1
2
3
4
[ 5
]
6
|
dujorha
|
Posted: 2010-12-27 12:34:08  haha, vadå, e ju tvungen, kan ju inte ljuga för folk  Lärt mig alltid bäst säga sanningen
Så gammal är jag inte att man kalla mig stöt, ännu iallafall 
Answer to: "haha, vadå, e ju tvungen, kan ju inte ljuga för folk:) Lärt"
|
Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
|
Jo jo lite kul är de väl då att kalla folk okunniga..eller kan du höja ribban lite ? 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-12-27 12:59:22
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, JADED
|
Inte nödvändigtvis okunnighet. Ibland får folk skygglappar när det gäller vissa hästar. Man bestämmer sig för att en häst är värdelös och sen vill man inte inse att man har fel.
Jag vet med 100% säkerhet att Jaded somnar när man kör honom för sakta vilket jag sagt massor med ggr här på forumet. Även Örjan sa i intervjun "jag körde kanske för sakta?". Hästkraken tror det är en träningsrunda när dom fiskör på det där sättet, speciellt om han går med tyngre skor för det gör han enbart vid träning annars. Därför kunde Annika speeda förbi.
Nästa start hoppas jag Örjan eller nån annan häst håller tempot uppe. Det bästa är om Jaded får gå i dödens får då är han skärpt hela vägen.
Har sett Jaded sen han var en liten plutt (typ) och vann sitt första lopp på Solvalla. Han har aldrig varit i bättre form vid en comeback än han är nu.
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2010-12-27 13:03:10  Inte nödvändigtvis okunnighet. Ibland får folk skygglappar när det gäller vissa hästar. Man bestämmer sig för att en häst är värdelös och sen vill man inte inse att man har fel.
Jag vet med 100% säkerhet att Jaded somnar när man kör honom för sakta vilket jag sagt massor med ggr här på forumet. Även Örjan sa i intervjun "jag körde kanske för sakta?". Hästkraken tror det är en träningsrunda när dom fiskör på det där sättet, speciellt om han går med tyngre skor för det gör han enbart vid träning annars. Därför kunde Annika speeda förbi.
Nästa start hoppas jag Örjan eller nån annan häst håller tempot uppe. Det bästa är om Jaded får gå i dödens får då är han skärpt hela vägen.
Har sett Jaded sen han var en liten plutt (typ) och vann sitt första lopp på Solvalla. Han har aldrig varit i bättre form vid en comeback än han är nu.
Answer to: "Inte nödvändigtvis okunnighet. Ibland får folk skygglappar "
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 5430
|
Håller med. Och den här gången tror jag att han körde så sakta för att stallkamraten hamnade i dödens.. Det var egentligen det sämsta som kunde hända för Jaded att Marshland hamnade i dödens. Kändes nog fel för Örjan att bara gasa då...
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-12-27 13:07:04  Håller med. Och den här gången tror jag att han körde så sakta för att stallkamraten hamnade i dödens.. Det var egentligen det sämsta som kunde hända för Jaded att Marshland hamnade i dödens. Kändes nog fel för Örjan att bara gasa då...
Answer to: "Håller med. Och den här gången tror jag att han körde"
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, JADED
|
Ja jag tänkte också på det. Man kan nog inte säga att Marshland kördes för bästa möjliga placering direkt va ?
Han kan nog bättre på lördag när han får vara med och tävla på riktigt.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-12-27 13:07:33  Ja jag tänkte också på det. Man kan nog inte säga att Marshland kördes för bästa möjliga placering direkt va ?
Han kan nog bättre på lördag när han får vara med och tävla på riktigt.
Answer to: "Ja jag tänkte också på det. Man kan nog inte säga att"
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, JADED
|
Söndag ...givetvis...
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-12-27 14:06:15  Jo jo lite kul är de väl då att kalla folk okunniga..eller kan du höja ribban lite ? 
Answer to: "Jo jo lite kul är de väl då att kalla folk okunniga..eller "
|
Became a member:
Forum posts:
|
ska jag höja ribban mer så hoppar jag snart ut ur stadion ju 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2010-12-28 14:26:52  ska jag höja ribban mer så hoppar jag snart ut ur stadion ju 
Answer to: "ska jag höja ribban mer så hoppar jag snart ut ur stadion ju:D"
|
|
Närå du är bara lite för ivrig att skriva folk på näsan o det är de ja menar !! Hög höjd håller redan du på kunskap o inlevelse o det ska du ju forsätta med utan att hoppa ur "stadion" !!! 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2010-12-28 14:29:47  Håller med. Och den här gången tror jag att han körde så sakta för att stallkamraten hamnade i dödens.. Det var egentligen det sämsta som kunde hända för Jaded att Marshland hamnade i dödens. Kändes nog fel för Örjan att bara gasa då...
Answer to: "Håller med. Och den här gången tror jag att han körde"
|
|
Tja kompis Johnny gjorde sitt "jobb" med massor av hästar den här dagen o han fick nog inte några banor av de inblandade dvs. tränare o en del kusk kompisar.. undrar bara va de stackars hästägarna tänkte... 
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2010-12-28 15:02:24  Tja kompis Johnny gjorde sitt "jobb" med massor av hästar den här dagen o han fick nog inte några banor av de inblandade dvs. tränare o en del kusk kompisar.. undrar bara va de stackars hästägarna tänkte... 
Answer to: "Tja kompis Johnny gjorde sitt "jobb" med massor av hästar de"
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 5430
|
Visst gjorde han det i de tidigare loppen. Men i detta fall var det bara en nackdel för Jaded att Marshland satt i dödens.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-12-28 15:14:08  Närå du är bara lite för ivrig att skriva folk på näsan o det är de ja menar !! Hög höjd håller redan du på kunskap o inlevelse o det ska du ju forsätta med utan att hoppa ur "stadion" !!! 
Answer to: "Närå du är bara lite för ivrig att skriva folk på"
|
Became a member:
Forum posts:
|
måste få ha lite kul ibland med 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-12-28 15:14:56  Visst gjorde han det i de tidigare loppen. Men i detta fall var det bara en nackdel för Jaded att Marshland satt i dödens.
Answer to: "Visst gjorde han det i de tidigare loppen. Men i detta fall var det bara en"
|
Became a member:
Forum posts:
|
du verkar ju inte kunna mkt om trav
|
|
Reply
|
|
Post removed
|
Posted: 2010-12-28 15:26:08
 du verkar ju inte kunna mkt om trav
Answer to: "du verkar ju inte kunna mkt om trav"
|
|
|
Posted: 2010-12-28 15:31:39  Nä jag kan inget om trav. Jag är så dum så att jag tror att Jaded hade vunnit mycket lättare om inte Marshland suttit i dödens för då hade Örjan kunnat dragit i stenhårt tempo som är det absolut bästa för Jaded. Nu ville han nog inte göra det med stallkamraten i dödens. Och som kronan på verket så tycker jag att Mathilde Tröjborg är en bättre häst än Ninotchka. Du har helt rätt. Jag kan absolut inget om trav...
Answer to: "Nä jag kan inget om trav. Jag är så dum så att jag tr"
|
Became a member:
Forum posts:
|
hum, du verkar lite grinig, kan det vara så?
Men deppa inte, finns alltid kunskap att suga i sig för den som är intresserad, måste bara ha ett öppet sinne
Klart att du får ha en åsikt  lilla gubben
|
|
Reply
|
|
Post removed
|
Posted: 2010-12-28 15:37:32
 hum, du verkar lite grinig, kan det vara så?
Men deppa inte, finns alltid kunskap att suga i sig för den som är intresserad, måste bara ha ett öppet sinne
Klart att du får ha en åsikt  lilla gubben
Answer to: "hum, du verkar lite grinig, kan det vara så?:)
Men deppa inte, fin"
|
|
dujorha
|
Posted: 2010-12-28 15:38:43  måste få ha lite kul ibland med 
Answer to: "måste få ha lite kul ibland med;)"
|
|
Jo men visst förstår så väl !! Gott Nytt år på dig Spanis !! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-12-28 15:38:59  Inte grinig alls.  Ville vara bekräfta att jag håller med dej om att jag inte kan något om trav.  Snälla kan du inte förklara varför Jaded inte skulle vunnit lättare om Marshland inte suttit i dödens? Jag vill lära mej hur du tänker för du kan allt om trav och är bäst i världen.  /din lilla gubbe 
Answer to: "Inte grinig alls.:) Ville vara bekräfta att jag håller med dej o"
|
Became a member:
Forum posts:
|
jo lite måste du hålla med om
Jo jag håller med dig helt, aldrig sagt något annat 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2010-12-28 15:44:33  Visst gjorde han det i de tidigare loppen. Men i detta fall var det bara en nackdel för Jaded att Marshland satt i dödens.
Answer to: "Visst gjorde han det i de tidigare loppen. Men i detta fall var det bara en"
|
|
Örjan kör åt många ibland o den gången tänkta han nog att de va "säkrare" att ha Westis i säcken o med Johnny utanpå så... vad jag menar är att det blir kört på ett annat sätt med flera hästar från samma stall..o den "skarpa" konkurrensen blir lite satt ur spel !! 
|
|
Reply
|
|
Post removed
|
Posted: 2010-12-28 15:46:17
 jo lite måste du hålla med om
Jo jag håller med dig helt, aldrig sagt något annat 
Answer to: "jo lite måste du hålla med om:)
Jo jag håller med dig "
|
|
|
Posted: 2010-12-28 15:49:32  Väntar fortfarande på din förklaring till varför Jaded inte skulle vunnit enklare om inte Marshland suttit i dödens.. Snälla förklara för jag vill lära mej! 
Answer to: "Väntar fortfarande på din förklaring till varför Jaded"
|
Became a member:
Forum posts:
|
hum...verkar som du har läsvårigheter
Så jag tar det igen 
tar det 2 gånger för att vara på det säkra
Jag håller med dig helt.
Jag håller med dig helt.
Sedan när du säger att jag är bäst på trav i hela världen så funkar det inte riktigt så.
Trav är en stor sport med många delar i sig, olika personer är olika duktiga på olika saker, ungefär som att gå i skolan, man är olika duktig på olika saker
Kommer du ihåg om du gick i skolan när du var liten? 
Eller om du va duktig på något alls?
Väl mött spanis
|
|
Reply
|
|
Post removed
|
Posted: 2010-12-28 15:55:20
 Örjan kör åt många ibland o den gången tänkta han nog att de va "säkrare" att ha Westis i säcken o med Johnny utanpå så... vad jag menar är att det blir kört på ett annat sätt med flera hästar från samma stall..o den "skarpa" konkurrensen blir lite satt ur spel !! 
Answer to: "Örjan kör åt många ibland o den gången tän"
|
|
1
2
3
4
[ 5
]
6
|