1
2
[ 3
]
4
5
6
|
|
Posted: 2010-12-25 20:21:04  " Fick inget fäste senast"
Efteråt var det många som trodde att han skulle slå Maharajah i senaste starten. Istället blev han utklassad av Stefan Hultmans tanks och Iceland stod inte riktigt att känna igen. Han var seg i loppet redan halvvarvet kvar och blev fyra efter att ha tappat en del över upploppet. Tränare Melander är ganska klar över vad den bleka insatsen berodde på.
- Iceland är inte någon häst som gillar hård bana. Vi har haft dåligt väder i Stockholm en tid och Solvallas bana passar honom inte. Den är väldigt stum och han klarar inte av att springa på betong, säger Stefan "Tarzan" Melander.
- Det är inte lätt för banpersonalen att hålla banorna fina när det är så här otäckt väder. Jag vill egentligen inte skylla på något för det är lika för alla, men han fick inget fäste senast och sprang och slirade enligt kusken. Så utan att skylla på något så tror jag att det berodde på banan.
Hur har Iceland varit efteråt i träningen?
- Han verkar fin men har bara gått lugna jobb. Konditionsmässigt är han bra i ordning och normalt sett borde han gå framåt med flera lopp i kroppen.
Vad tror du om uppgiften med spår fem bakom bilen?
- Till att börja med får vi hoppas på mildväder så att vi slipper den otäcka banan. Den får inte bli stum och som spelare bör man vara observant på hur banan blir under söndagen.
- Han är heller ingen värmningshäst och man ska inte bry sig om hur han ser ut under uppvärmningen. Blir det bra bana kommer han att gå ett bra lopp, det tror jag, hävdar Tarzan.
- Jaded var ruggigt bra och hela "Grönsakshandlarens" stall verkar vara i riktigt bra form nu. Det finns även flera andra hästar som är riktigt bra i loppet. Men är Iceland som han ska och banan är fin räknas han som vanligt.
I de senaste starterna har Iceland tävlat med öppet huvudlag? Blir det skygglappar på den här gången?
- Det kan bli helstängt huvudlag och han blir lite piggare då. Men jag bestämmer först på tävlingsdagen hur det blir, säger Stefan Melander.
Answer to: ""Fick inget fäste senast"
Efteråt var det m"
|
Became a member:
Forum posts:
|
solvalla lär ha sveriges sämsta banmästare, synd han inte inser det bara. Enligt honom e det ju helt normalt för hästarna tävla på Betong, går ju inte göra något annat, synd annars hade Nino startat imorgon.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-12-25 20:58:40  jo är ungefär så, sedan när de som tagit med den "gett upp" så slår den till igen 
Answer to: "jo är ungefär så, sedan när de som tagit med den ""
|
Became a member:
Forum posts:
V 6, GLOBAL INVESTMENT
|
Spot on. Så sjukt irriterande när det händer.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2010-12-26 10:37:26  " Fick inget fäste senast"
Efteråt var det många som trodde att han skulle slå Maharajah i senaste starten. Istället blev han utklassad av Stefan Hultmans tanks och Iceland stod inte riktigt att känna igen. Han var seg i loppet redan halvvarvet kvar och blev fyra efter att ha tappat en del över upploppet. Tränare Melander är ganska klar över vad den bleka insatsen berodde på.
- Iceland är inte någon häst som gillar hård bana. Vi har haft dåligt väder i Stockholm en tid och Solvallas bana passar honom inte. Den är väldigt stum och han klarar inte av att springa på betong, säger Stefan "Tarzan" Melander.
- Det är inte lätt för banpersonalen att hålla banorna fina när det är så här otäckt väder. Jag vill egentligen inte skylla på något för det är lika för alla, men han fick inget fäste senast och sprang och slirade enligt kusken. Så utan att skylla på något så tror jag att det berodde på banan.
Hur har Iceland varit efteråt i träningen?
- Han verkar fin men har bara gått lugna jobb. Konditionsmässigt är han bra i ordning och normalt sett borde han gå framåt med flera lopp i kroppen.
Vad tror du om uppgiften med spår fem bakom bilen?
- Till att börja med får vi hoppas på mildväder så att vi slipper den otäcka banan. Den får inte bli stum och som spelare bör man vara observant på hur banan blir under söndagen.
- Han är heller ingen värmningshäst och man ska inte bry sig om hur han ser ut under uppvärmningen. Blir det bra bana kommer han att gå ett bra lopp, det tror jag, hävdar Tarzan.
- Jaded var ruggigt bra och hela "Grönsakshandlarens" stall verkar vara i riktigt bra form nu. Det finns även flera andra hästar som är riktigt bra i loppet. Men är Iceland som han ska och banan är fin räknas han som vanligt.
I de senaste starterna har Iceland tävlat med öppet huvudlag? Blir det skygglappar på den här gången?
- Det kan bli helstängt huvudlag och han blir lite piggare då. Men jag bestämmer först på tävlingsdagen hur det blir, säger Stefan Melander.
Answer to: ""Fick inget fäste senast"
Efteråt var det m"
|
Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
|
Köper inte allt som Tarzan "lianmästaren" säger... du kan skruva i vassare brodd o längre om du vill så kan du nog hitta fästet för hästen... Nja säger ja om "snacket" från Tarzanis !! 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2010-12-26 10:41:58
|
|
Lutar som ja skrivit längre upp i tråden att Iceland inte är vinterhäst... ! Vill inte helt avskriva honom helt om han får dra till spets o leda med t.ex Björnis i dödens på 16-tid första varvet !! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-12-26 10:49:19
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, JADED
|
Solvalla: Det är fortsatt rejäl vinter i Stockholm och inatt har det kommit ca. 10 centimeter snö och det kommer att bli en krävande bana.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-12-26 11:06:30  Solvalla: Det är fortsatt rejäl vinter i Stockholm och inatt har det kommit ca. 10 centimeter snö och det kommer att bli en krävande bana.
Answer to: "Solvalla: Det är fortsatt rejäl vinter i Stockholm och inatt har "
|
Became a member:
Forum posts:
V 5, ICELAND
S 5, ICELAND
|
Frågan är om inte Acclaim har kalasförutsättningar är banan hård? dessutom nu kör Sören Eriksson som är en betydligt mer offensivare och lite vaknare kusk ..
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-12-26 11:23:43  Frågan är om inte Acclaim har kalasförutsättningar är banan hård? dessutom nu kör Sören Eriksson som är en betydligt mer offensivare och lite vaknare kusk ..
Answer to: "Frågan är om inte Acclaim har kalasförutsättningar &au"
|
Became a member:
Forum posts:
|
acclaim är för dålig för att räcka till idag
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-12-26 11:28:23
|
Became a member:
Forum posts:
V 5, ICELAND
S 5, ICELAND
|
Om nu Jaded skulle lyckas svara, Iceland kryper ner i ryggen vem är då först fram till dödens av stallkamraten Marshland eller goopen som gör ett kvickt agerande som vanligt med Globalen?
dock trorjag inte jaded faktiskt KAN svara iceland..
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2010-12-26 11:33:30  Frågan är om inte Acclaim har kalasförutsättningar är banan hård? dessutom nu kör Sören Eriksson som är en betydligt mer offensivare och lite vaknare kusk ..
Answer to: "Frågan är om inte Acclaim har kalasförutsättningar &au"
|
|
Acclaim ska ha riktig smatter bana men Sören låter som några kilo lättare än Hockey o det är bra...vågar Örjan inte ladda med Jaded så är ju Acclaim kvar på utsidan o Annicka har kilat till ledningen... 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-12-26 11:41:25
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, JADED
|
Tycker ni krånglar till det. Nu när banan troligen blir fel för Iceland så vinner Jaded. Inte en chans att Örjan kör fast den (herregud det är ÖRJAN för fasiken) och han sitter i ledningen efter 550 meter. Skulle han hamna i dödens vinner han ändå.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2010-12-26 11:45:26  Tycker ni krånglar till det. Nu när banan troligen blir fel för Iceland så vinner Jaded. Inte en chans att Örjan kör fast den (herregud det är ÖRJAN för fasiken) och han sitter i ledningen efter 550 meter. Skulle han hamna i dödens vinner han ändå.
Answer to: "Tycker ni krånglar till det. Nu när banan troligen blir fel f&ou"
|
|
Ja kan bli så när de funderas runt !! Jaded är en kanon o det kan vara en hygglig spik i en svår omgång o den här gången är det inte tal om fleris från min sida även om det gick bra sist för det upplägget !! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-12-26 11:52:12
|
Became a member:
Forum posts:
|
vinner skithästen jaded lägger jag ner med trav.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-12-26 11:54:36  vinner skithästen jaded lägger jag ner med trav.
Answer to: "vinner skithästen jaded lägger jag ner med trav."
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, JADED
|
Äntligen 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-12-26 12:16:34
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, JADED
|
Stefan ser fram emot annandagens start med Jaded;
- Jaded har successivt kommit igång där han stadig blivit bättre och bättre. Senast var det lite av den gamle Jaded vi såg även om det kanske inte var något "hårt gäng" han slog då. Men sättet han vann på var i alla fall på ett väldigt bra sätt och det är förstås väldigt kul att få visa honom i den författningen som han var i då. Han har gjort fyra starter och peppar, peppar, så ser han ut att hålla i benen. De två senaste gångerna har banorna varit väldigt hårda och på Bergsåker tävlade han utan säkerhetsskorna, det vill säga med de stötdämpande PG-skorna som ju är mjukare att springa med. Men han har ändå tagit loppen på ett mycket bra sätt. På söndag vore det helt enkelt jäkligt kul om han fick sätta punkt för året med att vinna Silverhästen. Det är helt klart tuffare motstånd den här gången men alla vet ju Jadeds höga kapacitet. Han har fått ett riktigt bra läge och han är också startsnabb, så visst tror jag att han har väldigt bra chans att vinna, tror och hoppas Stefan.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-12-26 13:36:43
|
Became a member:
Forum posts:
|
lessIS: Det är lugnt grabben  ingen risk för att jag lägger ner travet
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-12-26 13:39:46
|
Became a member:
Forum posts:
|
Bättre bana för iceland idag ?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-12-26 13:40:57  Bättre bana för iceland idag ?
Answer to: "Bättre bana för iceland idag ?"
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, JADED
|
Ja det verkar väl så?
Såg bättre ut också.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-12-26 13:41:56  lessIS: Det är lugnt grabben  ingen risk för att jag lägger ner travet
Answer to: "lessIS: Det är lugnt grabben ;) ingen risk för att jag lägge"
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, JADED
|
Nähä, ingen försenad julklapp då till oss andra 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2010-12-26 13:43:32  Bättre bana för iceland idag ?
Answer to: "Bättre bana för iceland idag ?"
|
|
såg inte värmis men inga klagomål som förra gången o ska han verkligen prova barfota ? "Liandansaren! ! 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2010-12-26 13:58:39
|
|
Tja på Annicka o så har vi Westis i sulkyn... 
|
|
Reply
|
|
1
2
[ 3
]
4
5
6