1
[ 2
]
3
4
5
6
7
8
|
Dark_horse
|
Posted: 2011-04-12 13:05:17  CC:s problem har varit att han är flegmatisk och tar i först när han utmanas. I de stora loppen innebär det ofta att det är försent då.
Bazire är en av de få som skulle kunna kallas världens bästa kusk och är väl känd för att kunna få fart på just flegmatiska kusar. Jag tror att detta team är oslagbart i detta lopp, men självklart bygger en seger på scenariot att Bazire får överta från Åke. Vilket känns som det mest sannolika.
Väl i spets så har jag svårt att se vem som ska kunna utmana (förutom Åke från OS). Tycker inte att motståndet skrämmer alltför mkt.
Litar man inte på CC så är ett tvåhästarslås melodin här. Även om CC på ngt sätt inte kommer till spets, och det istället blir en häst som exempelvis Brioni där så tror jag att man klarar sig med TP och CC eftersom Brioni nog inte kommer kunna dra sönder TP från spets på samma sätt som CC har kapacitet till att göra. Därmed blir Brioni nerspeedad av TP.
Men som sagt. Jag spikar CC och känner mig lugnt och trygg med det beslutet. Hoppas bara att han inte blir streckad alltför mkt.
Answer to: "CC:s problem har varit att han är flegmatisk och tar i först n&au"
|
Became a member: 2009-10-19
Forum posts: 3890
V 6, COMMANDER CROWE
|
Tror nog att CC har ungefär lika bra chans från dödens som från spets, den positionen bekommer honom inte alls om han är i toppform. Men jag är inte så imponerad av hur CC presterat i sulky på ett bra tag så jag vågar inte spika, men jag hoppas du har rätt för jag gillar hästen skarpt.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-04-12 16:44:11
|
Became a member:
Forum posts:
V 5, STRONG BOY D.E.
S 3, TORVALD PALEMA
|
Grodätarna bara snackar...upp till bevis på tröge CC.
Det är ju rent löjligt att han ska dra undan om han har TP i ryggen..fattar faktiskt inte hur du kan lita på en fransmans fantasier om att förändra en häst på några månader...

|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-04-12 17:49:34
|
Became a member:
Forum posts:
V 6, COMMANDER CROWE
|
Undrar om man kan räkna bort Local Conch ? Han ser riktigt tankad ut tycker jag.Bra läge dessutom.
|
|
Reply
|
|
Mannengbg
|
Posted: 2011-04-12 18:01:45  Undrar om man kan räkna bort Local Conch ? Han ser riktigt tankad ut tycker jag.Bra läge dessutom.
Answer to: "Undrar om man kan räkna bort Local Conch ? Han ser riktigt tankad ut t"
|
Became a member: 2010-08-23
Forum posts: 291
V 2, LOCAL CONCH
|
Local Conch såg grym ut sist på Åbys geggiga bana och tiden var inte fy skam den heller. Hade det vart 2640 så hade jag spikat honom utan problem
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-04-12 18:05:44
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, WELLINO BOKO
S 3, TORVALD PALEMA
|
Nu är det äntligen dags för Wellino att ta hem ett storlopp!
Jag personligen tror det skulle vart en världstjärna om han inte blivit skadad.. Med ett lopp i kroppen så är formen lite bättre än senast och jag tror erik löser det här oavsett position!
Säg vad ni vill men det är vad jag tror, dom får heta TP och CC o allt vad de nu är emot...
Hoppas verkligen att stig-h och Wellino får visa hur fantastisk bra den är! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-04-12 18:28:08  Local Conch såg grym ut sist på Åbys geggiga bana och tiden var inte fy skam den heller. Hade det vart 2640 så hade jag spikat honom utan problem
Answer to: "Local Conch såg grym ut sist på Åbys geggiga bana och tid"
|
Became a member:
Forum posts:
|
du kan spela honom v/p elitloppet på unibet, har jag gjort 70/14 fina grejer
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-04-12 18:38:18  Nu är det äntligen dags för Wellino att ta hem ett storlopp!
Jag personligen tror det skulle vart en världstjärna om han inte blivit skadad.. Med ett lopp i kroppen så är formen lite bättre än senast och jag tror erik löser det här oavsett position!
Säg vad ni vill men det är vad jag tror, dom får heta TP och CC o allt vad de nu är emot...
Hoppas verkligen att stig-h och Wellino får visa hur fantastisk bra den är! 
Answer to: "Nu är det äntligen dags för Wellino att ta hem ett storlopp!"
|
Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
|
Ja är pessimistisk som fan av mig tyvärr !! Va hände förra gången med Stigh häst i Olympia travet.. en viss Nu va ? 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-04-12 18:43:27  Jag tycker Strong Boy D.E såg mycket bra ut i sitt kval och hoppas han kan göra en Copper Beech.
Torvald till ledning och släpper till Commander. Flemming och Ulf Ohlsson har två stridsvagnar och kan ställa till det hoppas jag. Har lite Feeling för Joakim Lövgrens båda så här tidigt på veckan.
Wellino Boko då? risk för 4:e inv här va. Noras Bean har nog störst chans att hamna bakom Torvald.
Answer to: "Jag tycker Strong Boy D.E såg mycket bra ut i sitt kval och hoppas ha"
|
|
Ingen dum analys alls !! Klart Noras hoppas på rygg Torvald !! Nu överlåter Jocke Strong till Björn...hoppas han har en tanke bakom det... en liten grönfight om spetsen kanske ? 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-04-12 19:33:59  Undrar om man kan räkna bort Local Conch ? Han ser riktigt tankad ut tycker jag.Bra läge dessutom.
Answer to: "Undrar om man kan räkna bort Local Conch ? Han ser riktigt tankad ut t"
|
|
Ja Flemming har nog igen tanke på att de ska bli något maskande i loppet o han går framåt vem som än sitter i spetsen !! 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-04-12 19:43:27
|
|
Att Flemming körde en 10-tid på Åby från just spår 2 är respektingivande ! Hästen var som en tiger o han kan säkert gå det i 500 meter till, så öppnar dom lite för fort så lär dom få åka sista 1500 !! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-04-12 19:44:14  Ja Flemming har nog igen tanke på att de ska bli något maskande i loppet o han går framåt vem som än sitter i spetsen !! 
Answer to: "Ja Flemming har nog igen tanke på att de ska bli något maskande"
|
Became a member:
Forum posts:
V 6, COMMANDER CROWE
|
Tycker L.C har en förmåga att lyfta sig till nya höjder om o om igen. Ska inte nonchaleras. Han har ju kanske gjort sina bästa lopp över 2140 så distansen ska inte vara nån nackdel.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-04-12 19:46:12  Ja är pessimistisk som fan av mig tyvärr !! Va hände förra gången med Stigh häst i Olympia travet.. en viss Nu va ? 
Answer to: "Ja är pessimistisk som fan av mig tyvärr !! Va hände fö"
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, WELLINO BOKO
S 3, TORVALD PALEMA
|
jo så kan man ju också tänka.. men nu är det två helt olika hästar, och jag tycker att wellino är en mycket bättre häst även fast NP kommer bli grym tror jag också så småningom..
Men så iordningställt han hade inför förra starten så kan ni bara tänka er nu, eller iallafall jag tror på Wellino/stigh nu! 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-04-12 19:48:34  jo så kan man ju också tänka.. men nu är det två helt olika hästar, och jag tycker att wellino är en mycket bättre häst även fast NP kommer bli grym tror jag också så småningom..
Men så iordningställt han hade inför förra starten så kan ni bara tänka er nu, eller iallafall jag tror på Wellino/stigh nu! 
Answer to: "jo så kan man ju också tänka.. men nu är det två"
|
|
Tyvärr inte ett dugg o hästen skulle ha behöva ett par lopp till i kroppen !! Stigh är ute o seglar som vanligt nu för tiden !! Han hänger inte med när det gäller matchning !! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-04-12 20:47:04  jo så kan man ju också tänka.. men nu är det två helt olika hästar, och jag tycker att wellino är en mycket bättre häst även fast NP kommer bli grym tror jag också så småningom..
Answer to: "jo så kan man ju också tänka.. men nu är det två"
|
Became a member:
Forum posts:
V 5, STRONG BOY D.E.
S 3, TORVALD PALEMA
|
Vem är NP?
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-04-12 20:56:51  Vem är NP?
Answer to: "Vem är NP?"
|
|
Förkortning på Nu Pagadi tror ja... va trodde du ? 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-04-12 21:50:54  Tyvärr inte ett dugg o hästen skulle ha behöva ett par lopp till i kroppen !! Stigh är ute o seglar som vanligt nu för tiden !! Han hänger inte med när det gäller matchning !! 
Answer to: "Tyvärr inte ett dugg o hästen skulle ha behöva ett par lopp "
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, WELLINO BOKO
S 3, TORVALD PALEMA
|
Alla tycker och tror ju olika, som det ska vara! men jag själv tror det var tillräckligt för att han ska vara tillräckligt bra nu! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-04-12 22:14:59
|
Became a member:
Forum posts:
V 5, STRONG BOY D.E.
S 3, TORVALD PALEMA
|
Nu Pagadi...Ska vi inte prata om Legolas oxå..?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-04-12 22:30:51
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, WELLINO BOKO
S 3, TORVALD PALEMA
|
Nu var det ju inte NP i sig det var fråga om, det var om hur stig satt iordning och hur det gick senast han plockade ut en häst i olympiatravet... NP kan vi släppa här och nu och inrikta oss på WELLINO tycker jag 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-04-12 22:54:20
|
Became a member:
Forum posts:
V 6, COMMANDER CROWE
S 3, TORVALD PALEMA