Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
Mantorp 2010-09-11
V75-3 Östgötaloppet - Gulddivisionen, försök 4.
1. MAHARAJAH 72% 13
Kihlström Örjan
3. YANANTIN BOKO 19% 45
Kontio Jorma
7. INTOXICATED 7% 149
Goop Björn
9. MAGIC SISA 6% 123
Adielsson Erik
10. DUST ALL OVER 3% 227
Untersteiner Johan
4. GIDDE T.H. 2% 248
Lennartsson Per
2. LIVI BARCELONA 1% 465
Johansson Tomas
5. MASTER VÄXUS 1% 514
Eriksson Håkan
6. MAX PRIX 1% 934
Sjöström Claes
8. XANTHOS CROWN 1% 864
Ohlsson Ulf

Senast uppdaterad: 2010-09-11 18:00:04, källa http://www.atg.se
Staplarna ovan visar vilket ekipage som våra användare tror vinner. Rösta genom att klicka på knappen bredvid ekipaget du tror vinner.
Snabblänkar
V75-1 Mantorp
V75-2 Mantorp
V75-3 Mantorp
V75-4 Mantorp
V75-5 Mantorp
V75-6 Mantorp
V75-7 Mantorp
  Travforum -> Tips & Spel -> V75 -> V75-3 Mantorp

Diskutera omgångens V75:a. De nya startlistorna läggs vanligtvis in på måndags morgonen. Endast trådar som rör V75 är tillåtna i detta forum.
Username

Password

1   [ 2 ]   3   4   5   6  
Author Message
Posted: 2010-09-07 11:28:13

Became a member: 
Forum posts:

V 7, INTOXICATED
Jag tror folk blir förvånade i det här loppet på lördag iaf. Inte över att Maharajah vinner, men på sättet
Reply
Posted: 2010-09-07 11:53:32

Became a member: 
Forum posts:

V 10, DUST ALL OVER
Kan det inte bli lite overpace i detta lopp, många som vill till ledning eller och vägrar släppa??
Reply
Posted: 2010-09-07 12:38:20 Answer to: "Kan det inte bli lite overpace i detta lopp, många som vill till ledn"

Became a member: 
Forum posts:
Tja man kan ju alltid spekulera det är ju ett måste för oss travnördar, men jag tror livi håller upp ledningen och släpper till jorma om han ståller frågan, och det kommer han att göra sen får vi se hur det fixar sig för kilström tredje inner tror jag han kan sitta i säcken.
Reply
B_Good Posted: 2010-09-07 14:35:31

Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896

V 3, YANANTIN BOKO

S 3, YANANTIN BOKO
Jag stengillar verkligen Yanatin Boko men tänker nog ändå spika Maharajah.
Efter allt jävla gapande om hästen så ska han ju bara vinna. Eller?
Reply
Posted: 2010-09-07 15:39:47
Mantorp

Became a member: 
Forum posts:

V 7, INTOXICATED
Livi barcelona är ett kul spel. och jag har fått lite feeling för Claes kuse av nån anledning, han brukar alltid ha spurtstarka kusar. blir det hårt där framme kan han kanske komma till? Inga övertygande tider direkt, men jag kommer att tänka på Nisse böna hela tiden, som har en grym spurt.
Reply
dujorha Posted: 2010-09-07 16:18:11 Answer to: "Kan bli för långt fram för Maharajah om Yanantin får "

Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
Tror som du Andy att det blir safety start o hoppas det inte kostar mer än 10-15 meter sådär ! Sedan är taktiken klar !! Styr på o pressa... om inte Jongis kan pricka med bössan så det blir "galupp" förståss !!
Reply
Posted: 2010-09-07 17:00:01
Mantorp

Became a member: 
Forum posts:

V 7, INTOXICATED
Han var ju fin senast trots att han var lite rund så vann han ganska bekvämt. borde ju gått framåt lite med det loppet, även om han inte är i toppform såklart. Ska han ju inte vara heller.
Reply
Posted: 2010-09-07 17:21:24

Became a member: 
Forum posts:

V 1, MAHARAJAH
JAg håller med Jongyl's sista inlägg att loppet borde vara helgarderat om man har 1-3 Så,så får det bli!
Reply
Posted: 2010-09-07 20:50:53

Became a member: 
Forum posts:

V 9, MAGIC SISA

S 3, YANANTIN BOKO
Varför ska man ta med Maharajah på kupongen? För mig är det självklart att lämna den utanför.
Reply
Dark_horse Posted: 2010-09-07 20:57:03

Became a member: 2009-10-19
Forum posts: 3890

V 9, MAGIC SISA
Loppet står nog helt och hållet mellan Maharajah och Yanantin Boko och eftersom streckskillnaden mellan dem lär bli enorm känns det som ett bra tvåhästarslås. Men Maharajah vinner givetvis om han kommer ut i andraspår och är frisk.
Reply
Posted: 2010-09-07 22:07:23 Answer to: "Loppet står nog helt och hållet mellan Maharajah och Yanantin B"

Became a member: 
Forum posts:
Med tanke på förutsättningarna, jackpot hårt tempo Yanantin i ledningen, Maharajah utvändigt och att redan veta om att Livi Barcelona har rygg på ledaren tycker jag den känns superintressant. blir nog en rejäl tempoökning på sista bortre långsidan och kloss i rygg då är livi som garanteras lucka och visst har båda en sämre dag så tar ja gärna livi runt 4-5 %.
Reply
dujorha Posted: 2010-09-08 09:10:07 Answer to: "Med tanke på förutsättningarna, jackpot hårt tempo Ya"

Du vill lura i vassen kaka .. som man ha väntat på Livi ! Var ju ute i sprinterlopp till omed...ja det skulle sitta fint...
Reply
dujorha Posted: 2010-09-08 09:19:38

Har annars en fin konspiration... Jorma släpper till Björn !!
Reply
Posted: 2010-09-08 10:07:33

Became a member: 
Forum posts:

V 1, MAHARAJAH

S 3, YANANTIN BOKO
1 Maharajah- Riktigt bra i comebacken senast när han lätt plockade ner Yanantin från dödens. Längre distans då men såg inte ut som Örjan körde en enda meter av loppet. Spåret kan bli en fälla om de andra i fältet bestämmer sig för att sätta fast Maha. Svårbedömd startsnabbhet då han inte har laddat någongång i de lopp som ligger i arkivet.

2 Livi Barcelona- Fick en tuff resa utanpå Rune U.S. i hårt tempo senast och är till viss del ursäktad men jag tycker ändå han kastade in handduken lite väl "mycket". Rådde inte på Sundance Clover loppet innan. Är startsnabb och lär få en fin resa.

3 Yanantin Boko- Har gjort det bra senaste två loppen. Plockade ner Micro Mesh från dödens näst senast. Fick endast stryk av Maha och Beanie senast och är den häst jag håller som klar tvåa i loppet. Jag tror att endast ledning gäller om Jorma ska lyckas vinna loppet och dit kommer han troligtvis att köra sig.

4 Gidde T.H.- Fick smörresa senast och borde verkligen kunnat gå förbi Elliot Hall på upploppet. Har vart bra innan dess men inte mött hästar i närheten av Maha eller Yanantins klass.

5 Master Växus- Gjorde en ganska bra insats senast men mycket tuffare emot nu. Ska normalt inte räcka till.

6 Max Prix- Gjort det bra vid två segrar på Visby men ska normalt inte räcka till här.

7 Intoxicated- Pulvriserade enkelt motstånd senaste loppet. Har gjort det bra mot tuffare motstånd starterna innan. Är riktigt snabb ut och brukar vilja sitta med där framme. Min tredjehäst om Maha och Yanantin skulle komma bort.

8 Xantos Crown- Galopp direkt i Sundsvall Opet Tror. Inte i närheten av Pinepower Rose gången innan och får det mycket tufft här.

9 Magic Sisa- Skrällde ju och vann gulddivisionen på Kalmar på ett bra sätt i somras. Erik var i sulkyn då liksom nu. Vann på Charlottenlund för tre starter sedan men varit sämre efter det. Ska hon skrälla igen så är det väl nu med bra smygspår och erik upp som hon verkade trivas med.

10 Dust All Over- Vann pliktskyldigt utan att glänsa senast. Har gått bra innan det och med rätt resa har han en bra speed att spela ut. Inte helt borta om det körs i halsen på honom.

Min ranking: 1-3-7-10-9
Reply
Posted: 2010-09-08 14:34:39

Became a member: 
Forum posts:

V 1, MAHARAJAH
säger som jongly: STENKLAR!!!
helt okörd sist och såg smällfin ut.
Reply
Posted: 2010-09-08 14:42:16 Answer to: "säger som jongly: STENKLAR!!! :D helt okörd sist och såg s"
Mantorp

Became a member: 
Forum posts:

V 9, MAGIC SISA

S 3, YANANTIN BOKO
Smällfin? Med rund mage? Nu tar du väl i lite?

Men visst. Han är nog i mkt bättre form till denna start och motståndet är av samma klass.
Reply
Posted: 2010-09-08 14:52:48
Mantorp

Became a member: 
Forum posts:

V 7, INTOXICATED
Tomas Johansson tror stenhårt på att Livi tar ledningen, sen snackar han om att släppa till 3an, men Livi har vart så fin i jobben och bra bakom bilen i jobb att han säger att han kanske ändrar taktik och kör i ledningen. intressant
Reply
Posted: 2010-09-08 15:05:08 Answer to: "Tomas Johansson tror stenhårt på att Livi tar ledningen, sen sn"
Mantorp

Became a member: 
Forum posts:

V 9, MAGIC SISA

S 3, YANANTIN BOKO
Väldigt intressant. Hade inte tippat Livi för ledningen. nu måste jag kolla i arkivet igen ikväll.

Nackdelen om det blir lite körning i starten är att det gynnar Maharajah förstås. dels pga den uppenbara anledningen men också för att det då blir lättare för honom att hitta ut i andra spår. fasiken också!
Reply
Posted: 2010-09-08 15:26:48

Became a member: 
Forum posts:
Att den här linan kunde bli så lång....???
Vad finns egentligen att diskutera...
Spets eller inte...?
Fjärde inner och och till synes instängd..?
Who cares...!!!
Brisar undan i spets eller rundar... hur som helst är han först där han skall vara först...
Mållinjen
Reply
Posted: 2010-09-08 15:57:49
Mantorp

Became a member: 
Forum posts:

V 7, INTOXICATED
Senast spikade jag Yanantin och det gick ju åt H******. Spikar jag Maharajah nu kan jag ge mig fan på att Yanantin vinner.
Reply
1   [ 2 ]   3   4   5   6