1
2
3
4
[ 5
]
6
7
8
|
|
Posted: 2011-10-28 17:15:07  torvald har uselt spår, spring erom dålig senast och fel spår(tveksam form), yarrah boko övertygade inte senast och maharaja gjorde bort sig....
Tror maharaja vinner och har toppchans, men hade jag garderat så hade yellow eden varit mycket tidig.....Visat sig ha mycket hög kapacitet och kommer att tillhöra eliten framöver.
Answer to: "torvald har uselt spår, spring erom dålig senast och fel sp&ari"
|
Became a member:
Forum posts:
V 4, YARRAH BOKO
|
Spelar ingen roll om han kommer göra det framöver, han gör det inte nu.
Yarrahs insats senast räcker för att slå YE sju dagar i veckan.
Och vad menas med mycket hög kapacitet enligt dig? Maharajah och Yarrah laddas för att vara med i Prix d'Amerique, vilket YE aldrig någonsin kommer vara i närheten av.
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2011-10-28 17:17:45  torvald har uselt spår, spring erom dålig senast och fel spår(tveksam form), yarrah boko övertygade inte senast och maharaja gjorde bort sig....
Tror maharaja vinner och har toppchans, men hade jag garderat så hade yellow eden varit mycket tidig.....Visat sig ha mycket hög kapacitet och kommer att tillhöra eliten framöver.
Answer to: "torvald har uselt spår, spring erom dålig senast och fel sp&ari"
|
Became a member: 2009-10-19
Forum posts: 3890
V 7, MAHARAJAH
|
Spring Erom blev brutalt bortkörd av Björn senast, så orättvist att säga att hästen var dålig.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-10-28 18:51:32  Spring Erom blev brutalt bortkörd av Björn senast, så orättvist att säga att hästen var dålig.
Answer to: "Spring Erom blev brutalt bortkörd av Björn senast, så or&au"
|
Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
|
Nä han la ner hästen på innerspår för att tjäna några meter o hästen felade..har gjort så förut o är väl inte riktigt sysst när han galopperar på de viset !! 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-10-28 19:09:42
|
Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
|
6 o 7 är ju inga spjut från start o här bör ju Åke köra till o faktiskt ha en god chans på ledningen för att sedan släppa till Uffe.. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-10-28 20:46:36  Spelar ingen roll om han kommer göra det framöver, han gör det inte nu.
Yarrahs insats senast räcker för att slå YE sju dagar i veckan.
Och vad menas med mycket hög kapacitet enligt dig? Maharajah och Yarrah laddas för att vara med i Prix d'Amerique, vilket YE aldrig någonsin kommer vara i närheten av.
Answer to: "Spelar ingen roll om han kommer göra det framöver, han gör d"
|
Became a member:
Forum posts:
|
yellow edens insats senast var bättre än yarrah bokos. Vad har det för betydelse vilka lopp hästarna "laddas" för?
Håller yarrah boko högt, men han var inget bra senast och jag tror nog att yellow eden är lika tidig här om man ska gardera. Konstigt att du dömer ut yellow eden, vore intressant att veta varför? hästen har helt klart imponerat detta året.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-10-28 22:21:51  yellow edens insats senast var bättre än yarrah bokos. Vad har det för betydelse vilka lopp hästarna "laddas" för?
Håller yarrah boko högt, men han var inget bra senast och jag tror nog att yellow eden är lika tidig här om man ska gardera. Konstigt att du dömer ut yellow eden, vore intressant att veta varför? hästen har helt klart imponerat detta året.
Answer to: "yellow edens insats senast var bättre än yarrah bokos. Vad har de"
|
Became a member:
Forum posts:
V 4, YARRAH BOKO
|
Ville bara förtydliga för dig att hästarna spelar i olika divisioner.
Det är en bra häst ja, men han har inte imponerat så mycket att det finns fog för att tro att han ska räcka i det här sällskapet, möjligtvis räcker han till i gulddivsionen av lägre klass senare i vinter.
Imorgon kommer du få se det, strecka du honom om du vill. 
|
|
Reply
|
|
NoShit
|
Posted: 2011-10-28 22:32:16
|
Became a member: 2008-12-23
Forum posts: 1500
|
4,7 och 8 i alla fall. Kanske 5 och 10 som c-hästar
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-10-28 22:32:26  Ville bara förtydliga för dig att hästarna spelar i olika divisioner.
Det är en bra häst ja, men han har inte imponerat så mycket att det finns fog för att tro att han ska räcka i det här sällskapet, möjligtvis räcker han till i gulddivsionen av lägre klass senare i vinter.
Imorgon kommer du få se det, strecka du honom om du vill. 
Answer to: "Ville bara förtydliga för dig att hästarna spelar i olika di"
|
Became a member:
Forum posts:
|
ville bara förtydliga för dig att i den form yarrah boko är i nu så spelar dem inte i olika divisioner, bara till att kolla senaste insatsen där yellow eden var bättre. yellow eden är en kanon.
Oavsett så är Maharaja i en annan division än yarrah boko, bör inte jämföras om nu maharaja presterar. Jag ville bara förtydliga det för dig..............
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-10-28 22:36:06  ville bara förtydliga för dig att i den form yarrah boko är i nu så spelar dem inte i olika divisioner, bara till att kolla senaste insatsen där yellow eden var bättre. yellow eden är en kanon.
Oavsett så är Maharaja i en annan division än yarrah boko, bör inte jämföras om nu maharaja presterar. Jag ville bara förtydliga det för dig..............
Answer to: "ville bara förtydliga för dig att i den form yarrah boko är "
|
Became a member:
Forum posts:
V 4, YARRAH BOKO
|
Det gör de visst men det får du se imorgon som sagt, och nej han är inte en kanon.
Okej, nu byter vi ämne också? Var inte ens det vi diskuterade. Vet att Maharajah är topp tre på distansen i världen, men Yarrah Boko är åtminstone topp tio så Maharajah måste vara någorlunda på topp för att slå honom.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-10-28 23:07:53
|
Became a member:
Forum posts:
V 7, MAHARAJAH
|
Maharajah behöver inte vara på topp för att slå det här packet! Men tre galopper på raken oroar. Ett glädjeämne är ju att streckprocenten blir betydligt lägre pga det. Tycker ändå att 72% är för mycket för en häst med tre raka galopper. Måste vara något av ett rekord?
Jag spikar ändå, då det är min favorithäst, och tror att han tuggar ner Yarrah från dödens med ett hånflin!
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-10-28 23:14:43  Maharajah behöver inte vara på topp för att slå det här packet! Men tre galopper på raken oroar. Ett glädjeämne är ju att streckprocenten blir betydligt lägre pga det. Tycker ändå att 72% är för mycket för en häst med tre raka galopper. Måste vara något av ett rekord?
Jag spikar ändå, då det är min favorithäst, och tror att han tuggar ner Yarrah från dödens med ett hånflin!
Answer to: "Maharajah behöver inte vara på topp för att slå det h"
|
Became a member:
Forum posts:
V 4, YARRAH BOKO
|
Att kalla en elitloppshäst för pack är lite väl överdrivet tycker jag. 
Inte bra att spela med hjärtat vettu.
Även om min "favorithäst" tuggade ned din från dödens med ett hånflin. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-10-28 23:21:17 Edited(1): 2011-10-28 23:22:44  Att kalla en elitloppshäst för pack är lite väl överdrivet tycker jag. 
Inte bra att spela med hjärtat vettu.
Även om min "favorithäst" tuggade ned din från dödens med ett hånflin. 
Answer to: "Att kalla en elitloppshäst för pack är lite väl öv"
|
Became a member:
Forum posts:
V 7, MAHARAJAH
|
Nej det var väl att ta i lite, men man vill ju gärna förstärka sina ord  !
Jag tror väl inte att någon häst än har tuggat ner Maharajah från dödens med ett hånflin? De gånger han har förlorat har han galopperat, (inget bra försvar) eller startat i Frankrike i något storlopp.
Någon årsdebut har väl också hänt för att bara känna på honom.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-10-28 23:23:52  Nej det var väl att ta i lite, men man vill ju gärna förstärka sina ord  !
Jag tror väl inte att någon häst än har tuggat ner Maharajah från dödens med ett hånflin? De gånger han har förlorat har han galopperat, (inget bra försvar) eller startat i Frankrike i något storlopp.
Answer to: "Nej det var väl att ta i lite, men man vill ju gärna först&a"
|
Became a member:
Forum posts:
V 4, YARRAH BOKO
|
Haha, kan göra det själv ibland också.
Jag snackade ju om Prix d'Amerique där Ready Cash tog ner Maharajah? 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-10-28 23:26:29
|
Became a member:
Forum posts:
|
Yarrah Boko har bättre form än vad du tror folke. det är som ready cash är inne på. uffe körde i ett alldeles för lågt tempo och bjöd in vissa hästar kan man säga. det är bara kolla på torvald palema senast. den hade inte haft den spurten till slut om uffe hade kört i ett hårdare tempo.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-10-28 23:30:58  Haha, kan göra det själv ibland också.
Jag snackade ju om Prix d'Amerique där Ready Cash tog ner Maharajah? 
Answer to: "Haha, kan göra det själv ibland också. ;)
Jag snackade j"
|
Became a member:
Forum posts:
V 7, MAHARAJAH
|
Ok då, men det var inte från dödens på det viset. Bara sista biten, och då hade Maha gått en längre stund i dödens innan dess. Men det var en grym prestation av båda.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-10-28 23:35:22
|
Became a member:
Forum posts:
|
spik yarrah boko slog ju Maharajah senast!!!!!!! ::o
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-10-28 23:41:02  Ok då, men det var inte från dödens på det viset. Bara sista biten, och då hade Maha gått en längre stund i dödens innan dess. Men det var en grym prestation av båda.
Answer to: "Ok då, men det var inte från dödens på det viset. Ba"
|
Became a member:
Forum posts:
V 4, YARRAH BOKO
|
Grym insats av båda ja, det var det verkligen!
Men Maharajah fick ta över täten i ett tidigt skede av Lana del Rio, han var inte särskilt länge i dödens, samtidigt som RC fick inleda i tredjespår sen gick största delen av loppet utvändigt Mahajah som han sedermera plockade ner.
Här är videon för att förfriska minnet.
http://www.youtube.com/watch?v=VB2Ibfu9hfs&list=FLK7I82Q8VnEpaHYbWNP4m3Q&index=41&feature=plpp_video
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-10-28 23:51:54  Grym insats av båda ja, det var det verkligen!
Men Maharajah fick ta över täten i ett tidigt skede av Lana del Rio, han var inte särskilt länge i dödens, samtidigt som RC fick inleda i tredjespår sen gick största delen av loppet utvändigt Mahajah som han sedermera plockade ner.
Här är videon för att förfriska minnet.
http://www.youtube.com/watch?v=VB2Ibfu9hfs&list=FLK7I82Q8VnEpaHYbWNP4m3Q&index=41&feature=plpp_video
Answer to: "Grym insats av båda ja, det var det verkligen!
Men Maharajah fick "
|
Became a member:
Forum posts:
V 7, MAHARAJAH
|
Tack för upplevelsen igen. Maha gick nog så länge i dödens innan han övertog, och när jag nu ser om loppet, så verkar det nästan som om Örjan körde för sakta när han väl fick överta ledningen och blev överrumplad på speed. Han tog ju in nästan allt till slut på RC. Taktikseger.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-10-28 23:55:38  Tack för upplevelsen igen. Maha gick nog så länge i dödens innan han övertog, och när jag nu ser om loppet, så verkar det nästan som om Örjan körde för sakta när han väl fick överta ledningen och blev överrumplad på speed. Han tog ju in nästan allt till slut på RC. Taktikseger.
Answer to: "Tack för upplevelsen igen. Maha gick nog så länge i dö"
|
Became a member:
Forum posts:
V 4, YARRAH BOKO
|
Varsågod.
Snarare stryk av en bättre häst.
Nivard höll i RC på slutet för säkerhets skull eftersom han visat rulliga tendeser i loppen tidigare och blev ju även diskad som först över linjen i ett av b-loppen.
Men Maharajah kommer ju få sin chans till revansch i slutet av Januari, fast då behöver han ha förbättras ett par snäpp om han ska ha en möjlighet att rå på RC.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-10-29 02:14:39
|
Became a member:
Forum posts:
|
2 hästarslås, helt klart yarrah boko klar 2a häst för mig. torvald 23 procent känns väl mycket för mig
|
|
Reply
|
|
1
2
3
4
[ 5
]
6