1
2
[ 3
]
4
5
6
7
8
|
|
Posted: 2011-04-12 23:40:55
|
Became a member:
Forum posts:
V 3, TORVALD PALEMA
|
Tisdagstankarna går:
Undrar om inte bara Torvald Palema är bäst ändå på lördag? Har verkligen bevisat i mina ögon att han stundtals varit världens bästa tävlingshäst. Hur som helst Åke toppar formen till elitloppet, men vinner detta ändå till 90% form.
CC läste jag att man siktar högt med, men denne har vitt jag vet ännu aldrig slagit Torvald i ett storlopp och jag vill se det innan jag köper det.
Jag har nästan alltid försökt att fälla Torvald, trots det lovordar honom alltid lika mycket mellan starterna.
Nu ska jag kliva på och följer dennes triumfer med glädje, dels nu på lördag 1 500 000 rikare, men även i elitloppet! 3000 000 rikare.
Vore kul att se Torvald blir Åkes bästa genom tiderna. Han har förmodligen bara detta året på sig, går nog till avel nästa år.
Kör Torvald!
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-04-12 23:49:40
|
Became a member:
Forum posts:
V 3, TORVALD PALEMA
|
Veckans bästa spik!
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-04-13 06:53:45  Tisdagstankarna går:
Undrar om inte bara Torvald Palema är bäst ändå på lördag? Har verkligen bevisat i mina ögon att han stundtals varit världens bästa tävlingshäst. Hur som helst Åke toppar formen till elitloppet, men vinner detta ändå till 90% form.
CC läste jag att man siktar högt med, men denne har vitt jag vet ännu aldrig slagit Torvald i ett storlopp och jag vill se det innan jag köper det.
Jag har nästan alltid försökt att fälla Torvald, trots det lovordar honom alltid lika mycket mellan starterna.
Nu ska jag kliva på och följer dennes triumfer med glädje, dels nu på lördag 1 500 000 rikare, men även i elitloppet! 3000 000 rikare.
Vore kul att se Torvald blir Åkes bästa genom tiderna. Han har förmodligen bara detta året på sig, går nog till avel nästa år.
Kör Torvald!
Answer to: "Tisdagstankarna går:
Undrar om inte bara Torvald Palema är b&au"
|
Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
|
Nja Jocke ska nog äras lite också för Torvald !! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-04-13 08:37:04
|
Became a member:
Forum posts:
|
Torvald är helt osynad i år och lever på gamla meriter, detta är det första riktiga loppet detta året och upp till bevis om han fortfarande håller i eliten trots sin ålder. Blir troligen helt för stor favorit pga 2 blufflopp.
Själv lite skeptisk till torvald då äldre hästar tenderar att skita i det om de blir tuffa lopp.
Att syna CC är väl också omöjligt, tror dock att det är förstahästen i loppet och offensivt lär det bli......
Intressant annars är wellino boko som kanske är loppets bästa häst, men hur ska erik lösa detta????? fast 3.e inner?
Nah, tror som Polajsen sade i sitt första inlägg att Bazire får spets och krossar allt med 1.09 sista 1000m. 1 längd förre torvald?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-04-13 10:17:28  Rickard du får inte vara så hemlig...VEM spikar du!!::o
Answer to: "Rickard du får inte vara så hemlig...VEM spikar du!!::o"
|
Became a member:
Forum posts:
V 6, COMMANDER CROWE
S 3, TORVALD PALEMA
|
Klicka och njut...jag är inte så hemlig 
|
|
Reply
|
|
filipandersson
|
Posted: 2011-04-13 10:32:37  Tisdagstankarna går:
Kör Torvald!
Answer to: "Tisdagstankarna går:
Undrar om inte bara Torvald Palema är b&au"
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 803
V 3, TORVALD PALEMA
S 3, TORVALD PALEMA
|
vann inte CC sundsvall open för ett par år sen, eller var inte torvald med då?
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-04-13 10:36:05 Torvald är helt osynad i år och lever på gamla meriter, detta är det första riktiga loppet detta året och upp till bevis om han fortfarande håller i eliten trots sin ålder. Blir troligen helt för stor favorit pga 2 blufflopp.
Själv lite skeptisk till torvald då äldre hästar tenderar att skita i det om de blir tuffa lopp.
Att syna CC är väl också omöjligt, tror dock att det är förstahästen i loppet och offensivt lär det bli......
Intressant annars är wellino boko som kanske är loppets bästa häst, men hur ska erik lösa detta????? fast 3.e inner?
Nah, tror som Polajsen sade i sitt första inlägg att Bazire får spets och krossar allt med 1.09 sista 1000m. 1 längd förre torvald?
Answer to: "Torvald är helt osynad i år och lever på gamla meri"
|
|
Wellino ??? Folke är du ute o cyklar i det fina vårvädret ? 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-04-13 10:41:31
|
|
Att både Bazire o Flemming har koll på Torvald kan vi utgå från o de är nog båda intresserade att köra "giftet" ur honom !! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-04-13 10:43:16  vann inte CC sundsvall open för ett par år sen, eller var inte torvald med då?
Answer to: "vann inte CC sundsvall open för ett par år sen, eller var inte t"
|
Became a member:
Forum posts:
V 8, YARRAH BOKO
S 3, TORVALD PALEMA
|
Jo. cc har slagit TP regelrätt sida vid sida över upploppet. cc sträckte på sig när TP närmade sig. Var ett par år sen på Sundsvall open
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-04-13 10:53:05
|
Became a member:
Forum posts:
|
Nä, Local är mitt drag. 9%
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-04-13 11:04:52  Nä, Local är mitt drag. 9%
Answer to: "Nä, Local är mitt drag. 9%"
|
|
Ja det är en goding på procenten.. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-04-13 11:13:58
|
Became a member:
Forum posts:
V 2, LOCAL CONCH
|
CC är klar första häst för mig, kanske tom en spik, han är ju bättre en någonsin nu och kommer med full form. Dock fick ju TP bästa spåret och kommer få chansen på OS så jag vågar nog inte ta bort han. Sen är 1,2,7,9 intressanta vet inte riktigt hur många jag ska ta med, 3 max 4 tror jag.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-04-13 11:26:33
|
Became a member:
Forum posts:
V 8, YARRAH BOKO
S 3, TORVALD PALEMA
|
Skulle LC gå upp tidigt i dödens och trycka upp tempot så tycker jag att yarrah boko är en rolig rysare. Gynnas rejält om tempo. kommer bevaka platsoddset på den och spela om det ser bra ut.
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2011-04-13 17:00:30  Grodätarna bara snackar...upp till bevis på tröge CC.
Det är ju rent löjligt att han ska dra undan om han har TP i ryggen..fattar faktiskt inte hur du kan lita på en fransmans fantasier om att förändra en häst på några månader...

Answer to: "Grodätarna bara snackar...upp till bevis på tröge CC.
Det "
|
Became a member: 2009-10-19
Forum posts: 3890
V 6, COMMANDER CROWE
|
Torvald har blivit fullständigt frånåkt trots smygresor i just det här loppet 2 år i rad och än så länge har jag inte sett något bevis på att han ska vara mycket bättre i år. Så fattar inte varför det skulle vara så löjligt...
Om CC är tillräckligt bra för att göra det har vi dock heller inte fått något bevis på, håller med om att Souloys snack är väldigt överdrivet.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-04-13 17:46:03  vann inte CC sundsvall open för ett par år sen, eller var inte torvald med då?
Answer to: "vann inte CC sundsvall open för ett par år sen, eller var inte t"
|
Became a member:
Forum posts:
V 3, TORVALD PALEMA
|
En gång är ingen gång.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-04-13 18:40:20
|
Became a member:
Forum posts:
|
Wellino Boko tror jag inte alls på. och skulle WB få 3:e inv så vore det optimalt. dubbla OS på åby folke.
|
|
Reply
|
|
Post removed
|
Posted: 2011-04-13 19:48:05
 Jo. cc har slagit TP regelrätt sida vid sida över upploppet. cc sträckte på sig när TP närmade sig. Var ett par år sen på Sundsvall open
Answer to: "Jo. cc har slagit TP regelrätt sida vid sida över upploppet. cc s"
|
|
|
Posted: 2011-04-13 21:45:19
|
Became a member:
Forum posts:
V 4, NORAS BEAN
S 4, NORAS BEAN
|
Tänk om åke inte släpper? då sitter ju noras bean i rygg på denne om inte stefan har tur nog och kommer före i starten, torvald brukar ju öppna lite sämre från spår 2-3
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-04-13 21:48:02  En gång är ingen gång.
Answer to: "En gång är ingen gång."
|
Became a member:
Forum posts:
V 8, YARRAH BOKO
S 3, TORVALD PALEMA
|
Jag tillmäter inte det loppet ngn betydelse. Svarade bara på en fråga.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-04-13 21:50:21 Edited(1): 2011-04-13 21:50:49  Tänk om åke inte släpper? då sitter ju noras bean i rygg på denne om inte stefan har tur nog och kommer före i starten, torvald brukar ju öppna lite sämre från spår 2-3
Answer to: "Tänk om åke inte släpper? då sitter ju noras bean i r"
|
Became a member:
Forum posts:
V 8, YARRAH BOKO
S 3, TORVALD PALEMA
|
Ärligt talat. Om Åke inte släpper spets med en tioåring mot detta motstånd på en bana med dubbla OS så är han fullständigt dum i huvudet.
Lägg sedan till att TP är bäst i ryggar, har flera gånger vikt ner sig i ledning och kommer att få en tank utanför sig.
Nej. Det känns ytterst osannolikt att han inte ska släppa.
|
|
Reply
|
|
1
2
[ 3
]
4
5
6