1
2
3
4
5
[ 6
]
|
|
Posted: 2010-09-11 17:53:32  Du måste ha något att byta med isåfall !! 
Answer to: "Du måste ha något att byta med isåfall !!;)"
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, MAHARAJAH
S 3, YANANTIN BOKO
|
Aj då 
Ja jag ska försöka hitta några rensare som du kan använda.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2010-09-11 18:12:22
|
Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
|
Ja de är inte lätt med båda två typerna !! Jag följer ju snacket som går runt dessa saker o nämner man många hästar i ett lopp så är det ju ett tecken på osäkerhet o man ska göra klokt i att gardera(som man missar i att göra tyvärr) !! Klart är att tillfällena när det gäller spelandet är lättflyktigt o man kan sätta flera i rad när formen finns där men sedan så gör man en riktig tavla i loppet efter o går miste om de stora pengarna !! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-09-11 18:31:47  Ja de är inte lätt med båda två typerna !! Jag följer ju snacket som går runt dessa saker o nämner man många hästar i ett lopp så är det ju ett tecken på osäkerhet o man ska göra klokt i att gardera(som man missar i att göra tyvärr) !! Klart är att tillfällena när det gäller spelandet är lättflyktigt o man kan sätta flera i rad när formen finns där men sedan så gör man en riktig tavla i loppet efter o går miste om de stora pengarna !! 
Answer to: "Ja de är inte lätt med båda två typerna !! Jag fö"
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, MAHARAJAH
S 3, YANANTIN BOKO
|
Oftast så är man ju med när man garderar och det kan verka som man är mindre nära 7 rätt för att man spricker i avd 2 än i avd 6 men det är ju inte sant alls. I regel handlar det bara om var man garderar och var man tar sina sparlopp och spikar. Det svåra tycker jag är att genomskåda loppen så bra att man ser vad som kommer hända dvs förutse loppförloppet. Har man lyckats med det i 7 lopp så har man 7 rätt i regel. Det är inte speciellt ofta man klarar det utan det blir mer 4-6 lopp man klarar av att analysera rätt. Dom lopp man missar att analysera blir ofta felstreckade också. Felet är för det mesta att man tar för många streck faktiskt och då blir man streckfattig där dom skulle behövas bättre.
Det är faktiskt inte ofta jag lyckas med det jag gjorde idag nämligen analysera rätt men tog fel häst. Minos Vang var fel och Pinepower var rätt. Jag borde vägt in att Åke inte vill ha upp hästen i guld ännu. Jag var ju rätt på med att tempot skulle bli lågt.
Det kostade onödiga streck som jag hade haft i avd 2 annars.
Nästa gång kommer jag ihåg det...
Nåja nästa vecka ska jag rota fram lite roliga drag ska du se.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-09-11 18:39:21  Ja de är inte lätt med båda två typerna !! Jag följer ju snacket som går runt dessa saker o nämner man många hästar i ett lopp så är det ju ett tecken på osäkerhet o man ska göra klokt i att gardera(som man missar i att göra tyvärr) !! Klart är att tillfällena när det gäller spelandet är lättflyktigt o man kan sätta flera i rad när formen finns där men sedan så gör man en riktig tavla i loppet efter o går miste om de stora pengarna !! 
Answer to: "Ja de är inte lätt med båda två typerna !! Jag fö"
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, MAHARAJAH
S 3, YANANTIN BOKO
|
Angående osäkerheten:Ja men man ska vara osäker fram tills dess man ska lämna in raden. 10 minuter innan ska man vara säker. Då ska det kännas som ett lås som öppnas ungefär och då är man helt rätt ute.
Bland det största misstagen (eller vanligaste i varje fall) är att vara för säker för tidigt. Då tar man inte in informationen som dyker upp. Det bästa är nog om man kan göra systemet någorlunda klart på fredagen tror jag. Inte på måndagen när man ser programmet första gången.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2010-09-11 20:14:04  Angående osäkerheten:Ja men man ska vara osäker fram tills dess man ska lämna in raden. 10 minuter innan ska man vara säker. Då ska det kännas som ett lås som öppnas ungefär och då är man helt rätt ute.
Bland det största misstagen (eller vanligaste i varje fall) är att vara för säker för tidigt. Då tar man inte in informationen som dyker upp. Det bästa är nog om man kan göra systemet någorlunda klart på fredagen tror jag. Inte på måndagen när man ser programmet första gången.
Answer to: "Angående osäkerheten:Ja men man ska vara osäker fram tills "
|
|
Nja då missar man spetskunskapen med dagsformen just på spikarna !! Absolut bästa loppet är o förblir just första loppet på grund av värmningarna som man hinner med att se plus provstart !! Den information är "guldvärd" när ja kuskade runt som prospelare så spelade ja alldrig hästar utan att ha sett provstarten !! 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2010-09-11 20:23:15  Oftast så är man ju med när man garderar och det kan verka som man är mindre nära 7 rätt för att man spricker i avd 2 än i avd 6 men det är ju inte sant alls. I regel handlar det bara om var man garderar och var man tar sina sparlopp och spikar. Det svåra tycker jag är att genomskåda loppen så bra att man ser vad som kommer hända dvs förutse loppförloppet. Har man lyckats med det i 7 lopp så har man 7 rätt i regel. Det är inte speciellt ofta man klarar det utan det blir mer 4-6 lopp man klarar av att analysera rätt. Dom lopp man missar att analysera blir ofta felstreckade också. Felet är för det mesta att man tar för många streck faktiskt och då blir man streckfattig där dom skulle behövas bättre.
Det är faktiskt inte ofta jag lyckas med det jag gjorde idag nämligen analysera rätt men tog fel häst. Minos Vang var fel och Pinepower var rätt. Jag borde vägt in att Åke inte vill ha upp hästen i guld ännu. Jag var ju rätt på med att tempot skulle bli lågt.
Det kostade onödiga streck som jag hade haft i avd 2 annars.
Nästa gång kommer jag ihåg det...
Nåja nästa vecka ska jag rota fram lite roliga drag ska du se.
Answer to: "Oftast så är man ju med när man garderar och det kan verka "
|
|
I första loppet idag var det mer klart efter värmningen o just det faktum att Tobbe hade kört båda hästarna o Lennart hade just frågat Tobbe om han skulle hålla upp mot Minos o det vart bekräftat !! Så då var det mycket klart för mig i första loppet o med det övriga jag nämnt så var det finfint med alla positiva faktorerna för hästen o kusken i första, de är klart man kan analyser fram detta tidigare i veckan men inte med alla faktorerna rykande aktuella !! 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2010-09-11 20:31:06
|
|
Ja håller med dig i det mest som du skriver o men vi kommer inte att klar allt utan vi får hoppas på turen tyvärr !! Är ju en hel del hazard inblandad !! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-09-11 20:40:58  Nja då missar man spetskunskapen med dagsformen just på spikarna !! Absolut bästa loppet är o förblir just första loppet på grund av värmningarna som man hinner med att se plus provstart !! Den information är "guldvärd" när ja kuskade runt som prospelare så spelade ja alldrig hästar utan att ha sett provstarten !! 
Answer to: "Nja då missar man spetskunskapen med dagsformen just på spikarn"
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, MAHARAJAH
S 3, YANANTIN BOKO
|
Tror det är fler saker som spelar in när det gäller avd 1. Det är nytt o roligt lopp och ATG lägger ju ofta den avdelning som är lättast som avd 1. Tror man kan spika favoriten här jämnt och den vinner ofta nog för att det ska löna sig. Utökar man till att spika 1 eller 2:ahandaren så är det säkert uppåt 70%,
Sen håller jag med dig. Man ska inte spika hästar man inte sett i värmningen. Det innebär ju max avd 4 i regel.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-09-11 20:50:22  I första loppet idag var det mer klart efter värmningen o just det faktum att Tobbe hade kört båda hästarna o Lennart hade just frågat Tobbe om han skulle hålla upp mot Minos o det vart bekräftat !! Så då var det mycket klart för mig i första loppet o med det övriga jag nämnt så var det finfint med alla positiva faktorerna för hästen o kusken i första, de är klart man kan analyser fram detta tidigare i veckan men inte med alla faktorerna rykande aktuella !! 
Answer to: "I första loppet idag var det mer klart efter värmningen o just de"
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, MAHARAJAH
S 3, YANANTIN BOKO
|
Jo såg tolkade du det men jag visste att Tobbe aldrig fått frågan på Minos eftersom han lovat köra PP långt före. Han hade inte en valsituation. Jag tyckte inte han lät så värst tvärsäker heller men jag är säker på nu att han visste att Minos inte skulle köras för ledningen utan skulle sparas. Det kunde han ju inte säga i tv givetvis.
Det låter väl som en efterhandskonstruktion men jag tänkte det i början på veckan.Sen försvann det ur huvet tyvärr men det är varken första eller sista gången Åke gör så där med hästar i silver som är på väg upp i guld. Han vill att dom ska vara kvar ett tag för att bli hårdare tror jag ? Jag vet ju att han gör så o borde ha spikat P.P. Inget snack om det. Nu blev det gardering när dom inte värmde Minos innan loppet. Jag visste att nånting var lurt men kom inte på vad det var i stressen innan inlämning.
Finaste värmningen i avd 1 tyckte jag var Lewis O.M annars så den tog jag med och även Neo Smed.
Frillan var det mycket surr om men den lämnade jag utanför. Tyckte inte den kunde vinna idag men hade dom kört ordentligt där framme så kanske det hade kunnat gå?
Nisse Bean värmde ganska illa och skulle gå med skor men jag tog med den ändå. Det var också ologiskt.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-09-11 20:53:08  Ja håller med dig i det mest som du skriver o men vi kommer inte att klar allt utan vi får hoppas på turen tyvärr !! Är ju en hel del hazard inblandad !! 
Answer to: "Ja håller med dig i det mest som du skriver o men vi kommer inte att "
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, MAHARAJAH
S 3, YANANTIN BOKO
|
Visst är det så. Kanske 70/30 ? Man kan analysera fram kanske 4-5 lopp sen måste man ha tur för att klara 7. Tyckte det var roligare att tippa nästan när man körde mer på känsla och mindre med analys. Är inte säker på att analyserande är mer träffsäkert heller men har man börjat så är det svårt att sluta 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2010-09-11 20:57:33
|
|
Ja så är det med värmningarna !! Får man matnyttigt på de hästar man är intresserad av i värmningarna innan inlämningen så ska man använda det plus aktuella komments som lämnas av tex. Lennart F. Avd som inte täcks får man chansa lite o framförallt läsa på o kolla arkiv men förvånadsvärt så missar ja det som ligger "mitt framför näsan" på mig i avdelningen o då handlar det om dålig påläsning eller en känsla som ja inte följer upp !! Ett exempel idag för mig var intresset för Windermere som tyvärr inte resulterade i att hästen kom med på systemet !! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-09-11 21:06:17  Ja så är det med värmningarna !! Får man matnyttigt på de hästar man är intresserad av i värmningarna innan inlämningen så ska man använda det plus aktuella komments som lämnas av tex. Lennart F. Avd som inte täcks får man chansa lite o framförallt läsa på o kolla arkiv men förvånadsvärt så missar ja det som ligger "mitt framför näsan" på mig i avdelningen o då handlar det om dålig påläsning eller en känsla som ja inte följer upp !! Ett exempel idag för mig var intresset för Windermere som tyvärr inte resulterade i att hästen kom med på systemet !! 
Answer to: "Ja så är det med värmningarna !! Får man matnyttigt p"
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, MAHARAJAH
S 3, YANANTIN BOKO
|
Windemere gick inte att peka ut tycker jag ? Enda chansen att få med den typen av skrällar är att måla i loppet. Däremot Edda Dreamcatcher fanns det ju varningar på från både Timo och andra. Där är det inte så mycket att man inte tycker den kan vinna utan mer att man vill spara streck.
Favoriten genomskådade vi ju men sen garderade vi inte tillräckligt. Där måste nog turen in kanske ? Varje jäkla streck måste vara rätt för att få 7 rätt en hyfsat svår omgång som idag och du var rätt ute i avd 1. Det var inte jag och även om jag hade vinnaren med på min lapp så var jag borta redan där eftersom jag hade dragit onödiga streck som jag hade behövt i avd 2.
Det är därför folk som spikar sent i omgångarna verkar vara närmare 7 rätt men det är dom ju inte alls utan dom har bara skjutit fram det oundvikliga.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2010-09-12 11:25:34  Windemere gick inte att peka ut tycker jag ? Enda chansen att få med den typen av skrällar är att måla i loppet. Däremot Edda Dreamcatcher fanns det ju varningar på från både Timo och andra. Där är det inte så mycket att man inte tycker den kan vinna utan mer att man vill spara streck.
Favoriten genomskådade vi ju men sen garderade vi inte tillräckligt. Där måste nog turen in kanske ? Varje jäkla streck måste vara rätt för att få 7 rätt en hyfsat svår omgång som idag och du var rätt ute i avd 1. Det var inte jag och även om jag hade vinnaren med på min lapp så var jag borta redan där eftersom jag hade dragit onödiga streck som jag hade behövt i avd 2.
Det är därför folk som spikar sent i omgångarna verkar vara närmare 7 rätt men det är dom ju inte alls utan dom har bara skjutit fram det oundvikliga.
Answer to: "Windemere gick inte att peka ut tycker jag ? Enda chansen att få med "
|
|
Nja jag får ibland så stor känsla (mobo jobo=synsk)för hästarna så i det här fallet så kom jag tillbaka till Windermere o kollade henne men det uppenbara om gränsen på 175 gick mig förbi o ja lyckades inte få ner strecket på kamelen.. Det händer mig då o då.. kan inte sätta rätt begrepp på fenomenet !! Har väl studerat så många lopp att hjärnbarken är "skadad" !! 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2010-09-12 11:36:46
|
|
Jag spikar sent därför att jag har en långt liv bland travhästar o är van att bedöma dagsform o uppträdandet på banan o i värmningar o provstart ! Det är faktiskt A och O i travet ! Som jag sa är jag rena "örnen" när det gäller kollen på spikarna ! Klart det vore bra att få den överblicken på varje häst en tävlingsdag men det låter sig inte göras !! 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2010-09-12 11:45:30
|
|
Loppet som Maha gjorde var okej inte mer o jag tror att får dom inte ordning på travet till en Frankrike tripp så är Fransosen inte så snäll utan de kan nog tänka sig att diska tyvärr !! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-09-12 13:14:56  Nja jag får ibland så stor känsla (mobo jobo=synsk)för hästarna så i det här fallet så kom jag tillbaka till Windermere o kollade henne men det uppenbara om gränsen på 175 gick mig förbi o ja lyckades inte få ner strecket på kamelen.. Det händer mig då o då.. kan inte sätta rätt begrepp på fenomenet !! Har väl studerat så många lopp att hjärnbarken är "skadad" !! 
Answer to: "Nja jag får ibland så stor känsla (mobo jobo=synsk)fö"
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, MAHARAJAH
S 3, YANANTIN BOKO
|
Ja jag känner igen det där ! Får också sån där känsla för vissa hästar ibland. Dom ska man bara ta med men tänker man så så försvinner känslan....skumt o irriterande.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-09-12 13:16:27  Jag spikar sent därför att jag har en långt liv bland travhästar o är van att bedöma dagsform o uppträdandet på banan o i värmningar o provstart ! Det är faktiskt A och O i travet ! Som jag sa är jag rena "örnen" när det gäller kollen på spikarna ! Klart det vore bra att få den överblicken på varje häst en tävlingsdag men det låter sig inte göras !! 
Answer to: "Jag spikar sent därför att jag har en långt liv bland travh"
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, MAHARAJAH
S 3, YANANTIN BOKO
|
Kan bara hålla med. Jag försöker undvika att lyssna på värmningsexperterna och tittar hellre själv. Man ser klart och tydligt när en häst är i form eller inte.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-09-12 13:19:55  Loppet som Maha gjorde var okej inte mer o jag tror att får dom inte ordning på travet till en Frankrike tripp så är Fransosen inte så snäll utan de kan nog tänka sig att diska tyvärr !! 
Answer to: "Loppet som Maha gjorde var okej inte mer o jag tror att får dom inte "
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, MAHARAJAH
S 3, YANANTIN BOKO
|
Jag hoppades att han skulle få ett jobbigare lopp. Det är inte första gången jag gör den missen och det beror på att man söker en genväg till stora utdelningar. Stenklara hästar ska man inte gardera och jag hade ju Mah. som vinnare på tråden så innerst inne så visste jag att han skulle vinna.
Det finns inga genvägar. Alla streck måste vara rätt.
Sen tillhör inte jag dom som är så där sjukt imponerade av Maharadja utan tycker exempelvis Nu Pagadi kommer bli en bättre häst och det kanske spelade in också.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2010-09-12 14:03:38  Jag hoppades att han skulle få ett jobbigare lopp. Det är inte första gången jag gör den missen och det beror på att man söker en genväg till stora utdelningar. Stenklara hästar ska man inte gardera och jag hade ju Mah. som vinnare på tråden så innerst inne så visste jag att han skulle vinna.
Det finns inga genvägar. Alla streck måste vara rätt.
Sen tillhör inte jag dom som är så där sjukt imponerade av Maharadja utan tycker exempelvis Nu Pagadi kommer bli en bättre häst och det kanske spelade in också.
Answer to: "Jag hoppades att han skulle få ett jobbigare lopp. Det är inte f"
|
|
Det är klart man får favos bland topphästar o dom tenderar man att hålla på !! Kollad i detta lopp nogrant på Intoxicated för att ev. fälla Maha men värmningen var inte så bra som jag ville o då skulle den inte med som ett garderings streck !! Jorma skulle gå för ledning o Björn ville undvika dödens men ändå så kördes hästen onödigt passivt !! 
|
|
Reply
|
|
1
2
3
4
5
[ 6
]