1
2
[ 3
]
4
5
6
7
8
|
|
Posted: 2011-10-26 13:38:55
|
Became a member:
Forum posts:
|
Jag håller med StigHenry. Många höjer Yarrah Boko till skyarna, egentligen utan anledning. Visst, han vann SM på Åby men var verkligen loppet så fruktansvärt bra? Torvald imponerade nästan mer och om Maharajah varit sitt vanliga jag hade det varit kattens lek med råttan. Beroende på hur firma Örjan/Hultman känner på lördag spikar jag nog kungen. Det roliga (och bästa?) är att låsa Maharajah - Torvald Palema. Yarrah Boko har inte en suck om Maharajah når upp till 90 % av sin kapacitet.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-10-26 15:05:36
|
Became a member:
Forum posts:
V 10, SPRING EROM
|
5 och 10 tror jag är dom ända som kan utmana Marre här, dom är hyffsat snabba ut, troligtvis tar väl YE spetsen här tror jag, och Springerom är lite av en favorit, som har en riktigt vass slutspeed att tillgå. Får se hur jag gör med spikarna, Marre är ett alternativ iaf
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-10-26 15:38:07  5 och 10 tror jag är dom ända som kan utmana Marre här, dom är hyffsat snabba ut, troligtvis tar väl YE spetsen här tror jag, och Springerom är lite av en favorit, som har en riktigt vass slutspeed att tillgå. Får se hur jag gör med spikarna, Marre är ett alternativ iaf
Answer to: "5 och 10 tror jag är dom ända som kan utmana Marre här, dom "
|
Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
|
Ursäkta Nordan, var i sjuttan får du belägg för att YE tar en längd på Yarrah ? 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-10-26 15:39:41  Ursäkta Nordan, var i sjuttan får du belägg för att YE tar en längd på Yarrah ? 
Answer to: "Ursäkta Nordan, var i sjuttan får du belägg för att YE"
|
Became a member:
Forum posts:
|
inte alls omöjligt
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-10-26 15:42:33  inte alls omöjligt
Answer to: "inte alls omöjligt"
|
|
Näpp tar inte en längd...TP är den som blåser till ledningen om Åke vill de.. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-10-26 15:49:28 Edited(1): 2011-10-26 15:49:46  Näpp tar inte en längd...TP är den som blåser till ledningen om Åke vill de.. 
Answer to: "Näpp tar inte en längd...TP är den som blåser till led"
|
Became a member:
Forum posts:
|
klart den kan ta en längd på yarrah, är betydligt snabbare ut, sedna är det en annan sak om han provar att göra det på lördag
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-10-26 16:01:27  klart den kan ta en längd på yarrah, är betydligt snabbare ut, sedna är det en annan sak om han provar att göra det på lördag
Answer to: "klart den kan ta en längd på yarrah, är betydligt snabbare "
|
|
Hade chansen sist att köra lite från start o vart hängande o börja sedan backa.. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-10-26 16:07:14  Hade chansen sist att köra lite från start o vart hängande o börja sedan backa.. 
Answer to: "Hade chansen sist att köra lite från start o vart hängande "
|
Became a member:
Forum posts:
|
lägger inte så stor vikt hur vissa kuskar gjort vid enskild start, lägger mer vikt hur egenskaperna ser ut hos individen 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-10-26 16:09:54  lägger inte så stor vikt hur vissa kuskar gjort vid enskild start, lägger mer vikt hur egenskaperna ser ut hos individen 
Answer to: "lägger inte så stor vikt hur vissa kuskar gjort vid enskild star"
|
|
Ja de är väl bra..vi behöver nog inte fundera så mycket på vem som tar ledningen..TP är i ledningen på en gång !! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-10-26 16:31:36
|
Became a member:
Forum posts:
V 10, SPRING EROM
|
YE har visat tidigare att den är snabb ut, kan inte komma ihåg nått specifikt lopp då jag har nada närminne i princip hehe. Torvald är snabbare ut det stämmer, men jag tror inte han kommer laddas för spets. Men det är klart man vet ju aldrig, Försöker Torvald så kommer det nog bli en del körning i början, förvisso är det Jörgen som kör nu så jag vettefan hur det kommer bli kört, hade det vart ordinarie kusk upp tror jag inte dom skulle släppa i första taget iaf
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-10-26 16:36:58  YE har visat tidigare att den är snabb ut, kan inte komma ihåg nått specifikt lopp då jag har nada närminne i princip hehe. Torvald är snabbare ut det stämmer, men jag tror inte han kommer laddas för spets. Men det är klart man vet ju aldrig, Försöker Torvald så kommer det nog bli en del körning i början, förvisso är det Jörgen som kör nu så jag vettefan hur det kommer bli kört, hade det vart ordinarie kusk upp tror jag inte dom skulle släppa i första taget iaf
Answer to: "YE har visat tidigare att den är snabb ut, kan inte komma ihåg n"
|
|
Nä känns inte som Jörgen gasar till varje pris här..men säker är man ju inte..kan ju va lite taktik för att hjälpa Marre... 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-10-26 17:15:31  5 och 10 tror jag är dom ända som kan utmana Marre här, dom är hyffsat snabba ut, troligtvis tar väl YE spetsen här tror jag, och Springerom är lite av en favorit, som har en riktigt vass slutspeed att tillgå. Får se hur jag gör med spikarna, Marre är ett alternativ iaf
Answer to: "5 och 10 tror jag är dom ända som kan utmana Marre här, dom "
|
Became a member:
Forum posts:
V 4, YARRAH BOKO
|
Yellow Eden? Det är inte första april på lördag. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-10-26 17:19:47
|
Became a member:
Forum posts:
|
YE är snabbare ut än yarrah boko, tror dock inte han lyckas ta 1 längd sida vid sida och sjunesson vågar nog inte bränna av för mycket då han riskerar att bli het av sig.
Torvald tror jag knappast laddas från start, svanstedt kommer säkerligen söka position direkt.
Maharaja har toppchans och bör vinna. Värsta motbud ser jag som yellow eden, yarrah boko, nahar och Spring erom, eventuellt torvald palema om han hamnar bra på det och kan prestera 2 lopp i rad nu på gamla dar.
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2011-10-26 21:23:34
|
Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
V 8, TORVALD PALEMA
S 8, TORVALD PALEMA
|
Fortsätter min tristrad med top3 här 4,7,8.
Hoppas Åke kör till spets, släpper till den som kommer o växlar förbi som i fornstora dar o sen pensioneras som den vinnare han är.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-10-26 21:30:54  Fortsätter min tristrad med top3 här 4,7,8.
Hoppas Åke kör till spets, släpper till den som kommer o växlar förbi som i fornstora dar o sen pensioneras som den vinnare han är.
Answer to: "Fortsätter min tristrad med top3 här 4,7,8.
Hoppas Åke k&"
|
|
Är väl inte fel alls..då har du garderat me hängsle o livrem som gamle "Sträng" !! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-10-26 22:22:40  Ja de är väl bra..vi behöver nog inte fundera så mycket på vem som tar ledningen..TP är i ledningen på en gång !! 
Answer to: "Ja de är väl bra..vi behöver nog inte fundera så mycke"
|
Became a member:
Forum posts:
|
inget som jag utgår från iallafall 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-10-27 20:01:57  inget som jag utgår från iallafall 
Answer to: "inget som jag utgår från iallafall:)"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Ge mig några stenklara nu spanis 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-10-27 20:26:09  Ge mig några stenklara nu spanis 
Answer to: "Ge mig några stenklara nu spanis ;)"
|
|
Fråga Tommie ! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-10-27 20:30:44  skrev i inlägget ovan att Torvald kastar vi till krokodilen, 1a gången någonsin jag inte tror att marre komemr vinna loppet, inte bara tror att han inte kommer vinna, är dessutom rätt säker på det. Kommer dock med på systemet på enbart namnet 
Answer to: "skrev i inlägget ovan att Torvald kastar vi till krokodilen, 1a g&arin"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Varför gardera om du är säker på att Marre torskar???? Fegt och ur spelsynpunkt uselt att ta med en häst man tror absolut inte vinner. särskilt då han kommer stå i 70-80 % så rensar det ju fantastiskt bra om han torskar. Tycker du spelar dåligt som tar med han om du är säker på torsk.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-10-27 20:34:49  Varför gardera om du är säker på att Marre torskar???? Fegt och ur spelsynpunkt uselt att ta med en häst man tror absolut inte vinner. särskilt då han kommer stå i 70-80 % så rensar det ju fantastiskt bra om han torskar. Tycker du spelar dåligt som tar med han om du är säker på torsk.
Answer to: "Varför gardera om du är säker på att Marre torskar????"
|
|
De é han inte..bara snackis.. 
|
|
Reply
|
|
1