1
2
3
[ 4
]
5
6
7
8
|
|
Posted: 2011-10-28 12:57:03
|
Became a member:
Forum posts:
V 5, YELLOW EDEN
S 5, YELLOW EDEN
|
Om åke laddar för ledningen så släpper han till Yellow Eden som är först fram. Om han inte laddar så spetsar Yellow Eden.
Då Yarrah inte känns 100 på formen och då Maha verkar har problem med fräschören (?) som gör att han hoppar, och då Torvald är gammal och grå känns Yellow som en rolig tipsetta och spik.
Tjohoo! 
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2011-10-28 14:10:04  Om åke laddar för ledningen så släpper han till Yellow Eden som är först fram. Om han inte laddar så spetsar Yellow Eden.
Då Yarrah inte känns 100 på formen och då Maha verkar har problem med fräschören (?) som gör att han hoppar, och då Torvald är gammal och grå känns Yellow som en rolig tipsetta och spik.
Tjohoo! 
Answer to: "Om åke laddar för ledningen så släpper han till Yello"
|
Became a member: 2009-10-19
Forum posts: 3890
V 7, MAHARAJAH
|
Ser många brister i det scenariot tyvärr. För det första lär Åke inte släppa till Yellow Eden om han väljer att köra från start. För det andra lär Yellow Eden släppa direkt när Yarrah ställer frågan. För det tredje vinner Marre 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-10-28 14:23:18  Om åke laddar för ledningen så släpper han till Yellow Eden som är först fram. Om han inte laddar så spetsar Yellow Eden.
Tjohoo! 
Answer to: "Om åke laddar för ledningen så släpper han till Yello"
|
Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
|
De säger du bara sådär..va vet vi om Spring med Erik ? Nu när Nahar är struken... 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-10-28 14:47:37
|
|
Spring Erom har minst starter av topphästarna här o har över 50% i segrar o verkar kunna prestera trots avsaknad av lopp i kroppen..en dark horse här.. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-10-28 15:07:17  Ser många brister i det scenariot tyvärr. För det första lär Åke inte släppa till Yellow Eden om han väljer att köra från start. För det andra lär Yellow Eden släppa direkt när Yarrah ställer frågan. För det tredje vinner Marre 
Answer to: "Ser många brister i det scenariot tyvärr. För det förs"
|
Became a member:
Forum posts:
V 5, YELLOW EDEN
S 5, YELLOW EDEN
|
Och jag ser brister i de brister du påtalat.
För det första så är det alltid mkt snack om vem man släpper eller inte släpper till. Men om det sedan i slutändan innebär att Åke måste svara upp en Yello Eden som laddas så väljer Åke nog att släppa med gamlingen.
För det andra så är det inte säkert att Åke laddar och då sitter Yello i ledningen.
För det tredje så är det inte säkert att den släpper till Yarrah med tanke på det formbesked som Yellow visade senast.
För det fjärde så tror jag luckan kommer till rygg ledaren oavsett vem som sitter där.
För det femte så kommer Marre hoppa. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-10-28 15:27:27  Ge mig några stenklara nu spanis 
Answer to: "Ge mig några stenklara nu spanis ;)"
|
Became a member:
Forum posts:
|
okej då, eftersom du uttrycker dig digså; 
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2011-10-28 15:28:59  Och jag ser brister i de brister du påtalat.
För det första så är det alltid mkt snack om vem man släpper eller inte släpper till. Men om det sedan i slutändan innebär att Åke måste svara upp en Yello Eden som laddas så väljer Åke nog att släppa med gamlingen.
För det andra så är det inte säkert att Åke laddar och då sitter Yello i ledningen.
För det tredje så är det inte säkert att den släpper till Yarrah med tanke på det formbesked som Yellow visade senast.
För det fjärde så tror jag luckan kommer till rygg ledaren oavsett vem som sitter där.
För det femte så kommer Marre hoppa. 
Answer to: "Och jag ser brister i de brister du påtalat. ;)
För det f&oum"
|
V 7, MAHARAJAH
|
Då har vi åtta påtalade brister på två inlägg, i den takten kanske vi kommer upp i 100 innan loppet går av stapeln 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-10-28 15:29:54  Då har vi åtta påtalade brister på två inlägg, i den takten kanske vi kommer upp i 100 innan loppet går av stapeln 
Answer to: "Då har vi åtta påtalade brister på två inl&au"
|
Became a member:
Forum posts:
V 5, YELLOW EDEN
S 5, YELLOW EDEN
|
Vi kan ju alltid försöka..hehe
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-10-28 15:32:04  Varför gardera om du är säker på att Marre torskar???? Fegt och ur spelsynpunkt uselt att ta med en häst man tror absolut inte vinner. särskilt då han kommer stå i 70-80 % så rensar det ju fantastiskt bra om han torskar. Tycker du spelar dåligt som tar med han om du är säker på torsk.
Answer to: "Varför gardera om du är säker på att Marre torskar????"
|
Became a member:
Forum posts:
|
såhär är det, handlar inte alltid om spelvärdesprincipen och speltekniskt. Det är som att säga att det räcker med skicklighet för att sätta v75, det gör det inte du behöver tur med.
Jag tar med den av 2 anledningar.
1 för att jag inte tänker åka på den om den vinner för det ä'r en av mina absoluta faVORITHÄSTRAR.
2. Jag har inte tänkt gå kort, och när man målar på kostar det väldigt lite ta med en extra
hoppas due nöjd med mitt svar
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-10-28 15:33:01 Edited(2): 2011-10-28 15:33:33  Ser många brister i det scenariot tyvärr. För det första lär Åke inte släppa till Yellow Eden om han väljer att köra från start. För det andra lär Yellow Eden släppa direkt när Yarrah ställer frågan. För det tredje vinner Marre 
Answer to: "Ser många brister i det scenariot tyvärr. För det förs"
|
Became a member:
Forum posts:
|
tror dte är ganska givet att han släpper till yellow eden, om det scenariot skulle uppstå. tror inte det är något att diskutera ens
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2011-10-28 15:36:46  tror dte är ganska givet att han släpper till yellow eden, om det scenariot skulle uppstå. tror inte det är något att diskutera ens
Answer to: "tror dte är ganska givet att han släpper till yellow eden, om det"
|
V 7, MAHARAJAH
|
Det scenariot kommer troligen inte uppstå nej, eftersom han knappast laddar för spets. Men SKULLE han välja att göra det är det knappast för att få tredje invändigt vilket han får om han släpper till YE, utan för att få rygg ledaren med Maharajah eller Yarrah framför sig.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-10-28 15:43:33  Det scenariot kommer troligen inte uppstå nej, eftersom han knappast laddar för spets. Men SKULLE han välja att göra det är det knappast för att få tredje invändigt vilket han får om han släpper till YE, utan för att få rygg ledaren med Maharajah eller Yarrah framför sig.
Answer to: "Det scenariot kommer troligen inte uppstå nej, eftersom han knappast "
|
Became a member:
Forum posts:
|
ganska säker du har fel där  men lär vi nog aldrig få veta
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-10-28 16:34:34
|
|
När Papegojan intervjuvar Åke o säger att då blir de ett försiktigt upplägg..så tittar Åke till precis som om att- "är du så djävla dum så du tror de så säger vi väl de".. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-10-28 16:46:04
|
Became a member:
Forum posts:
|
åke släpper till yellow eden?  jo jag tackar.......
killen är tillräckligt smart för att veta att både yarrah boko och maharaja lär avanceras tidigt och båda dem 2 är troligen bättre ryggar.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-10-28 16:52:23
|
Became a member:
Forum posts:
V 4, YARRAH BOKO
|
Mycket märkligt hur folk kan tro så mycket på Yellow Eden.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-10-28 16:56:16  Mycket märkligt hur folk kan tro så mycket på Yellow Eden.
Answer to: "Mycket märkligt hur folk kan tro så mycket på Yellow Eden."
|
Became a member:
Forum posts:
V 5, YELLOW EDEN
S 5, YELLOW EDEN
|
en bra häst, med ett bra läge som gjorde ett kanonlopp senast. Samtidigt som den möter hästar som visserligen är bättre, men som inte är på topp. Kan det vara anledningen måntro?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-10-28 16:56:27  Mycket märkligt hur folk kan tro så mycket på Yellow Eden.
Answer to: "Mycket märkligt hur folk kan tro så mycket på Yellow Eden."
|
Became a member:
Forum posts:
|
varför inte? väldigt fin häst som gjort många fina insatser. Varför ska man inte tro på han om man garderar loppet....................
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-10-28 17:03:31  en bra häst, med ett bra läge som gjorde ett kanonlopp senast. Samtidigt som den möter hästar som visserligen är bättre, men som inte är på topp. Kan det vara anledningen måntro?
Answer to: "en bra häst, med ett bra läge som gjorde ett kanonlopp senast. Sa"
|
Became a member:
Forum posts:
V 4, YARRAH BOKO
|
Det skiljer ändå för mycket mellan exempelvis Maharajah/Yarrah jämfört med YE för att han ska kunna vinna oavsett vilken form han är i eller vilket löpningsförlopp han får. Men stecka på ni, inte mig emot.
Sen om Yarrah har sämre form än tidigare i sommar går inte bedöma på insatsen senast iaf. då Ulf bjöd in till en speeduppgörelse på slutet vilket inte är Yarrahs melodi, så var inte hans fel att Noras Bean var så nära då som fick allt serverat i rygg (som dessutom han är en bättre häst än YE).
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-10-28 17:05:33  varför inte? väldigt fin häst som gjort många fina insatser. Varför ska man inte tro på han om man garderar loppet....................
Answer to: "varför inte? väldigt fin häst som gjort många fina ins"
|
Became a member:
Forum posts:
V 4, YARRAH BOKO
|
För att han möter Maharajah, Yarrah Boko, Spring Erom och Torvald Palema.
Osannolikt att alla de fyra är dödsjuka i samma lopp, vilket krävs för att YE ska vinna det här. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-10-28 17:09:51 Edited(1): 2011-10-28 17:10:23  För att han möter Maharajah, Yarrah Boko, Spring Erom och Torvald Palema.
Osannolikt att alla de fyra är dödsjuka i samma lopp, vilket krävs för att YE ska vinna det här. 
Answer to: "För att han möter Maharajah, Yarrah Boko, Spring Erom och Torvald"
|
Became a member:
Forum posts:
|
torvald har uselt spår, spring erom dålig senast och fel spår(tveksam form), yarrah boko övertygade inte senast och maharaja gjorde bort sig....
Tror maharaja vinner och har toppchans, men hade jag garderat så hade yellow eden varit mycket tidig.....Visat sig ha mycket hög kapacitet och kommer att tillhöra eliten framöver.
|
|
Reply
|
|
1
2
3
[ 4
]
5
6