1
[ 2
]
3
4
5
6
7
8
9
10
|
|
Posted: 2010-03-30 13:14:54  Det tråkiga är att Torvald gör en Northug på Åby.. myser med och sen får han ju chansen.
Men håller med, håller Beanie och Nu Pagadi bättre i alla fall.
Triton normalt, men så halt och ful som han har varit i år så får han visa något nytt för att jag ska tro på han i år.
Han är väl iofs inte aktuell för Olympiatravet heller, kanske sista försöket då.
Answer to: "Det tråkiga är att Torvald gör en Northug på Åb"
|
Became a member:
Forum posts:
V 4, NU PAGADI
|
Triton behöver inte springa några försök till Olympiatravet då han redan är direktkvalificerad som regerande mästare, eller vem syftar du på som inte är aktuell för Olympia?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-03-30 13:26:14
|
Became a member:
Forum posts:
V 4, NU PAGADI
S 1, EARL TILLY
|
Då redigerar vi.
Hade glömt det.
Nåväl, Triton känns fortfarande sval inför finalen om han inte gör något extra i en start inför finalen.
Beanie MM kommer nog tokrusa.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-03-30 14:15:19  Det tråkiga är att Torvald gör en Northug på Åby.. myser med och sen får han ju chansen.
Framförallt håller jag med om Torvalds tveksamheter på längre distanser.. men det har jag sagt länge.
Blev ju idiotförklarad när jag sa att Torvald inte duger i Sundsvall Open Trot 2140m.
|
Became a member:
Forum posts:
|
verkligen enda gången du blivit idiotförklarad? 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-03-30 14:54:46 Edited(1): 2010-03-30 14:55:09  verkligen enda gången du blivit idiotförklarad? 
Answer to: "verkligen enda gången du blivit idiotförklarad? (H)"
|
Became a member:
Forum posts:
V 4, NU PAGADI
S 1, EARL TILLY
|
skrev jag det?
Ta hand om dina inne-katter istället.
När jag var liten så fick våran granne kattungar varje år (han ansåg sterilisering var fel).. han la alla ungarna i en tygsäck med sten i och slängde i älven/ån. Med strålande utgång.
Det andra alternativet var att behandla dem med yxa.
Tror han sålde någon något år, men i övrigt..
Vet inte vart jag har fått mitt katthat i från, men jag spekulerar fritt i att det kommer från intellektuellt spröda profiler som dig.
Dvs, kvinnor som tar sig själva på alldeles för stort allvar.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-03-30 14:58:38  skrev jag det?
När jag var liten så fick våran granne kattungar varje år (han ansåg sterilisering var fel).. han la alla ungarna i en tygsäck med sten i och slängde i älven/ån. Med strålande utgång.
Vet inte vart jag har fått mitt katthat i från, men jag spekulerar fritt i att det kommer från intellektuellt spröda profiler som dig.
Answer to: "skrev jag det?
När jag "
|
Became a member:
Forum posts:
|
ja, du skrev att du blev idiotförklarad när du dissade torvald i sundsvall.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-03-30 14:58:44  skrev jag det?
Answer to: "skrev jag det?
När jag "
|
Became a member:
Forum posts:
|
ja, du skrev att du blev idiotförklarad när du dissade torvald i sundsvall.
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2010-03-30 15:14:49  Det tråkiga är att Torvald gör en Northug på Åby.. myser med och sen får han ju chansen.
Framförallt håller jag med om Torvalds tveksamheter på längre distanser.. men det har jag sagt länge.
Blev ju idiotförklarad när jag sa att Torvald inte duger i Sundsvall Open Trot 2140m.
|
Became a member: 2009-10-19
Forum posts: 3890
V 4, NU PAGADI
|
 Det tråkiga är att Torvald gör en Northug på Åby.. myser med och sen får han ju chansen.
Hjälpte ju inte mot Triton och Oiseaux de Feux förra året. Visst, han kanske är bättre nu, men han vinner som sagt för sällan på medel för att han ska tillhöra de absoluta favoriterna tycker jag. Vi får se om vi har rätt.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-03-30 15:19:10  ja, du skrev att du blev idiotförklarad när du dissade torvald i sundsvall.
Answer to: "ja, du skrev att du blev idiotförklarad när du dissade torvald i "
|
Became a member:
Forum posts:
V 4, NU PAGADI
S 1, EARL TILLY
|
 verkligen enda gången du blivit idiotförklarad?
eftersom du inte förstår någonting.
Skrev jag att det var den enda gången jag blivit idiot-förklarad i diskussionen kring Sundsvall Open Trot?
Nej, således har jag inte påstått något sådant och inte heller är din följdfråga särskilt intressant då de flesta härinne, och överallt för den delen, har blivit idiot-förklarade mer än en gång i sitt liv.
Förstår du, eller ska jag rita bilder?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-03-30 15:19:25   Det tråkiga är att Torvald gör en Northug på Åby.. myser med och sen får han ju chansen.
Hjälpte ju inte mot Triton och Oiseaux de Feux förra året. Visst, han kanske är bättre nu, men han vinner som sagt för sällan på medel för att han ska tillhöra de absoluta favoriterna tycker jag. Vi får se om vi har rätt.
Answer to: "Det tråkiga är att Torvald gör en Northug på &"
|
Became a member:
Forum posts:
V 4, NU PAGADI
S 1, EARL TILLY
|
Jag hoppas du har rätt.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-03-30 15:41:19   verkligen enda gången du blivit idiotförklarad?
eftersom du inte förstår någonting.
Skrev jag att det var den enda gången jag blivit idiot-förklarad i diskussionen kring Sundsvall Open Trot?
Nej, således har jag inte påstått något sådant och inte heller är din följdfråga särskilt intressant då de flesta härinne, och överallt för den delen, har blivit idiot-förklarade mer än en gång i sitt liv.
Förstår du, eller ska jag rita bilder?
Answer to: "verkligen enda gången du blivit idiotförklarad?
"
|
Became a member:
Forum posts:
|
beror på, är du duktig på att rita? är du som mig så är det ingen ide
|
|
Reply
|
|
hogan
|
Posted: 2010-03-30 16:50:19  Är inte säker på att jag rankar Torvald före Triton och Beanie. Hans facit över distanser längre än 1640 är inte tillräckligt bra.
Answer to: "Är inte säker på att jag rankar Torvald före Triton oc"
|
Became a member: 2008-01-18
Forum posts: 4955
V 4, NU PAGADI
S 1, EARL TILLY
|
Prylen är väl att Torvald kanske var det förut i början hos Åke men framför allt i slutet hos Lövgren men sen en tid tillbaka så hittade han rätt växlar i Torvald, de som den underbare Gidde Palema besatt, kan nämligen hushålla nuför tiden och pullar inte lika mycket...han lägger inga krafter alls nu förrän han begär det av honom och då går det desto fortare.
Så jag är helt säker på att han klarar 2140a galant.....prylen är att han inte pullar bort en massa längre....men men, har folk för sig en sak är det svårt för mig att stå här och påstå annat, vi får väl helt enkelt vänta och se när finalen kommer , så får väl resultaten tala.
Men frågar man många tränare o kuskar om vem som är Sveriges bästa häst, svarar de tveklöst Torvald Palema....och jag tror inte de grundar det på 1640 utan att han är helt komplett nu för tiden. Men han får ingen wo seger, alla lopp ska köras och han tar ju inte ner ett flertal på t.ex dödens eller annat svårt positionsmiss till läge, det vill til att det stämmer men Åke är så klok i dessa sammanhang att jag är inte speciellt orolig. 
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2010-03-30 17:26:07  Prylen är väl att Torvald kanske var det förut i början hos Åke men framför allt i slutet hos Lövgren men sen en tid tillbaka så hittade han rätt växlar i Torvald, de som den underbare Gidde Palema besatt, kan nämligen hushålla nuför tiden och pullar inte lika mycket...han lägger inga krafter alls nu förrän han begär det av honom och då går det desto fortare.
Så jag är helt säker på att han klarar 2140a galant.....prylen är att han inte pullar bort en massa längre....men men, har folk för sig en sak är det svårt för mig att stå här och påstå annat, vi får väl helt enkelt vänta och se när finalen kommer , så får väl resultaten tala.
Men frågar man många tränare o kuskar om vem som är Sveriges bästa häst, svarar de tveklöst Torvald Palema....och jag tror inte de grundar det på 1640 utan att han är helt komplett nu för tiden. Men han får ingen wo seger, alla lopp ska köras och han tar ju inte ner ett flertal på t.ex dödens eller annat svårt positionsmiss till läge, det vill til att det stämmer men Åke är så klok i dessa sammanhang att jag är inte speciellt orolig. 
Answer to: "Prylen är väl att Torvald kanske var det förut i början"
|
V 4, NU PAGADI
|
Håller med om att han är riktigt bra även på längre distanser nuförtiden, men faktum är att han hela förra året åkte på regelrätt stryk av Triton och CC över distanser längre än 1640, så att han är bäst även på dessa distanser finns det iaf inget faktaunderlag som stöder. I år får han dessutom tampas med Nu Pagadi, Maharajah och Beanie m.m. så han måste ha utvecklats mycket från förra året för att kunna bli riktigt framgångsrik även i andra discipliner än sprint.
Blir spännande att se!
|
|
Reply
|
|
Medeltid
|
Posted: 2010-03-30 18:11:06
|
Became a member: 2008-02-01
Forum posts: 787
|
Delas det ut wild cards till finalen? Någon som vet om några utländska hästar är aktuella?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-03-30 18:12:32  Håller med om att han är riktigt bra även på längre distanser nuförtiden, men faktum är att han hela förra året åkte på regelrätt stryk av Triton och CC över distanser längre än 1640, så att han är bäst även på dessa distanser finns det iaf inget faktaunderlag som stöder. I år får han dessutom tampas med Nu Pagadi, Maharajah och Beanie m.m. så han måste ha utvecklats mycket från förra året för att kunna bli riktigt framgångsrik även i andra discipliner än sprint.
Blir spännande att se!
Answer to: "Håller med om att han är riktigt bra även på län"
|
Became a member:
Forum posts:
|
jag skulle inte vilja påstå att torvald i sig är mer missgynnad av 2140 än 1640, skillnade nsom jag ser det är att han är betydligt mer gynnad av 1640 gentemot triton och CC.
på kort distans slår torvald maharajh 10 av 10 är inget snack.
över 2140 är alla de andra 5 mer gynnade emot torvald.
Eller han är mer sårbar över den distansen mot dessa hästar
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-03-30 18:48:55 Edited(1): 2010-03-30 18:51:04  Delas det ut wild cards till finalen? Någon som vet om några utländska hästar är aktuella?
Answer to: "Delas det ut wild cards till finalen? Någon som vet om några ut"
|
Became a member:
Forum posts:
V 4, NU PAGADI
S 1, EARL TILLY
|
Simb Chaplin och Soulays skithäst.
Inget att ha någon av dem.
De jag hört i alla fall.
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2010-03-30 19:25:07  Simb Chaplin och Soulays skithäst.
De jag hört i alla fall.
Answer to: "Simb Chaplin och Soulays skithäst.
"
|
V 4, NU PAGADI
|
Den här Nelumbo då, låter ju lite spännande utan att jag har sett den själv.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-03-30 19:40:10  Den här Nelumbo då, låter ju lite spännande utan att jag har sett den själv.
Answer to: "Den här Nelumbo då, låter ju lite spännande utan att "
|
Became a member:
Forum posts:
V 4, NU PAGADI
S 1, EARL TILLY
|
Ska vara skräp vad jag hört..
uppsnackad bara för att..
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2010-03-30 19:57:45  Ska vara skräp vad jag hört..
uppsnackad bara för att..
Answer to: "Ska vara skräp vad jag hört..
uppsnackad bara för att.."
|
V 4, NU PAGADI
|
Här är hans näst senaste start
Han slår ju några hyggliga hästar här ändå. Vann även senaste loppet men kunde inte hitta det.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-03-30 20:22:53
Answer to: "Här är hans n&aum"
|
Became a member:
Forum posts:
V 4, NU PAGADI
S 1, EARL TILLY
|
Såg något lopp på Equidia o då blev jag inte impad.
Men jag går bara på vad polarna har sagt.. har inte sett han tillräckligt för att uttala mig.
Frågan är hur mkt som fattas på Nu Pagadi... lär ju behöva något lopp som sagt.. om de andra fittar sig mot han så kan det ju bli jobbigt, även om jag inte tror det.
Kunde Triton hinna undan med en nos mot den där Face hästen så kan ju Nu Pagadi torska mot Earl Tilly.. spontant.
I övrigt tror jag både Nu Pagadi och Maha får mellan år.
Brukar bli så när man blir 5, inte många som klarar att axla den manteln första året.
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2010-03-30 22:40:26  Såg något lopp på Equidia o då blev jag inte impad.
Men jag går bara på vad polarna har sagt.. har inte sett han tillräckligt för att uttala mig.
Frågan är hur mkt som fattas på Nu Pagadi... lär ju behöva något lopp som sagt.. om de andra fittar sig mot han så kan det ju bli jobbigt, även om jag inte tror det.
Kunde Triton hinna undan med en nos mot den där Face hästen så kan ju Nu Pagadi torska mot Earl Tilly.. spontant.
I övrigt tror jag både Nu Pagadi och Maha får mellan år.
Brukar bli så när man blir 5, inte många som klarar att axla den manteln första året.
Answer to: "Såg något lopp på Equidia o då blev jag inte impad."
|
V 4, NU PAGADI
|
Har svårt att se Pagadi torska det här loppet även om han får gå i dödens på Earl Tilly. Den slår han ju pissenkelt, och vem är egentligen tillräckligt bra för att spurta förbi honom? Acclaim? Go On Pale? Har mycket svårt att tro det. Men det är klart, det förutsätter ju att han är i form, men det litar jag på att Stig har fixat. Brukar vara vältränat efter vila på den fronten.
|
|
Reply
|
|
1
[ 2
]
3
4
5
6