1
2
3
4
5
6
[ 7
]
8
|
|
Posted: 2008-03-14 21:12:41
|
Became a member:
Forum posts:
V 3, KEEP ON FLYING
|
Jag läste brasklappen om Keep On Flying i ViTippa, om att flera hästar i stallet underpresterat på slutet, pga ett virus. Men förutom den intervjun, som ställdes till den danske rapportören: Carsten Bundgaard, alltså ingen i stallet, så har jag inte läst något negativt om hästen någonstans. Hästen har bara gjort en start i år, och det var i Frankrike i februari, och var då inte som bäst som sjua. Inte heller i starten innan på juldagen var han sig lik, även den starten gjordes i Frankrike.
Annars är rapporterna från stallet försiktigt optimistiska. De tror på viss chans, och hoppas han är med i striden, efter några fina träningsjobb.
Han känns ytterst svårbedömd, och jag törs inte spika, även om han normalt sett är bästa hästen i loppet.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-03-14 21:50:36
|
Became a member:
Forum posts:
V 12, SAN SOIR
|
Ska enligt någon på stallet inte stå i samma stall som de sjuka hästarna.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-03-14 22:07:53
|
Became a member:
Forum posts:
V 3, KEEP ON FLYING
|
Ok. tackar för det, då kanske det är idé att spika då?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-03-14 23:53:07
|
Became a member:
Forum posts:
V 3, KEEP ON FLYING
|
Har nu ändrat vinnare till favoriten. Sämre odds, men bättre än inget.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-03-15 12:58:04
|
Became a member:
Forum posts:
V 6, ROBIS INGO
|
Här blir börsen tom. Med den form Robis Ingo har uppvisat så ska man nog inte skämmas för att spika.
Tycker annars Butterfly Player gjorde ett riktigt fint lopp senast och gick i mål med mycket krafter kvar.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-03-16 03:04:29
|
Became a member:
Forum posts:
V 12, SAN SOIR
|
Var väldigt tråkigt att se Keep On Flying vara så usel... något var kraftigt fel, tyvärr. Leker hem det loppet med den resan annars.
|
|
Reply
|
|
Cherry
|
Posted: 2008-03-16 12:04:55 Edited(1): 2008-03-16 12:05:09
|
Became a member: 2007-12-07
Forum posts: 6901
V 11, MAID FOR TAG
|
Otippat att något var fel. Infon var ju tydlig att de haft virus i stallet.  Och ändå spikar ni! Tror ni de hade kopplat fast viruset och låst in det i en box och att det inte kunde spridas vidare...  Stackarn var ju hur sjuk som helst! 
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2008-03-16 12:33:15  Otippat att något var fel. Infon var ju tydlig att de haft virus i stallet.  Och ändå spikar ni! Tror ni de hade kopplat fast viruset och låst in det i en box och att det inte kunde spridas vidare...  Stackarn var ju hur sjuk som helst! 
Answer to: "Otippat att något var fel. Infon var ju tydlig att de haft virus i stallet"
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 5430
V 6, ROBIS INGO
|
Håller med dej Grenka!!
|
|
Reply
|
|
Nijo
|
Posted: 2008-03-16 12:53:11  Otippat att något var fel. Infon var ju tydlig att de haft virus i stallet.  Och ändå spikar ni! Tror ni de hade kopplat fast viruset och låst in det i en box och att det inte kunde spridas vidare...  Stackarn var ju hur sjuk som helst! 
Answer to: "Otippat att något var fel. Infon var ju tydlig att de haft virus i stallet"
|
Became a member: 2007-11-01
Forum posts: 4389
V 3, KEEP ON FLYING
|
är inte relevant att det har varit virus i stallet om keep on flying INTE stått där!
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-03-16 15:06:56
|
Became a member:
Forum posts:
V 3, KEEP ON FLYING
|
Skönt att se att French Design inte är bättre än så, viker ner sig efter det där?
Honom vill jag INTE se i elitloppet. En riktig vekling.
|
|
Reply
|
|
Cherry
|
Posted: 2008-03-16 17:36:11
|
V 11, MAID FOR TAG
|
Är väl ganska givet att Keep on Flying drabbats av samma virus! Och det var ju inte direkt otippat med den info som fanns...
|
|
Reply
|
|
Nijo
|
Posted: 2008-03-16 18:18:15
|
V 3, KEEP ON FLYING
|
det är väl inte så klart? varför skulle det vara så? kan ju vara en vanlig halsinfektion eller en skada med tanke på att hästen sprang och bröt ner några gånger.......
han stod som sagt inte i samma stall, mer behöver man inte säga?
|
|
Reply
|
|
Cherry
|
Posted: 2008-03-16 18:48:30
|
V 11, MAID FOR TAG
|
Har du info på hur långt ifrån viruset han stod eller varför är du så säker?
Känns inte så troligt att det är en slump att den presterade dåligt med tanke på virusinfon....
|
|
Reply
|
|
Nijo
|
Posted: 2008-03-16 19:02:28
|
V 3, KEEP ON FLYING
|
ingen info, men det har å andra sidan inte du heller?
jag utgår från att tränaren inte är någon idiot och åker till norge med en häst som han har grymt höga förväntningar på OM det finns risk för att han KAN han fått samma virus som övriga hästar i hans andra stall.
Flera som trodde att deras hästar var sjuka under dagen med tanke på usla prestationer, kanske var något skit på stallbacken? boxarna?
eller så var det något fraschörsproblem? skada? hästen såg riktigt dålig ut hela loppet och bröt neråt flera gånger......
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-03-16 19:06:31  ingen info, men det har å andra sidan inte du heller?
jag utgår från att tränaren inte är någon idiot och åker till norge med en häst som han har grymt höga förväntningar på OM det finns risk för att han KAN han fått samma virus som övriga hästar i hans andra stall.
Flera som trodde att deras hästar var sjuka under dagen med tanke på usla prestationer, kanske var något skit på stallbacken? boxarna?
eller så var det något fraschörsproblem? skada? hästen såg riktigt dålig ut hela loppet och bröt neråt flera gånger......
Answer to: "ingen info, men det har å andra sidan inte du heller?
jag utgår från "
|
Became a member:
Forum posts:
V 4, BARON ROLS
|
Håller med dig nijo.
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2008-03-16 19:40:08
|
V 6, ROBIS INGO
|
Får man höra att tränaren har virus i stallet så räcker det för att gardera. Själv plockade jag bort Keep on Flying och det va ju helt rätt.
|
|
Reply
|
|
Nijo
|
Posted: 2008-03-16 19:43:49
|
V 3, KEEP ON FLYING
|
fortfarande inte relevant om tränaren har virus i 1 stall när starthästen står i ett annat.......förklara hur det går ihopp???????
Vill nog snarare påstå att du hade mer tur än skicklighet då tommie, men sådant ska man väl också ha...........
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2008-03-16 19:58:41  fortfarande inte relevant om tränaren har virus i 1 stall när starthästen står i ett annat.......förklara hur det går ihopp???????
Vill nog snarare påstå att du hade mer tur än skicklighet då tommie, men sådant ska man väl också ha...........
Answer to: "fortfarande inte relevant om tränaren har virus i 1 stall när starthäste"
|
V 6, ROBIS INGO
|
Jag valde mellan en Robis ingo som såg ut som en atombomb senast och Keep on Flying som inte visat någon form och när jag hörde att tränaren hade virus i stallet så var det inget svårt val. Sen kanske det var något annat som va fel med hästen men när man hör om virus och infektioner så ringer det varnings klockor direkt.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-03-16 20:13:24
|
Became a member:
Forum posts:
V 4, BARON ROLS
|
själv trodde jag inte ett dugg på keep on flying eller robis ingo.. trodde att baron rols skulle enkelt vinna.
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2008-03-16 20:17:29  själv trodde jag inte ett dugg på keep on flying eller robis ingo.. trodde att baron rols skulle enkelt vinna.
Answer to: "själv trodde jag inte ett dugg på keep on flying eller robis ingo.. tr"
|
V 6, ROBIS INGO
|
Han hade ju takter i sulkyn... Då blev man inte förvånad att han galopperade... 
|
|
Reply
|
|
1
2
3
4
5
6
[ 7