! Åkes klantighet var rätt stor i det här loppet !!! 
Answer to: "DeT väl att saffta på för mycket !!! Åkes klantighet "
|
Became a member:
Forum posts:
|
Tror Åke körde så optimalt det gick? elelr är rätt säker.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-04-03 18:36:20  Tror Åke körde så optimalt det gick? elelr är rätt säker.
Answer to: "Tror Åke körde så optimalt det gick? elelr är rä"
|
Became a member:
Forum posts:
V 4, NU PAGADI
S 1, EARL TILLY
|
Byter spår i 08-09 tempo.. sitter han kvar kanske han blir tvåa.
Visst var det optimalt, om man siktar på att missa Olympiatravet men ändå få pengar.
Kattfolk.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-04-03 19:35:28 Edited(1): 2010-04-03 19:36:01  Byter spår i 08-09 tempo.. sitter han kvar kanske han blir tvåa.
Visst var det optimalt, om man siktar på att missa Olympiatravet men ändå få pengar.
Kattfolk.
Answer to: "Byter spår i 08-09 tempo.. sitter han kvar kanske han blir tvåa"
|
Became a member:
Forum posts:
|
oki, bertil 88, du får putsa glasögonen nu, eller låna frugans, varför tror du Åke gick ut?
Måste jag lära dig grunderna? tydligen.
1. Erik vägra ju köra undan i tid så Åke kunde få lucka.
2. Oftast får ästen en kick av att få fritt fram, därför är det naturliga att man flyttar ut hästen.
Ska Åke sitta kvar som en idiot trots att Erik vägrar köra undna fast go on pale är jämsides när Åke flyttar ut Earl, skäms på dig, och skäms på Erik, är så dåligt inte köra undna i tid när han får ledningen av Åke, hade det varit ludde i ryggen kan ska sätta allt jag äger på att han ahde varit helt vansinning på erik
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-04-03 19:52:29  oki, bertil 88, du får pusa glasögonen nu, eller låna frugans, varför tror du Åke gick ut?
2. Oftast får ästen en kick av att få fritt fram, därför är det naturliga att man flyttar ut hästen.
Ska Åke sitta kvar som en idiot trots att Erik vägrar köra undna fast go on pale är jämsides när Åke flyttar ut Earl, skäms på dig, och skäms på Erik, är så dåligt inte köra undna i tid när han får ledningen av Åke, hade det varit ludde i ryggen kan ska sätta allt jag äger på att han ahde varit helt vansinning på erik
Answer to: "oki, bertil 88, du får pusa glasögonen nu, eller låna frug"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Varför skulle Erik ge Åke massa spelrum? Hade Åke svarat ut ledningen hade Earl Tilly varit sist i mål. Han släppte knappast för att vara schysst mot Erik.
Tycker det låter jävligt fult när man som Ludde tex säger
-Jag ville hålla fast den i rygg för att kunna bjuda Örjan (som låg i dödens) på andrapriset eftersom han inte tryckte upp tempot.
Skärpning tycker jag!
I reglementet står det att man inte för lämna fördel åt annat ekipage. Detta borde i stort sett vara jämställt med det.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2010-04-03 20:43:58  oki, bertil 88, du får putsa glasögonen nu, eller låna frugans, varför tror du Åke gick ut?
Answer to: "oki, bertil 88, du får putsa glasögonen nu, eller låna fru"
|
|
Nä Spanaren nu får du ta reson ! Åke gjorde bort sig.. Han ska sitta kvar for helvete !! Han släpper spetsen gratis o då kör Erik så han kan blir två !! For helvete Spanarn !!! 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2010-04-03 20:51:02
|
|
Detta är så gott som en oskriven regel mellan dessa kuskar !!! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-04-03 21:46:59  Nä Spanaren nu får du ta reson ! Åke gjorde bort sig.. Han ska sitta kvar for helvete !! Han släpper spetsen gratis o då kör Erik så han kan blir två !! For helvete Spanarn !!! 
Answer to: "Nä Spanaren nu får du ta reson ! Åke gjorde bort sig.. Han"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Ja, det avr ju problemet som jag skrev te plokko, Erik körde ju INTE undna i tid. Go on pale koemrm i full fart och är redan uppe jämsides med Åkes när Erik kör.
Kalasl gentlemanregeln och det är riktigt jävla dåligt av Erik att inte köra undan när han har fulla segel, ne fy.
Åke måste ja trott Erik va tom, annars är det ju regel att man kör undan.
han MÅSTE ut där. inget annat välja på.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-04-03 21:48:44  Varför skulle Erik ge Åke massa spelrum? Hade Åke svarat ut ledningen hade Earl Tilly varit sist i mål. Han släppte knappast för att vara schysst mot Erik.
Tycker det låter jävligt fult när man som Ludde tex säger
-Jag ville hålla fast den i rygg för att kunna bjuda Örjan (som låg i dödens) på andrapriset eftersom han inte tryckte upp tempot.
Skärpning tycker jag!
I reglementet står det att man inte för lämna fördel åt annat ekipage. Detta borde i stort sett vara jämställt med det.
Answer to: "Varför skulle Erik ge Åke massa spelrum? Hade Åke svarat u"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Ja, men har du det minsta koll ens på Ludee så VET DU att luddes regel numerm ett är att KÖRA UNDAN I GOD TID FÖRE MÅL OM LÖEDAREN EJ SVARAT LUDDE NÄR HAN KOMMIT.
att du ens orkar dra upp något annat, ZzzzZzzzz på dig.
|
|
Reply
|
|
Post removed
|
Posted: 2010-04-03 23:24:20
 Ja, men har du det minsta koll ens på Ludee så VET DU att luddes regel numerm ett är att KÖRA UNDAN I GOD TID FÖRE MÅL OM LÖEDAREN EJ SVARAT LUDDE NÄR HAN KOMMIT.
Answer to: "Ja, men har du det minsta koll ens på Ludee så VET DU att ludde"
|
|
dujorha
|
Posted: 2010-04-04 06:49:46  Ja, det avr ju problemet som jag skrev te plokko, Erik körde ju INTE undna i tid. Go on pale koemrm i full fart och är redan uppe jämsides med Åkes när Erik kör.
Kalasl gentlemanregeln och det är riktigt jävla dåligt av Erik att inte köra undan när han har fulla segel, ne fy.
Answer to: "Ja, det avr ju problemet som jag skrev te plokko, Erik körde ju INTE u"
|
|
Man kör undan 100-150 kvar !! Inget annat punkt slut !! 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2010-04-04 07:47:59
|
|
Åke fick "stjärnfall" o tappade ett givet andra pris !! Man kan ha fel Spanaren... 
|
|
Reply
|
|
hogan
|
Posted: 2010-04-04 07:48:52  Ja, det avr ju problemet som jag skrev te plokko, Erik körde ju INTE undna i tid. Go on pale koemrm i full fart och är redan uppe jämsides med Åkes när Erik kör.
Answer to: "Ja, det avr ju problemet som jag skrev te plokko, Erik körde ju INTE u"
|
Became a member: 2008-01-18
Forum posts: 4955
V 4, NU PAGADI
S 1, EARL TILLY
|
Är på din sida helt o hållet, Go On Pale kommer i full fart medans Åkes hade nästan parkeringsförbud när han fick chansen och hann aldrig växla om så han hade fått sin rättmätiga andraplats för som tack att han släppte, jag förstår om Erik ville vara så snäll som möjligt mot Nu Pagadi men för att tacka o ge igen till Åke hade han inte en tanke på, hade han släppt av N P redan när de svängde in på upploppet hade han vunnit lika lätt ändå om inte lättare, men Åke fick aldrig upp farten som hade behövts mot Go On Pale som kommer flygandes.
Inte mycket att säga så här efteråt men att klanka på Åke efteråt då vet man inte vad man pratar om anser jag, han hade aldrig kunnat göra annorlunda och han gjorde helt rätt som släppte till Nu Pagadi men jag tror aldrig han trodde att Erik skulle vara lite ego men så är det punkt slut. Man ser ju att Åke vill ut mycket tidigare för att hinna få upp farten och därav hans halvspår vid två tillfällen, han vet ju att om det blir kortspeed så åker han dit då Earl Tilly inte är så explosiv av sig utan måste få tid att få upp farten.
Jag tycker det är okunskap att hacka på tränare/drivers efteråt o speciellt när det var så här uppenbart som i det här fallet.
Kör själv nästa gång, eller försök knipa igen när man inte vet vad man pratar om, blir bara tjafs annars. 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2010-04-04 10:34:13  Är på din sida helt o hållet, Go On Pale kommer i full fart medans Åkes hade nästan parkeringsförbud när han fick chansen och hann aldrig växla om så han hade fått sin rättmätiga andraplats för som tack att han släppte, jag förstår om Erik ville vara så snäll som möjligt mot Nu Pagadi men för att tacka o ge igen till Åke hade han inte en tanke på, hade han släppt av N P redan när de svängde in på upploppet hade han vunnit lika lätt ändå om inte lättare, men Åke fick aldrig upp farten som hade behövts mot Go On Pale som kommer flygandes.
Inte mycket att säga så här efteråt men att klanka på Åke efteråt då vet man inte vad man pratar om anser jag, han hade aldrig kunnat göra annorlunda och han gjorde helt rätt som släppte till Nu Pagadi men jag tror aldrig han trodde att Erik skulle vara lite ego men så är det punkt slut. Man ser ju att Åke vill ut mycket tidigare för att hinna få upp farten och därav hans halvspår vid två tillfällen, han vet ju att om det blir kortspeed så åker han dit då Earl Tilly inte är så explosiv av sig utan måste få tid att få upp farten.
Jag tycker det är okunskap att hacka på tränare/drivers efteråt o speciellt när det var så här uppenbart som i det här fallet.
Kör själv nästa gång, eller försök knipa igen när man inte vet vad man pratar om, blir bara tjafs annars. 
Answer to: "Är på din sida helt o hållet, Go On Pale kommer i full far"
|
|
Ta o titta på loppreprisen !!! "Polarn" !! Jag kan det här utan o innan !! Erik drar i jämn fart till 150 ungefär o kör sedan undan !! Åke körde med huvudet under armen !! Åkes vingel ut o in kostar honom andra priset !! Kör Erik undan 350 kvar o släpper ut Åke så kostar det Eriks jobb hos Stickan !!! 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2010-04-04 10:38:57
|
|
Bara för Spanaren att ringa Åke o höra ! Åke gnäller nog inte på Erik utan mest på sig själv så här i efterhand !! 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2010-04-04 10:47:14
|
|
Erik får köra första varvet efter 15,5 det säger en hel del o sedan drar han upp farten... Åke ska sitta kvar lugn o fin o ta andra priset med en gäspning ! Men men... 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-04-04 11:07:00
|
Became a member:
Forum posts:
|
fakiskt ganska roligt att se loppet där en elithäst med enormt härligt och mäktigt trav sitter i ledningen och har bakom sig en ponny som kämpar för allt i världen. Earl tilly menar jag då  skillnaden på en medioker guldhäst och en elithäst när den är som tydligast.
visst gjorde svanstedt en tabbe sedan, kunde fått 2.a priset......
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-04-04 11:17:48  Ja, men har du det minsta koll ens på Ludee så VET DU att luddes regel numerm ett är att KÖRA UNDAN I GOD TID FÖRE MÅL OM LÖEDAREN EJ SVARAT LUDDE NÄR HAN KOMMIT.
Answer to: "Ja, men har du det minsta koll ens på Ludee så VET DU att ludde"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Du orkade inte ens läsa vad jag skrev eller? Ludde TOG UPP i ledningen för att inte släppa ut den i rygg, i detta fall Bo Westergård, utan valde att hålla igen så att Örjan i dödens kunde få andrapriset, detta säger han i segerintervjun. När de stora kompiskör tycker jag att det är allt annat än gentlemannamässigt! Det kommer ge oss en än större elitklick som helt kommer ta död på spänningen i travlopp. Jag hjälper dig vinna denna gång så hjälper du mig nästa. Tycker inte det är det minsta gentlemannamässigt. Hade du som kusk och tränare med liten rörelse tyckt att detta var ok, när de stora hjälper varandra? Travsporten börjar allt mer likna ett oligopol.
|
|
Reply
|
|
1
2
3
4
5
6
[ 7