Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
Åby 2011-04-16
V75-3 OLYMPIATRAVET, Final (Gr. I Int.).
3. TORVALD PALEMA 54% 26
Svanstedt Åke
6. COMMANDER CROWE 36% 31
Bazire Jean Michel
2. LOCAL CONCH 15% 70
Jensen Flemming
7. BRIONI 13% 84
Lövgren Joakim
1. WELLINO BOKO 9% 109
Adielsson Erik
4. NORAS BEAN 4% 220
Söderkvist Stefan
8. YARRAH BOKO 4% 144
Ohlsson Ulf
9. MARSHLAND 3% 219
Kihlström Örjan
5. STRONG BOY D.E. 2% 373
Goop Björn
10. TIMETOSAYGOODBYE 1% 395
Takter Johnny

Senast uppdaterad: 2011-04-16 18:00:02, källa http://www.atg.se
Staplarna ovan visar vilket ekipage som våra användare tror vinner. Rösta genom att klicka på knappen bredvid ekipaget du tror vinner.
Snabblänkar
V75-1 Åby
V75-2 Åby
V75-3 Åby
V75-4 Åby
V75-5 Åby
V75-6 Åby
V75-7 Åby
  Travforum -> Tips & Spel -> V75 -> V75-3 Åby

Diskutera omgångens V75:a. De nya startlistorna läggs vanligtvis in på måndags morgonen. Endast trådar som rör V75 är tillåtna i detta forum.
Username

Password

1   2   3   4   [ 5 ]   6   7   8  
Author Message
Posted: 2011-04-14 15:40:53 Answer to: "Han ska testa att köra ett lopp imorgon i Frankrike. Det får v&a"

Became a member: 
Forum posts:

V 6, COMMANDER CROWE

S 3, TORVALD PALEMA
Han kör Piombiono i Prix Jamin imorgon (Frankrike)
Reply
Posted: 2011-04-14 15:41:52 Answer to: "testa google översätt. FUnkar hyfsat om man vet ungefär vad "
Åby

Became a member: 
Forum posts:

V 6, COMMANDER CROWE

S 3, TORVALD PALEMA
Tror det blir svårt för Google att översätta ett tidningsutklipp
Reply
Posted: 2011-04-14 15:42:23 Answer to: "Tror det blir svårt för Google att översätta ett tidni"

Became a member: 
Forum posts:

V 8, YARRAH BOKO

S 3, TORVALD PALEMA
har du det inte digitalt?

Skriv in det manuellt..
Reply
Posted: 2011-04-14 15:45:18 Answer to: "har du det inte digitalt? Skriv in det manuellt.. :D"
Åby

Became a member: 
Forum posts:

V 6, COMMANDER CROWE

S 3, TORVALD PALEMA
Snacka om 1900-tal...
Reply
Soberano Posted: 2011-04-14 15:45:20

Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100

V 6, COMMANDER CROWE

I programmet angiven körsven/ryttare kan bytas mot likvärdig körsven/ryttare.Före tävlingsdagen meddelas beslut om körsvens-/ryttarbyte och om strykning av häst av sekreterare eller måldomarnämnd, men för rikstotolopp meddelas beslut av ST. Körsven/ryttare, som intagits i program, får inte sättas som körsven/ryttare för annan ordinarie häst i samma lopp.

Kan bara tolkas på ett sätt och det är att Björn kommer INTE kunna köra Commander oavsett vad som händer.

Som likvärdig - jämfört med i programmet ursprungligen intagen körsven/ryttare - betraktas person som ingår i samma körsvenskategori enligt påföljdsmallen. Finns ej tillgänglig körsven i samma körsvenskategori får körsven ersättas av körsven i närmaste körsvenskategori. Hänsyn till gällande begränsningar i rätten att köra/rida lopp ska dock göras. Som undantag från ovanstående gäller att körsven kan få ersättas av annan körsven även om vederbörande tillhör annan körsvenskategori. En förutsättning är dock att aktuell körsven/ ryttare flera gånger tidigare med tillfredsställande resultat kört/ridit aktuell häst i lopp eller är väl bekant med hästen från träning. Detta gäller dock ej inom V75, V65, V64, V5 eller V4.

Detta är ju lite mer svårtolkat då jag tror att det är lite andra regler som gäller inom riksspelen. Vet faktiskt inte vad exakt som är skillnaden men kanske har tränaren mer att säga till om inom rikstoton?
Reply
Posted: 2011-04-14 15:49:33 Answer to: "I programmet angiven körsven/ryttare kan bytas mot likvärd"
Åby

Became a member: 
Forum posts:

V 8, YARRAH BOKO

S 3, TORVALD PALEMA

Detta är ju lite mer svårtolkat då jag tror att det är lite andra regler som gäller inom riksspelen. Vet faktiskt inte vad exakt som är skillnaden men kanske har tränaren mer att säga till om inom rikstoton?

Inte så svårtolkat. Det står ju rakt upp och ner att undantaget till huvudregeln inte gäller på (bl a) V75.
Reply
Soberano Posted: 2011-04-14 15:58:44 Answer to: "Detta är ju lite mer svårtolkat då jag tror att det"

Forum posts: 7100

V 6, COMMANDER CROWE
Jojo fast exakt VAD är skillnaden? Att inom rikstoton så bestämmer spåkulan och den som har tur får köra eller är det du som väljer kusk? Det står att det är ST som meddelar beslut när det gäller rikstoto och måldomarnämnd i annat fall och de erfarenheter jag har av byten i vardagstravet så är det inte så mycket kommunikation utan du får en kusk uppsatt. Vet som sagt inte hur det är inom rikstoton och därav så anser jag regeln som svårtolkad.

Till exempel vad var det som gjorde att Tillman ersatte Björn på en häst hon aldrig suttit bakom?
Reply
Posted: 2011-04-14 16:01:20 Edited(1): 2011-04-14 16:02:06
Åby

Became a member: 
Forum posts:

V 6, COMMANDER CROWE

S 3, TORVALD PALEMA
I vilket fall kan vi utesluta Björn ur diskussionen samt konstatera att Bazire kan tacka nej senast imorgon kväll om han inte känner att han vill eller kan.
Reply
Posted: 2011-04-14 16:10:02 Edited(1): 2011-04-14 16:11:34 Answer to: "Jojo fast exakt VAD är skillnaden? Att inom rikstoton så best&au"
Åby

Became a member: 
Forum posts:

V 8, YARRAH BOKO

S 3, TORVALD PALEMA
Hmm.. Nja.. DU har rätt. Inte riktigt så klart som jag först tyckte...

Så här tolkar jag iaf reglerna mot bättre vetande:

1. Huvudregeln är att det ska vara en körsven inom samma körsvenskategori. Här avgör antal lopp körda under föregående kalenderår (därav funkade inte Gamle Goop i fallet Tillman, han hade kört för få lopp).

2. Undantag kan göras till huvudregeln om det är så att en körsven med framgång kört hästen tidigare.

3. Undantaget enligt punkten 2 får inte tillämpas på V75.

4. Således gäller punkten 1.

Däremot så hade jag nog fel när det gäller lärling eller inte. Det verkar som om det endast är antal lopp som styr. Därav var det möjligt att Jennifer Tillman sattes upp i fallet du nämnde. Men huruvida detta var ok eller om det var ett undantag i brist på andra kuskar vet jag inte. Tillman tillhör inte heller den högsta körsvenskategorin (sett till antal lopp) så det måste varit brist på kuskar som gjorde att valet föll på henne. Sedan, vem som gör det valet.. Nej.. det framgår inte, men borde rimligtvis vara upp till tränaren och sedan godkänns det av ST (?)
Reply
Posted: 2011-04-14 20:38:14

Became a member: 
Forum posts:
Kollar man strecken så här tidigt så är wellino boko, local conch och brioni mycket intressanta.

Med minst lilla klaff så segerstrider dem, riktigt bra hästar som verkligen tillhör eliten.

Torvald lär bli synad rejält här oavsett och drömsituationen är att svannstedt svarar spets
Reply
bossebast Posted: 2011-04-14 21:04:10

Became a member: 2007-11-29
Forum posts: 1820

V 7, BRIONI
Oavsett vem som kör CC så vinner han inte. Gammal är äldst och vinner efter taktiklopp av Åke. Skulle CC eller LC försöka knäcka TP så faller de nog på eget grepp och Brioni eller varför inte Wellino (om han tagit loppet på rätt sätt) vinner. CCs montélopp har varit lysande men nu är det sulky och då är motståndet trots allt lite vassare även om det saknas många bra hästar.
Reply
dujorha Posted: 2011-04-15 10:57:23 Answer to: "är det bara jag som tycker att i fall bazire inte kommer (vilket jag h"

Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
Ja o rutinerad som få plus har en "optimal" vikt !
Reply
Posted: 2011-04-15 11:01:58

Became a member: 
Forum posts:

V 2, LOCAL CONCH
låser nog på Torvald och Local conch.
Reply
Post removed Posted: 2011-04-15 11:02:27   Answer to: "låser nog på Torvald och Local conch."
Posted: 2011-04-15 20:34:06

Became a member: 
Forum posts:

V 9, MARSHLAND
Den första tanken är att Torvald bara vinner detta. Men han är stor favorit, kanske för stor, och har förlorat Olympiafinalen två gånger på raken som stor favorit. Har inte bestämt mig än. Kanske det blir en A-häst. 1 av 2.
Från Norge gapar man om Yarrah Boko. En fin skräll!
Reply
Posted: 2011-04-15 21:27:02

Became a member: 
Forum posts:
Nästan ingen känns helt chanslös och jag tror det finns bra chans till en riktigt sevärd final med CC, Wellino och Local Conch som behöver jämn fart. Någon av dem fixar väl farthållningen.
Reply
filipandersson Posted: 2011-04-16 00:14:01
164
Stall Beaver
Jägersro

Forum posts: 803

V 3, TORVALD PALEMA

S 3, TORVALD PALEMA
jag tror att det blir CC och bazire kommer att fixa tempot i loppet, antingen från ledningen eller i dödens, vi kan ju hoppas på runt 1.11 första 1000m då kommer det att bli ett jävligt kul lopp
Reply
dujorha Posted: 2011-04-16 11:40:44 Answer to: "Nästan ingen känns helt chanslös och jag tror det finns bra "

Klart de finns flera chanslösa här som 9,10 o även Stickans räknar ja bort !! Behöver mer lopp i kroppen !!!
Reply
dujorha Posted: 2011-04-16 11:42:09 Answer to: "jag tror att det blir CC och bazire kommer att fixa tempot i loppet, anting"

Ja Bazire lär inte sitta o lanka här !! 11-fart o kanske lite bättre !!
Reply
hogan Posted: 2011-04-16 12:08:08

Became a member: 2008-01-18
Forum posts: 4955

V 9, MARSHLAND
Fan vad CC helt plötsligt blivit upphaussad, vad har den kusen presterat i Sverige för något anmärkningsvärt som gjort att han blivit sån publikfavorit då??
En fransman som säger att den ska vinna allt denna sommar.....blir i Monte iså fall, jag anser att Local Conch är minst lika bra om inte bättre än CC, tror även Yarrah är bättre men idag får den svårt pga 8 spåret.
Noras Bean har lika stor chans som CC att vinna, och jag skulle inte förvåna mig om Marshland dyker upp på fotot.

Men best ever är ändå Torvald Palema, ingen här är i närheten av vad han har presterat, och jag hoppas han får visa det idag igen, Kung Åke har gjort det igen hoppas jag det står i blaskorna imorgon.
Reply
1   2   3   4   [ 5 ]   6   7   8