Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
  Travforum -> Tips & Spel -> V75 -> Elitloppsfinalen

Diskutera omgångens V75:a. De nya startlistorna läggs vanligtvis in på måndags morgonen. Endast trådar som rör V75 är tillåtna i detta forum.
Username

Password

1   2   3   [ 4 ]   5  
Author Message
Revenge Posted: 2009-06-01 10:12:49
23
Stall Slogum
Oviken

Became a member: 2008-09-05
Forum posts: 266
Grenka är en korkad jävla trotsig fjolla.

Håller med föregående angående Sahara Dynamite när kommer den ut på banan igen ?
Grattis till KUNG ÅKE !!
Torvald gör ett kanonlopp i försöket ut i spåren och gör om det i Finalen en kanoninsats ! Men vart hade inte Nimrod Borealis sluta om den inte galopperat i Finalen ?? Starkt och ställa sig i det läget och går med ruggig fart övermål dessutom med krafter kvar ! Hoppas Sverige får se Nimrod Borealis i något stort lopp i sommar i Sverige !
Reply
Cherry Posted: 2009-06-01 10:35:06

Became a member: 2007-12-07
Forum posts: 6901
Hur kan man kalla en fuskare för Kung? Att han sen beter sig som en tvååring är ju också kungligt...

Stäng av han på livstid och skicka han till Amerika.
Reply
Mancher Posted: 2009-06-01 10:45:21 Edited(3): 2009-06-01 10:47:45 Answer to: "Grenka är en korkad jävla trotsig fjolla. Håller med f&o"
458
YOLO Stables
Jägersro

Became a member: 2008-05-01
Forum posts: 3264

Grenka är en korkad jävla trotsig fjolla.!

Imponerande ordval, verkligen. Grenkas egna ord omvända mot honom själv. Om du nu tvunget ska dömma ut någon så gör för tusan det med egna ord!
Reply
Posted: 2009-06-01 11:41:37

Became a member: 
Forum posts:
Wow, Elitloppet (och Åke Svanstedt) berör. Min syn på det hela, Åke Svanstedt är en fantastisk tränare, och en värdig vinnare av Elitloppet. Ingen är ju trots allt skyldig innan den är dömd, och det är ju inte Åke. Fuskare, nej nej.
Apropå, stallkörningsincidenten. Är Åke verkligen den enda som erkänner att han "hjälper medtävlare". Det tycker inte jag. Kolgjini säger ju jämt och ständigt att han låter den i rygg få chansen. Vad är skillnaden? Själv kommer jag ihåg när Kolgjini och Glee Face satt i rygg på Steen Juul och Korvet Klntholm, och inte fick chansen. Efter loppet var Kolgjini vansinnig på Juul. För tusan, det inträffar varje dag. Och egentligen så försöker ingen förneka det, varför ska bara Åke Svanstedt dömas.
Reply
Posted: 2009-06-01 12:25:44

Became a member: 
Forum posts:

Omogen 3-åring när han bojkottar TV4? Helt klart, det är under all kritik.

Som Åke säger, varför skall han ge intervjuer till TV4 då Tomas Nilsson i direktsänd tv får utrymme att säga att Åke förtjänar ett långt straff för stallkörningen..... Om de (Nillson) får ta ett sådant beslut (innan han ens är dömd) måste väl Åke få bestämma vem/vilka han ger segerintervjuer med.....?? Om man uppenbarligen ogillar Åke så kopiöst som Grenka skall han väl vara glad att slippa se honom i rutan efter de segrar han tar???
SVENSK AVUNDSJUKA KALLAS DETTA!

Var är diskussionen ang stall Stig H Johanssons stallkörning med Erik + Fama Currit??
Reply
Posted: 2009-06-01 12:31:00
458
YOLO Stables
Jägersro

Became a member: 
Forum posts:
Mitt ris + ros under elitloppshelgen.

Ris: Swedbank, för bankomatfiaskot på söndagen. Out of service stod det på skärmen mest hela tiden!!

Ros: Kung-Åke, för att trots allt negativ publicitet kunna samla kraft och göra det han siktat på hela året. Vinna Elitloppet med Torvald Palema.

Ris: "Lallarkuskarna" i försök ett till elitloppet som uppenbarligen inte läst på startmomentet tillräckligt..

Ros: Sahara Dynamite i försöket...Fantastisk fin, synd att det inte kunde vänta 1-2år med att prova honom här, tror han är borta nu...
Reply
tommie Posted: 2009-06-01 12:48:05
223
Benny
Eskilstuna

Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 5430
Fruktansvärt starkt av Åke att ställa i ordning Torvald som inte var till sin fördel i sin sista start innan elitloppsförsöket och inte hade startat på en och en halv månad! Grymt bra gjort! Efter Åkes luriga svar i intervjuerna inför elitloppet så var det givet att spela tycker jag..
Reply
Posted: 2009-06-01 18:26:10 Answer to: "Grenka är en korkad jävla trotsig fjolla. Håller med f&o"

Became a member: 
Forum posts:
Med en svensk kusk för Nimorods kusk är en jävla lallare
Reply
Posted: 2009-06-01 21:44:12

Became a member: 
Forum posts:
var det inte Puro som skröt om hur snabb commander crowe var? har ju uttalat sig om att han ska kunna gå riktigt snabbt över kort distans, mycket snabbare än folk tror. I elitloppet såg jag mest en häst som hängde med för att sedan stanna sista 100 meterna. Styrka? Triton sund visade väl hur långt man kommer med ren styrka om det är tempo på loppet, väldigt nära att vinna sitt försök där det var samma tider som i commander crowes försök. Besegrad av 2 franska hästar som galopperat......

Vad gäller Åke så har han fan ingen skyldighet mot ett gäng spelare, nu tar han trots allt sitt ansvar och ger ut information mot en mindre kostnad. En kostnad vi spelare ändå betalar för tidningarna.

Väldigt många stora tränare har bojkottat travtidningarna under någon tid och det med all rätt när de hängs ut, varje människa med självrespekt ber i så fall respektive tidning att dra åt helvete. Journalistik i all heder, men 90-95% av folket som köper travronden/travguiden gör det pga tipsen/infon till v64+v75 och inte för den underbart usla journalistik som skribenterna bjuder på i deras krönikor och nyheter om sporten.

Reply
Posted: 2009-06-01 21:52:37

Became a member: 
Forum posts:
Får väl säga att jag både är med och emot alla kommentarer både angående Åke och CC.

CC får bli ursäktad då han inte är någon 1609 häst MEN jag tycker att han var för dålig ändå, tycker han ska klara det bättre än han gjorde.
Buck I St Pat var den absolut största besvikelsen, dock kan jag inte förstå alla som efter loppet står på valla och säger att "nej fan vad dålig hon var osv".
Kan garantera att 95% av alla dessa spelare som spikat henne inte sett henne en enda gång. Tycker då inte att man ska bli förbannad om hästen inte presterar eftersom att dom inte har en aning om hur bra denna häst förhåller sig i Sverige.

Sen så får jag säga att mitt största "hatobjekt" i travsporten är Åke Svanstedt. Dock ska jag säga att han är en otroligt duktig tränare och kusk. Men hans korta och nonchalerande kommentarer kan man inte bli annat än förbannad.
Sen tycker jag att det är riktigt skoj att Torvald vinner Elitloppet då hästen aldrig gjorde nånting dumt.
Sen så är inte Åke dömd och det säger jag ingenting om före domen kommer, men hur kan det komma sig att det finns så mycket vittnen om inget hänt? Sen att Åke kanske inte gjort nånting själv så är han fortfarande högsta höns och har hand om allt.

Men detta med att han i direktsänd tv säger att han stallkör tycker jag är riktigt löjligt. Hur kan han bara få 28 dagars avstängning? Jag spelar varje vecka med ett par vänner. Hur ska man då kunna får en ärlig chans att vinna pengar när man inte kan lita på kuskar/tränare att dom hela tiden ger 100% för att vinna med sin häst.
Tycker det är för jävligt rent ut sagt av vissa personer som gör så här då det inte är deras pengar och spel det handlar om.
Så självklart ska han ha större avstängning än vad han fått.

Sen finns det bara en sak att säga NB hade vunnit Elitloppet med en normal kusk!
Reply
Posted: 2009-06-01 22:31:56 Answer to: "Får väl säga att jag både är med och emot alla k"
458
YOLO Stables
Jägersro

Became a member: 
Forum posts:
Angående stallkörningen. Det här exemplet skiljer sig lite mot en del som vi sett tidigare. Hur då? Jo, Åke gav stallets andra häst chansen, medan i de allra flesta fallen har det handlat om att ge fördel till stallets första häst, den mest spelade. Exempel med Erik Adielsson och Björn Goop för nåt år sen när dem körde åt STig H (minns ej vilka hästar det var). Min teori - Hade Robert Bergh släppt fram Åke hade vi aldrig fått se nån avstängning. Därför att det hade inte varit nån sensation. Det finns inte många V75-omgångar där man INTE spekulerar i stallkörning. Men att den hårt betrodde ger en fördel till en högoddsare fanns inte på kartan. Men sådana här beslut får inte vara påverkade av oddstavlan. Jag säger inte att så är fallet, men samtidigt så har man ju sett otroligt många exempel av stallkörning som gynnat första hästen i diverse stall. Utan påföljder.
Reply
Posted: 2009-06-01 22:58:02 Answer to: "Får väl säga att jag både är med och emot alla k"
458
YOLO Stables
Jägersro

Became a member: 
Forum posts:

Men detta med att han i direktsänd tv säger att han stallkör tycker jag är riktigt löjligt. Hur kan han bara få 28 dagars avstängning? Jag spelar varje vecka med ett par vänner. Hur ska man då kunna får en ärlig chans att vinna pengar när man inte kan lita på kuskar/tränare att dom hela tiden ger 100% för att vinna med sin häst.

Så du tror att under alla de år (vet ej hur många) du har spelat på trav, har "stallkörningar" inte förekommit??

Vi har en mängd "bevis", både mer eller mindre tråkiga på att detta händer och har hänt.. det som Åke gjorde (klantigt eller debattväckande kan jag inte svara på i tv var att säga sanningen, skall han då bestraffas hårdare än vad Gooparna gör efter att Olle sprängt fältet 600m kvar för att Björn skall få lucka...? Nej, fram för en ändring av anmälningssystemt och väck med OS så löser det sig...
Reply
Posted: 2009-06-01 23:09:13 Answer to: "Angående stallkörningen. Det här exemplet skiljer sig lite "

Became a member: 
Forum posts:
Loppet du syftar på är väl då erik körde Passionate kemp och björn Fama Currit?
Erik var storfavorit i loppet och vann men bromsade sista 20m så Fama kom 2 a.
Sådana lopp kör väl alla som har 2 st med till start om dom kan vill säga?
Reply
Posted: 2009-06-01 23:30:50

Became a member: 
Forum posts:
jo, då, men grejen med det loppet var också att erik SA i intervjun efteråt att han gjorde exakt så, vilket ju är samma sak som nu när åke också sa att det var för att gynna sin andra häst... men han blev inte attackerad för att ha erkänt stallkörning.
Reply
Posted: 2009-06-02 01:35:10 Answer to: "Får väl säga att jag både är med och emot alla k"

Became a member: 
Forum posts:

hur kan det komma sig att det finns så mycket vittnen om inget hänt? Sen att Åke kanske inte gjort nånting själv så är han fortfarande högsta höns och har hand om allt.
[/quote]

STC gjorde en razzia hos svanstedt för nåt år sen där man INTE hitta några bevis för att han använt grisfösare

Men vi får se vad domen säger, är fallet så att han har använt grisfösare är det förjävligt men jag låter det vara osagt tills rättegången ägt rum.

Hörde av en kompis också att även om han frias kan stc ta av han licensen på grund av någon andledning, nån som vet vilken isåfall??
Plus att tydligen fick han 30 lax i böter för otillåten drivning i finalen, jag tyckte han drev torvald som de andra kuskarna drev sina hästar?
Reply
Posted: 2009-06-02 07:49:38 Answer to: "hur kan det komma sig att det finns så mycket vittnen om inget"
458
YOLO Stables
Jägersro

Became a member: 
Forum posts:
han kan bli avtagen sin licens för att "svärtat ner travets rykte" eller något liknande...
stämmer också att han fick böter för drivning i finalen, skulle dock tro att fler fick det, inte säker dock. Men naturligtvis skriver media om Åkes böter för drivningen...
Reply
Posted: 2009-06-02 09:38:36 Answer to: "Tycker du att det är bra PR för travet att en tränare som st"

Became a member: 
Forum posts:
Felet med TV4 är det att de så ofta har bråttom att fråga ut förlorarna av loppet, de hinner ibland knappt säga grattis till den som vunnit. Som sportjournalist får du i regel aldrig en bra intervju direkt efter målgång med någon som förlorat ett lopp, vänta tills det gått ytterliggare ett tag så får de inte idiotiskt utkastade svar.
Reply
Cherry Posted: 2009-06-02 12:29:59 Answer to: "Felet med TV4 är det att de så ofta har bråttom att fr&ari"

Och Tv4 skiljer sig från andra tv-kanaler och andra sportsändningar på vilket sätt menar du...?
Reply
Cherry Posted: 2009-06-02 12:35:53 Edited(1): 2009-06-02 12:37:38

Egentligen bryr jag mig inte speciellt mycket om han elchockar sina hästar. Det finns det flera som har gjort. Eller att han är konstant otrogen mot sin fru

Det jag stör mig på är att han är en sån tjurskalle och att det nu börjat daltas så med honom. Det är han som satt sig i den här sitsen men det är bara alla andras fel utom hans eget. Och nu daltas det med honom att han dömts för hårt. Stackars Åke... Klart han är skyldig och det är bara hans fel. Jag är allergisk mot detta daltande som vi sett med tex Kolgjini och Going Kronos. Nu har dessa anhängare hittat en ny favorit att klappa på axeln. Åke Svanstedt, den tjurskallige djurplågaren. Stackars Åke, verkligen kul att just han fick vinna.
Reply
Posted: 2009-06-02 13:07:08

Became a member: 
Forum posts:
Word Grenka.
Reply
1   2   3   [ 4 ]   5