1
2
3
4
[ 5
]
6
7
8
9
10
|
|
Posted: 2011-10-12 21:37:01  För att om man spricker kan man hitta på nåt annat.. Spricker man i sista har man förstört hela eftermiddagen med att sitta och titta på dessa äckliga och livsfarliga djur... 
Answer to: "För att om man spricker kan man hitta på nåt annat.. Spric"
|
Became a member:
Forum posts:
V 8, ZAPDOS HÅJT
S 2, NICK NOCK
|
Förvisso. Men ett känsloargument och knappast ett rationellt skäl.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-10-12 21:38:11  ska förklara mer för dig så du fattar, folK ÖVERSTRECKAR v75 loppen ju tidigare de kommer på kupongen, sätt v75-1 som v75-7 och strecken i loppet kommer vara betydligt lägre i v75-7 än v75-1, är inte en åsikt, är ren fakta.
Ju längre bak du spikar ju mer chansartat är det, 1. för att du har inte senaste infon, 2 för att det är lägre klass. åter igen ren fakta, inga åsikter
Answer to: "ska förklara mer för dig så du fattar, folK ÖVERSTRECK"
|
Became a member:
Forum posts:
|
men det är 2 vilt skilda saker du pratar om, förstår du inte det?
Du säger att folk överstreckar i början och det är fakta, baserat på vad? förstår inte hur svårt det kan vara att skriva vad din "åsikt" eller "fakta" är baserad på.
Sedan köper jag till 110% att det är smartare och säkrare att spika i lopp med högre klass. Guld har överlägset flest favoritvinster och lopp 6+7 är alltid jämna/svåra pga DD ligger där.
Vad jag inte köper är att du säger att "folk" överstreckar i början.........Tex förra v75 omgången så hade vi 7 miljoner streck i avd 1 medan vi hade 12,5 miljoner streck i avd 7.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-10-12 21:41:09  men det är 2 vilt skilda saker du pratar om, förstår du inte det?
Du säger att folk överstreckar i början och det är fakta, baserat på vad? förstår inte hur svårt det kan vara att skriva vad din "åsikt" eller "fakta" är baserad på.
Sedan köper jag till 110% att det är smartare och säkrare att spika i lopp med högre klass. Guld har överlägset flest favoritvinster och lopp 6+7 är alltid jämna/svåra pga DD ligger där.
Vad jag inte köper är att du säger att "folk" överstreckar i början.........Tex förra v75 omgången så hade vi 7 miljoner streck i avd 1 medan vi hade 12,5 miljoner streck i avd 7.
Answer to: "men det är 2 vilt skilda saker du pratar om, förstår du int"
|
Became a member:
Forum posts:
|
jag förklara ju just det för dig.
sätt v75-7 som v75-1 så hade du haft 14 miljoner streck där istället. förstår du nu?
finns en anledning ,om du tar sista 100 omgångarna att det är 150kr värde efter 3 men värdet ofta slutar över 500k till slut endå.
att man ska gå så kort man kan första 3 loppen speltekniskt när man spelar v75 är bara fakta, sedna om du vill argumnetera emot det får du göra det med någon annan
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-10-12 21:51:59  Om jag kondenserar din text lite så ser jag att dina anledningar till att spika i första är:
1. Det är bättre ur ett "rens"-perspektiv.
Argument:
- Det rensar ofta lite i de första avdelningarna
- Folk vill inte spika i första och garderar hellre, därför ska man göra tvärtom
- Det är lägre klass i de senare avdelningarna och därmed svårare att sätta spiken där, samt att det skräller mer där vilket gör att man vill gardera dom loppen
2. Det är större chans att sätta sin spik.
Argument:
- Det är enklare lopp i de första avdelningarna
- Man har tillgång till värmningar och provstart
Dina anledningar har jag inget att säga om. Det är argumenten jag bemöter. och så här bemöter jag dom:
- Det rensar ofta lite i de första avdelningarna
Det är ett missförstånd att det rensar mer i de senare avdelningarna än de tidiga. Avgörande hur mkt det rensar är andra faktorer och det man bör titta på är självklart vilka lopp som kollektivet garderar och vilka de spikar i. Det är en större vägledning att titta på streckprocent och insatsfördelning än att titta på vilken avdelning det är.
- Folk vill inte spika i första och garderar hellre, därför ska man göra tvärtom
Så kan det vara, men samma motargument som i punkten ovan gäller.
- Det är lägre klass i de senare avdelningarna och därmed svårare att sätta spiken där, samt att det skräller mer där vilket gör att man vill gardera dom loppen
Det räcker att titta på vad det är för klass, man behöver inte bestämma beroende på vilken avdelning loppet körs i.
- Det är enklare lopp i de första avdelningarna
Samma motargument som ovan.
- Man har tillgång till värmningar och provstart
Ja. SÅ är det. Och det är det enda av dina argument som håller.
Answer to: "Om jag kondenserar din text lite så ser jag att dina anledningar till"
|
Became a member:
Forum posts:
|
nja, köper inte riktigt det där du, dessutom så väger de grejerna jag tog upp olika mkt.
Sedan skrev jag inte att man ska göra tvärtom mot vad folk gör? var fick du det ifrån?
Klasserna är likadant fördelade 8 av 10 gånger, så "man behöver inte bestämma beroende på vilken avdelning loppet körs i" håller inte, utah man får hänvisa till hur "folket" spelar v75 tekniskt. dvs merparten av strecken i blörjan och mindre längre bak.
Att det rensar ofta lite är väll inget argument direkt, mer fakta.
Huvudargumenten är att det är speltekniskt rätt att snåla med strecken första loppen pga
* du har tillgång till senaste nytt
* Det är högre klass på loppen
* Folk övergarderar för att de vill hänga kvar så mkt som möjligt
* Lägre klass sista loppen + glesare med streck, dvs skrällarna "drar" mer (odiskutabelt)
Är rätt säker på att allt jag säger håller 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-10-12 21:53:32  jag förklara ju just det för dig.
sätt v75-7 som v75-1 så hade du haft 14 miljoner streck där istället. förstår du nu?
finns en anledning ,om du tar sista 100 omgångarna att det är 150kr värde efter 3 men värdet ofta slutar över 500k till slut endå.
att man ska gå så kort man kan första 3 loppen speltekniskt när man spelar v75 är bara fakta, sedna om du vill argumnetera emot det får du göra det med någon annan
Answer to: "jag förklara ju just det för dig.
sätt v75-7 som v75-1 "
|
Became a member:
Forum posts:
|
känns som att man pratar med en 5 åring
Enligt dig så garderar ju folk mest i början pga dem inte "vågar" spika, därav borde det ligga fler streck i avd 1 än avd 7. Som du själv sagt innan så spikar de flesta till slut pga dem inte har råd med fler streck. Men detta failerar totalt om du kollar på senaste v75 omgången.
Det kommer ofta stora skrällar i lopp 4-7, japp. Men det har ju inget att göra med att "alla" ska ha garderat i början. Det är pga det är svårare lopp att tippa........
Du nämner fakta HELA tiden, men du har inte lagt fram något med fakta på 10 inlägg här......
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-10-12 21:55:54 Edited(2): 2011-10-12 21:57:34  känns som att man pratar med en 5 åring
Enligt dig så garderar ju folk mest i början pga dem inte "vågar" spika, därav borde det ligga fler streck i avd 1 än avd 7. Som du själv sagt innan så spikar de flesta till slut pga dem inte har råd med fler streck. Men detta failerar totalt om du kollar på senaste v75 omgången.
Det kommer ofta stora skrällar i lopp 4-7, japp. Men det har ju inget att göra med att "alla" ska ha garderat i början. Det är pga det är svårare lopp att tippa........
Du nämner fakta HELA tiden, men du har inte lagt fram något med fakta på 10 inlägg här......
Answer to: "känns som att man pratar med en 5 åring :D
Enligt dig så"
|
Became a member:
Forum posts:
|
du e en trött typ, du har inget öppet sinne för att ta in saker så all tid me dig e helt bortkastad då du anser du vet allt för du hållt på med trav i 100 år.
aldrig sagt att folk spikar i slutet då de ej har råd, sluta håll på med massa förtal heal tiden, hur fan orkar, trötta jävla typ.
är glad om jag kan hjälpa någon här inne då all kommunikation me dig e totalt meningslös
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-10-12 22:03:21  nja, köper inte riktigt det där du, dessutom så väger de grejerna jag tog upp olika mkt.
Sedan skrev jag inte att man ska göra tvärtom mot vad folk gör? var fick du det ifrån?
Klasserna är likadant fördelade 8 av 10 gånger, så "man behöver inte bestämma beroende på vilken avdelning loppet körs i" håller inte, utah man får hänvisa till hur "folket" spelar v75 tekniskt. dvs merparten av strecken i blörjan och mindre längre bak.
Att det rensar ofta lite är väll inget argument direkt, mer fakta.
Huvudargumenten är att det är speltekniskt rätt att snåla med strecken första loppen pga
* du har tillgång till senaste nytt
* Det är högre klass på loppen
* Folk övergarderar för att de vill hänga kvar så mkt som möjligt
* Lägre klass sista loppen + glesare med streck, dvs skrällarna "drar" mer (odiskutabelt)
Är rätt säker på att allt jag säger håller 
Answer to: "nja, köper inte riktigt det där du, dessutom så väger "
|
Became a member:
Forum posts:
V 8, ZAPDOS HÅJT
S 2, NICK NOCK
|
 Sedan skrev jag inte att man ska göra tvärtom mot vad folk gör? var fick du det ifrån
Jag trodde att det var det du menade, vilket i sig är vettigt. Och det är ju egentligen vad du säger om du tänker efter..  .. Men skitsamma.
 Klasserna är likadant fördelade 8 av 10 gånger
Jaha. Det är lite som att säga att eftersom 8 av 10 lokalbussar på en viss strecka är linje nr 15 så behöver jag inte titta på vilket nummer som det står på bussen.  Varför gå omvägar och snacka om avd 1 när det räcker med att kolla om det råkar vara Silver eller ett Stolopp? Den rakaste vägen till infon är oftast den bästa min vän.
du har tillgång till senaste nytt
Ja. Det köper jag som sagt.
Det är högre klass på loppen
Se mitt bussargument. Känns dumt att låsa mig till en viss avdelning. räcker att jag läser propositionen.
Folk övergarderar för att de vill hänga kvar så mkt som möjligt
Så KAN det vara förvisso, men bättre kolla på strecken. Rakaste vägen till informationen. Och man kan också argumentera tvärtom. Duktiga proffsspelare väljer att gå kort och eftersom deras system oftast är större och bättre så är det viktigare att spela mot dessa spelare än mot Svenssonspelarna som kör TV-bongar.
Lägre klass sista loppen
Jag läser hellre proppen
glesare med streck
Jag kollar hellre streckfördelningen från omgång till omgång. Många gånger när det är högklassiga stayerlopp i voltstart och tillägg exempelvis brukar kollektivet strecka för kung och fosterland, trots att det ofta bara är en handfull som kan vinna. Så jag kollar varje omgång för sig.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-10-12 22:14:34   Sedan skrev jag inte att man ska göra tvärtom mot vad folk gör? var fick du det ifrån
Jag trodde att det var det du menade, vilket i sig är vettigt. Och det är ju egentligen vad du säger om du tänker efter..  .. Men skitsamma.
 Klasserna är likadant fördelade 8 av 10 gånger
Jaha. Det är lite som att säga att eftersom 8 av 10 lokalbussar på en viss strecka är linje nr 15 så behöver jag inte titta på vilket nummer som det står på bussen.  Varför gå omvägar och snacka om avd 1 när det räcker med att kolla om det råkar vara Silver eller ett Stolopp? Den rakaste vägen till infon är oftast den bästa min vän.
du har tillgång till senaste nytt
Ja. Det köper jag som sagt.
Det är högre klass på loppen
Se mitt bussargument. Känns dumt att låsa mig till en viss avdelning. räcker att jag läser propositionen.
Folk övergarderar för att de vill hänga kvar så mkt som möjligt
Så KAN det vara förvisso, men bättre kolla på strecken. Rakaste vägen till informationen. Och man kan också argumentera tvärtom. Duktiga proffsspelare väljer att gå kort och eftersom deras system oftast är större och bättre så är det viktigare att spela mot dessa spelare än mot Svenssonspelarna som kör TV-bongar.
Lägre klass sista loppen
Jag läser hellre proppen
glesare med streck
Jag kollar hellre streckfördelningen från omgång till omgång. Många gånger när det är högklassiga stayerlopp i voltstart och tillägg exempelvis brukar kollektivet strecka för kung och fosterland, trots att det ofta bara är en handfull som kan vinna. Så jag kollar varje omgång för sig.
Answer to: "Sedan skrev jag inte att man ska göra tvärtom mot vad folk"
|
Became a member:
Forum posts:
|
vill börja med att säga att, givetvis är varje gång "uniK" i sig. men som jag skrev innan vi startade denna diskussion.
*Speltekniskt i längden på v75*
Därför köper jag alla dina argumentationer när det gäller enstaka omgångar. Men inte de jag är ute efter för det hjälper ingen i längden hur det kan se ut i en enstaka omgång.
När det gäller högre klass på loppen så finsn det ju fakta som stödjer hur det är där, så behöver väll inte argumenteras?
j
Om du vill snacka om när folk hänger kvar så länge som möjligt, du nämner strecken.
kan förklara för dig att en häst som är som är 10% i v75-2 är streckad över 80% av gångerna mer än de 10%. I v75-6 en häst som är 10% där rensar över 50% av gångerna mer än 10%.
Som du säkert vet så är undantaget extrema favoritomgångar då "alla" hästar är streckade mer än strecken på atg sista loppen då det favorit starkt favoritbetonat.
streckn i sig som du säger man ska kolla på är ju helt betydelselösa om man diskuterar speltekniskt hur det se rut på v75.
Läs du proppen, men fakta kvarstår att största skrällarna komemr i v75-4 där klass 3 eller 2 alltid ligger.
ja det stämmer att de fåtal gånger på v75 då det är ett stayerlopp i sista brukar folk massgardera oftast, men nu snackar vi inte speciefika omgångar
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-10-12 22:30:42
|
Became a member:
Forum posts:
|
skulle det här loppet vara i avdelning 7 så skulle streckprocenten vara än högre på mellby sambuca.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-10-12 22:50:58 Edited(1): 2011-10-12 22:55:49  vill börja med att säga att, givetvis är varje gång "uniK" i sig. men som jag skrev innan vi startade denna diskussion.
Därför köper jag alla dina argumentationer när det gäller enstaka omgångar. Men inte de jag är ute efter för det hjälper ingen i längden hur det kan se ut i en enstaka omgång.
När det gäller högre klass på loppen så finsn det ju fakta som stödjer hur det är där, så behöver väll inte argumenteras?
j
Om du vill snacka om när folk hänger kvar så länge som möjligt, du nämner strecken.
kan förklara för dig att en häst som är som är 10% i v75-2 är streckad över 80% av gångerna mer än de 10%. I v75-6 en häst som är 10% där rensar över 50% av gångerna mer än 10%.
Som du säkert vet så är undantaget extrema favoritomgångar då "alla" hästar är streckade mer än strecken på atg sista loppen då det favorit starkt favoritbetonat.
streckn i sig som du säger man ska kolla på är ju helt betydelselösa om man diskuterar speltekniskt hur det se rut på v75.
Läs du proppen, men fakta kvarstår att största skrällarna komemr i v75-4 där klass 3 eller 2 alltid ligger.
ja det stämmer att de fåtal gånger på v75 då det är ett stayerlopp i sista brukar folk massgardera oftast, men nu snackar vi inte speciefika omgångar
Answer to: "vill börja med att säga att, givetvis är varje gång &q"
|
Became a member:
Forum posts:
V 8, ZAPDOS HÅJT
S 2, NICK NOCK
|
 an förklara för dig att en häst som är som är 10% i v75-2 är streckad över 80% av gångerna mer än de 10%. I v75-6 en häst som är 10% där rensar över 50% av gångerna mer än 10%.
Att skrällar i de olika avdelningarna rensar mer senare i omgången beror på ngt helt annat. Jag skrev tidigare att det är lite av en "illussion".
Så här fungerar det. Oavsett om favoriten vinner i första eller om det skräller så har vi kvar en jävla massa system. Därför har inte värdet gått ner så mkt. DOCK är det så att om det skräller i första så är majoriteten av dessa system är "tomma" system (många små system med få rader kvar). System som fortfarande påverkar värdet, men som har en väldigt liten chans att få 7 rätt.
När det däremot skräller i sista avdelningen, ja, då försvinner massvis av dessa tomma system och det verkar som om det rensar extra mkt. Men sanningen är den att det mesta har rensats bort redan tidigare i omgången. Det som förstärker denna effekt är den ökade trenden med reducerade system som har en mängd väldigt små system.
Det är ju därför ATG införde insatsfördelningen eftersom det skulle ge ett bättre hum om hur spelarna "investerat" i de olika hästarna. I början av omgången rensas det till synes i enlighet med streckprocenten, men verkligheten är att det rensar i enlighet med insatsfördelningen OM det är så att skrällarna fortsätter. Blir det bara favoriter som vinner så överensstämmer streckprocenten väldigt bra med hur det rensar.
Skulle man vid beräkningen av värdet, istället vända på hela baletten i efterhand och börja bakifrån så skulle man se att avd 7 rensar förvånansvärt lite för då gäller motsatt förhållande som det jag beskrev ovan.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-10-12 22:54:20 Edited(1): 2011-10-12 22:57:46  skulle det här loppet vara i avdelning 7 så skulle streckprocenten vara än högre på mellby sambuca.
Answer to: "skulle det här loppet vara i avdelning 7 så skulle streckprocent"
|
Became a member:
Forum posts:
V 8, ZAPDOS HÅJT
S 2, NICK NOCK
|
Möjligt, men det vet vi inget om. Det är en tes som inte någon kunnat bevisa.
Med tanke på att varenda seriös spelare jag någonsin snackat med ständigt yrar om att spika i första avd och det dessutom är flera sajter som gör det, så kan det vara så att det faktiskt är så att de "farligaste" systemen som spelas av de bästa spelarna spikar i första avdelningen och därmed är det dessa man ska spela emot i första hand och inte sven-fucking-svensson i stugan som spelar TV-bongar och dricker norrlands framför TV:n på lördag.
Men eftersom jag inte vet det ena eller det andra så värderar jag hästarnas chanser oberoende av vilken avdelning det är och sedan tittar jag på hur spelarna sprider strecken/insatserna oberoende av vilken avdelning det är.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-10-12 23:01:11  vill börja med att säga att, givetvis är varje gång "uniK" i sig. men som jag skrev innan vi startade denna diskussion.
j
Answer to: "vill börja med att säga att, givetvis är varje gång &q"
|
Became a member:
Forum posts:
V 8, ZAPDOS HÅJT
S 2, NICK NOCK
|
Nu finns ju inte klass 3 längre som du vet, men jag har koll på statistiken på klasserna och det är mkt mer exakt än att kolla vilken avdelning det är. ibland är det ju kallblodslopp i avd 4. Förstår inte varför man ska göra regler utifrån avdelningar? Jag vet att det skräller mest i lägsta klassen och i stolopp över tillägg. Känns som en vettigare approach till att avgöra hur jag lägger upp mitt system än att ha regler för att jag ska gardera avd 4-7 och gå kort i avd 1-3.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-10-13 05:21:48   Läs du proppen, men fakta kvarstår att största skrällarna komemr i v75-4 där klass 3 eller 2 alltid ligger.
Nu finns ju inte klass 3 längre som du vet, men jag har koll på statistiken på klasserna och det är mkt mer exakt än att kolla vilken avdelning det är. ibland är det ju kallblodslopp i avd 4. Förstår inte varför man ska göra regler utifrån avdelningar? Jag vet att det skräller mest i lägsta klassen och i stolopp över tillägg. Känns som en vettigare approach till att avgöra hur jag lägger upp mitt system än att ha regler för att jag ska gardera avd 4-7 och gå kort i avd 1-3.
Answer to: "Läs du proppen, men fakta kvarstår att största skr&a"
|
Became a member:
Forum posts:
|
nu säger jag inte just avdelnign den den å den hela tiden, utan som du kanske märkt har jag delat upp v75an i 2 avdelningar, avd 1 lopp 1-3 och avd 2 lopp 4-7. Spelar du en v75 ett år som är framtung så spelar jag en kupong som är baktung så kommer du märka en sådan sjukt stor skillnad så du nog hade svimmat
tro mig det är inte en vettigare approach, spela du systematiskt kort fram och sedan baktung så ligger vägen öppen för dig sedan  sedna finns det ju alltid få undatag, som det gör med allt, men inte det jag pratar om nu
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-10-13 05:28:37  Möjligt, men det vet vi inget om. Det är en tes som inte någon kunnat bevisa.
Med tanke på att varenda seriös spelare jag någonsin snackat med ständigt yrar om att spika i första avd och det dessutom är flera sajter som gör det, så kan det vara så att det faktiskt är så att de "farligaste" systemen som spelas av de bästa spelarna spikar i första avdelningen och därmed är det dessa man ska spela emot i första hand och inte sven-fucking-svensson i stugan som spelar TV-bongar och dricker norrlands framför TV:n på lördag.
Men eftersom jag inte vet det ena eller det andra så värderar jag hästarnas chanser oberoende av vilken avdelning det är och sedan tittar jag på hur spelarna sprider strecken/insatserna oberoende av vilken avdelning det är.
Answer to: "Möjligt, men det vet vi inget om. Det är en tes som inte nå"
|
Became a member:
Forum posts:
|
men eftersom du inte kan värdera de hästarna som startar i de sista avdelningarna korrekt när du lämnar in v75an så återkommer vi till att du ska gå kort första loppen med den infon som du har tillgänglig och strecka så mkt skrällar som det bara går i de sista loppen, tycker du borde veta detta nu
jag kan tex kalkylera ett system på fredagkvällen som är på 4-5000kr
där har jag i de 3 första loppen tex 7-5-1 eller 5-1-7. men med hjälp av sista infon så har jag redan räknat in att jag endå inte kommer att strecka mer än max 4-6-1 för att den infon jag får där filtrerar bort hästar som ej behöcver, vet inte om du verkar förstå det.
kan vbli 3-5-1 så att systemet kostar 2000 istället och sista avdelningarna lämnar jag orörda.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-10-13 06:28:26
|
Became a member:
Forum posts:
|
Men dem här "svensson bongar" är finns det otroligt många utav, Sen har vi Harry Boy. Dessa två står för en enorm del av kakan. och det vanliga för dessa svensson bongarna är att det lätt ska streckas på i början på systemen och ha mindre potential i dem avvslutande omgångarna. Det kanske därför dina seriösa spelpolare säger gardera i första eller försök "banta" i dem inledande loppen. Det är mot dessa dem stora hajarna spelar mot. Dem stora lirarna lever på småspelarna och Harry Boy.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-10-13 08:18:50 Edited(1): 2011-10-13 08:19:58
|
Became a member:
Forum posts:
V 8, ZAPDOS HÅJT
S 2, NICK NOCK
|
jag vill få så långt att säga att det för det mesta nog är en bra ide att gå korti början, baserat på det ni skrivit, men att göra det till en regel väljer jag inte att göra. Däremot så är det nog smart att alltid ställa sig frågan: är detta en omgång där det är bra att spika i första avd? Och ha det lite som utgångspunkt. Och framför allt ska man inte ha som princip att aldrig spika i första.
i denna omgång däremot så är det ju inte aktuellt att spika favoriten i första. möjligen kan jag tänka mig att spika ett motbud, om jag hade hittat ett tillräckligt vettigt sådant att spika.
tack för diskussionen! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-10-13 11:17:53
|
Became a member:
Forum posts:
V 9, MYSTERIOUS
|
Dom gånger jag fått 7 rätt har jag alltid spikat i början, men inget som jag direkt planerat, brukar bara lösa sig bäst så av nån anledning. Kommer göra likadant här, för jag ser inte hur Sambuca ska torska här
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-10-13 11:56:59  Nick nock är startsnabb men nöjer sig nog med rygg. Problemet är bara om Åkes två inre laddas för spets för att släppa till chefen så hamnar takter fjärde invändigt. Alltså måste han hålla ut voodoo och sundbys gidde. Lyckas han blir det en dryg resa i spåren för Åke. Men misstänker att Åke söker sig ner, låter stallisarna jobba initialt, och glider sedan fram för att överta ledningen när sundbys gidde väl sitter där.
draget heter Wiss pen som visserligen är starttrög, men som gynnas av tempo och har en vass slutstöt till slut. nick nock och sundbys kan också bli farliga via OS om dom inte blivit för möra av en tuff inledning.
Answer to: "Nick nock är startsnabb men nöjer sig nog med rygg. Problemet &au"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Wiss Penn är lösningen i avd 1
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-10-13 12:11:54
|
Became a member:
Forum posts:
V 7, MELLBY SAMBUCA
S 7, MELLBY SAMBUCA
|
Jag njuter av att det är så många som hoppas på skräll här!
Mer pengar till mig 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-10-13 12:29:45  Jag njuter av att det är så många som hoppas på skräll här!
Mer pengar till mig 
Answer to: "Jag njuter av att det är så många som hoppas på skr&"
|
Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
|
Tja en svala gör ingen sommar o ett lopp ger ingen V75 så du får gärna pengarna !! Loppet garderas av mig !! 
|
|
Reply
|
|
1
2
3
4
[ 5
]
6