1
2
3
[ 4
]
5
6
7
8
|
Nijo
|
Posted: 2008-03-10 21:39:06
|
Became a member: 2007-11-01
Forum posts: 4389
V 3, KEEP ON FLYING
|
Vad har du bevisat då? du sade att du gjorde allt för att andra skulle se hur enkelriktad jag är och att det inte spelar någon roll hur mycket bevis andra lägger fram när dem diskuterar med mig.
Vart är bevisen? vart finns dina argument? VARFÖR skulle jag ändra min åsikt? för att du tycker annorlunda?
Har du problem med att folk inte tycker som dig tommie? Tycker att du har kraftiga problem......
Samtliga inlägg jag skrivit i tråden kommer att deletas senare så att v75:7 kan DISKUTERAS!
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-03-10 21:48:24 Edited(2): 2008-03-10 21:51:30  nu har atg plockat bort alla länkar på dom svenska kuskarna också!!!!!!!!!!!!! herre gud!
varför kör inte björn mary och dom andra goop-hästarna? nån som vet? hade personligen hellre sett lillgoop än gammelgoop som chaufför. han brukar ju vara lite vassare och vinna lite mer.
vet inte riktigt hur man ska ställa sig till den här rundan... hur tänker ni andra? känns den rolig eller konstig eller nåt? känner mig helt förvirrad av både den totalt frånvarande samordningen mellan atg och norksa rikstoto (eller vad det heter) och en massa hästar och kuskar jag aldrig sett eller hört atals om...
kanske ska sätta på erik adielsson... han är ju i form åtminstone i travspelet...

Answer to: "nu har atg plockat bort alla länkar på dom svenska kuskarna också!!!!!!!"
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, HANNIBAL K.
|
Först vill jag säga att det är synd att en massa inlägg är raderade så man inte kan hänga med riktigt i snacket
Sen vill jag säga till nyckel:
Vet inte om "farbror-Goop" verkligen lägger sig på rygg direkt... Han har gasat från 6-7 spår med Mary tidigare, så jag skulle tro att han gärna ser sin häst i ledningen från andraspår... Eller va tror du??
** Ser även ut som Björn Goop tagit ledigt Fredag och Lördag då han inte har några styrningar....
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2008-03-10 21:51:22  Först vill jag säga att det är synd att en massa inlägg är raderade så man inte kan hänga med riktigt i snacket
Vet inte om "farbror-Goop" verkligen lägger sig på rygg direkt... Han har gasat från 6-7 spår med Mary tidigare, så jag skulle tro att han gärna ser sin häst i ledningen från andraspår... Eller va tror du??
** Ser även ut som Björn Goop tagit ledigt Fredag och Lördag då han inte har några styrningar....
Answer to: "Först vill jag säga att det är synd att en massa inlägg är raderade sÃ"
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 5430
V 6, ROBIS INGO
|
Det som har hänt är att nijo spårar ur om det är någon som inte tycker som honom. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-03-10 21:52:49
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, HANNIBAL K.
|
Vem gillar inte Nijo???
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-03-10 22:03:49
|
Became a member:
Forum posts:
V 3, KEEP ON FLYING
|
Tycker personligen att Nijo ofta är på rätt spår men blir lätt ivrig och skall överbevisa alla om att han har rätt, det kan va både på gott och ont, för Han har normal koll som väldigt många har.
De flesta som skriver här på forumet är staketkuskar som inte vunnit en krona! Att diskutera rätt och fel är lite cyniskt det kan man göra efteråt när man har facit!
|
|
Reply
|
|
Nijo
|
Posted: 2008-03-10 22:06:02
|
V 3, KEEP ON FLYING
|
Tommie, varför skulle jag tycka om en person som går till personangrepp mot mig? Lägger ner energi på att förstöra en hel tråd för att "bevisa" att jag är enkelriktad och inte ändrar min åsik när andra lägger fram bevis.
Svårt för mig när du inte ens ger mig en chans att ändra åsikt då du inte lagt fram ett vettigt argument eller bevis, inte särskilt rättvist att döma mig då tycker jag.
Sedan när du ser hur dumt ditt eget resonemang och diskuterande har varit så deletar du alla dina inlägg....
väx upp pojk!
|
|
Reply
|
|
Post removed
|
Posted: 2008-03-10 22:10:30
 mitt sätt att försvara mig själv när jag bli påhoppad av en snorunge som går till personangrepp.
 ... Jag gjorde det bara för att du skulle förstå hur det känns för alla andra att diskutera med dej..haha!! Det spelar ingen roll hur mycket bevis folk lägger fram när dom diskuterar med dej. Du erkänner aldrig att du har fel.. Jag har bara skämtat och ville bara att du skulle veta hur det är att diskutera med en så enkelriktad person som dej...
ska jag ändra uppfattning baserat på att du personligen inte tycker Jetstile hade toppform? du har inte lagt fram ett vettigt argument och du har framförallt inte lagt fram något bevis överhuvudtaget!
Kan du förstår i din vildaste fantasi hur fruktansvärt löjlig du är?
Answer to: "mitt sätt att försvara mig själv när jag bli påhoppad av en snorunge s"
|
|
|
Posted: 2008-03-10 22:11:34
|
Became a member:
Forum posts:
V 4, BARON ROLS
|
Jag gjorde det bara för att du skulle förstå hur det känns för alla andra att diskutera med dej..haha!! Det spelar ingen roll hur mycket bevis folk lägger fram när dom diskuterar med dej. Du erkänner aldrig att du har fel.. Jag har bara skämtat och ville bara att du skulle veta hur det är att diskutera med en så enkelriktad person som dej...
undrar verkligen hur mycket av det som är sant.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-03-10 22:14:36
|
Became a member:
Forum posts:
V 5, FRENCH DESIGN
|
jetstile vinner ikke bare fra tet.
på romme i 2005 galopperte han fra start, lå flere lengder bak feltet, rundet hele feltet og vant med en lengde. nr 2 ble turbo sund som hadde ligget i tet hele veien. og turbo sund var ingen dårlig hest som 4-5 åring.
dessuten vant jetstile årsdebutten sin fra dødens for noen uker siden..
min mening; jetstile er en bedre hest enn french design. french design hadde hatt det vanskelig med hester som thai tanic, kool du coaux osv.
men jetstile er veldig varierende i presentasjonene sine..
sånn, ferdig med jetstile.
----
hvis eirik høitomt vil ha tet med 1. hannibal k. så er det ingen som tar en lengde på han fra start. ikke engang mary... hannibal k. er helt enorm fra start.
|
|
Reply
|
|
hogan
|
Posted: 2008-03-10 22:26:45
|
Became a member: 2008-01-18
Forum posts: 4955
V 5, FRENCH DESIGN
|
Nu ska vi vara snälla o glada. Kanonhästarna kommer nu ut på löpande band och då får vi bevis. Släss får man göra i ringen, eller sandlådan.  
|
|
Reply
|
|
Andynalan
|
Posted: 2008-03-10 22:29:14
|
Became a member: 2007-10-24
Forum posts: 6641
V 6, ROBIS INGO
|
Hoppas på ett riktigt snabbt förstavarv och att Maid For Tag blir bortglömd!Han får gå i bästa hästens (Robis Ingo) rygg i tredjespår i sista sväng! Sen svichar han förbi alla och vinner med en längd!Men detta förutsatt att dom kör under 1.10 första 500m! Annars vinner juh Robis Ingo plättlätt!Loppet är låst på dessa två! Det frästar att lämna in en tvilling på dem , jag som har sån himla plusstatistik på det sättet att spela.Haha!
Mitt längsta inlägg hittills! 
|
|
Reply
|
|
hogan
|
Posted: 2008-03-10 22:33:02
|
V 5, FRENCH DESIGN
|
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-03-10 22:34:40
|
Became a member:
Forum posts:
V 3, KEEP ON FLYING
|
Måste bara säga att Robis ingo Gör nästan aldrig några bra lopp utanför valla!
|
|
Reply
|
|
hogan
|
Posted: 2008-03-10 22:36:35
|
V 5, FRENCH DESIGN
|
|
|
Reply
|
|
hogan
|
Posted: 2008-03-10 22:38:16
|
V 5, FRENCH DESIGN
|
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-03-10 22:38:19  Först vill jag säga att det är synd att en massa inlägg är raderade så man inte kan hänga med riktigt i snacket
Answer to: "Först vill jag säga att det är synd att en massa inlägg är raderade sÃ"
|
Became a member:
Forum posts:
|
jag vet faktiskt inte vad jag tror om mary och goop. jag har sett mary en gång bara och då har jag för mig att hon galopperade bort sig...
mitt starkaste intryck av gamlegoopen är att han "kör och stör"  så att lill-goopen ska vinna... men jag har ingen aning. tycker mig ha sett endel märkliga lopp där båda dom har kört.
vad jag däremot kommer göra är hålla koll på hur norrmännen streckar. dom har ju sett dom norska hästarna fler gånger än vi så det kan nog bli en bra fingervisning. får försöka plocka med både norska och svenska i alla lopp.
det är väl så långt jag har tänkt...
|
|
Reply
|
|
Nijo
|
Posted: 2008-03-10 22:48:10
|
V 3, KEEP ON FLYING
|
haha, senast det var v75 med blandat norskt och svenskt så fanns det MINST 1 stenklar norsk i varje lopp och de svenska hästar var totalt chanslösa enligt dem.
Vill minnas att det fanns en som var stark som en björn och någon var snabb som en blixt?
Tyckte dock att de flesta norska hästarna floppade...... med detta vill jag har sagt att normännen mycket troligen övervärderar sina egna ekipage.
Men information angående hur de svenska hästarna fungerar utan pisk är troligen väldigt viktig inför omgången......
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-03-10 22:58:04
|
Became a member:
Forum posts:
|
jag har inte sagt att jag ska SPIKA eller favoritspela norskt. men att titta på vilka av sina egna hästar dom tycker är bäst och tror mest på ser jag som sunt. oavsett om dom slår dom svenska så slår dom väl kanske dom som är sämre från norge, dvs dom kan ranka sina egna bättre än vad åtminstone jag kan ranka dom.
jag har inte sett norsk-svenskt v75 innan så jag har noll att gå på.
och angående utropandet av klara vinnare så händer ju samma ska här också varje vecka: QDC vinner, king of spader vinner, järvsöfaks vinner... och sen ryker dom. men vissa av favoriterna vinner och dom ska man hitta och norrmännen har bättre koll på sina egna hästar än vad jag har koll på dom.
är du med på hur jag tänker?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-03-11 00:12:50
|
Became a member:
Forum posts:
|
får man inte piska hästarna i norge? då blir det ju helt andra förutsättningar.. för dom svenska hästarna är ju vana att bli "piskade" så då anser jag att en norsk tid på 1,15 är bättre än en svensk tid på 1,15...eller? 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-03-11 00:52:58 Edited(2): 2008-03-11 00:57:34
|
Became a member:
Forum posts:
V 3, KEEP ON FLYING
|
Sedan kan det vara missvisande att gå på tiderna på bland annat, Bergen, Forus, Leangen och Harstad då det ofta är regn och tung bana. Sedan är väl Drammen och/eller Jarlsberg lite sämre doserad.
Kanske en anledning till att Jetstile har problem där? Appropå munnhugget. 
|
|
Reply
|
|
1
2
3
[ 4
]
5
6